Έρευνα: 5.300 «μαϊμού» ιστοσελίδες αγορών κάθε εβδομάδα -Προσπαθούν να παγιδεύσουν καταναλωτές

Έρευνα: 5.300 «μαϊμού» ιστοσελίδες αγορών κάθε εβδομάδα -Προσπαθούν να παγιδεύσουν καταναλωτές Facebook Twitter
Unsplash
0

Παγίδες σε ανυποψίαστους καταναλωτές στήνουν επιτήδειοι δημιουργώντας «μαϊμού» ιστοσελίδες αγορών.

Όπως αναφέρει έρευνα της Check Point, κάθε εβδομάδα εντοπίζονται 5.300 ιστοσελίδες, με το φαινόμενο να σημειώνει αύξηση κατά 178% το τελευταίο δίμηνο συγκριτικά με τον μέσο όρος του έτους. Μάλιστα, εταιρικές ιστοσελίδες πέφτουν θύματα αντιγραφής και απάτης, με 1 στα 38 να αφορούν την διάρκεια του Νοεμβρίου, όταν το ποσοστό ήταν 1 στα 352 στις αρχές του χρόνου.

Έρευνα: 5.300 «μαϊμού» ιστοσελίδες αγορών κάθε εβδομάδα -Προσπαθούν να παγιδεύσουν καταναλωτές Facebook Twitter

Ο συναγερμός για τις fake ιστοσελίδες έχει σημάνει ενόψει της Black Friday και Cyber Monday, όπου αρκετοί καταναλωτές περιμένουν να προχωρήσουν σε αγορές, καθώς υπάρχουν μεγάλες προσφορές.

Πώς γίνεται η απάτη

Οι καταναλωτές συνήθως λαμβάνουν ένα email που τους καλεί να μπουν σε ιστοσελίδα πασίγνωστου οίκου μόδας. Όλα φαίνονται «κανονικά» και οι εκπτώσεις είναι αρκετά μεγάλες. Βέβαια, πρόκειται για μια ιστοσελίδα-απάτη, όπου ο καταναλωτής είτε θα λάβει «μαϊμού» προϊόν ή θα χάσει τα χρήματά του.

Ωστόσο, το χειρότερο σενάριο είναι ότι η ιστοσελίδα αποτελεί πρόσχημα προκειμένου να γίνει υποκλοπή των κωδικών του e-banking.

Σύμφωνα με την έρευνα, πίσω από αυτά τα emails κρύβονται τουλάχιστον επτά παρόμοιες «μαϊμού

Έρευνα: 5.300 «μαϊμού» ιστοσελίδες αγορών κάθε εβδομάδα -Προσπαθούν να παγιδεύσουν καταναλωτές Facebook Twitter
» ιστοσελίδες, που ενεργοποιούνταν και απενεργοποιούνταν σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα τον Οκτώβριο και το Νοέμβριο, με θέλοντας να παγιδεύσουν ανυποψίαστους καταναλωτές και να εξαφανιστούν χωρίς ίχνη. 

Συστάσεις προς τους καταναλωτές

  • Να κάνετε αγορές από αξιόπιστες πηγές, αποφεύγετε διαφημιστικές ιστοσελίδες που έρχονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή social media
  • Προσοχή σε ηλεκτρονικές διευθύνσεις που μοιάζουν με τις αυθεντικές. 
  • Τεράστιες εκπτώσεις, ειδικά σε προϊόντα τεχνολογίας, είναι τουλάχιστον ένδειξη ότι κάτι δεν πάει καλά
  • Οι ηλεκτρονικές πληρωμές θα πρέπει να γίνονται μόνο σε ασφαλές περιβάλλον, το οποίο υποδηλώνει το μικρό «λουκέτο», που συνήθως βρίσκεται στην μπάρα, στα αριστερά της ηλεκτρονικής διεύθυνσης
  • E-mails που ζητάνε αλλαγές σε κωδικούς φαίνεται να είναι απάτη
Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ενοίκια: Νέα διαδικασία χωρίς δικαστήριο για τις λήξεις μισθώσεων – Τι προβλέπεται για ιδιοκτήτες και ενοικιαστές

Οικονομία / Ενοίκια: Νέα διαδικασία χωρίς δικαστήριο για τις λήξεις μισθώσεων – Τι προβλέπεται για ιδιοκτήτες και ενοικιαστές

Από το 2026, η απόδοση ακινήτου μετά τη λήξη μίσθωσης θα μπορεί να γίνεται χωρίς δικαστική απόφαση, μέσω ειδικής «διαταγής» από δικηγόρο. Η ρύθμιση δίνει νέα εργαλεία στους ιδιοκτήτες αλλά προκαλεί ενστάσεις από ενοικιαστές, που ζητούν περισσότερες εγγυήσεις
LIFO NEWSROOM
 Μικρή η επίδραση του Airbnb στην αγορά κατοικίας στην Ελλάδα σύμφωνα με μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Οικονομία / Μικρή η επίδραση του Airbnb στην αγορά κατοικίας στην Ελλάδα, σύμφωνα με μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Η διαθεσιμότητα κατοικιών επηρεάζεται σημαντικά λιγότερο από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις σε σχέση με τα 2,28 εκατομμύρια κενά σπίτια που υπάρχουν τη δεδομένη στιγμή στη χώρα
LIFO NEWSROOM
Χρεώσεις ΑΤΜ: Τι θα ισχύει για τις προμήθειες - Το μήνυμα του Κυριάκου Μητσοτάκη

Οικονομία / ΑΤΜ: Τι θα ισχύει για τις προμήθειες - Μήνυμα Μητσοτάκη για τις τραπεζικές χρεώσεις

«Μηδενίζεται η προμήθεια για κάθε ανάληψή σου από ATM άλλης τράπεζας του συστήματος ΔΙΑΣ, αλλά και από τρίτο πάροχο που έχει μετοχική σχέση με την τράπεζά σου», λέει ο πρωθυπουργός
LIFO NEWSROOM