Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας» Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Ακόμα κι αν δεν γνωρίζετε τι κρύβεται πίσω από τα αρχικά ΟΠΑΝΔΑ, σίγουρα έχετε συναντήσει κάποια στιγμή με τον έναν ή τον άλλο τρόπο κάποια δράση του στην Αθήνα. Κι αυτό γιατί πρόκειται για τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, τη «μηχανή», δηλαδή, εκείνη που κινεί τα νήματα πίσω από το πιο ζωντανό κομμάτι όσων συμβαίνουν στην πόλη. Στο τιμόνι του βρίσκεται τα δύο τελευταία χρόνια η Άννα Ροκοφύλλου, η οποία έχει υπηρετήσει από διάφορα πόστα την αυτοδιοίκηση πάνω από δύο δεκαετίες.

Τη συναντήσαμε ένα μεσημέρι στο γραφείο της, ανάμεσα σε άλλες υποχρεώσεις του γεμάτου της προγράμματος, για να μας μιλήσει για όσα έχουν γίνει στον ΟΠΑΝΔΑ τα τελευταία δύο χρόνια, το πλούσιο σε εκδηλώσεις Φεστιβάλ Κολωνού που τρέχει αυτές τις μέρες (6-28/9) στον ιστορικό λόφο του Ίππιου Κολωνού, αλλά και όλα εκείνα που κάνουν την Αθήνα τόσο μοναδική.

— Για όσους δεν γνωρίζουν τόσο καλά τον ΟΠΑΝΔΑ, θέλετε να πείτε δυο λόγια για το πώς δημιουργήθηκε και τι προσπαθείτε εσείς να κάνετε μέσα από αυτόν;

O ΟΠΑΝΔΑ προήλθε  από τη συνένωση τριών  οργανισμών, το 2011. Του ΟΝΑ (Οργανισμός Νεολαίας και Άθλησης), του ΠΟΔΑ (Πολιτισμικός Οργανισμός Δήμου Αθηναίων) και των Μουσικών Συνόλων. Επειδή η συνένωση των οργανισμών έγινε πολύ γρήγορα, δημιούργησε  μια σειρά προβλημάτων τα οποία πλήθαιναν  και δυσχέραιναν το έργο του οργανισμού.

— Άρα, για σας, ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση που κληθήκατε να αντιμετωπίσετε αναλαμβάνοντας την προεδρία του ΟΠΑΝΔΑ;

Πρόκληση για μένα, όπως και για τον Δήμαρχό μας Κώστα Μπακογιάννη, ήταν η λύση αυτών των θεμάτων και η διαχείριση του οικονομικού και του διοικητικού τομέα. Και φυσικά, πρόκληση είναι να διοικείς έναν Οργανισμό με 900 εργαζόμενους και 240 δομές. Είμαστε ένας Οργανισμός που κινείται  συνεχώς μέσα στην πόλη και προσπαθήσαμε να διευρύνουμε τις δράσεις μας,  όσο μας επέτρεψε  η πανδημία,   καθώς από τα  δύο χρόνια τον ενάμιση   ήμασταν κλειστά. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας όμως, ασχοληθήκαμε με πολλά έργα υποδομής. Οι περισσότερες εγκαταστάσεις  μας ήταν ξεχασμένες και αφρόντιστες, αφού η συνένωση έγινε μέσα στα χρόνια της κρίσης και δεν υπήρχαν τα κονδύλια για την υλοποίηση έργων συντήρησης.

Όντως, στα δύο χρόνια της θητείας μου, τον ενάμιση χρόνο τον περάσαμε μέσα στην πανδημία. Ήταν, πράγματι, πολύ δύσκολο. Είμαστε ένας οργανισμός που συνεχώς “κινείται” μέσα στην πόλη. Έχουμε συνεχώς δρώμενα και εκδηλώσεις, εργαστήρια και δομές που αφορούν τον πολιτισμό και τον αθλητισμό. Για εμάς ήταν ολέθριο θα έλεγα. Από την άλλη πλευρά ό Στην καραντίνα, φάνηκε ότι και το απλό περπάτημα ήταν αναγκαίο. Το αφουγκραστήκαμε κι εμείς από τις ερωτήσεις των δημοτών για το πότε θα ανοίξουν τα γήπεδά μας.

— Τον τελευταίο χρόνο, λοιπόν κι εσείς σαν οργανισμός, όπως και όλοι μας, ήρθατε αντιμέτωποι με την πανδημία. Πόσο εύκολο ήταν αυτό;

Με την πανδημία άλλαξε η καθημερινότητά μας και όλη η λειτουργία του πολιτισμού και του αθλητισμού. Εμείς ως οργανισμός από την αρχή αντιμετωπίσαμε αυτό το διάστημα δημιουργικά. Δουλέψαμε όλοι πολύ σκληρά σε καθημερινή βάση και το τελικό αποτέλεσμα έχει θετικό πρόσημο. Την περίοδο της πανδημίας οι περισσότερες δομές μας παρέμειναν κλειστές και δυστυχώς δεν μπορούσαμε να διοργανώσουμε εκδηλώσεις.  Ωστόσο, συνεχίσαμε να δουλεύουμε κυρίως για να βελτιώσουμε τις υποδομές μας. Ανακαινίσαμε κάποια κτίρια, κάναμε έργα υποδομής, εξελίξαμε τις δομές μας ώστε με την απελευθέρωση της λειτουργίας των χώρων να είμαστε έτοιμοι και να φανεί το έργο μας.  Στο αθλητικό κομμάτι κάναμε πολλές παρεμβάσεις. Θα ήθελα στο τέλος της τετραετίας, οι αθλητικοί χώροι να είναι όλοι ανακαινισμένοι και να μπορούν οι δημότες να τους απολαμβάνουν. Μέχρι σήμερα έχουμε παρέμβει σε 30 παιδικές χαρές  και θα ανακαινιστούν και δώδεκα επιπλέον. Θα ήθελα στο τέλος της τετραετίας, οι αθλητικοί χώροι να είναι ανακαινισμένοι και να μπορούν οι δημότες να τους απολαμβάνουν.

Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας» Facebook Twitter
Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου με την πρόεδρο του ΟΠΑΝΔΑ Άννα Ροκόφυλλου στο Ανοικτό Θέατρο Κολωνού του ΟΠΑΝΔΑ

— Ποιοι ήταν οι νέοι τρόποι που επινοήσατε για να συνεχίσετε τις δράσεις σας σε αυτό το διάστημα;

Η αλλαγή που έφερε στον τρόπο ζωής μας η πανδημία μας έκανε όλους σκεφτούμε ότι πρέπει να παραμείνουμε δυνατοί, δημιουργικοί και αισιόδοξοι στη «νέα καθημερινότητα» που έχει δημιουργηθεί. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας, φέραμε τόσο τον Πολιτισμό, όσο και τον Αθλητισμό στο σπίτι όλων, προσφέροντας on line διεξόδους. Τα Μουσικά μας Σύνολα μας κράτησαν ψηφιακή συντροφιά από το σπίτι τους,αλλά και από το θέατρο Ολύμπια. Προσφέραμε δωρεάν στο κοινό όλες τις μεγάλες μας παραγωγές, αλλά και  πέντε μαγνητοσκοπήμένες συναυλίες, μία εκ των οποίων μεταδόθηκε από την ΕΡΤ. Όμως, με τη βοήθεια της τεχνολογίας ήρθαν κοντά στους αθλούμενους και οι γυμναστές του ΟΠΑΝΔΑ με διάφορα προγράμματα εκγύμνασης, αλλά και στα άτομα με αναπηρία με τους εξειδικευμένους γυμναστές του.  Επίσης, οργανώσαμε θεματικές διαδικτυακές περιηγήσεις στην πόλη, όπου ανακαλύψαμε την Αθήνα και την ιστορία της με έναν διαφορετικό τρόπο, καθώς και μουσειοπαιδαγωγικά θεματικά προγράμματα. Μείναμε κοντά στους πολίτες της Αθήνας δίνοντάς τους μία διέξοδο σ’ αυτή τη δύσκολη εποχή.

— Αυτές τις μέρες τρέχει το Φεστιβάλ Κολωνού που διοργανώνετε στον Ίππιο Κολωνό. Πώς επιλέχθηκε η τοποθεσία αλλά και πώς διαμορφώθηκε το πρόγραμμα;

Είχαμε τρία ανοιχτά θέατρα. Ένα στο Κολωνό, ένα στη Γκράβα κι ένα μικρότερο στο Γουδί. Το θέατρο του Κολωνού είναι πάρα πολύ όμορφο, είναι μικρογραφία της Επιδαύρου. Τα δύο θέατρα του Κολωνού και της Γκράβας αναδείχτηκαν μέσα από το πρόγραμμα «Στηρίζουμε τον Πολιτισμό», το οποίο ανακοίνωσε  πέρσι ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης και το υλοποιήσαμε και φέτος μαζί με την Τεχνόπολη, στηρίζοντας έμπρακτα τους καλλιτέχνες και τους εργαζόμενους στον πολιτισμό.

Φιλοδοξία μας είναι να αναγεννήσουμε όλες αυτές τις περιοχές και μέσα από αυτές τις εκδηλώσεις δίνουμε ζωή στις γειτονιές ανοίγοντας τα δύο θέατρά μας στον πολιτισμό, κάνοντάς τα γνωστά στο ευρύ κοινό. Βρισκόμαστε δίπλα στους πολίτες της Αθήνας, προσφέροντας ποιότητα ζωής στις γειτονιές, γιατί ο πολιτισμός δεν είναι πολυτέλεια αλλά αναγκαιότητα.

Επίσης, αποφασίσαμε φέτος το Φεστιβάλ Κολωνού, σε μία από τις αρχαιότερες γειτονιές της Αθήνας, να είναι σημείο αναφοράς των εκδηλώσεων μας.  Παρουσιάζουμε εκδηλώσεις υψηλού κύρους - μουσικές και  θεατρικές - με συμβολικό αντίτιμο. Έχουμε ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για όλα τα γούστα όπου όλοι θα βρουν κάτι που να τους ενδιαφέρει.  Το όραμα μου είναι το Φεστιβάλ Κολωνού να ταυτιστεί στη συνείδηση του κοινού  ως ένα σταθερό φθινοπωρινό ραντεβού με τον πολιτισμό.  Είμαστε ιδιαίτερα συγκινημένοι που είχαμε στο πρόγραμμά μας και  συναυλία με την Ορχήστρα Μίκης Θεοδωράκης, αποτίοντας  έτσι  έναν φόρο τιμής στον μεγάλο μας συνθέτη. Επιπλέον, αντιμετωπίζοντας με ευαισθησία τις δυσμενείς συνθήκες που δημιούργησαν οι ανεξέλεγκτες πυρκαγιές στη χώρα μας, θα διαθέσουμε τα έσοδα του Φεστιβάλ για την αντιμετώπιση των συνεπειών των πυρκαγιών.

— Στις αρχές της χρονιάς είχατε μοιράσει η ίδια μπλουζάκια και βιβλία στις φυλακές Κορυδαλλού. Πόσο σημαντικό είναι για σας να έρχεστε σε απευθείας επαφή με τους πολίτες και να αφουγκράζεστε τις ανάγκες τους;

Δεν υπάρχει πιο σημαντικό πράγμα. Ο κάθε δήμος  και ειδικά ο Δήμος Αθηναίων ο μεγαλύτερος της χώρας, δεν είναι μόνο τα κτίρια του πρωτίστως  είναι οι άνθρωποι του. Οι Δήμοι είναι η πιο κοντινή στον κόσμο πολιτική εξουσία. Το έργο μας είναι να τους ακούμε και να τους βοηθάμε. Για μένα είναι σημαντικό κάθε δημότης να έχει πρόσβαση σε ό,τι μπορούμε να προσφέρουμε και να είμαστε σε θέση να του μεταλαμπαδεύσουμε κάποια γνώση, πέρα από το να τον ψυχαγωγήσουμε.

— Ποιο είναι το μεγαλύτερο μάθημα που σας έχει δώσει ως τώρα η προεδρία του ΟΠΑΝΔΑ;

Να μένω πάντα ταπεινή και πως όταν υπάρχει θέληση υπάρχει και λύση και αποτέλεσμα.

Ποιο είναι εκείνο το χαρακτηριστικό της γοητείας της Αθήνας που την κάνει να μη μοιάζει με καμία άλλη πόλη;

Η ιστορικότητα της. Αυτή η ιστορία δεν υπάρχει σε καμία άλλη πόλη, πουθενά στον κόσμο. Το σημάδι που έχει αφήσει η Αθήνα είναι ανεξίτηλο. Δεν είναι απλά πρωτεύουσα της Ελλάδας, αλλά η πρωτεύουσα  όλου του κόσμου. Αυτή την ιστορικότητα, το μεγαλείο  και την ομορφιά της  θέλουμε να αναδείξουμε.

Περισσότερες πληροφορίες για τον ΟΠΑΝΔΑ, αλλά και το Φεστιβάλ Κολωνού που θα τρέχει μέχρι τις 28 Σεπτεμβρίου στον λόφο του Ίππιου Κολωνού, εδώ.

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.