Μαρκ Ζούκερμπεργκ δήλωσε πως δέχεται να πληρώνει περισσότερους φόρους στην Ευρώπη και αναγνώρισε τον «εκνευρισμό» που υπάρχει πάνω στο ζήτημα της φορολόγησης των τεχνολογικών κολοσσών. 

 

Ο δημιουργός του Facebook δήλωσε παράλληλα πως υποστηρίζει τα σχέδια του ΟΠΕΚ για την εύρεση μίας παγκόσμιας λύσης για το θέμα. Το Facebook κατηγορείται, μαζί με άλλες εταιρείες, πως δεν πληρώνουν τους φόρους που τους αναλογούν στις χώρες που δραστηριοποιούνται, ενώ αρκετοί υποστηρίζουν πως ο ΟΠΕΚ κινείται πολύ αργά προς τον στόχο επίτευξης συμφωνίας μέσα στο 2020. Σε συνέδριο που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο στο Μόναχο, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ ανέφερε ότι κατανοεί τη απογοήτευσή στην Ευρώπη για το πώς φορολογούνται οι εταιρείες τεχνολογίας. 

 

«Και εμείς θέλουμε τη φορολογική μεταρρύθμιση και χαίρομαι που εξετάζει το θέμα ο ΟΟΣΑ. Θέλουμε να πετύχει η διαδικασία του ΟΟΣΑ, ώστε να έχουμε ένα σταθερό και αξιόπιστο σύστημα. Και δεχόμαστε πως αυτό μπορεί να σημαίνει ότι πρέπει να πληρώσουμε περισσότερους φόρους και να τους πληρώσουμε σε διαφορετικά μέρη υπό το νέο φορολογικό πλαίσιο», είπε ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ. 

 

Το Ηνωμένο Βασίλειο σκοπεύει να εισαγάγει τον δικό του φόρο ψηφιακών υπηρεσιών τον Απρίλιο, παρά τις αντιρρήσεις των ΗΠΑ, σε κίνηση που θα μπορούσε να αποφέρει έως και 500 εκατομμύρια λίρες ανά έτος. Από την πλευρά της η Γαλλία συμφώνησε να αναβάλει τη θέσπιση αντίστοιχης φορολογίας, αλλά μόνο μέχρι το τέλος του 2020, αναμένοντας την παγκόσμια συμφωνία για το ζήτημα και ενώ η Ουάσινγκτον απειλούσε με δασμούς στη γαλλική σαμπάνια και στο γαλλικό τυρί ως αντίποινα. 

 

Πολλές κυβερνήσεις ανησυχούν ότι οι τεχνολογικοί κολοσσοί των ΗΠΑ αποφεύγουν τους φόρους στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Υποστηρίζουν ότι οι φόροι θα πρέπει να βασίζονται στο πού πραγματοποιείται η ψηφιακή δραστηριότητα και όχι στο πού εδρεύουν οι επιχειρήσεις.

 

Ως απάντηση, το Ηνωμένο Βασίλειο, μαζί με αρκετές άλλες ευρωπαϊκές χώρες, πρότειναν νέους φορολογικούς κανόνες. Η Βρετανία, για παράδειγμα, θα φορολογούσε το 2% των εσόδων από τις μηχανές αναζήτησης, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις online αγορές.  Ο στόχος της Γαλλίας ήταν 3%. Οι ΗΠΑ, από την πλευρά τους, έκαναν λόγο για άδικη στοχοποίηση των αμερικανικών επιχειρήσεων. 

 

 

 

 

Με πληροφορίες από BBC