Η εισαγωγή των αγγλικών στα νηπιαγωγεία θα δημιουργήσει προβλήματα στα παιδιά, τόνισε ο Νίκος Φίλης, μιλώντας στη Βουλή για το νομοσχέδιο για την εκπαίδευση.

 

Πρόκειται για μία από τις αλλαγές που φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, το οποίο προβλέπει πιλοτική εισαγωγή της δημιουργικής ενασχόλησης των μαθητών του νηπιαγωγείου με την αγγλική γλώσσα.

 

«Όλοι οι φορείς, οι δάσκαλοι, οι νηπιαγωγοί, συγκροτημένα, με ισχυρότατη επιχειρηματολογία, σε αντίθεση με σας που δεν καταθέσατε ούτε ένα επιχείρημα, ήταν επικριτικοί απέναντι στη ρύθμιση», είπε ο Νίκος Φίλης στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

 

«Γιατί δεν τους ακούτε; Και αν δεν θέλετε να ακούσετε τους νηπιαγωγούς τους ίδιους, γιατί δεν ακούτε τους δασκάλους των νηπιαγωγών; Δεν τους θεωρείτε ειδικούς αυτούς, όπως άλλους ειδικούς που ισχυρίζεστε ότι ακούτε; Ομόφωνα οι πρόεδροι των παιδαγωγικών τμημάτων της χώρας επέκριναν την απόφασή σας και εξήγησαν τους σοβαρούς επιστημονικούς λόγους, για τους οποίους η ηλικία δεν κρίνεται κατάλληλη για εκμάθηση γλώσσας, ξένης προς την καθημερινότητά τους. Θα δημιουργήσει προβλήματα στα παιδιά», τόνισε ο πρώην υπουργός Παιδείας.

 

Οι χώρες που εφαρμόζεται αυτό

 

Ο Νίκος Φίλης αναφέρθηκε και στο επιχείρημα της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως ότι το ίδιο πράττουν 14 ευρωπαϊκές χώρες. «Ούτε η μισή αλήθεια δεν είναι αυτό. Είναι 14 χώρες μέσα σε 38, αλλά τι είδους χώρες; Μικρές κατά κύριο λόγο ή με συγκεκριμένες ιδιαιτερότητες. Είναι για παράδειγμα χώρες που έχουν ισχυρές εθνικές μειονότητες, και αυτό που εφαρμόζουν είναι ότι τα παιδιά εξοικειώνονται στο νηπιαγωγείο με τη γλώσσα που ήδη ακούνε σπίτι τους αλλά δεν είναι η κύρια, η επίσημη γλώσσα της χώρας», είπε ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ.

 

«Έτσι στο Βέλγιο, στις περιοχές που μιλάνε γερμανικά και μόνο, τα παιδιά κάνουν και γερμανικά στο νηπιαγωγείο. Στην Ισπανία, κάνουν μαζί με ισπανικά τη γλώσσα που ομιλείται σε συγκεκριμένες περιφέρειες, όπως πχ. στη χώρα των Βάσκων. Στη Βουλγαρία, κάνουν τουρκικά εκεί που ζει η μειονότητα. Αυτονόητο. Το Λουξεμβούργο είναι ήδη πολυγλωσσική χώρα. Η Φινλανδία διδάσκει στα νηπιαγωγεία τη γλώσσα των προσφυγόπουλων, όπως κι εσείς θα έπρεπε να έχετε σκύψει πάνω από τα σχολεία στα οποία φοιτούν- ή δυστυχώς δεν φοιτούν, γιατί εκδιώχνονται αυτές τις μέρες ως κι από το σπίτι τους- τα προσφυγόπουλα. Συνεχίζω: Η Εσθονία έχει μεγάλη ρωσική μειονότητα. To Μαυροβούνιο έχει μόνο 45% Μαυροβούνιους. Σε τέτοιες χώρες είναι φυσιολογικό να εφαρμόζεται η διδασκαλία ξένης γλώσσα από το νηπιαγωγείο. Τα παιδιά ήδη μεγαλώνουν σε δίγλωσσο περιβάλλον», εξήγησε ο κ. Φίλης.

 

Στον αντίποδα, σημείωσε ότι δεν εφαρμόζεται κάτι ανάλογο στη συντριπτική πλειονότητα του ευρωπαϊκού πληθυσμού. «Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Αγγλία, Αυστρία, Ολλανδία, Δανία, Σουηδία, 24 χώρες συνολικά που εκπροσωπούν τα τέσσερα πέμπτα του πληθυσμού της Ευρώπης δεν το εφαρμόζουν. Τι συμβαίνει; Δεν ξέρουν αυτοί ακόμα τον τροχό που ανακαλύψατε εσείς;», δήλωσε σχετικά.

 

Στην ομιλία του, ο Νίκος Φίλης σημείωσε ότι ως υπουργός Παιδείας θέσπισε την εκμάθηση ξένης γλώσσας στην Α' και Β' τάξη του δημοτικού, με αντιδράσεις βουλευτών της ΝΔ ότι θα προκαλούνταν σύγχυση στα παιδιά. Σε αυτό το πλαίσιο ανέφερε ότι επιστήμονες παιδαγωγοί του είχαν τονίσει «Για τα παιδιά της Α' & Β' δημοτικού, το συστήνουμε. Για παιδιά πιο μικρά, όχι».

 

«Ούτε ένα ειδικό επιστήμονα δεν μας φέρατε να ισχυριστεί ότι χρειάζεται η εκμάθηση ξένης γλώσσας στα 4χρονα, στις ελληνικές συνθήκες. Προκύπτει αντίθετα ότι θέλετε να μετατρέψετε τα νηπιαγωγεία σε δημοτικά και γυμνάσια, διασπώντας την συνοχή τους και την εκπαιδευτική σχέση του νηπιαγωγού με το νήπιο. Και όλα αυτά για να αφήσετε δήθεν το μεταρρυθμιστικό σας στίγμα, αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις του στα μικρά παιδιά και την ανάπτυξή τους», κατέληξε ο κ. Φίλης.

 

Κεραμέως: Τι δείχνουν οι έρευνες

 

Η Νίκη Κεραμέως, αναφερόμενη στο ζήτημα των αγγλικών στα νηπιαγωγεία σημείωσε ότι δεν πρόκειται για διδασκαλία αλλά για πρώτη επαφή και εξοικείωση με τη γλώσσα υπό τη μορφή δραστηριοτήτων.

 

Παράλληλα, επικαλέστηκε έρευνες, ενώ έκανε λόγο για «θεωρίες συνωμοσίας» σχολιάζοντας την τοποθέτηση που έκανε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ελισάβετ Σκούφα, η οποία αναφέρθηκε σε «επιταγή αμερικανικών σχολών και αμερικανικών πανεπιστημίων».

 

«Η έρευνα μεταξύ του 2015 και του 2019 δείχνει ότι από 3 χώρες το 2015, πλέον σε 14 χώρες το 2019, υπάρχει ενασχόληση με δεύτερη ξένη γλώσσα από την προσχολική ηλικία, και δη από την ηλικία των 3 ετών. Και, μάλιστα, οι επιστήμονες έχουν εξηγήσει ότι κατά τη διάρκεια της προσχολικής ηλικίας τίθενται τα θεμέλια της μάθησης, της σκέψης, όλων των νοητικών διαδικασιών. Τα παιδιά είναι σφουγγάρια και δεν κάνουμε αρκετά, ως Πολιτεία, για να τους δώσουμε τα εφόδια που χρειάζονται σε αυτά τα κρίσιμα χρόνια», είπε η υπουργός Παιδείας.

 

»Έρευνες έχουν αποδείξει ότι τα παιδιά που εκτίθενται σε περισσότερες από μια γλώσσες αποκομίζουν πολλαπλά γνωστικά οφέλη, όπως η επίλυση προβλημάτων, η ευελιξία σε γνωστικές ικανότητες, ικανότητες επικοινωνίας, η δημιουργικότητα, η πολιτισμική συνείδηση κ.ά. Υπάρχει και έκθεση του Χάρβαρντ του 2014, αλλά μπορεί να υπάρχει και εδώ καμία θεωρία συνωμοσίας», συμπλήρωσε.

 

«Αλλά και σε σχέση με τη μητρική γλώσσα, επειδή άκουσα ότι τα αγγλικά δεν είναι σε όλες τις χώρες. Αυτό είναι το θέμα; Εάν διδασκόμαστε αγγλικά ή γαλλικά; Έρευνες δείχνουν ότι η πρώιμη απόκτηση δεύτερης γλώσσας αυξάνει τις επιδόσεις στη μητρική γλώσσα των παιδιών. Είναι παγκόσμια τάση, από το 2000 και μετά, και ιδίως την τελευταία δεκαετία, η εκμάθηση ξένων γλωσσών να εισάγεται σε όλο και μικρότερες ηλικίες», τόνισε ακόμη η κ. Κεραμέως.

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr