Μέχρι πρόσφατα, το Facebook κυριάρχησε στο τοπίο των social media μεταξύ των νέων στις ΗΠΑ, αλλά δεν είναι πλέον η πιο δημοφιλής ηλεκτρονική πλατφόρμα μεταξύ εφήβων, σύμφωνα με νέα έρευνα του Pew Research Center.

 

Σήμερα, σχεδόν το ήμισυ (51%) των Αμερικανών εφήβων ηλικίας 13 έως 17 λένε ότι χρησιμοποιούν το Facebook, αριθμός αισθητά μικρότερος από αυτός των χρηστών του YouTube, του Instagram ή του Snapchat.

 

Η έρευνα του Κέντρου Ερευνών Pew δείχνει ότι, σε σχέση με πριν μια τριετία, αφενός οι προτιμήσεις των εφήβων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν πλέον πολύ μεγαλύτερη ποικιλία και αφετέρου ότι η κυριαρχία του Facebook αποτελεί παρελθόν.

 

Τα στοιχεία της έρευνας

 

To 85% των εφήβων στις ΗΠΑ ηλικίας 13 έως 17 ετών δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν το YouTube, το 72% το Instagram και το 69% το Snapchat, ενώ μόνο το 51% χρησιμοποιούν το Facebook (έναντι ποσοστού 71% το 2015) και το 32% το Twitter.

 

Από άποψη συχνότητας χρήσης, πιο συχνά οι έφηβοι δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν το Snapchat (35%) και ακολουθούν το YouTube (32%), το Instagram (15%), το Facebook (10%) και το Twitter (3%).

 

Το 95% των αμερικανών εφήβων κατέχουν smartphone, έναντι ποσοστού 73% το 2015, ενώ το 45% δήλωσαν ότι βρίσκονται online «σχεδόν συνεχώς», έναντι ποσοστού 24% το 2015.

 

Περισσότερα κορίτσια (50%) από ό,τι αγόρια (39%) δηλώνουν ότι βρίσκονται online «σχεδόν συνεχώς».

 

Επίσης το 90% των εφήβων ανέφεραν ότι παίζουν βιντεοπαιγνίδια.

 

Στην ερώτηση τι είδους επίδραση πιστεύουν ότι έχουν στη ζωή τους τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: το 31% θεωρούν θετική την επίδραση, το 24% αρνητική, ενώ το 45% ούτε θετική ούτε αρνητική.

 

Είναι αξιοσημείωτο ότι το Facebook τείνουν να το προτιμούν έφηβοι χαμηλότερου οικογενειακού εισοδήματος, ενώ οι νέοι από πλουσιότερες οικογένειες είναι αυτοί που αποφεύγουν περισσότερο το Facebook.

 

Από άποψη φύλου, τα κορίτσια χρησιμοποιούν περισσότερο το Snapchat από ό,τι τα αγόρια, ενώ τα τελευταία χρησιμοποιούν το YouTube περισσότερο από ό,τι τα κορίτσια.