Σταϊκούρας: Δημοσιονομική προσαρμογή με ανάκαμψη, όχι μέτρα λιτότητας

Σταϊκούρας: Δημοσιονομική προσαρμογή με ανάκαμψη, όχι μέτρα λιτότητας Facebook Twitter
0

Η δημοσιονομική προσαρμογή θα γίνει μέσω της ανάκαμψης και της ανάπτυξης και όχι με μέσα λιτότητας, δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας.

«Στόχος είναι μόλις κλείσει η υγειονομική κρίση να επανέλθουμε στην πολιτική της μόνιμης μείωσης των φορολογικών συντελεστών», δήλωσε μιλώντας στην ΕΡΤ και πρόσθεσε: «Όσο βγαίνουμε από την υγειονομική κρίση τόσο θα μειώνονται τα μέτρα στήριξης αλλά ταυτόχρονα θα έρχονται και περισσότερα έσοδα στο κρατικό ταμείο λόγω της βελτίωσης της κατάστασης στην οικονομία. Η δημοσιονομική προσαρμογή θα γίνει μέσω της ανάκαμψης και της ανάπτυξης και όχι με μέσα λιτότητας. Ταυτόχρονα, θα έρχεται το Ταμείο Ανάκαμψης με ένα σημαντικό ποσό κυρίως υπό μορφή χρηματοδοτήσεων, να πυροδοτήσει ακόμη πιο ισχυρή ανάκαμψη».

Σε ερώτηση για την αποπληρωμή των 3,3 δισ. ευρώ προς το ΔΝΤ, επεσήμανε ότι ακριβώς λόγω της κατάστασης της οικονομίας, τα ελλείμματα αυξάνονται άρα το χρέος είναι ψηλότερο και η βιωσιμότητά του επιβαρύνεται. «Και εμείς πρέπει να βγαίνουμε στις αγορές, αλλά ταυτόχρονα θα πρέπει να κάνουμε κινήσεις για να βελτιώνεται η βιωσιμότητα του χρέους, όπως είναι η πρόωρη αποπληρωμή του ΔΝΤ η οποία μας βοηθάει να κρατάμε χαμηλά το κόστος δανεισμού για να μπορέσουμε να δανειστούμε και να βοηθήσουμε την κοινωνία», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, ο προϋπολογισμός εδώ και 13 μήνες λειτουργεί με πολύ λιγότερα έσοδα, τα οποία καλύπτονται από το «ταμείο» της χώρας. «Θα συνεχίσουμε να λαμβάνουμε μέτρα για όσο χρειαστεί, και τα μέτρα θα ισχύουν και μετά την υγειονομική κρίση», είπε, κάνοντας αναφορά στη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών και στην κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης. Καθώς, από τις εισηγήσεις της Κομισιόν εκτιμάται ότι δεν υπάρχει ρήτρα διαφυγής και το 2022.

Ο υπουργός Οικονομικών επανέλαβε ότι το lockdown κοστίζει την εβδομάδα, 725 εκατ. ευρώ, 50% στο σκέλος των εσόδων και 50% στο σκέλος των δαπανών. Εκτίμησε μάλιστα ότι η εικόνα των δημοσίων εσόδων, τόσο για τον Μάρτιο όσο και για το δίμηνο Απριλίου-Μαίου, δεν θα είναι καλή.

Τέλος, προέβη μεταξύ άλλων στην εκτίμηση ότι ο τουρισμός θα πάει πολύ καλύτερα εφέτος σε σχέση το 2020, αλλά προφανώς δεν θα καλυφθεί όλη την απώλεια που έρχεται από το 2019. 

«Το 2020 είχαμε έσοδα 4 δισ. ευρώ από 18 δισ. ευρώ το 2019. Φέτος εκτιμάται ότι τα έσοδα μπορούν να διπλασιαστούν», είπε ο υπουργός, αναφέροντας πως ο τζίρος του τουρισμού το 2021 υπολογίζεται στα 8 δισ. ευρώ από 4 δισ. ευρώ πέρυσι και 18 δισ. ευρώ το 2019. «Κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε συνεκτικά ως κυβέρνηση για να βελτιώσουμε αυτό το μέγεθος που είναι πάρα πολύ σημαντικό για την ελληνική οικονομία», ανέφερε.

Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM