Έρευνα: 5.300 «μαϊμού» ιστοσελίδες αγορών κάθε εβδομάδα -Προσπαθούν να παγιδεύσουν καταναλωτές

Έρευνα: 5.300 «μαϊμού» ιστοσελίδες αγορών κάθε εβδομάδα -Προσπαθούν να παγιδεύσουν καταναλωτές Facebook Twitter
Unsplash
0

Παγίδες σε ανυποψίαστους καταναλωτές στήνουν επιτήδειοι δημιουργώντας «μαϊμού» ιστοσελίδες αγορών.

Όπως αναφέρει έρευνα της Check Point, κάθε εβδομάδα εντοπίζονται 5.300 ιστοσελίδες, με το φαινόμενο να σημειώνει αύξηση κατά 178% το τελευταίο δίμηνο συγκριτικά με τον μέσο όρος του έτους. Μάλιστα, εταιρικές ιστοσελίδες πέφτουν θύματα αντιγραφής και απάτης, με 1 στα 38 να αφορούν την διάρκεια του Νοεμβρίου, όταν το ποσοστό ήταν 1 στα 352 στις αρχές του χρόνου.

Έρευνα: 5.300 «μαϊμού» ιστοσελίδες αγορών κάθε εβδομάδα -Προσπαθούν να παγιδεύσουν καταναλωτές Facebook Twitter

Ο συναγερμός για τις fake ιστοσελίδες έχει σημάνει ενόψει της Black Friday και Cyber Monday, όπου αρκετοί καταναλωτές περιμένουν να προχωρήσουν σε αγορές, καθώς υπάρχουν μεγάλες προσφορές.

Πώς γίνεται η απάτη

Οι καταναλωτές συνήθως λαμβάνουν ένα email που τους καλεί να μπουν σε ιστοσελίδα πασίγνωστου οίκου μόδας. Όλα φαίνονται «κανονικά» και οι εκπτώσεις είναι αρκετά μεγάλες. Βέβαια, πρόκειται για μια ιστοσελίδα-απάτη, όπου ο καταναλωτής είτε θα λάβει «μαϊμού» προϊόν ή θα χάσει τα χρήματά του.

Ωστόσο, το χειρότερο σενάριο είναι ότι η ιστοσελίδα αποτελεί πρόσχημα προκειμένου να γίνει υποκλοπή των κωδικών του e-banking.

Σύμφωνα με την έρευνα, πίσω από αυτά τα emails κρύβονται τουλάχιστον επτά παρόμοιες «μαϊμού

Έρευνα: 5.300 «μαϊμού» ιστοσελίδες αγορών κάθε εβδομάδα -Προσπαθούν να παγιδεύσουν καταναλωτές Facebook Twitter
» ιστοσελίδες, που ενεργοποιούνταν και απενεργοποιούνταν σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα τον Οκτώβριο και το Νοέμβριο, με θέλοντας να παγιδεύσουν ανυποψίαστους καταναλωτές και να εξαφανιστούν χωρίς ίχνη. 

Συστάσεις προς τους καταναλωτές

  • Να κάνετε αγορές από αξιόπιστες πηγές, αποφεύγετε διαφημιστικές ιστοσελίδες που έρχονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή social media
  • Προσοχή σε ηλεκτρονικές διευθύνσεις που μοιάζουν με τις αυθεντικές. 
  • Τεράστιες εκπτώσεις, ειδικά σε προϊόντα τεχνολογίας, είναι τουλάχιστον ένδειξη ότι κάτι δεν πάει καλά
  • Οι ηλεκτρονικές πληρωμές θα πρέπει να γίνονται μόνο σε ασφαλές περιβάλλον, το οποίο υποδηλώνει το μικρό «λουκέτο», που συνήθως βρίσκεται στην μπάρα, στα αριστερά της ηλεκτρονικής διεύθυνσης
  • E-mails που ζητάνε αλλαγές σε κωδικούς φαίνεται να είναι απάτη
Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μεγάλο στοίχημα της ΑΑΔΕ: Ενιαίοι έλεγχοι, ψηφιακή εποπτεία και νέος ρόλος στις αγροτικές ενισχύσεις

Οικονομία / Το μεγάλο στοίχημα της ΑΑΔΕ: Ενιαίοι έλεγχοι, ψηφιακή εποπτεία και νέος ρόλος στις αγροτικές ενισχύσεις

Η νέα φάση για την ΑΑΔΕ αναμένεται να τεθεί σταδιακά σε εφαρμογή από το β΄ εξάμηνο του 2025, με χρονικό ορίζοντα πλήρους ενσωμάτωσης εντός 18-24 μηνών
LIFO NEWSROOM
Ένα στα τρία παιδιά στην Ελλάδα στερείται βασικά αγαθά- Πρωταθλήτρια στην παιδική στέρηση

Οικονομία / Ένα στα τρία παιδιά στην Ελλάδα στερείται βασικά αγαθά- Πρωταθλήτρια στην παιδική στέρηση

Στο 33,6% το ποσοστό των παιδιών που μεγαλώνουν χωρίς βασικά είδη ένδυσης, τροφής, παιγνιδιών ή πρόσβασης σε δραστηριότητες – Δραματική η επίδραση του μορφωτικού επιπέδου των γονέων
LIFO NEWSROOM
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Νομοσχέδιο για επιδότηση ενοικίου: Η ΠΟΜΙΔΑ καταγγέλλει «επιβράβευση» ασυνεπών ενοικιαστών με δημόσιο χρήμα

Οικονομία / Νομοσχέδιο για επιδότηση ενοικίου: Η ΠΟΜΙΔΑ καταγγέλλει «επιβράβευση» ασυνεπών ενοικιαστών με δημόσιο χρήμα

Η Ομοσπονδία υπενθυμίζει ότι αντίστοιχα προβλήματα υπάρχουν και με το ήδη ισχύον επίδομα ενοικίου, που από το 2016 καταβάλλεται απευθείας στους ενοικιαστές «χωρίς να υπάρχει εγγύηση πως αυτοί αποδίδουν τα χρήματα στους ιδιοκτήτες»
LIFO NEWSROOM