Ο Συνήγορος του Καταναλωτή απαντά σε ερωτήματα για τις εκπτώσεις: Είναι νόμιμο το "up to”;

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή απαντά σε ερωτήματα για τις εκπτώσεις: Είναι νόμιμο το "up to”; Facebook Twitter
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
0

Σε συμβουλές σχετικά με τις αναγραφόμενες τιμές κατά την περίοδο των εκπτώσεων προχώρησε ο Συνήγορος του Καταναλωτή.

 

Όπως σημειώνεται στην ηλεκτρονική σελίδα της Αρχής: "με αφορμή ερωτήματα που έχει δεχθεί ο Συνήγορος του Καταναλωτή, από την έναρξη της τρέχουσας περιόδου εκπτώσεων, για την πρακτική σύμφωνα με την οποία στη βιτρίνα καταστημάτων αναγράφεται με μεγάλη γραμματοσειρά ποσοστό έκπτωσης 50% ή 60% ή 70% και με πολύ μικρότερη γραμματοσειρά η αγγλική φράση, "up to" υπενθυμίζεται τόσο στο καταναλωτικό κοινό, όσο και στους προμηθευτές ότι, σύμφωνα με τον "Κώδικα Δεοντολογίας για την Προστασία του Καταναλωτή κατά τις προσφορές, τις εκπτώσεις και τις προωθητικές ενέργειες, ισχύουν τα εξής":

 

- Σε περίπτωση που παρέχονται διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, πρέπει να αναγράφεται στη βιτρίνα του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη σχετική προωθητική ενέργεια το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης (από ....% έως......%), - τα καταστήματα οφείλουν να αναγράφουν σε όλα τα πωλούμενα είδη την παλαιά και τη νέα, μειωμένη με την έκπτωση, τιμή και, προαιρετικά, το ποσοστό της έκπτωσης, προκειμένου να είναι δυνατή η σύγκριση των τιμών, - εφόσον παρέχεται έκπτωση σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, πρέπει να αναγράφεται, στη βιτρίνα του καταστήματος αλλά και σε οποιαδήποτε άλλη προωθητική ενέργεια, το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης, -  σε κάθε άλλη περίπτωση, πρέπει να αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό έκπτωσης, -  όλες οι ανωτέρω πρακτικές επικοινωνίας διενεργούνται υποχρεωτικά στην ελληνική γλώσσα και προαιρετικά σε οποιαδήποτε άλλη γλώσσα (άρθρο 4 παρ. 6 του Κώδικα Δεοντολογίας για τις Προσφορές, τις Εκπτώσεις και τις Προωθητικές Ενέργειες). - Οι πλασματικές εκπτώσεις συνιστούν μορφή παραπλάνησης του καταναλωτικού κοινού και, ως εκ τούτου, απαγορεύονται. Στην περίπτωση αυτή η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή επιβάλλει τις προβλεπόμενες κυρώσεις. Η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» εφιστά την προσοχή των καταναλωτών να ζητούν όλες τις απαραίτητες διευκρινίσεις για τα ποσοστά των εκπτώσεων και την τελική τιμή των προϊόντων πριν προβούν σε αγορά.

 

Σε περίπτωση δε που οι καταναλωτές διαπιστώνουν παραπλανητικές πρακτικές ή παραβάσεις της σχετικής νομοθεσίας, μπορούν να απευθύνονται στον Συνήγορο του Καταναλωτή για την εξωδικαστική επίλυση της καταναλωτικής τους διαφοράς.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θεσσαλονίκη: «Μας κλώτσησαν» λένε ωφελούμενοι ΚΑΠΗ για beach bars που τους αρνήθηκαν την είσοδο

Ελλάδα / Θεσσαλονίκη: «Μας έδιωξαν λες και ήμασταν πρόβατα» λένε οι ηλικιωμένοι για τα beach bars που τους αρνήθηκαν την είσοδο

Τι καταγγέλλουν ηλικιωμένοι που δικαιούνταν δωρεάν μπάνια από πρόγραμμα του δήμου - «Μας έκανε μια κίνηση με τα χέρια του θαρρείς και ήμασταν πρόβατα»
LIFO NEWSROOM
Αυξήθηκαν οι νεκροί από τροχαία στην Ελλάδα - Στην 4η χειρότερη θέση της ΕΕ

Ελλάδα / Αυξήθηκαν οι νεκροί από τροχαία στην Ελλάδα - Στην 4η χειρότερη θέση της ΕΕ

Η πιθανότητα θανάτου στο ελληνικό οδικό δίκτυο είναι τριπλάσια σε σχέση με χώρες όπως η Νορβηγία, η Σουηδία και η Μάλτα, και διπλάσια από χώρες όπως η Δανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Λουξεμβούργο, η Ελβετία και η Σλοβενία
LIFO NEWSROOM