Τι αλλάζει στις Τράπεζες - Νέες χρεώσεις στις συναλλαγές, ακόμη και για αλλαγή του PIN

Τι αλλάζει στις Τράπεζες - Νέες χρεώσεις στις συναλλαγές, ακόμη και για αλλαγή του PIN Facebook Twitter
2

Νέες αυξήσεις στις προμήθειες των τραπεζών, για τις υπηρεσίες στα ΑΤΜ, για κάρτες όλων των ειδών έρχονται μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου.

Συγκεκριμένα όσοι χρησιμοποιούν ΑΤΜ διαφορετικής τράπεζας από εκείνη στην οποία υπάγονται, θα χρεώνονται προμήθεια, πλέον και για ερώτηση υπολοίπου ή την εκτύπωση απόδειξης.

Όσον αφορά όσους χρησιμοποιούν ΑΤΜ της τράπεζας στην οποία υπάγονται θα χρεώνονται για την αλλαγή του PIN των καρτών, χρεωστικών και πιστωτικών, καθώς επίσης και για επανέκδοση καρτών.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Καθημερινής, πρόσφατα, η Εθνική Τράπεζα ανακοίνωσε ότι επιβαρύνει από τις αρχές του μήνα με 0,20 ευρώ την ερώτηση υπολοίπου λογαριασμού όταν γίνεται σε ΑΤΜ άλλης τράπεζας εντός Ευρωζώνης, ενώ με 0,15 ευρώ χρεώνει πλέον την εκτύπωση των τελευταίων κινήσεων, ακόμη και αν ο πελάτης χρησιμοποιεί το ΑΤΜ της τράπεζας.

Να σημειωθεί ότι όλες οι τράπεζες είχαν προχωρήσει το καλοκαίρι στην επιβολή προμήθειας 2 έως 3 ευρώ στους κατόχους χρεωστικών καρτών όταν κάνουν ανάληψη μετρητών από ΑΤΜ άλλης τράπεζας, διευρύνοντας τη συγκεκριμένη χρέωση όχι μόνο για τους κατόχους καρτών ξένων τραπεζών, αλλά και για τους Ελληνες.

Η επιβάρυνση για την επανέκδοση του PIN επιβαρύνεται με 3 ευρώ από τη Eurobank, ενώ με προμήθεια 5 ή 6 ευρώ επιβαρύνεται η ανανέωση της χρεωστικής κάρτας (συνήθως συμβαίνει έπειτα από 5 χρόνια), αλλά και η ανανέωσή της ύστερα από απώλεια ή κλοπή. Η επιβάρυνση αυτή έχει υιοθετηθεί από όλες τις τράπεζες, ενώ ορισμένες, όπως η Τράπεζα Πειραιώς, επιβάλλουν συνδρομή και σε έκδοση συγκεκριμένων καρτών με ειδικά προνόμια.

Η συνδρομή στις πιστωτικές κάρτες, μια υπηρεσία που ήταν χωρίς χρέωση στο παρελθόν, έχει υιοθετηθεί από όλες τις τράπεζες και το κόστος διαμορφώνεται πλέον στα 25 έως 30 ευρώ για τις απλές κάρτες MasterCard ή Visa, με μικρές διαφοροποιήσεις, όπως η δωρεάν συνδρομή για έξι μήνες ή ένα χρόνο. Η ετήσια συνδρομή στις πιστωτικές κάρτες περιορίζεται στα 15-20 ευρώ για κάθε πρόσθετη κάρτα, πρακτική που έχει υιοθετηθεί σχεδόν από όλες τις τράπεζες, ενώ για τις αναβαθμισμένες κάρτες Platinum ή Gold η συνδρομή είναι πολλαπλάσια, αφού συνοδεύεται με πρόσθετα προνόμια.

Αναλυτικά οι νέες προμήθειες που θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από το τέλος Οκτωβρίου και θα ολοκληρωθούν σταδιακά έως το τέλος του χρόνου.

Πρόκειται για τις εξής:

– Εφάπαξ συνδρομή επανέκδοσης κατόπιν δήλωσης απώλειας / κλοπής / φθοράς /μη αυτοματοποιημένης ανανέωσης: 6 ευρώ με ισχύ από 31/10
– Ερώτηση υπολοίπου σε ΑΤΜ εντός ευρωζώνης: 0,20 ευρώ με ισχύ από 31/10
– Ερώτηση υπολοίπου σε ΑΤΜ εκτός ευρωζώνης: 0,30 ευρώ με ισχύ από 31/10
– Αντίγραφο 7 τελευταίων κινήσεων σε ΑΤΜ ΕΤΕ (mini statement): 0,15 ευρώ με ισχύ από 31/10
– Επανέκδοση PIN ανεξαρτήτως τρόπου παραλαβής του: 3 ευρώ με ισχύ από 30/10
– Εφάπαξ συνδρομή ανανέωσης: 6 ευρώ με ισχύ από 31/12

Οικονομία
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ΔΕΗ μεγαλώνει και επιταχύνει τον πελατοκεντρικό μετασχηματισμό της

Οικονομία / Η ΔΕΗ μεγαλώνει και επιταχύνει τον πελατοκεντρικό μετασχηματισμό της

Η ΔΕΗ αποτελεί σήμερα τον μεγαλύτερο προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα και στη Ρουμανία, εξυπηρετώντας 8,7 εκατομμύρια πελάτες, στους οποίους παρέχει περίπου 35TWh ενέργειας και μια ευρεία σειρά ενεργειακών προϊόντων και υπηρεσιών.
NEWSROOM
Δώρο Πάσχα: Ποια είναι η καταληκτική ημερομηνία για να καταβληθεί στους εργαζόμενους

Οικονομία / Δώρο Πάσχα: Ποια η καταληκτική ημερομηνία για να καταβληθεί στους εργαζόμενους

Αν οι εργοδότες δεν τηρήσουν το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, εντός του οποίου πρέπει να τακτοποιήσουν τις υποχρεώσεις τους, τότε θα υποστούν και τις συνέπειες του νόμου, καθώς η μη καταβολή του Δώρου συνιστά ποινικό αδίκημα
NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Πολύ σωστά. Δημιουργούν μια υπηρεσία/προϊόν προς ευκολία των πελατών, η οποία από την αρχή της διαθέτονταν χωρίς χρέωση (όπως λογικά είναι η χρήση Α.Τ.Μ. - τουλάχιστον στο Α.Τ.Μ του αντίστοιχου καταστήματος και λογαριασμού) και μετά εντελώς αυθαίρετα την χρεώνουν χωρίς να δικαιολογείται η χρέωση στο παραμικρό. Απλώς έτσι γουστάρουν.Δεν πρόκειται να σταματήσουμε να χρησιμοποιούμε τα Α.Τ.Μ. για τις συναλλαγές μας, όπως είναι φυσικό και το γνωρίζουν πολύ καλά. Δεν τους ενδιαφέρει. Άλλωστε οι τράπεζες οδεύουν ολοταχώς προς μείωση του εργατικού προσωπικού τους για μείωση του εργασιακού κόστους υπαλλήλων, καθώς και των φυσικών καταστημάτων τους (ενοίκια και λειτουργικά έξοδα), υποχρεώνοντας τους πελάτες να χρησιμοποιούν τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες τους (e-baking) και τα Α.Τ.Μ. για το μεγαλύτερο ποσοστό τραπεζικών συναλλαγών ρουτίνας. Προτείνω για όσους ενδιαφέρονται, για αυτό το θέμα αλλά και άλλες, αδικαιολόγητες χρεώσεις τραπεζικών υπηρεσιών να προσφεύγουν στην ανεξάρτητη αρχή του Συνηγόρου του Καταναλωτή (http://www.synigoroskatanaloti.gr).Κατά το παρελθόν, για θέματα συναλλαγών με τράπεζα, έχω διαμαρτυρηθεί στον συγκεκριμένο φορέα και δικαιώθηκα.Επίσης έχει δημιουργηθεί μια νέα κατάσταση στις τράπεζες. Ενώ μέχρι πρόσφατα μπορούσε ο πελάτης να εξυπηρετηθεί μέχρι την ώρα που η τράπεζα κλείνει (την είσοδο), με όσους βρίσκονται εντός του καταστήματος, μετά το κλείσιμο της εισόδου να ολοκληρώνουν τις συναλλαγές τους, τώρα, μισή ώρα πριν το κλείσιμο της εισόδου (14:00), κλείνουν τα μηχανήματα εκτύπωσης δελτίων προτεραιότητας προς τα γκισέ με την δικαιολογία πως μετά τις 14:00 απαγορεύεται να εξυπηρετηθούν άλλοι πελάτες. Κάτι που είναι λάθος σύμφωνα με τον Συνήγορο του Καταναλωτή, στον οποίο, για αυτό το ζήτημα απευθύνθηκα.Οι υπάλληλοι εργάζονται οκτάωρο και σχολάνε στις 16:00. Μέχρι εκείνη την ώρα, για όποιον πελάτη έχει βρίσκεται εντός του καταστήματος (μετά το κλείσιμο της εισόδου), είναι υποχρεωμένοι να τον εξυπηρετήσουν. Αυτός είναι και ο λόγος που η εξυπηρέτηση για νέους πελάτες (εκτός καταστήματος), σταματάει στις 14:00, προς αποφυγή επιπλέον πελατειακής συμφόρησης. Για όσους όμως έχουν εισέλθει στο εκάστοτε κατάστημα είναι υποχρεωμένοι να τους εξυπηρετήσουν (όσοι και αν είναι).Δύο φορές έτυχε να μου συμβεί αυτό, δηλαδή να μην εκδίδει αριθμούς προτεραιότητας το μηχάνημα, ενώ εισήλθα εντός ωραρίου εξυπηρέτησης, λέγοντας μου πως δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί επιπλέον αριθμός πελατών. Την πρώτη φορά διαμαρτυρήθηκα στον διευθυντή και εξυπηρετήθηκα κανονικά. Την δεύτερη φορά που η διευθύντρια αρνήθηκε να με εξυπηρετήσει και μάλιστα με εριστική και εξυπνακίστικη συμπεριφορά, μου είπε μάλιστα να χρησιμοποιήσω το e-baking (?!?!), κάλεσα την αστυνομία (ως μάρτυρες του γεγονότος), καταγράφηκε το περιστατικό και προσέφυγα στον Συνήγορο του Καταναλωτή από τον οποίο περιμένω επίσημη, γραπτή απάντηση. Προφορικά, μέχρι να λάβω την επίσημη απάντηση, μου είπαν πως απαγορεύεται να κλείνουν τα μηχανήματα δελτίων προτεραιότητας πριν τις 14:00 και είναι υποχρεωμένοι να εξυπηρετούν όλους τους εισερχόμενους πελάτες μέχρι εκείνη την ώρα.
Πρώτα σε βάζουν να χρησιμοποιείς το προϊόν για ευκολία και μετά κάνουν ό,τι θέλουν με αυτό. Τι θα γίνει αλήθεια αν αποφασίσουμε να σταματήσουμε να χρησιμοποιούμε αυτό το είδος πληρωμών;