Σήμερα αναμένεται να ολοκληρωθεί η συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου για τον εκσυγχρονισμό της ιδιωτικής εκπαίδευσης, σε μία συνεδρίαση. Παρέμβαση σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να κάνει και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

 

Χθες ολοκληρώθηκε και σε δεύτερη ανάγνωση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, η συζήτηση του νομοσχεδίου. Το νομοσχέδιο έγινε δεκτό επί της αρχής, των άρθρων και στο σύνολο του κατά πλειοψηφία. Υπέρ της αρχής του τάχθηκε η ΝΔ, ενώ όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης ψήφισαν κατά, πλην της Ελληνικής Λύσης που επιφυλάχθηκε για την Ολομέλεια.

 

Σχολεία που θα μπορούν να λειτουργούν και ως φροντιστήρια το απόγευμα, και εκπαιδευτικοί που θα αξιολογούνται αλλά θα μπορούν να απολύονται ελεύθερα –ακόμη και πριν από τη δοκιμαστική διετία στο σχολείο– με βάση την εργατική νομοθεσία, είναι μόνο ορισμένες από τις αλλαγές που προωθεί η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, προκαλώντας αντιδράσεις στον κλάδο.

 

Οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων συμφωνούν με την αναφορά του υπουργείου για «εκσυγχρονισμό της λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων και δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης» ενώ εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται. 

 

Σύμφωνα με το υπουργείο, εξασφαλίζεται ευελιξία στη διαμόρφωση διευρυμένου ωρολογίου προγράμματος (επιπλέον του υποχρεωτικού) και στην προσθήκη εκπαιδευτικών και άλλων δραστηριοτήτων στις δράσεις εκτός ωρών και ημερών λειτουργίας των σχολείων.

 

«Θεωρούμε σημαντικό τα σχολεία να έχουν την ελευθερία να εκπονούν πρόσθετες δραστηριότητες, εκπαιδευτικές ή άλλες. Και λέω εκπαιδευτικές, γιατί να θυμίσω ότι με βάση το προηγούμενο καθεστώς είχαν αποκλειστεί οι πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες», δήλωσε η κ. Κεραμέως.

 

Από την άλλη, θα υπάρχει αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, κατ' αναλογία των κριτηρίων που θα οριστούν για τα δημόσια σχολεία. 

 

Μεταξύ άλλων, δίνεται η δυνατότητα στα ιδιωτικά σχολεία να ανοίγουν πλέον κάθε μορφής εκπαιδευτική μονάδα (φροντιστήρια προετοιμασίας, κέντρα ξένων γλωσσών), ενώ οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μπορούν να εργάζονται το απόγευμα σε αυτές τις νέες δομές του σχολείου τους ή και σε άλλες (π.χ. φροντιστήρια).