Observer: Ο «Θίασος» του Αγγελόπουλου μέσα στις 25 ταινίες που καθόρισαν το Ευρωπαϊκό Σινεμά

Observer: Ο «Θίασος» του Αγγελόπουλου μέσα στις 25 ταινίες που καθόρισαν το Ευρωπαϊκό Σινεμά Facebook Twitter
O «Θίασος» του Θόδωρου Αγγελόπουλου βρίσκεται στη λίστα με τις 25 ταινίες που καθόρισαν τον Ευρωπαϊκό Κινηματογράφο.
1

Η σημερινή έκδοση του Observer περιέχει μια συλλογική λίστα των πέντε κριτικών του, που εμβαθύνει στο ευρωπαϊκό σινεμά, παρουσιάζοντας χωρίς αξιολογική σειρά τις 25 ταινίες που θεωρούν ως τις σημαντικότερες και καινοτόμες για το μέσο, μέσα σε μια χρονική περίοδο σχεδόν 100 χρόνων.

Ο Μαρκ Κερμόντ, η Σίμραν Χανς, η Γουέντι Άιντι, ο Γκάι Λοτζ και ο Τζόναθαν Ρόμνεϊ προσπάθησαν με αυτό τον τρόπο να αναδείξουν την έννοια «ευρωπαϊκό σινεμά» που εδώ και χρόνια ξεπέρασε τις εθνικές κινηματογραφίες, δίνοντας έτσι την απάντηση του πολιτισμού σε διχαστικές πολιτικές.


Άλλωστε με τις συμπαραγωγές να αποτελούν σήμερα μονόδρομο για μεγάλους Ευρωπαίους δημιουργούς, οι ταινίες που προκύπτουν μέσα από συλλογικό, πολυεθνικό μόχθο είναι προϊόν μιας ηπείρου, παρά μιας χώρας.

Στη μεγάλη αυτή ομάδα ανήκει φυσικά και η Αγγλία, με τους δημιουργούς της να νιώθουν επίσης μέλη αυτού του συνόλου, παρά να αυτοκαθορίζονται ως αυστηρά Βρετανοί.

H λίστα διακρίνεται για την ποικιλομορφία της σε χώρες και είδη, προσπαθώντας να καλύψει τα περισσότερα πεδία με τα οποία αναμετρήθηκε αυτό που αποκαλούμε σήμερα «ευρωπαϊκό σινεμά».


Ξεκινώντας από το 1922 και τον «Νοσφεράτου» του Μουρνάου, ως το 2017 και το «Η ψυχή και το σώμα» της Ίλντικο Ενιέντι, η λίστα διακρίνεται για την ποικιλομορφία της σε χώρες και είδη, προσπαθώντας να καλύψει τα περισσότερα πεδία με τα οποία αναμετρήθηκε αυτό που αποκαλούμε σήμερα «ευρωπαϊκό σινεμά».

Μέσα θα βρούμε και μια ελληνική ταινία, όχι του αγαπημένου των Βρετανών Γιώργου Λάνθιμου, αλλά του Θόδωρου Αγγελόπουλου.

Observer: Ο «Θίασος» του Αγγελόπουλου μέσα στις 25 ταινίες που καθόρισαν το Ευρωπαϊκό Σινεμά Facebook Twitter
Νοσφεράτου (Φ.Β. Μουρνάου, 1922, Γερμανία)


Δείτε τις ταινίες παρακάτω με χρονολογική σειρά:

Νοσφεράτου (Φ.Β. Μουρνάου, 1922, Γερμανία)

Τα Πάθη της Ζαν ντ' Αρκ (Καρλ Ντράγιερ, 1928, Γαλλία)

Αταλάντη (Ζαν Βιγκό, 1934, Γαλλία)

Οι Βιτελόνοι (Φεντερίκο Φελίνι, 1953, Ιταλία)

Ο Ηδονοβλεψίας (Μάικλ Πάουελ, 1960, Μ. Βρετανία)

Ο Ρόκο και τ' Αδέρφια του (Λουκίνο Βισκόντι, 1960, Ιταλία)

Persona (Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, 1966, Σουηδία)

Daisies (Βέρα Χιτίλοβα, 1966, Τσεχοσλοβακία)

Ο Φόβος Τρώει τα Σωθικά (Ρ.Β. Φασμπίντερ, 1973, Δ. Γερμανία)

Η Σελίν και η Ζυλί πάνε βαρκάδα (Ζακ Ριβέτ, 1974, Γαλλία)

Το Αίνιγμα του Κάσπαρ Χάουζερ (Βέρνερ Χέρτζογκ, 1974, Δ. Γερμανία)

H Κυρία και ο Ναύτης (Λίνα Βερτμίλερ, 1974, Ιταλία)

Ζαν Ντιλμάν (Σαντάλ Άκερμαν, 1975, Βέλγιο/Γαλλία)

Ο Θίασος (Θόδωρος Αγγελόπουλος, 1975, Ελλάδα)

Το Δέντρο με τα Τσόκαρα (Ερμάνο Όλμι, 1978, Ιταλία)

Stalker (Αντρέι Ταρκόφσκι, 1979, ΕΣΣΔ)

A Lonely Woman (Ανιέσκα Χόλαντ, 1981, Πολωνία)

Οι Λεγεωνάριοι (Κλερ Ντενί, 1999, Γαλλία)

Τραγούδια από τον Δεύτερο Όροφο (Ρόι Άντερσον, 2000, Σουηδία)

Fat Girl (Κατρίν Μπρεγιά, 2001, Γαλλία)

Μίλα της (Πέδρο Αλμοδόβαρ, 2002, Ισπανία)

Μακριά (Νουρί Μπίλγκε Τζεϊλάν, 2002, Τουρκία)

4 Μηνες, 3 Εβδομάδες και 2 Ημέρες (Κρίστιαν Μουνγκίου, 2007, Ρουμανία)

Girlhood (Σελίν Σιαμά, 2014, Γαλλία)

Η Ψυχή και το Σώμα (Ίλντικο Ενιέντι, 2017, Ουγγαρία)

Observer: Ο «Θίασος» του Αγγελόπουλου μέσα στις 25 ταινίες που καθόρισαν το Ευρωπαϊκό Σινεμά Facebook Twitter
Η Ψυχή και το Σώμα (Ίλντικο Ενιέντι, 2017, Ουγγαρία)
Culture
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

1 σχόλια