Έρευνα: 5.300 «μαϊμού» ιστοσελίδες αγορών κάθε εβδομάδα -Προσπαθούν να παγιδεύσουν καταναλωτές

Έρευνα: 5.300 «μαϊμού» ιστοσελίδες αγορών κάθε εβδομάδα -Προσπαθούν να παγιδεύσουν καταναλωτές Facebook Twitter
Unsplash
0

Παγίδες σε ανυποψίαστους καταναλωτές στήνουν επιτήδειοι δημιουργώντας «μαϊμού» ιστοσελίδες αγορών.

Όπως αναφέρει έρευνα της Check Point, κάθε εβδομάδα εντοπίζονται 5.300 ιστοσελίδες, με το φαινόμενο να σημειώνει αύξηση κατά 178% το τελευταίο δίμηνο συγκριτικά με τον μέσο όρος του έτους. Μάλιστα, εταιρικές ιστοσελίδες πέφτουν θύματα αντιγραφής και απάτης, με 1 στα 38 να αφορούν την διάρκεια του Νοεμβρίου, όταν το ποσοστό ήταν 1 στα 352 στις αρχές του χρόνου.

Έρευνα: 5.300 «μαϊμού» ιστοσελίδες αγορών κάθε εβδομάδα -Προσπαθούν να παγιδεύσουν καταναλωτές Facebook Twitter

Ο συναγερμός για τις fake ιστοσελίδες έχει σημάνει ενόψει της Black Friday και Cyber Monday, όπου αρκετοί καταναλωτές περιμένουν να προχωρήσουν σε αγορές, καθώς υπάρχουν μεγάλες προσφορές.

Πώς γίνεται η απάτη

Οι καταναλωτές συνήθως λαμβάνουν ένα email που τους καλεί να μπουν σε ιστοσελίδα πασίγνωστου οίκου μόδας. Όλα φαίνονται «κανονικά» και οι εκπτώσεις είναι αρκετά μεγάλες. Βέβαια, πρόκειται για μια ιστοσελίδα-απάτη, όπου ο καταναλωτής είτε θα λάβει «μαϊμού» προϊόν ή θα χάσει τα χρήματά του.

Ωστόσο, το χειρότερο σενάριο είναι ότι η ιστοσελίδα αποτελεί πρόσχημα προκειμένου να γίνει υποκλοπή των κωδικών του e-banking.

Σύμφωνα με την έρευνα, πίσω από αυτά τα emails κρύβονται τουλάχιστον επτά παρόμοιες «μαϊμού

Έρευνα: 5.300 «μαϊμού» ιστοσελίδες αγορών κάθε εβδομάδα -Προσπαθούν να παγιδεύσουν καταναλωτές Facebook Twitter
» ιστοσελίδες, που ενεργοποιούνταν και απενεργοποιούνταν σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα τον Οκτώβριο και το Νοέμβριο, με θέλοντας να παγιδεύσουν ανυποψίαστους καταναλωτές και να εξαφανιστούν χωρίς ίχνη. 

Συστάσεις προς τους καταναλωτές

  • Να κάνετε αγορές από αξιόπιστες πηγές, αποφεύγετε διαφημιστικές ιστοσελίδες που έρχονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή social media
  • Προσοχή σε ηλεκτρονικές διευθύνσεις που μοιάζουν με τις αυθεντικές. 
  • Τεράστιες εκπτώσεις, ειδικά σε προϊόντα τεχνολογίας, είναι τουλάχιστον ένδειξη ότι κάτι δεν πάει καλά
  • Οι ηλεκτρονικές πληρωμές θα πρέπει να γίνονται μόνο σε ασφαλές περιβάλλον, το οποίο υποδηλώνει το μικρό «λουκέτο», που συνήθως βρίσκεται στην μπάρα, στα αριστερά της ηλεκτρονικής διεύθυνσης
  • E-mails που ζητάνε αλλαγές σε κωδικούς φαίνεται να είναι απάτη
Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2026 ΒΟΥΛΗ

Οικονομία / Στη Βουλή ο προϋπολογισμός 2026: Τι προβλέπει για μεσαία τάξη, νέους και οικογένειες με παιδιά

Κυρίαρχα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού 2026, είναι η ενίσχυση του εισοδήματος και η μείωση των φορολογικών βαρών για τη μεσαία τάξη, τους νέους και τις οικογένειες με παιδιά
LIFO NEWSROOM
ΦΤΩΧΕΙΑ OXFAM

Οικονομία / Oxfam: Τα περσινά κέρδη των δισεκατομμυριούχων της G20 θα έβαζαν τέλος στη φτώχεια των ανθρώπων

Η ΜΚΟ καλεί οι πλούσιοι του κόσμου να «φορολογηθούν με δίκαιο τρόπο για να συμβάλουν να τερματιστεί η φτώχεια και να καταπολεμηθεί η απορρύθμιση του κλίματος»
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Κληρώθηκαν οι δικαιούχοι της χαμηλής περιόδου

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Κληρώθηκαν οι δικαιούχοι της χαμηλής περιόδου

Οι νέοι κληρωθέντες δικαιούχοι θα λάβουν άμεσα ενημέρωση μέσω της αίτησής τους στην πλατφόρμα του προγράμματος και στη συνέχεια προσωπική ειδοποίηση για τη διαδικασία έκδοσης των νέων καρτών μέσω sms και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
LIFO NEWSROOM
Αναβάθμιση-ορόσημο από τον οίκο Fitch: Η Ελλάδα στη βαθμίδα BBB με σταθερές προοπτικές

Οικονομία / Αναβάθμιση-ορόσημο από τον οίκο Fitch: Η Ελλάδα στη βαθμίδα BBB με σταθερές προοπτικές

Με αυτή την αναβάθμιση ο οίκος κλείνει έναν ισχυρά θετικό γύρο αξιολογήσεων για το 2025, ενδυναμώνοντας το προφίλ σταθερότητας της ελληνικής οικονομίας απέναντι στις παγκόσμιες αγορές
LIFO NEWSROOM