Τέλος επιτηδεύματος, μείωση και επιδότηση έως 5.000 € σε καλλιτέχνες

Καλλιτέχνες: Facebook Twitter
Φωτ.: Sooc
0

Φορολογικά κίνητρα για επαγγελματίες καλλιτέχνες, σε κλάδους του πολιτισμού και της χειροτεχνίας, προβλέπουν οι ΚΥΑ που υπέγραψαν οι αρμόδιοι υπουργοί.

Μετά από τις πολύμηνες κινητοποιήσεις, καταλήψεις και εντάσεις μεταξύ κυβέρνησης και καλλιτεχνών υπογράφηκαν οι ΚΥΑ, με τις οποίες ορίζονται:

α) οι δικαιούχοι και η διαδικασία μείωσης ή και μηδενισμού του τέλους επιτηδεύματος για αυτοαπασχολούμενους στους κλάδους του πολιτισμού και της χειροτεχνίας,

β) η διαδικασία επιδότησής τους έως 5.000 €. 

Τις ΚΥΑ υπέγραψαν οι αρμόδιοι υπουργοί Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη και Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης μαζί με τους συναρμόδιους υφυπουργούς.

Οι αποφάσεις προβλέπουν, συγκεκριμένα, τα εξής:

- Από το φορολογικό έτος 2022, αυτοαπασχολούμενοι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στους κλάδους του πολιτισμού και της χειροτεχνίας δικαιούνται μείωση του ετήσιου τέλους επιτηδεύματος κατά 38%, δηλαδή από €650 σε €400. Η μείωση θα γίνεται κατά την υποβολή της φορολογικής τους δήλωσης.

- Αυτοαπασχολούμενοι επαγγελματίες, που δραστηριοποιούνταν στον κλάδο του πολιτισμού ή της χειροτεχνίας και έκλεισαν τα βιβλία τους κατά τη διάρκεια της οικονομικής ή πανδημικής κρίσης (από 1.10.2010 ως 30.6.2022) δικαιούνται μηδενισμό του τέλους επιτηδεύματος, εφόσον έχουν προχωρήσει σε επανέναρξη της δραστηριότητάς τους από 1.7.2022 ή θα προχωρήσουν σε επανέναρξη μέχρι τις 30.6.2023, με κύριο ΚΑΔ πολιτιστικό ή χειροτεχνικό.

- Επιπλέον, οι πρώτοι 3.100 που θα προχωρήσουν σε επανέναρξη, δικαιούνται επιδότηση του κύκλου εργασιών τους έως 30% και με ανώτατο ύψος €5.000, μέσω ειδικού καταπιστευτικού τραπεζικού λογαριασμού.

Από κυβερνητικής πλευράς αναφέρεται πως το έργο αποτελεί μέτρο στήριξης των επαγγελματιών του πολιτιστικού και δημιουργικού τομέα και υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0». Παράλληλα, η δαπάνη μείωσης του τέλους επιτηδεύματος και η δαπάνη επιδότησης για όσους επαγγελματίες έχουν, ήδη, τα βιβλία τους ανοιχτά θα καλυφθεί από τον Τακτικό Προϋπολογισμό.

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Οικονομία / ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Ιδιαίτερα υψηλή παραβατικότητα εντοπίστηκε και στις μισθώσεις ομπρελών και καθισμάτων σε παραλίες, με δεκάδες επιχειρήσεις να σφραγίζονται σε Χανιά, Ρέθυμνο, Ρόδο, Σάμο, Κέρκυρα, Σύρο, Σίφνο, Πόρο και Αίγινα
LIFO NEWSROOM
Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM