Το τελικό σχέδιο για τις διασυνδέσεις των νησιών υπέβαλε ο ΑΔΜΗΕ

Το τελικό σχέδιο για τις διασυνδέσεις των νησιών υπέβαλε ο ΑΔΜΗΕ Facebook Twitter
EUROKINISSI/ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΩΜΕΡΗΣ
0

Συγκεκριμένη πρόταση για την υλοποίηση της τέταρτης και τελευταίας φάσης της διασύνδεσης των Κυκλάδων, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2024 υπέβαλε ο ΑΔΜΗΕ στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, με το σχέδιο ανάπτυξης του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας για την περίοδο 2019 - 2028 που εστάλη προς έγκριση στη ΡΑΕ την Παρασκευή.

Η δεύτερη φάση διασύνδεσης της Κρήτης, μέσω Αττικής παραμένει επί του παρόντος στο χρονικό ορίζοντα του 2023, ωστόσο σε πρόσφατη συνέντευξή του προς το ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ Μάνος Μανουσάκης άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο επίσπευσής της κατά ένα ή δύο χρόνια.

Κάτι που συνδέεται και με την υλοποίηση του έργου διασύνδεσης Κύπρου - Ελλάδας μέσω Κρήτης, το χρονοδιάγραμμα του οποίου προβλέπει την ολοκλήρωση του τμήματος Αττική - Κρήτη το 2021.

Αναλυτικά, η τέταρτη φάση για τις Κυκλάδες περιλαμβάνει τις εξής υποβρύχιες διασυνδέσεις: Νάξος - Θήρα, μήκους 100km, Θήρα - Φολέγανδρος μήκους 50km, Φολέγανδρος - Μήλος μήκους 40km, Μήλος - Σέριφος μήκους 50km, Σέριφος - Λαύριο μήκους 100km και κατασκευή 4 νέων υποσταθμών σε Σαντορίνη, Φολέγανδρο, Μήλο, Σέριφο.

Εναλλακτικά εξετάζεται η δυνατότητα διασύνδεσης Σαντορίνης με την Πάρο αντί για τη Νάξο.

Ο ΑΔΜΗΕ τονίζει ακόμη ότι θα δοθεί προτεραιότητα, ώστε να ολοκληρωθεί το 2023, στη διασύνδεση Πάρου (ή Νάξου) - Σαντορίνης, μέσω της οποίας θα καλυφθεί το 60 % του φορτίου των προς διασύνδεση νησιών για να προκύψουν πιο σύντομα οικονομικά οφέλη από τη μείωση των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας.

Το έργο περιλαμβάνει ακόμη τη διασύνδεση της Σίφνου και της Κύθνου με τη Σέριφο.

Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη φάση που περιλαμβάνει τη σύνδεση της Σύρου με το Λαύριο, καθώς και με Πάρο, Μύκονο και Τήνο ολοκληρώθηκε, η δεύτερη (Πάρος - Νάξος και Νάξος - Μύκονος) προβλέπεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2019 και η τρίτη φάση (πόντιση δεύτερου καλωδίου Λαυρίου - Σύρου) στο τέλος του 2020.

Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της διαβούλευσης η ΔΕΗ ζήτησε επιτάχυνση της αναβάθμισης του δικτύου στην Πελοπόννησο προκειμένου να είναι δυνατή η λειτουργία της νέας μονάδας φυσικού αερίου στη Μεγαλόπολη σε πλήρη ισχύ (811 μεγαβάτ αντί για 400 - 500 που είναι η τωρινή δυνατότητα) και να καλυφθεί τυχόν έλλειμμα ισχύος που θα ανακύψει λόγω της απόσυρσης παλιών λιγνιτικών μονάδων τα επόμενα χρόνια.

Ζητά επίσης να προβλεφθεί αποζημίωση για τις μονάδες στα νησιά που διασυνδέονται οι οποίες θα παραμείνουν σε ψυχρή εφεδρεία.

Οι βιομηχανικοί καταναλωτές ενέργειας (ΕΒΙΚΕΝ) ζητούν ενίσχυση των διεθνών διασυνδέσεων ώστε να αυξηθεί το διασυνοριακό εμπόριο και οι ιδιώτες ηλεκτροπαραγωγοί (ΕΣΑΗ) συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τη διασύνδεση των Δωδεκανήσων και του Βορείου Αιγαίου.

Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στεγαστικό: Μετά τις φοροελαφρύνσεις η ώρα των κλειστών ακινήτων

Οικονομία / Στεγαστικό: Μετά τις φοροελαφρύνσεις η ώρα των κλειστών ακινήτων

Το επόμενο μέτωπο παρεμβάσεων θα είναι αυτό της κοινωνικής αντιπαροχής καθώς και ρυθμίσεις που θα επιτρέψουν στους servicers να ρίξουν στην αγορά σπίτια που έχουν στην κατοχή τους, αλλά η πώλησή τους αντιμετωπίζει εμπόδια
LIFO NEWSROOM
Σημαντική αύξηση στις αποδοχές εργαζομένων από υπερωρίες και στα έσοδα από ασφαλιστικές εισφορές

Οικονομία / Σημαντική αύξηση στις αποδοχές εργαζομένων από υπερωρίες και στα έσοδα από ασφαλιστικές εισφορές

Κατά το πρώτο τετράμηνο εφαρμογής, οι αποδοχές από υπερωρίες και υπερεργασία αυξήθηκαν κατά 48% και τα έσοδα από εισφορές υπερωριών και υπερεργασίας αυξήθηκαν κατά 34% σε σχέση με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2024
LIFO NEWSROOM
Οριστικοποιείται το πακέτο ΔΕΘ: Ελαφρύνσεις στη μεσαία τάξη, ενισχύσεις για ευάλωτους, παρεμβάσεις για το στεγαστικό

Οικονομία / Οριστικοποιείται το πακέτο ΔΕΘ: Ελαφρύνσεις στη μεσαία τάξη, ενισχύσεις για ευάλωτους, παρεμβάσεις για το στεγαστικό

Βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να αξιοποιηθεί η υπεραπόδοση της οικονομίας και τα έσοδα από την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής
LIFO NEWSROOM