O DBRS αναβάθμισε το ελληνικό αξιόχρεο- Ένα βήμα πριν από την επενδυτική βαθμίδα

O DBRS αναβάθμισε το ελληνικό αξιόχρεο- Ένα βήμα πριν από την επενδυτική βαθμίδα Facebook Twitter
Φωτ.: EUROKINISSI
0

O οίκος αξιολόγησης DBRS αναβάθμισε το ελληνικό αξιόχρεο κατά μία βαθμίδα και άλλαξε την προοπτική του από θετική σε σταθερή. 

Η αναβάθμιση στη βαθμίδα ΒΒ (υψηλό), από ΒΒ, «αντανακλά την άποψη του οίκου ότι η Ελλάδα συνεχίζει να κάνει πρόοδο στις οικονομικές μεταρρυθμίσεις και παραμένει πλήρως δεσμευμένη στη δημοσιονομική προσαρμογή», επισημαίνει ο DBRS. 

Ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, χαρακτήρισε πολύ σημαντικό βήμα και εξαιρετικά θετική εξέλιξη την αναβάθμιση. «Έτσι, η χώρα φθάνει ένα μόλις “σκαλοπάτι” πριν την επενδυτική βαθμίδα», τόνισε και επεσήμανε ότι είναι ο δεύτερος οίκος αξιολόγησης- και πρώτος από τους επιλέξιμους από την ΕΚΤ- που θέτει την Ελλάδα σε αυτό το επίπεδο. 

Ο DBRS σημειώνει ότι η ελληνική οικονομία αναπτύχθηκε 8,3% πέρυσι και είναι τώρα πολύ κοντά στα προ της πανδημίας επίπεδα. «Η δημοσιονομική υπεραπόδοση και η στρατηγική διαχείρισης των ταμειακών διαθεσίμων το 2021 διατήρησε το ταμειακό απόθεμα πολύ υψηλό, σήμερα περίπου στα 41 δισ. ευρώ», συμπληρώνει. 

Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία αναμένεται να περιορίσει κατά μία ποσοστιαία μονάδα τη φετινή αύξηση του ΑΕΠ, επισημαίνει ο DBRS. 

«Η ΕΚΤ τον Δεκέμβριο σηματοδότησε τη στήριξή της στα ελληνικά ομόλογα. Οι ελληνικές τράπεζες συνεχίζουν να κάνουν σημαντική πρόοδο στη μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων σε μονοψήφια επίπεδα, παρά την κάποια νέα επιδείνωση της ποιότητας του ενεργητικού», αναφέρει ακόμη, σύμφωνα με το ΑΠΕ. 

«Η σταθερή προοπτική αντανακλά την άποψη του DBRS ότι οι πιο μακροπρόθεσμες προοπτικές της ελληνικής οικονομίας φαίνεται να είναι σημαντικά ενισχυμένες από τη διακυβέρνηση, τις επενδύσεις, τις εξαγωγές και τις μεταρρυθμίσεις, υποστηρίζοντας τη βιωσιμότητα του δημόσιου χρέους», συνεχίζει ο οίκος αξιολόγησης. 

Ο DBRS θεωρεί ότι παραμένουν αρκετές πιστωτικές αβεβαιότητες: οι μακροοικονομικές συνέπειες της κατάστασης στην Ουκρανία, η ποιότητα του ενεργητικού του χρηματοπιστωτικού τομέα και η έκταση στην οποία η ΕΚΤ θα προσφέρει στήριξη στα ελληνικά ομόλογα σε μία κατάσταση διαταραχής της αγοράς.
 

Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Οικονομία / ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Ιδιαίτερα υψηλή παραβατικότητα εντοπίστηκε και στις μισθώσεις ομπρελών και καθισμάτων σε παραλίες, με δεκάδες επιχειρήσεις να σφραγίζονται σε Χανιά, Ρέθυμνο, Ρόδο, Σάμο, Κέρκυρα, Σύρο, Σίφνο, Πόρο και Αίγινα
LIFO NEWSROOM
Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM