Τώρα στο Instagram θα βρίσκεις και σύντροφο. Να πώς...

0

Toν περασμένο Σεπτέμβριο, το Instagram ανακοίνωσε ότι έχει πάνω από 800 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, οι οποίοι ασχολούνται με την εφαρμογή τουλάχιστον μία φορά το μήνα. Από όλους αυτούς, τα 300 εκατομμύρια χρησιμοποιούν τις ιστορίες (Stories) του Instagram κάθε μέρα, σύμφωνα με επίσημες ανακοινώσεις της εταιρείας. Μερικοί από αυτούς χρησιμοποιούν το Instagram για τις επιχειρήσεις τους. Κάποιοι άλλοι για να ανεβάζουν τα κατοικίδιά τους σε κάθε πιθανή πόζα και άλλοι, για απανωτές φωτογραφίες των παιδιών τους. Υπάρχουν οι καλλιτέχνες, οι ταξιδιώτες, οι μουσικοί, οι εταιρείες, οι πλακατζήδες με τα ατελείωτα μιμίδια και οι πόρνες με τις κρυμμένες ρώγες. Και έπειτα υπάρχουν εκείνοι που χρησιμοποιούν το Instagram ως συμπληρωματικό εργαλείο για να κάνουν γνωριμίες ή να βρουν το άλλο τους μισό.

Το Instagram όχι μόνο παρέχει ένα καλό κολάζ της ζωής μας με τον πιο έξυπνο οπτικό τρόπο, αλλά προσφέρει επίσης και ένα διακριτικό τρόπο για να εκφράσουμε το ενδιαφέρον μας σε ερωτήσεις και σχόλια, ακόμα και να συνδεθούμε με όποιον θέλουμε σε μια μορφή ιδιωτικής συνομιλίας. Από την στιγμή που ενεργοποιήθηκαν οι ιστορίες του Ιnstagram το ενδιαφέρον πολλών χρηστών φαίνεται να έχει μεταφερθεί στο πλαίσιο πάνω από το κεντρικό feed των φωτογραφιών, εκεί που τρέχουν τα stories. Ειδικότερα, στα προφίλ που εναλλάσσονται κάθε λίγες ώρες (ως γνωστόν οι ιστορίες διαρκούν μόνο 24 ώρες), γιατί, σύμφωνα με νέα και εκτενή «νήματα» στο Reddit, στο πλαίσιο των ιστοριών παίζεται ένα νέο, αλλά περίεργο, παιχνίδι δεδομένων: εκεί βλέπουμε ποιος μας παρακολουθεί περισσότερο στο Instagram!

Το Instagram είναι μια δισδιάστατη πλατφόρμα και η πραγματική ζωή που κρύβει από πίσω του κάθε λογαριασμός μπορεί να μην είναι τόσο υπερβολική ή τέλεια, όσο η Instagram περσόνα που την εκπροσωπεί. Οπότε, ας προσαρμόσουμε ανάλογα και τις προσδοκίες μας.

Μια από τις θεωρίες στο Reddit υποστηρίζει ότι οι μεγαλύτεροι «αθέατοι θαυμαστές» μας βρίσκονται πάντα στους πρώτους της λίστας των ιστοριών. Οι παλαιότεροι στο Facebook πιθανώς να θυμούνται μια ανάλογη θεωρία που έλεγε ότι οι φίλοι που παρακολουθούν περισσότερο τις κινήσεις μας βρίσκονται πάντα στην λίστα των φίλων που βλέπουμε στο προφίλ μας. Αν και κάτι τέτοιο δεν αποδείχθηκε ποτέ (γιατί πάντα άλλαζε ανάλογα με τις ορέξεις του αλγόριθμου) κάτι ανάλογο υποστηρίζεται ότι συμβαίνει με τις ιστορίες στο Ιnstagram. Aν ακόμα αναλογιστούμε ότι το Ιnstagram είναι ένα μικρότερο παρακλάδι της μαμάς εταιρείας Facebook Inc., ίσως να μην είναι καθόλου περίεργο εάν νιώθουμε ότι κάποιοι από τους φίλους μας έχουν «κολλήσει» στο πάνω μέρος του λογαριασμού μας στο Instagram.

Instagram Stories Viewers Order from Instagram


Το μυστήριο του Instagram αλγόριθμου έχει δημιουργήσει ατελείωτες ιδέες, σκέψεις, προτάσεις για το πώς κατατάσσονται τα ψευδώνυμα των φίλων μας. Σε ένα από τα νήματα στο Reddit, διάφοροι χρήστες έχουν τεκμηριώσει «πειράματα» στα οποία άλλαξαν διάφορους παράγοντες, όπως για παράδειγμα πόσο συχνά εξέταζαν το προφίλ ενός πρώην (μέσω ψεύτικων λογαριασμών) ή πόσο συχνά τους άρεσαν φωτογραφίες σε ένα προφίλ, φίλου του πρώην, για να δουν ποιες (ή ποιοι) είχαν έντονη δράση στα σχόλια του πρώην, ποιες έκαναν like ή ποιοι άφησαν «καρδούλες». Εννοείται ότι κανένας τους δεν έχει βγάλει άκρη κι ακόμα το ψάχνουν. Και επίσης, κάτι που μάλλον όλοι αυτοί ξεχνάνε, είναι το γεγονός ότι το Instagram θα κρατήσει τον αλγόριθμο του κλειδωμένο μέχρι να βαρεθούν όλοι να βγάζουν θεωρίες.

Το Instagram, τόσο στην ασύδοτη πολυχρωμία του όσο και στην καλλιτεχνική μονοχρωμία του, είναι μια πανέξυπνη παγίδα. Μόνο που η αιχμαλωσία αυτής της παγίδας είναι γλυκιά, ανώδυνη και άκρως εθιστική, προκαλεί μια απίστευτη δίψα για περισσότερη εικόνα και μεγαλύτερη έκθεση. Κι αυτή η «παγίδα της δίψας» είναι το νέο ερωτικό παιχνίδι που ανακαλύπτουν όλο και περισσότεροι στο φωτογραφικό δίκτυο.

Τώρα στο Instagram θα βρίσκεις και σύντροφο. Να πώς... Facebook Twitter
Toν περασμένο Σεπτέμβριο, το Instagram ανακοίνωσε ότι έχει πάνω από 800 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, οι οποίοι ασχολούνται με την εφαρμογή τουλάχιστον μία φορά το μήνα. Από όλους αυτούς, τα 300 εκατομμύρια χρησιμοποιούν τις ιστορίες (Stories) του Instagram κάθε μέρα.

Οι ιστορίες του Instagram είναι μικρές παγίδες δίψας: σαν ένα σέλφι που από κάτω γράφει «Σπάνια βγάζω καθημερινές φωτογραφίες, και μάλιστα, αρχές εβδομάδας. Αλλά είπαμε να κάνουμε girls night out με τα κορίτσια, και να η καλή μου φίλη που ετοιμαζόμαστε να βγούμε για να πάμε να βρούμε τις άλλες». Σύμφωνα με τους έμπειρους συνομωσιολόγους χρήστες του Reddit, αυτό είναι το δόλωμα και σε μια παρόμοια ανάρτηση τα DMs (μηνύματα) είναι το επόμενο βήμα πριν αρχίσουμε να τραβάμε το δίχτυ για να δούμε τι ψάρια πιάσαμε. «Εάν η ιστορία σας έχει επιτυχία, το άτομο που στοχεύετε θα μπει στον πειρασμό να σχολιάσει. Μπορεί ακόμα και να «γλιστρήσει» στα μηνύματα σας. Αν ναι, τότε έχετε στήσει με επιτυχία την πρώτη παγίδα σας», γράφει ένας από αυτούς στο thread.

Είναι αυτονόητο, ότι εάν θέλουμε να δουλέψει το σύστημα της παγίδας θα πρέπει να κάνουμε περισσότερα από το να ελέγχουμε ο ένας τις ιστορίες του άλλου, γιατί έτσι η παγίδα δεν χρησιμεύει σε τίποτα. Το να κάνουμε μια φιλοφρόνηση στο Instagram είναι τόσο απλό όσο και το να κάνουμε κι ένα like. Γιατί, ένα like θα μπορούσε να σημαίνει «μου αρέσουν τυχαία αυτά που ανεβάζεις». Δύο likes θα μπορούσαν να σημαίνουν «μου αρέσουν δύο φωτογραφίες σου». Τρία απανωτά, όμως, μπορεί να σημαίνουν «προσπαθώ να προσελκύσω την προσοχή σου». Κάτι σαν το φλερτ και το παιχνίδι με τις κλεφτές ματιές στο μπαρ.

Τώρα στο Instagram θα βρίσκεις και σύντροφο. Να πώς... Facebook Twitter
Το Instagram όχι μόνο παρέχει ένα καλό κολάζ της ζωής μας με τον πιο έξυπνο οπτικό τρόπο, αλλά προσφέρει επίσης και ένα διακριτικό τρόπο για να εκφράσουμε το ενδιαφέρον μας σε ερωτήσεις και σχόλια, ακόμα και να συνδεθούμε με όποιον θέλουμε σε μια μορφή ιδιωτικής συνομιλίας.

Βέβαια, ενώ το Instagram μπορεί να προσφέρει περισσότερο βάθος από τις συντομογραφίες του Tinder ή του Grindr, ας μην ξεχνάμε ότι ένα καλά μελετημένο εργαλείο, που βασικός του σκοπός δεν είναι τα «τυχερά» φλερτ αλλά η ανάδειξη και η έκθεση. Επίσης, αν παίζουμε με λογαριασμούς που έχουν περισσότερους από 10.000 followers, ας μην ξεχνάμε ότι ακόμα και ένα DM μπορεί να χαθεί ανάμεσα σε χιλιάδες άλλα. Γιατί, το Instagram είναι μια δισδιάστατη πλατφόρμα και η πραγματική ζωή που κρύβει από πίσω του κάθε λογαριασμός μπορεί να μην είναι τόσο υπερβολική ή τέλεια όσο η Instagram περσόνα που την εκπροσωπεί. Οπότε, ας προσαρμόσουμε ανάλογα και τις προσδοκίες μας.

Επίσης, καλό είναι να θυμόμαστε ότι το Instagram δεν είναι μόνο όμορφα πρόσωπα, ειδύλλια και λουλούδια. Σε πολλές περιπτώσεις, είναι κι ένας καλός αγωγός για να μας υπενθυμίζει τι ή ποιος έχει φύγει από τη ζωή μας. Έτσι, ενώ άλλες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων μπορεί να έχουν παρόμοια αποτελέσματα, το Instagram είναι τόσο χαοτικό (μόνο οι ιστορίες του έχουν σχεδόν διπλάσιο αριθμό χρηστών από το Snapchat) που ακόμα και το κυρίαρχο Facebook, δεν έχει τη δύναμη να το ξεπεράσει στις καθημερινές φωτογραφικές ενημερώσεις. Και ειλικρινά, δεν θεωρείται πλέον τόσο cool όσο το Instagram.

Κι ενώ η συζήτηση και οι θεωρίες στο Reddit (για το νέο ελκυστικό τρόπο να χρησιμοποιείς το Instagram ως μέσο γνωριμιών) μοιάζουν να μην έχουν τέλος, καλό είναι να θυμόμαστε ότι το Instagram μπορεί να είναι ένα καλό παράθυρο στην προσωπική ζωή κάποιου, αλλά βασικά είναι μόνο μια πρόσοψη. Δημιουργεί νέες οδούς για να συναντηθούν οι ζωές μας μέσω εικόνων και το γεγονός ότι αυτές οι εικόνες μπορούν να προβληθούν δημόσια αναζωογονεί τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες μπορούν να προβληθούν μέσω του δικτύου του. Αυτή η κοινή χρήση φωτογραφιών θα συνεχίσει να αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι βλέπουν και αναλύουν τις ζωές τους. Δυστυχώς, όμως, ένας λογαριασμός στο Instagram δεν φτάνει για να ξέρουμε ποιος είναι, πώς πραγματικά αισθάνεται ή πόσο μοναδική και ιδιαίτερη είναι η κάθε στιγμή που μοιράζεται εκεί ο καθένας.

TV & Media
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Facebook: Tα χρόνια της ανέμελης συγκομιδής χρηστών τελειώνουν

Τech & Science / Facebook: Tα χρόνια της ανέμελης συγκομιδής χρηστών τελειώνουν

Το Facebook θα παραμείνει πιθανότατα μια σημαντική δύναμη, αλλά θα πρέπει να μειώσει τη φιλοδοξία του, να υποβληθεί σε νέους κανόνες και να επανεξετάσει το επιχειρηματικό του μοντέλο. Θα το κάνει, άραγε;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ACADEMIA - fanzine

TV & Media / ACADDEMIA: Ξεφυλλίστε το νέο fanzine έτσι όπως τυπώθηκε

Ο Στάθης Καλατζής, co-curator της νέας πλατφόρμας συστράτευσης της δημιουργικής κοινότητας της Αθήνας, εγκαινιάζει το νέο τους εγχείρημα με ένα editorial στο fanzine που κυκλοφόρησε μαζί με την έντυπη LiFO.
ΣΤΑΘΗΣ ΚΑΛΑΤΖΗΣ, ACADDEMIA CO-CURATOR

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ