Συντηρητική κατάσχεση του πλοίου που εμβόλισε το «Καλλιστώ» από το ελληνικό δημόσιο

Συντηρητική κατάσχεση του πλοίου που εμβόλισε το «Καλλιστώ» από το ελληνικό δημόσιο Facebook Twitter
EUROKINISSI
0

Σε συντηρητική κατάσχεση του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, Maersk Launceston το οποίο εμβόλισε το ναρκοθηρευτικό Καλλιστώ προχώρησε το ελληνικό δημόσιο με την αιτιολογία της πρόκλησης βλάβης του Δημοσίου.

Σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα, η συνεργασία μεταξύ του υπουργείου Ναυτιλίας με το Υπουργείο Άμυνας οδήγησε σε ασφαλιστικά μέτρα.

Το πλοίο κατασχέθηκε προσωρινά μέχρι την 9η Νοεμβρίου. Τότε ορίστηκε η νέα δικάσιμος για την υπόθεση. Η εγγυοδοσία που ορίστηκε από τη διαδικασία των ασφαλιστικών για να αφεθεί νωρίτερα το πλοίο νωρίτερα ανήλθε στο ποσό ρεκόρ για τα ναυτιλιακά δικαστικά χρονικά των 40 εκατ. δολαρίων.

Η υπόθεση βρίσκεται στη διαδικασία έρευνας με καταθέσεις. Σημειώνεται ότι το πολεμικό πλοίο μεταφέρθηκε πριν λίγες μέρες στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας από δύο ρυμουλκά, καθώς η σύγκρουση με το φορτηγό το έκοψε στα δύο.

Πέρα από την έρευνα του Λιμενικού Σώματος (Λ.Σ.) για τις συνθήκες του ατυχήματος, αλλά και του Π.Ν. για τις ευθύνες του κυβερνήτη του «Καλλιστώ», στρατιωτικοί κύκλοι επαναφέρουν στην επιφάνεια τη συζήτηση για την αναγκαιότητα εξεύρεσης ενός νέου ναυστάθμου, καθώς ο νυν δημιουργήθηκε προ σχεδόν 135 ετών, σε εποχές που η ευρύτερη περιοχή δεν παρουσίαζε αυτή την εμπορευματική κίνηση. Πλέον ο Πειραιάς είναι στα τρία μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης σε εμπορευματική κίνηση.

Σύμφωνα με την Καθημερινή, τα πρώτα στοιχεία της προανάκρισης που διενεργείται από το Λ.Σ., φαίνεται ότι κατά τον απόπλου στη γέφυρα του φορτηγού πλοίου υπήρχε πλοηγός, όπως προβλέπεται. Όταν ο πλοηγός αποβιβάστηκε, το φορτηγό έπλεε με ταχύτητα 16 κόμβων, εντός των προβλεπόμενων ορίων. Το εκτοπίσματος σχεδόν 70.000 τόνων του «Maersk Launceston» μείωσε στη συνέχεια την ταχύτητα μέχρι και στους πέντε κόμβους, επιχείρησε ελιγμό και έπεσε στο ναρκοθηρευτικό του Π.Ν. (εκτοπίσματος περίπου 700 τόνων), το οποίο βρισκόταν εν πλω και, σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία, ο κυβερνήτης του επίσης έκανε προσπάθεια να αποφύγει το φορτηγό.

Τελικά, παρά τις προσπάθειες αποφυγής, στις 07.30 το πρωί το φορτηγό διαπέρασε το ναρκοθηρευτικό προτού σταματήσει. Από τα 27 άτομα πληρώματος του «Καλλιστώ» τραυματίστηκαν ελαφρά μόνο δύο, γεγονός το οποίο αποκαλύπτει ότι η επικείμενη σύγκρουση είχε προβλεφθεί και είχαν όλοι μεταφερθεί στο πρωραίο τμήμα.

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τροχαίο στη Βουλιαγμένης: Λεωφορείο κινήθηκε χωρίς οδηγό για 150 μέτρα και ξήλωσε κολώνες φωτισμού

Ελλάδα / Τροχαίο στη Βουλιαγμένης: Λεωφορείο κινήθηκε ανεξέλεγκτο για 150 μέτρα και ξήλωσε κολώνες φωτισμού

Βίντεο από κάμερα ασφαλείας καταγράφει το λεωφορείο να ανεβαίνει στο πεζοδρόμιο, να παρασύρει κολώνες φωτισμού και πινακίδες και τελικά να προσκρούει στην περίφραξη παρακείμενου κτηρίου
LIFO NEWSROOM
Γιατί αναστέλλεται η Ιατροδικαστική Υπηρεσία Πάτρας μετά την υπόθεση Μουρτζούκου

Ελλάδα / Γιατί αναστέλλεται η λειτουργία της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Πάτρας μετά την υπόθεση Μουρτζούκου

Από την ίδια υπηρεσία είχαν εκδοθεί πορίσματα και για τον θάνατο ενός εκ των παιδιών της Ρούλας Πισπιρίγκου – «Σοβαρές δυσλειτουργίες», λέει το Υπουργείο Δικαιοσύνης
LIFO NEWSROOM
Φωτιά στον Ωρωπό: ;Επιχειρούν ξανά τα εναέρια μέσα - Μάχη με τους ανέμους

Ελλάδα / Φωτιά στον Ωρωπό: Επιχειρούν ξανά τα εναέρια μέσα - Μάχη με τους ανέμους

Καλύτερη η εικόνα της φωτιάς - Με το πρώτο φως της ημέρας σηκώθηκαν και τα εναέρια μέσα - Σε ετοιμότητα για εκκένωση βρίσκεται η δομή μεταναστών στη Μαλακάσα, για προληπτικούς λόγους
LIFO NEWSROOM
Θεσσαλονίκη: Καταδίκη 7 ατόμων για υπερκοστολογήσεις σε κατασκευή στην Εγνατία Οδό

Ελλάδα / Θεσσαλονίκη: Καταδίκη 7 ατόμων για υπερκοστολογήσεις σε κατασκευή στην Εγνατία Οδό

Μετά από πολύμηνη δίκη, το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης έκρινε ενόχους - χωρίς να τους αναγνωρίσει κανένα ελαφρυντικό - συνολικά 7 από τους 15 κατηγορούμενους
LIFO NEWSROOM