ΕΛΣΤΑΤ: Στο 1,5% η ανάπτυξη το 2017

ΕΛΣΤΑΤ: Στο 1,5% η ανάπτυξη το 2017 Facebook Twitter
1

Ανάπτυξη 1,5% καταγράφηκε στην ελληνική οικονομία πέρυσι, σύμφωνα  με την ΕΛΣΤΑΤ. 

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή αναθεώρησε προς τα πάνω την προηγούμενη εκτίμησή της (τον Μάρτιο του 2018) για άνοδο του ΑΕΠ κατά 1,4%.

Όπως επισημαίνεται από την ΕΛΣΤΑΤ, η αναθεώρηση των στοιχείων των ετήσιων εθνικών λογαριασμών οφείλεται στην αξιοποίηση νέων στοιχείων και στην ενσωμάτωση επικαιροποιημένων από διάφορες πηγές, όπως:

  • εκτιμήσεις για την τελική καταναλωτική δαπάνη των νοικοκυριών με βάση τα αποτελέσματα της Έρευνας Οικογενειακών Προϋπολογισμών (ΕΟΠ) για τα έτη 2015- 2016 και ενσωμάτωση νέων εκτιμήσεων για το 2017,
  • στοιχεία Γενικής Κυβέρνησης για τα έτη 2015- 2017,
  • στοιχεία για τα Μη Κερδοσκοπικά Ιδρύματα που Εξυπηρετούν Νοικοκυριά για την περίοδο 2015- 2017,
  • στοιχεία για τους κλάδους της γεωργίας για τα έτη 2015- 2017,
  • στοιχεία ισοζυγίου πληρωμών και στοιχεία εξωτερικού εμπορίου για το 2017,
  • στοιχεία απασχόλησης για το 2017, και
  • βραχυχρόνιοι δείκτες 2015- 2017

Ειδικότερα, στην άνοδο του ΑΕΠ κατά 1,5% (προσέγγισε τα 180 δισ. ευρώ) συνέβαλλαν τα εξής:

  • Η τελική καταναλωτική δαπάνη παρουσίασε αύξηση 0,6% έναντι μείωσης 0,2% που είχε ανακοινωθεί στην πρώτη εκτίμηση (η κατανάλωση των νοικοκυριών αυξήθηκε 0,9%, των Μη Κερδοσκοπικών Ιδρυμάτων που Εξυπηρετούν Νοικοκυριά παρέμεινε αμετάβλητη και της Γενικής Κυβέρνησης μειώθηκε 0,4%).
  • Οι εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών παρουσίασαν αύξηση 7,1% (έναντι αύξησης 7,2% στην πρώτη εκτίμηση) και οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών παρουσίασαν αύξηση 6,8% ( έναντι ίδιας αύξησης 6,8% στην πρώτη εκτίμηση).
  • Οι ιδιωτικές επενδύσεις (ακαθάριστος σχηματισμός πάγιου κεφαλαίου) αυξήθηκαν 9,1%.

Σε τρέχουσες τιμές, το ΑΕΠ παρουσίασε αύξηση 2,1% έναντι αύξησης 2% που είχε ανακοινωθεί στην πρώτη εκτίμηση τον Μάρτιο. Για την εξέλιξη αυτή:

  • Η τελική καταναλωτική δαπάνη παρουσίασε αύξηση 1,3% (έναντι αύξησης 1,2% στην πρώτη εκτίμηση).
  • Οι εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών παρουσίασαν αύξηση 12,8% (έναντι αύξησης 12,2% στην πρώτη εκτίμηση). Οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών παρουσίασαν αύξηση 12,1% (έναντι αύξησης 11,3% στην πρώτη εκτίμηση).

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οικονομία
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Οικονομία / ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Ιδιαίτερα υψηλή παραβατικότητα εντοπίστηκε και στις μισθώσεις ομπρελών και καθισμάτων σε παραλίες, με δεκάδες επιχειρήσεις να σφραγίζονται σε Χανιά, Ρέθυμνο, Ρόδο, Σάμο, Κέρκυρα, Σύρο, Σίφνο, Πόρο και Αίγινα
LIFO NEWSROOM
Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Είπαμε, ήρθε η ανάπτυξη τι δεν καταλαβαίνετε …..Αυτό αποδεικνύει πως οι αριθμοί μπορεί να ευημερούν χωρίς να έχει βελτιωθεί η ζωή της πλειοψηφίας των πολιτών, και αυτό μπορεί να γίνει με ανάπτυξη 1,5%, 3%, 6% ή/και 9% (π.χ. Κίνα) όταν απουσιάσουν πολιτικές αναδιανομής του πλούτου. Δεν είναι τυχαίο πως στις Σκανδιναβικές χώρες η ευτυχία των πολιτών βρίσκεται σε ανώτερο επίπεδο, σε σχέση με άλλες χώρες με μεγαλύτερο πλούτο/ανάπτυξη (π.χ. ΗΠΑ, Μ.Βρετανία)….