Σύστημα IRIS: Πώς μεταφέρουμε χρήματα χωρίς να καταβάλλουμε προμήθειες

Σύστημα IRIS: Πώς μεταφέρουμε χρήματα χωρίς να καταβάλλουμε προμήθειες Facebook Twitter
Φωτογραφία αρχείου: Freepik.com
0

Περί τα 3,5 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν το σύστημα IRIS για τη μεταφορά χρημάτων διατραπεζικά, χωρίς την καταβολή προμήθειας στις τράπεζες. 

Το σύστημα IRIS υλοποιείται από τη ΔΙΑΣ Α.Ε., τον κόμβο που συνδέει τις τράπεζες στην Ελλάδα και μέσω του οποίου γίνονται οι μεταφορές χρημάτων. Μιλώντας στον Σκάι, η διευθύνουσα σύμβουλος της ΔΙΑΣ, Σταυρούλα Καμπουρίδου, δήλωσε πως οι χρήστες του IRIS αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο, καθώς αυτή τη στιγμή ανέρχονται σε 3,5 εκατ. όταν την 1η Ιανουαρίου 2021 ήταν περί τις 500.000. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η ίδια, καθημερινά προστίθενται 100.000 χρήστες στο IRIS. 

Επισήμανε, ωστόσο, ότι στην Ελλάδα υπάρχουν 6,5 εκατ. χρήστες mobile banking apps και άρα στόχος της ΔΙΑΣ είναι να γίνουν όλοι χρήστης του συστήματος. 

«Η ΔΙΑΣ μεγαλώνει τα 4 χρόνια με διψήφιο αριθμό αύξησης και έφτασε τις κάρτες που είναι το ανταγωνιστικό μέσο, ενώ το IRIS μεγαλώνει με τριψήφιο ρυθμό τα τελευταία 4 χρόνια» είπε χαρακτηριστικά. 

Η κ. Καμπουρίδου πρόσθεσε πως από το σύστημα ΔΙΑΣ θα διακινηθούν φέτος συνολικά 500 δισ. ευρώ, δηλαδή περί το μισό τρισεκατομμύριο ευρώ και από αυτά, μέσω IRIS θα διακινηθούν 6 δισ. ευρώ συνολικά το 2024.

Όπως τόνισε, «εμείς στη ΔΙΑΣ γράφουμε κώδικες» και για το λογισμικό του IRIS, έχουμε γράψει στη ΔΙΑΣ πάνω από 1 εκατομμύριο γραμμές κώδικα.

Τα όρια μεταφοράς χρημάτων μέσω IRIS

Η κ. Καμπουρίδου μίλησε και για τα όρια μεταφοράς χρημάτων που ισχύουν μέσω IRIS, διευκρινίζοντας πως: 

  • Δωρεάν μεταφορά χρημάτων με όριο 500 ευρώ μπορεί να γίνει μεταξύ φίλων
  • Για τις πληρωμές ελεύθερων επαγγελματιών (υδραυλικοί, δικηγόροι, λογιστές, ηλεκτρολόγοι κ.α.), δηλαδή για το IRIS e-Commerce, ισχύει το όριο 1.000 ευρώ

Μάλιστα, διευκρίνισε πως στο IRIS e-Commerce έχουν εγγραφεί 560.000 ελεύθεροι επαγγελματίες σε σύνολο των 720.000 που υπάρχουν στη χώρα. Αναφερόμενη στο IRIS e-Commerce, το οποίο χρησιμοποιούν 7.000 e-shop σε όλη τη χώρα, αποκάλυψε πως τα περισσότερα από αυτά είναι φαρμακεία, και δεν δίστασε να σχολιάσει: «Μερακλήδες οι φαρμακοποιοί». 

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Οικονομία / ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Ιδιαίτερα υψηλή παραβατικότητα εντοπίστηκε και στις μισθώσεις ομπρελών και καθισμάτων σε παραλίες, με δεκάδες επιχειρήσεις να σφραγίζονται σε Χανιά, Ρέθυμνο, Ρόδο, Σάμο, Κέρκυρα, Σύρο, Σίφνο, Πόρο και Αίγινα
LIFO NEWSROOM
Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM