Ζημιά 1,8 δισ. ευρώ για Air France-KLM - Μείωση χωρητικότητας και διαπραγματεύσεις για απολύσεις

Ζημιά 1,8 δισ. ευρώ για Air France-KLM - Μείωση χωρητικότητας και διαπραγματεύσεις για απολύσεις Facebook Twitter
EPA
0

Ο όμιλος Air France-KLM κατέγραψε καθαρή ζημία χρήσεως ύψους 1,8 δισεκ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο, καθώς δέχθηκε βαρύ πλήγμα από τις πρώτες συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού τον Μάρτιο, ενώ η προοπτική μοιάζει ζοφερή μέχρι, τουλάχιστον, το τρίτο τρίμηνο του έτους.

Η ζημία του πρώτου τριμήνου είναι πάνω από πενταπλάσια σε σύγκριση με αυτή των 324 εκατομμυρίων ευρώ που καταγραφόταν έναν χρόνο νωρίτερα. Συμπεριλαμβάνει 455 εκατομμύρια ευρώ για αγορά καυσίμων που δεν καταναλώθηκαν, εξαιτίας της κρίσης. Τα αποτελέσματα χρήσης αυτά δεν αντανακλούν παρά μόνο τον αντίκτυπο της πανδημίας του κορωνοϊού στην αεροπορική κίνηση τον Μάρτιο, ενώ η χρονιά είχε «αρχίσει πολύ καλά τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο», σχολίασε ο οικονομικός διευθυντής του ομίλου Φρεντερίκ Γκαζέ απευθυνόμενος σε δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής διάσκεψης.

Ο γαλλο-ολλανδικός αερομεταφορέας, που αναμένεται να λάβει 7 δισεκατομμύρια ευρώ από το γαλλικό κράτος απλά για να κρατήσει το κεφάλι πάνω από το νερό, έκανε εξάλλου λόγο για μεγάλη μείωση των επιβατών που μετέφερε, κατά 10,5% το πρώτο τρίμηνο (–35% τον Μάρτιο), ενώ προεξοφλεί κατάρρευση (–95%) το δεύτερο τρίμηνο που θα μετριαστεί κάπως το τρίτο (–80%), όπως ανέφερε σε ανακοίνωσή του.

Η Air France-KLM αναμένει «βραδεία επανέναρξη της δραστηριότητας το καλοκαίρι του 2020 με την προοδευτική άρση των περιορισμών στα σύνορα» αλλά εκτιμά ότι η ζήτηση για τις εμπορικές πτήσεις «δεν αναμένεται να επιστρέψει στο επίπεδο πριν από την κρίση προτού περάσουν πολλά χρόνια».

Το 2021 αναμένεται να προχωρήσει σε αναδιαμόρφωση του στόλου του, προαναγγέλλει μείωση της χωρητικότητας «κατά τουλάχιστον 20%» σε σχέση με το επίπεδο προτού ξεσπάσει η κρίση, το 2019. Η διεύθυνση του ομίλου βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με τα συνδικάτα, ενόψει απολύσεων. Άλλες εταιρείες του τομέα έχουν ήδη εξαγγείλει χιλιάδες. Αθροιστικά, οι θέσεις εργασίας που θα περικόψουν οι British Airways, Ryanair και Virgin Atlantic ανέρχονται σε 18.000.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ/AFP/Reuters

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έρχονται νέοι ευρωπαϊκοί πόροι ύψους €8 δισ. για έργα σε ενέργεια, στέγαση και συγκοινωνίες

Οικονομία / Έρχονται νέοι ευρωπαϊκοί πόροι ύψους €8 δισ. για έργα σε ενέργεια, στέγαση και συγκοινωνίες

Από το 2026 έως το 2032, θα ενισχυθούν δράσεις για την ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών, τη φοιτητική στέγαση, τις συγκοινωνίες, την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και τη στήριξη ευάλωτων νοικοκυριών και μικρών επιχειρήσεων
LIFO NEWSROOM
Το μεγάλο στοίχημα της ΑΑΔΕ: Ενιαίοι έλεγχοι, ψηφιακή εποπτεία και νέος ρόλος στις αγροτικές ενισχύσεις

Οικονομία / Το μεγάλο στοίχημα της ΑΑΔΕ: Ενιαίοι έλεγχοι, ψηφιακή εποπτεία και νέος ρόλος στις αγροτικές ενισχύσεις

Η νέα φάση για την ΑΑΔΕ αναμένεται να τεθεί σταδιακά σε εφαρμογή από το β΄ εξάμηνο του 2025, με χρονικό ορίζοντα πλήρους ενσωμάτωσης εντός 18-24 μηνών
LIFO NEWSROOM
Ένα στα τρία παιδιά στην Ελλάδα στερείται βασικά αγαθά- Πρωταθλήτρια στην παιδική στέρηση

Οικονομία / Ένα στα τρία παιδιά στην Ελλάδα στερείται βασικά αγαθά- Πρωταθλήτρια στην παιδική στέρηση

Στο 33,6% το ποσοστό των παιδιών που μεγαλώνουν χωρίς βασικά είδη ένδυσης, τροφής, παιγνιδιών ή πρόσβασης σε δραστηριότητες – Δραματική η επίδραση του μορφωτικού επιπέδου των γονέων
LIFO NEWSROOM