Δωρεάν διόδια για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα: Τα κίνητρα που εξετάζει το υπ. Περιβάλλοντος

Δωρεάν διόδια για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα: Τα κίνητρα που εξετάζει το υπ. Περιβάλλοντος Facebook Twitter
0

Δωρεάν στάθμευση και διέλευση από τα διόδια για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, περιλαμβάνονται στα κίνητρα που εξετάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

Παράλληλα το υπουργείο Οικονομικών προωθεί και φορολογικά κίνητρα (εκπτώσεις στα τέλη ταξινόμησης, κυκλοφορίας κ.ά.), ενώ με την ανάπτυξη της αγοράς οι ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών οχημάτων θα έχουν όφελος και από τη συμμετοχή τους στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, πουλώντας ρεύμα στο δίκτυο τις ώρες αιχμής (αποφορτίζοντας τις μπαταρίες τους) και αγοράζοντας (φορτίζοντας τη μπαταρία) τις ώρες χαμηλής ζήτησης που οι τιμές είναι φθηνότερες.

Εκτός από τα ΙΧ, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου θα δώσει έμφαση στα μέσα μαζικής μεταφοράς αλλά και στα επαγγελματικά αυτοκίνητα (ταξί και εταιρικά οχήματα) που διανύουν περισσότερα χιλιόμετρα και το όφελος από τον περιορισμό της ρύπανσης είναι μεγαλύτερο.

Το πλάνο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, όπως επισήμανε η γενική γραμματέας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου, σε σχετική ημερίδα του ΚΑΠΕ (Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας), θα αποτυπωθεί στο αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) που θα υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως το τέλος του χρόνου.

Οι στόχοι που θα περιλαμβάνονται σε αυτό θα είναι φιλόδοξοι αλλά πιο ρεαλιστικοί σε σχέση με το υπάρχον ΕΣΕΚ, οι προβλέψεις του οποίου θεωρούνται υπερβολικές. Συγκεκριμένα το ΕΣΕΚ που συνέταξε η προηγούμενη κυβέρνηση το 2018 θέτει ως στόχο το 2030 να κυκλοφορούν 600.000 ηλεκτροκίνητα ΙΧ ενώ πέρυσι πουλήθηκαν μόλις 315 (η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στο «στόλο» των κυκλοφορούντων είναι σήμερα μόλις 0,23%), ενώ -ανάλογα με τις εκτιμήσεις καθώς δεν υπάρχει επίσημη καταγραφή- τα σημεία φόρτισης σε όλη τη χώρα είναι λιγότερα από 140.

Δωρεάν διόδια για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα: Τα κίνητρα που εξετάζει το υπ. Περιβάλλοντος Facebook Twitter

Στις αιτίες για τις χαμηλές επιδόσεις της χώρας τις οποίες θα επιχειρήσει να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση- περιλαμβάνονται οι υψηλές τιμές αγοράς των αυτοκινήτων καθώς και η έλλειψη θεσμικού πλαισίου και υποδομών φόρτισης των αυτοκινήτων. Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σκοπεύει να αξιοποιήσει κοινοτική χρηματοδότηση για την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τομέας στον οποίο προβλέπεται να δημιουργηθούν νέες αγορές και ευκαιρίες για επιχειρήσεις και καταναλωτές, ενώ η ηλεκτροκίνηση δημιουργεί νέες προοπτικές και στην αγορά προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας.

Για παράδειγμα:

-Η φόρτιση του οχήματος θα μπορεί να γίνεται με χρεώσεις τύπου roaming κινητής τηλεφωνίας. Έτσι, ένας οδηγός που έχει συμβόλαιο με την «Α» εταιρεία προμήθειας ρεύματος θα μπορεί να αγοράζει ενέργεια, εφόσον χρειάζεται, από φορτιστή της «Β».

-Η χρέωση του οδηγού μπορεί να γίνεται για την ενέργεια που αγόρασε ή/και για το χρόνο που χρησιμοποίησε τον φορτιστή.

-Οι χρεώσεις θα είναι διαφορετικές στη διάρκεια του 24ώρου ώστε να δίνονται κίνητρα φόρτισης των μπαταριών σε ώρες μη αιχμής. Η μαζική φόρτιση των αυτοκινήτων π.χ. νωρίς το βράδυ κατά τη χειμερινή περίοδο, οπότε αυξάνεται η ζήτηση ρεύματος λόγω θέρμανσης, είναι ανεπιθύμητη έως και επικίνδυνη για την ευστάθεια του δικτύου. Για την εφαρμογή πολυζωνικών τιμολογίων είναι προϋπόθεση η εγκατάσταση έξυπνων μετρητών.

-Οι κάτοχοι των αυτοκινήτων θα μπορούν να πωλούν ρεύμα στο δίκτυο κατά τις ώρες αιχμής, αποφορτίζοντας τις μπαταρίες τους και εξασφαλίζοντας πρόσθετο οικονομικό όφελος.

-Η φόρτιση των αυτοκινήτων θα μπορεί να γίνεται αποκλειστικά με ενέργεια που θα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές, με την αγορά των λεγόμενων πράσινων πιστοποιητικών.

Τέλος, για την εγκατάσταση φορτιστών στα σπίτια και ιδίως στις πολυκατοικίες θα χρειαστεί θεσμικό πλαίσιο που θα ρυθμίζει τα τεχνικά χαρακτηριστικά αλλά και τα θέματα ιδιοκτησίας, χρήσης των χώρων στάθμευσης κ.ά.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Περιβάλλον
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Κλιματική βόμβα»: Οι νέες mega επενδύσεις σε πρότζεκτ LNG πιο επιζήμιες από τον άνθρακα

Περιβάλλον / «Κλιματική βόμβα»: Οι νέες mega επενδύσεις σε πρότζεκτ LNG πιο επιζήμιες από τον άνθρακα

Νέα έργα LNG θα μπορούσαν να παράγουν εκπομπές αερίων μεγέθους 10 γιγατόνων μέχρι το τέλος της δεκαετίας, σχεδόν όσες οι ετήσιες εκπομπές όλων των εργοστασίων άνθρακα
LIFO NEWSROOM
Αντικύθηρα: Μία Δασοκελάδα και ένα Βαλτοτσίχλονο στα σπάνια είδη πτηνών που παρατηρήθηκαν στο νησί

Περιβάλλον / Αντικύθηρα: Μία Δασοκελάδα και ένα Βαλτοτσίχλονο στα σπάνια είδη πτηνών που παρατηρήθηκαν στο νησί

Η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία κατέγραψε συνολικά 72 είδη, 4 εκ των οποίων σπάνια, καθώς και πολλά άλλα δύσκολα ή μη που δεν είχαν παρατηρηθεί ξανά στο νησί
LIFO NEWSROOM
Διαπραγματεύσεις για τη ρύπανση από πλαστικό: Ποιοι «κωλυσιεργούν» - Ποιοι αγωνιούν για συμφωνία

Περιβάλλον / Διαπραγματεύσεις για τη ρύπανση από πλαστικό: Ποιοι «κωλυσιεργούν» - Ποιοι αγωνιούν για συμφωνία

Οι πετρελαιοπαραγωγικές χώρες συνεχίζουν να προβάλλουν ενστάσεις για μια συμφωνία ολιστικής αντιμετώπισης της ρύπανσης από πλαστικό - Συνεχίζονται οι συζητήσεις
LIFO NEWSROOM
Σπατάλη τροφίμων: Πώς οι καταναλωτές έδειξαν συμπόνια για τις «μοναχικές μπανάνες» στα σούπερ μάρκετ

Περιβάλλον / Σπατάλη τροφίμων: Πώς οι καταναλωτές έδειξαν συμπόνια για τις «μοναχικές μπανάνες» στα σούπερ μάρκετ

Παρόμοια αποτελέσματα παρατηρήθηκαν σε διαδικτυακή έρευνα με ντομάτες, υποδεικνύοντας ότι η στρατηγική μπορεί να χρησιμοποιηθεί ευρύτερα για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων
LIFO NEWSROOM
Ισπανία: Άδεια μετ' αποδοχών λόγω καιρού, μετά τις φονικές πλημμύρες

Διεθνή / Κλιματική αλλαγή: Πότε θα παίρνουν την άδεια μετ' αποδοχών οι Ισπανοί

Η κυβέρνηση ενέκρινε διάταξη που προβλέπει έως και τέσσερις ημέρες «κλιματική άδεια μετ' αποδοχών», ώστε οι εργαζόμενοι να μπορούν να μην ταξιδεύουν, κατά τη διάρκεια έκτακτων καιρικών συνθηκών
LIFO NEWSROOM
Πλαστική ρύπνση: Οι λομπίστες είναι περισσότεροι από κάθε αντιπροσωπεία, στις συζητήσεις για τον περιορισμό της ρύπανσης

Περιβάλλον / Πλαστική ρύπανση: Οι λομπίστες περισσότεροι από κάθε αντιπροσωπεία, στις συζητήσεις για περιορισμό της ρύπανσης

Στις συζητήσεις που γίνονται στη Νότια Κορέα -υπό τον ΟΗΕ- για τον περιορισμό της πλαστικής ρύπανσης, οι εκπρόσωποι των εταιρειών είναι η πολυπληθέστερη ομάδα
LIFO NEWSROOM