Gary Vikan: Είναι μια ανοησία ότι δήθεν θα αδειάσει το Βρετανικό Μουσείο αν επιστραφούν τα Ελγίνεια

Νέες δηλώσεις για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα: Ανοησίες αυτά που λένε πως θα αδειάσει το Βρετανικό Μουσείο αν επιστραφούν Facebook Twitter
Ο Gary Vikan ήταν διευθυντής του Walters Art Museum στη Βαλτιμόρη από το 1994 έως το 2013
0

Η Βρετανική Επιτροπή για την Επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα αναφέρθηκε σε πρόσφατο δημοσίευμα των New York Times και στις δηλώσεις του Gary Vikan, πρώην διευθυντή του Μουσείου της Βαλτιμόρης.

«Αν κάποιος μου πει ότι στέλνοντας τα "Ελγίνεια Μάρμαρα" πίσω στην Ελλάδα, κατά κάποιο τρόπο το Βρετανικό Μουσείο θα αδειάσει, είναι ανοησίες», σχολίασε ο Gary Vikan, διευθυντής του Walters Art Museum στη Βαλτιμόρη από το 1994 έως το 2013.

Πριν βρεθεί στη Βαλτιμόρη, ο Vikan ήταν ανώτερος συνεργάτης στο Κέντρο Βυζαντινών Σπουδών του Χάρβαρντ στο Dumbarton Oaks στην Ουάσινγκτον. Είναι απόφοιτος του Harvard Program for Art Museum Directors και του National Arts Strategies Chief Executive Program.

Ο Vikan αρχικά σημειώνει: «Όταν πρωτομπήκα στον κόσμο των επιμελητών, ήταν σαν την Άγρια Δύση. Οι επιμελητές και οι διευθυντές μουσείων ήθελαν να αποκτήσουν σημαντικά έργα. Ήθελαν να είναι εκείνοι που θα έπαιρναν εκείνη την εικόνα, εκείνο το γλυπτό κλπ».

Σύμφωνα με τον ίδιο οι εκάστοτε χώρες μπορούν-και το κάνουν- να εγείρουν απαιτήσεις για αρχαιότητες, για τις οποίες κατέστη παράνομη η εξαγωγή του χωρίς επίσημη άδεια όταν ήταν πια αργά. «Η Ιταλία, για παράδειγμα, έχει έναν τέτοιο νόμο από το 1909» αναφέρει.

Ο Vikan, πρώην διευθυντής μουσείου, δήλωσε ότι, ενώ υποστηρίζει πλήρως τις kamp;aniewεπαναπατρισμού, το κόστος για τα μουσεία δεν είναι μόνο η απώλεια αντικειμένων που βρίσκονται ήδη σε μια συλλογή. Δεδομένων των περιορισμένων προϋπολογισμών τους για αγορές, τα αμερικανικά μουσεία βασίζονταν σε δωρεές αρχαιοτήτων και τώρα οι δωρητές που δεν έχουν τα απαιτούμενα έγγραφα μπορεί να είναι απρόθυμοι να κάνουν δωρεές και τα μουσεία είναι απρόθυμα να τις δεχτούν.

Δεν ανησυχεί όμως ότι τα μεγάλα μουσεία, τα οποία συνήθως εκθέτουν μόνο ένα κλάσμα των αποθεμάτων τους, θα πληγούν σημαντικά από τις πιο ισχυρές προσπάθειες επαναπατρισμού.

«Αν κάποιος μου πει ότι στέλνοντας τα Ελγίνεια μάρμαρα πίσω στην Ελλάδα, ότι κατά κάποιο τρόπο το Βρετανικό Μουσείο θα αδειάσει, είναι ανοησίες», κατέληξε

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

UNESCO: Τα Μινωικά Ανάκτορα στον κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς

Πολιτισμός / UNESCO: Τα Μινωικά Ανάκτορα στον κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς

Η εξέλιξη συνιστά τη διεθνή αναγνώριση της εξέχουσας οικουμενικής αξίας των έξι εξαιρετικά σημαντικών αρχαιολογικών χώρων της Κρήτης: της Κνωσού, της Φαιστού, των Μαλίων, της Ζάκρου, της Ζωμίνθου και της Κυδωνίας
LIFO NEWSROOM
Γλυπτά του Παρθενώνα: «Μυστική και εντατική εκστρατεία» για την επιστροφή τους, αποκαλύπτει επιστολή ακτιβιστών

Πολιτισμός / Γλυπτά του Παρθενώνα: «Μυστική και εντατική εκστρατεία» για την επιστροφή τους, αποκαλύπτει επιστολή ακτιβιστών

Η δεξιά βρετανική ομάδα εκφράζει μάλιστα «ανησυχία» πως μπορεί πράγματι, η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα, να πραγματοποιηθεί στο προσεχές μέλλον και απειλεί με νομικές προσφυγές
LIFO NEWSROOM
Η Nan Goldin συγκλονίζει στην Aρλ: «Αυτό που συμβαίνει στη Γάζα είναι η πρώτη γενοκτονία σε live μετάδοση»

Πολιτισμός / Η Nan Goldin συγκλονίζει στην Aρλ: «Αυτό που συμβαίνει στη Γάζα είναι η πρώτη γενοκτονία σε live μετάδοση»

Την Τρίτη 8 Ιουλίου, στο Ρωμαϊκό Θέατρο της Αρλ, η Αμερικανίδα φωτογράφος Nan Goldin καταδίκασε τον πόλεμο στη Γάζα, προκαλώντας έντονη αντιπαράθεση με τους φιλοϊσραηλινούς θεατές.
LIFO NEWSROOM
Η Ρέινορ Γουιν απαντά στις κατηγορίες ότι επινόησε την ιστορία του best seller της

Πολιτισμός / Η Ρέινορ Γουιν απαντά στις κατηγορίες ότι επινόησε την ιστορία του best seller της

Η Ρέινορ Γουιν υπερασπίζεται τα απομνημονεύματά της, δημοσιεύει ιατρικά έγγραφα και καταγγέλλει «παραπλανητική και άδικη» δημοσίευση από την Observer – Η φιλανθρωπική οργάνωση PSPA τερμάτισε τη συνεργασία της
LIFO NEWSROOM