Από αύριο, Δευτέρα, μέχρι και την Παρασκευή, 22 Ιουλίου 2022, θα βρίσκονται σε ισχύ τα περιοριστικά μέτρα της κυκλοφορίας των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας (Μικρός Δακτύλιος), στο πλαίσιο της αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού προβλήματος.

 

Σε ανακοίνωση της η ΕΛΑΣ παρέχει πληροφορίες για τις οδούς που τον ορίζουν και τις κατηγορίες εκείνες για τις οποίες δεν ισχύουν οι απαγορεύσεις.

 

Τα όρια του Μικρού Δακτυλίου ορίζονται από τις παρακάτω οδούς και λεωφόρους:


Λ. Αλεξάνδρας - Ζαχάρωφ - Λ. Μεσογείων - Φειδιππίδου - Μιχαλακοπούλου - Σπ. Μερκούρη - Βρυάξιδος - Υμηττού - Ηλ. Ηλιού - Αμβρ. Φραντζή - Λ. Αν. Συγγρού - Χαμοστέρνας - Πειραιώς - Ιερά Οδός - Λ. Κωνσταντινουπόλεως - Αχιλλέως - Πλ. Καραϊσκάκη - Καρόλου - Μάρνη - 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) -  Λ. Αλεξάνδρας.

 


Στις οριακές λεωφόρους και οδούς του Μικρού Δακτυλίου τα μέτρα περιορισμού δεν ισχύουν.


Στις οδούς και λεωφόρους που περικλείονται από τον Μικρό Δακτύλιο επιτρέπεται μόνο η εκ περιτροπής κυκλοφορία των ΙΧΕ αυτοκινήτων, καθώς και των ΙΧΦ αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι 2,2 τόνους, με βάση το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους (μονά - ζυγά).

 

Οι εξαιρέσεις


Δεν υπάγονται στις παραπάνω απαγορεύσεις και κυκλοφορούν χωρίς κανένα περιορισμό στον Μικρό Δακτύλιο τα οχήματα των κατηγοριών που εξαιρούνται των περιορισμών, καθώς και τα οχήματα των κατηγοριών, που απαιτείται να είναι εφοδιασμένα με ειδικές άδειες κυκλοφορίας στον Μικρό Δακτύλιο οι οποίες χορηγούνται από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, σύμφωνα με τις διατάξεις της υπ' αριθμ. οικ.-289738/Φ.911 από 19/20.10.2021 (ΦΕΚ 4860, τ. Β΄) Κοινής Υπουργικής Απόφασης ως ισχύει.


Ειδικότερα οι κύριοι ή/και κάτοχοι:


Αυτοκινήτων EURO 6, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 120g/km, καθώς και ηλεκτρικών, υβριδικών φυσικού αερίου εκ κατασκευής και υγραερίου εκ κατασκευής οχημάτων, δύνανται να εκδώσουν ειδικό σήμα για την κατ' εξαίρεση κυκλοφορία στο κέντρο της Αθήνας, ηλεκτρονικά μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης είτε σε έγχαρτη είτε σε ηλεκτρονική μορφή.  


Για τα οχήματα των μονίμων κατοίκων εσωτερικά του Μικρού Δακτυλίου προβλέπονται ειδικές Ζώνες εισόδου - εξόδου και χορηγείται ειδική κάρτα από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων.


Πώς θα χορηγείται η ειδική κάρτα

 

Οι αιτήσεις από τους δικαιούμενους θα υποβάλλονται αποκλειστικά με αυτοπρόσωπη παρουσία και τηρουμένων των εκάστοτε ισχυόντων υγειονομικών μέτρων προστασίας, κατά τις ημέρες Δευτέρα έως Παρασκευή και από ώρες 09:00 έως 13:00 στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής (Θ. Δηλιγιάννη 24-26, Γραφείο Δακτυλίου στο ισόγειο του κτιρίου [είσοδος από οδό Σάμου], τηλ.210-5284142) με την προσκόμιση πέραν των ειδικότερων ανά περίπτωση ενδιαφερομένου εγγράφων/δικαιολογητικών και φωτοαντιγράφων της 'Αδειας Κυκλοφορίας του οχήματος και της 'Αδειας Ικανότητας οδήγησης των οδηγών.


Οι ειδικές άδειες κυκλοφορίας στον Μικρό Δακτύλιο που είχαν χορηγηθεί από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής για την περίοδο 2019-2020 εξακολουθούν να ισχύουν έως την Παρασκευή 26-11-2021.

 

Συμπληρωματικές πληροφορίες


Οι ημέρες και ώρες ισχύος όλων των ως άνω περιοριστικών μέτρων, είναι οι εξής:

 

  •     Δευτέρα έως Πέμπτη, ώρες 07.00 έως 20.00,
  •     Παρασκευή, ώρες 07.00 έως 15.00.


Τα Σάββατα, τις Κυριακές, τις επίσημες αργίες, καθώς και τις ημέρες που πραγματοποιείται απεργία των εργαζομένων σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα μέτρα δεν ισχύουν.

 

Τα πρόστιμα


Οι παραβάτες των περιοριστικών αυτών μέτρων, τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 52 παρ. 6 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Διοικητικό πρόστιμο 100 ευρώ), ως τροποποιήθηκε και ισχύει σε συνδυασμό με το άρθρο 31 του ν. 3904/2010 (Α΄218).

 

Δακτύλιος: Βήμα-βήμα η διαδικασία έκδοσης κάρτας μόνιμου κατοίκου
 

Η ανακοίνωση του δήμου:

 

«Ο  δακτύλιος επιστρέφει από αύριο στην Αθήνα και στις εξαιρέσεις του μέτρου περιλαμβάνονται οι μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής που περικλείεται από τα όρια του δακτυλίου.

 

Οι δικαιούχοι θα πρέπει να έχουν προμηθευτεί την ειδική κάρτα εισόδου – εξόδου στον δακτύλιο, η οποία εκδίδεται από τον Δήμο Αθηναίων μέσω της ηλεκτρονικής του πλατφόρμας ψηφιακών υπηρεσιών https://eservices.cityofathens.gr από οποιαδήποτε ηλεκτρονική συσκευή, με ελάχιστα κλικ.

 
Πώς θα παραλάβετε την κάρτα


 

Η διαδικασία έκδοσης είναι εξαιρετικά απλή, καθώς η κάρτα δημιουργείται και εξάγεται αυτόματα από το σύστημα. Αυτό σημαίνει ότι οι πολίτες δε θα χρειαστεί να απευθυνθούν στα γραφεία της Δημοτικής Αστυνομίας για να παραλάβουν την κάρτα, καθώς μόλις η αίτησή τους γίνει αποδεκτή από τους αρμόδιους υπαλλήλους του Δήμου, η κάρτα θα «ανεβαίνει» στην προσωπική τους θυρίδα.

 

Για πρώτη φορά στον Δήμο Αθηναίων, και για λόγους διαφάνειας και προστασίας όλων, ενεργοποιήθηκε μηχανισμός εγκυρότητας εγγράφων που αφορά και τη συγκεκριμένη περίπτωση, την έκδοση της κάρτας δακτυλίου.

 

Αυτό σημαίνει ότι σε κάθε κάρτα που εκδίδεται και «ανεβαίνει» στην θυρίδα του αιτούντα, δημιουργείται αυτόματα από το σύστημα ένα QR code, που χρησιμοποιείται κατά τον έλεγχο. Εφόσον η κάρτα είναι γνήσια, όταν σκαναριστεί το QR code ανοίγει η σχετική ηλεκτρονική σελίδα με τα στοιχεία που είναι συνδεδεμένα με την κάρτα. Σε περίπτωση που είναι πλαστή, το QR code δίνει την πληροφορία ότι η κάρτα δε βρέθηκε.

 

Τα απαραίτητα δικαιολογητικά:

 

  •     Αίτηση (χορηγείται από την υπηρεσία).
  •     Άδεια κυκλοφορίας αυτοκινήτου (απλό αντίγραφο). Σε περίπτωση που η άδεια κυκλοφορίας δεν είναι στο όνομα του οδηγού, ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου ή ο νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας (όταν πρόκειται για εταιρεία) υποβάλλει υπεύθυνη δήλωση παραχώρησης χρήσης αυτοκινήτου προς τον ενδιαφερόμενο οδηγό (με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής από δημόσια αρχή ή Κ.Ε.Π.).

 

Για την απόδειξη της κατοικίας, κατατίθενται:

 

Αντίγραφο του εντύπου Ε1 της οικείας ΔΟΥ του τελευταίου οικονομικού έτους (εκτύπωση από τη σελίδα του TAXIS), από την οποία προκύπτει η κύρια κατοικία του δικαιούχου ή σε περίπτωση μίσθωσης του ακινήτου (αναφέρεται υποχρεωτικά στο έντυπο Ε1).

 

Σε περίπτωση που δεν έχει δηλωθεί ως κύρια κατοικία η αναφερόμενη διεύθυνση, απαιτείται και πρόσφατο αντίγραφο του μισθωτηρίου συμβολαίου του ακινήτου, θεωρημένο από ΔΟΥ ή εκτύπωση μέσω TAXIS.

 

Σε περίπτωση πρόσφατης μετακόμισης, το Ε1 συνοδεύει μεταβολή στοιχείων από ΔΟΥ.

 

Σε περίπτωση κατά την οποία ο αιτών είναι φιλοξενούμενος, το Ε1 συνοδεύει υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη που τον φιλοξενεί, στην οποία φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας (με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής από δημόσια αρχή ή Κ.Ε.Π.) ή το Ε1 του ίδιου του ιδιοκτήτη.

 

  •     Λογαριασμός Οργανισμού Κοινής Ωφελείας (ΔΕΗ, ΟΤΕ Ή ΕΥΔΑΠ) ή κινητής τηλεφωνίας (απλά αντίγραφα).
  •     Δελτίο αστυνομικής ταυτότητας του οδηγού (απλό αντίγραφο).
  •     Διαβατήριο και άδεια παραμονής σε ισχύ.

 

Επιπλέον της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, οι πολίτες μπορούν να εξυπηρετούνται στα γραφεία της Δημοτικής Αστυνομίας επί της οδού Αγ. Κωνσταντίνου 14, με την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών κλείνοντας ραντεβού είτε ηλεκτρονικά στο https://rantevou.cityofathens.gr είτε τηλεφωνικά στο 210-5287800».