Διπλασιάστηκαν, μέσα σε έναν χρόνο, οι καταγγελίες και τα παράπονα στα γραφεία προστασίας δικαιωμάτων Ληπτών Υγείας. 

 

Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Υγείας, Γιώργο Γιαννόπουλο, πέρυσι καταγράφηκαν 5.000 καταγγελίες ενώ το 2017 δεν είχαν ξεπεράσει τις 2.500.  

 

«Το μεγαλύτερο ποσοστό των καταγγελιών, περίπου 80%, δεν ανταποκρίνονται σε ένα υπαρκτό πρόβλημα, ωστόσο υπάρχει ένα 20% που μας απασχολεί και το επεξεργαζόμαστε», σχολιάζει ο κ. Γιαννόπουλος. 

 

Από την ανάλυση των στοιχείων που κάθε εξάμηνο αποστέλλονται στο υπουργείο Υγείας, προκύπτει ότι οι περισσότερες καταγγελίες αφορούν ανάρμοστη συμπεριφορά του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού και περιπτώσεις πλημμελούς φροντίδας.

 

Ακολουθούν τα παράπονα για τους χρόνους αναμονής σε τακτικά εξωτερικά ιατρεία και στα επείγοντα και σε μικρότερο ποσοστό οι διαμαρτυρίες για τις συνθήκες νοσηλείας.

 

Όλες οι καταγγελίες διερευνώνται από το προσωπικό του γραφείου, το οποίο απαντά στις αναφορές των πολιτών.

 

Η συμπεριφορά των επαγγελματιών υγείας

 

Ανάρμοστη συμπεριφορά, αδιαφορία και έλλειψη σεβασμού καταλογίζουν οι πολίτες, κυρίως στο ιατρικό προσωπικό, και λιγότερο σε νοσηλευτές και λοιπό υγειονομικό προσωπικό.


«Ζητήματα συμπεριφοράς δεν μπορεί να μετρηθούν με δείκτες και αυτό που κάνουμε είναι να επεξεργαστούμε τα στοιχεία και να εξετάσουμε πού εκφράζονται τα περισσότερα παράπονα, ώστε σε συνεργασία με τις διοικήσεις να παρέμβουμε», αναφέρει ο κ. Γιαννόπουλος.


Το θέμα συμπεριφοράς του προσωπικού προς τους ασθενείς αναφέρεται με μεγάλη συχνότητα στα νοσοκομεία του Λεκανοπεδίου τα οποία και δέχονται τους περισσότερους ασθενείς και μεγάλος αριθμός διαμαρτυριών αφορά σε δυσλειτουργίες των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ).

 

Οι μεγάλοι χρόνοι αναμονής είναι το βασικό πρόβλημα που ταλαιπωρεί τους πολίτες, αναφέρει ο κ. Γιαννόπουλος.

 

 

Η έλλειψη προσωπικού και η μεγάλη προσέλευση στα δημόσια νοσοκομεία, παίζει σημαντικό ρόλο στην αύξηση του στρες γιατρών και νοσηλευτών. «Ο επαρκής αριθμός προσωπικού είναι από μόνος του δείκτης ποιότητας υπηρεσιών», λέει ο κ. Γιαννόπουλος.

 

Κάθε χρόνο, στα δημόσια νοσοκομεία καταγράφονται δύο εκατομμύρια νοσηλείες και περισσότερες από 11 εκατομμύρια επισκέψεις στα εξωτερικά ιατρεία και τα τμήματα επειγόντων περιστατικών.

 

Λειτουργία των Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας

 

Στο αυτοτελές Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας, μπορούν να απευθύνονται οι ασθενείς (νοσηλευόμενοι και εξωτερικοί), οι συγγενείς και συνοδοί των ασθενών, οι επισκέπτες και όλοι οι ενδιαφερόμενοι πολίτες για την άμεση ενημέρωσή τους για θέματα του Νοσοκομείου, να υποβάλουν προτάσεις ή καταγγελίες που αφορούν στην παροχή υπηρεσιών υγείας και κυρίως να προστατεύονται κατά την άσκηση του δικαιώματός τους στο βασικό ανθρώπινο αγαθό της υγείας.


Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ