Τέσσερις γυναίκες δημιουργοί μιλούν για το Women In Arts

Τέσσερις γυναίκες δημιουργοί μιλούν για το Women In Arts Facebook Twitter
Η πρωτοβουλία Women In Arts (WΟΜ.A) οργανώνει το πρώτο πολυθεματικό φεστιβάλ για την ορατότητα σε ζητήματα έμφυλης ανισότητας στον χώρο του πολιτισμού.
0


ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΟΛΥΘΕΜΑΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ
 για την ορατότητα σε ζητήματα έμφυλης ανισότητας στον χώρο του πολιτισμού οργανώνει η πρωτοβουλία Women In Arts (WOM.A), από τις 30 Μαΐου έως και την 1η Ιουνίου στον Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων, στο Θησείο.

«Οι γυναίκες δημιουργοί είναι μια εξαιρετικά ευάλωτη κοινωνική ομάδα, αφού καλούνται να αντιμετωπίσουν πολλά και διαφορετικά εμπόδια που τις περισσότερες φορές είναι μάλιστα αόρατα, δηλαδή δεν αποδεικνύονται, ούτε καταγράφονται, είναι κρυμμένα. Παλεύουν με την ανισότητα ευκαιριών, την ανισότητα αμοιβών, τον σεξισμό και την παρενόχληση στους χώρους εργασίας τους λόγω φύλου, καθώς και τη μηδενική υποστήριξη του γονεϊκού τους ρόλου, αν τον επιλέξουν, σε όλα τα επίπεδα.

Το κυριότερο, οι γυναίκες δημιουργοί παλεύουν τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως με τον μύθο της αξιοκρατίας, γεγονός που έχουν φανερώσει πολυάριθμες μελέτες. Αυτό το φεστιβάλ δεν προέκυψε απλώς από κάποια άποψη για το ζήτημα. Προέκυψε από αληθινή ανάγκη την οποία γεννά το κοινό μας βίωμα, οι εμπειρίες μας ως γυναικών καλλιτεχνών στην Ελλάδα του 21ου αιώνα. Το αίτημα να δοθεί δημιουργικός χώρος στις θηλυκότητες, αντίστοιχος και ισάξιος με αυτόν των ανδρών, είναι εκκωφαντικό και αυτή η πρωτοβουλία γίνεται αγωγός του, χωρίς μάλιστα κανέναν οικονομικό, θεσμικό, οργανωτικό παραστάτη, που και αυτό αποτελεί, για μένα, μία καθόλου αυτονόητη πράξη.

Οι γυναίκες δημιουργοί είναι μια εξαιρετικά ευάλωτη κοινωνική ομάδα, αφού καλούνται να αντιμετωπίσουν πολλά και διαφορετικά εμπόδια που τις περισσότερες φορές είναι μάλιστα αόρατα, δηλαδή δεν αποδεικνύονται, ούτε καταγράφονται, είναι κρυμμένα.

Ιώ Βουλγαράκη
Ιώ Βουλγαράκη

Για τρεις μέρες έρχονται λοιπόν να σκύψουν πάνω από αυτό το αίτημα, να το φωτίσουν και να το εκφράσουν με την παρουσία τους ή τη δουλειά τους άνθρωποι από το θέατρο, τον χορό, τη μουσική, το σινεμά, τις εικαστικές τέχνες, άνθρωποι που βρίσκονται σε ηγετικές διοικητικές θέσεις των μεγαλύτερων οργανισμών της χώρας. Μαζευόμαστε να γιορτάσουμε τη θηλυκότητα στην τέχνη αλλά και να δούμε τι γίνεται, να αναρωτηθούμε γιατί δεν μας δίνεται ο χώρος που μας αναλογεί και μας αξίζει και να αρχίσουμε να αλλάζουμε κάτι σε σχέση μ’ αυτό» λέει η σκηνοθέτις Ιώ Βουλγαράκη για το φεστιβάλ.

Πρόκειται για μια τριήμερη γιορτή με παραστάσεις θεάτρου και χορού, συναυλίες, εκθέσεις, βιβλία, dj set, σινεμά και συζητήσεις, που γιορτάζει, αναδεικνύει και ενδυναμώνει τη γυναίκα δημιουργό σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο φάσμα ειδικοτήτων. Τρεις μέρες, τρεις διαφορετικές θεματικές όπου θα κληθούν να συζητήσουν ανοιχτά εργαζόμενες στον χώρο του πολιτισμού, εκπρόσωποι των φορέων που διαμορφώνουν την πολιτισμική πραγματικότητα της χώρας, δημοσιογράφοι, ακαδημαϊκοί αλλά και καλλιτέχνες και κοινό που επιθυμεί να συμμετάσχει στον διάλογο.

«Σε μια εποχή που οι ανισότητες, η αδικία, οι διακρίσεις, η έμφυλη βία, η έλλειψη συμπερίληψης και ορατότητας συζητιούνται ανοιχτά, με στόχο την αλλαγή και την κοινωνική εξέλιξη, το WOM.A είναι πιο επίκαιρο –και απαραίτητο– από ποτέ.

Ίντρα Κέιν
Ίντρα Κέιν

Οι θηλυκότητες ήταν πάντα ενεργά μέλη της ελληνικής κοινωνίας, πάντα στο παρασκήνιο, αγωνιζόμενες για τα αυτονόητα. Τώρα είναι η στιγμή για ανοιχτή συζήτηση, προβολή και αναγνώριση, για ορατότητα και συμπερίληψη» λέει η τραγουδίστρια και ηθοποιός Ίντρα Κέιν

Περισσότερες από 20 γυναίκες δημιουργοί και καλλιτέχνες διαφορετικών ειδικοτήτων θα παρουσιάσουν τα έργα τους. Πρόκειται για μια ενδεικτική επιλογή της σύγχρονης γυναικείας δημιουργίας στην Ελλάδα με στόχο την ανάδειξη της παρουσίας και της δύναμής της στην πολιτισμική μας πραγματικότητα.

Η ορατότητα, η συνάντηση, η δικτύωση και τελικά η ενδυνάμωση, μέσω μιας τριήμερης γιορτής, αποτελούν τον στόχο του πρώτου WOM.A: Festival.

«Από το 2013 έως σήμερα η χώρα μας είναι σταθερά το τελευταίο κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον δείκτη ισότητας των φύλων. Όμως στο ερώτημα "έχει επιτευχθεί ισότητα των φύλων στη χώρα σας;" απαντάμε με βεβαιότητα "ναι", και μάλιστα δεύτεροι στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αφήνοντας πίσω μας Σουηδούς, Γερμανούς και άλλους που πιστεύουν πως έχουν ακόμα δουλειά να κάνουν σε θέματα ισότητας (Eige, eurobarometer 2017). Έχουμε ξεκάθαρα πρόβλημα και ξεκάθαρα το αγνοούμε και δεν κάνουμε τίποτα για αυτό.

Τα επαγγέλματα που σχετίζονται με τις τέχνες μαστίζονται από εργασιακή και οικονομική επισφάλεια. Είναι μάλλον ασφαλές να υποθέσουμε πως επειδή οι εργασιακές συνθήκες είναι χειρότερες, τα ζητήματα ίσων ευκαιριών και ίσης πρόσβασης στην εργασία μάλλον θα είναι επίσης χειρότερα (υποθέτουμε αναγκαστικά, γιατί κανένας κρατικός φορέας δεν εκπόνησε ποτέ επίσημη έρευνα). Ενδεικτικά, οι WOM.A μετρήσαμε πως από το 1954 έως το 2021 στην Επίδαυρο είχαν γίνει 501 παραστάσεις, 476 αυτών είχαν σκηνοθετηθεί από άντρες και μόλις 25 από γυναίκες. Για όποιον λόγο και αν φτάσαμε σε αυτόν τον αριθμό, αναντίρρητα είναι ένας αριθμός μικρός, που επιδέχεται διόρθωση.

Πέρα όμως από τη στήριξη γυναικών καλλιτεχνών, η ίση πρόσβαση στα επαγγέλματα τέχνης εξυπηρετεί και μεγαλύτερο κοινωνικό ρόλο σε θέματα ισότητας. Το Geena Davis Institute ανακάλυψε πως πολλές γυναίκες που σήμερα εργάζονται σε τεχνικά επαγγέλματα δηλώνουν ότι επηρεάστηκαν θετικά και επέλεξαν να ακολουθήσουν αυτή την καριέρα βλέποντας τη Dana Scully στη σειρά "X-Files" (ικανότατη γιατρός και πράκτορας του FBI που ερμήνευσε η Gillian Anderson). Το φαινόμενο ήταν τόσο ισχυρό που ονομάστηκε "the Scully effect".

Άρα ο τρόπος που απεικονίζεται η γυναίκα στην τέχνη επηρρεάζει το πώς της συμπεριφέρονται στην κοινωνία.

Αμαλία Καβάλη
Αμαλία Καβάλη

Στο πρώτο φεστιβάλ των WOM.A για μένα αρκεί να καθίσουμε και να συζητήσουμε όλα αυτά τα θέματα. Να μιλήσουμε για τα προσκόμματα που συναντάμε και το πώς θα τα ξεπεράσουμε. Θέλουμε να λειτουργήσει ως ένας ασφαλής χώρος, ως μέρος ενδυνάμωσης και προώθησης του καλλιτεχνικού μας έργου και πάνω από όλα ευχόμαστε να είναι μια τριήμερη υπέροχη γιορτή» λέει η ηθοποιός Αμαλία Καβάλη.

Η πρωτοβουλία WOM.A δημιουργήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2020 και έχει προκύψει από γυναίκες εργαζόμενες στο χώρο του πολιτισμού και των τεχνών με σκοπό να συνεισφέρει στην καταπολέμηση των έμφυλων στερεοτύπων και της έμφυλης βίας που βιώνουν σε όλες τις εκφάνσεις οι γυναίκες στον συγκεκριμένο επαγγελματικό χώρο. Ο όρος «γυναίκα» χρησιμοποιείται συμπεριληπτικά και αναφέρεται σε όποιο άτομο ταυτίζεται με αυτόν, ανεξαρτήτως ταυτότητας και έκφρασης φύλου ή σεξουαλικού προσανατολισμού. Η πρωτοβουλία μάχεται για το ζήτηµα της ίσης εργασιακής µεταχείρισης όσον αφορά τις ευκαιρίες και τις αµοιβές, τα ποσοστά εκπροσώπησης των γυναικών σε καίριες θέσεις, σε εγχειρήματα μεγάλης ευθύνης και υψηλού ρίσκου, αλλά και συνολικά για την εξάλειψη της έμφυλης βίας σε όλες τις μορφές της.

Νεφέλη Μαϊστράλη
Νεφέλη Μαϊστράλη

«Το θέμα της έμφυλης ανισότητας στον εργασιακό χώρο είναι υπαρκτό, με περισσότερο ή λιγότερο εμφανείς τρόπους, και μια φεστιβαλική, συλλογική κίνηση που γιορτάζει και αναδεικνύει τη θηλυκότητα μπορεί ν’ αφήσει ένα ηχηρό αποτύπωμα στον αγώνα για την εξάλειψή της. Η ορατότητα και η συμπερίληψη είναι ζητούμενο της τέχνης και όποια δράση συμβαίνει προς αυτή την κατεύθυνση δύναται να εμπνεύσει και να συμβάλει στην καταπολέμηση βαθιά ριζωμένων σεξιστικών συμπεριφορών και απόψεων. Η ομαδική σύλληψη και στήριξη του φεστιβάλ ενδυναμώνει τη στόχευσή του και υπενθυμίζει ότι μόνο οι συλλογικότητες μπορούν να πυροδοτήσουν αλλαγές. Έχει γεννηθεί από γυναίκες-αποδέκτες των έμφυλων διακρίσεων, που συναντήθηκαν, συσπειρώθηκαν πάνω σ’ ένα κοινό βίωμα και είχαν την ανάγκη να το επικοινωνήσουν και δίνει βήμα σε όλες εμάς που υπάρχουμε και δουλεύουμε στον χώρο του πολιτισμού να εκφραστούμε χωρίς περιορισμούς και να σπάσουμε μαζί τα στερεότυπα, δημιουργώντας πρόσφορο έδαφος για να επικοινωνήθει η προβληματική της έμφυλης ανισότητας στο κοινό, εμπνέοντας έτσι κι άλλες γυναίκες, εντός και εκτός χώρου, να διεκδικήσουν ίση μεταχείριση σε όλους τους τομείς της ζωής. Η ίδια η πολυθεματική φύση του φεστιβάλ ευνοεί τη συνύπαρξη και τον γόνιμο διάλογο μεταξύ γυναικών δημιουργών από διαφορετικούς τομείς της τέχνης, με στόχο το μοίρασμα των κοινών τους εμπειριών και την ενδυνάμωσή τους και αποδεικνύει ότι οι γυναίκες εργαζόμενες στον χώρο του πολιτισμού είναι παρούσες, διεκδικούν και θα διεκδικούν», λέει η ηθοποιός και δραματουργός Νεφέλη Μαϊστράλη.

Το πρόγραμμα του φεστιβάλ:

30 Μαΐου: Ορατότητα
•  Συζήτηση: WOM.A: Ένα νέο δίκτυο από και για τις γυναίκες δημιουργούς 
•  Performance: «Φυτολόγιο» της ομάδας Bouquet
•  Θέατρο: «Αυτές που δεν προλάβατε», συντετμημένη εκδοχή σε αναλόγιο - Θεατρική ομάδα b.p.m theatre group
•  Συναυλία: Νεφέλη Φασούλη
•  Εικαστικά: WOMANHOODS - Noucmas
•  Σινεμά: προβολές ταινιών μικρού μήκους γυναικών δημιουργών

31 Μαΐου: Προσβασιμότητα
•  Συζήτηση: Θεσμοί και υποεκπροσώπηση
•  Θέατρο: «Η εκπαίδευση στα του οίκου διά νεαράς κορασίδας» - Θεατρική ομάδα 4Frontal
•  Εικαστικά: WOMANHOODS - Noucmas
•  Σινεμά: προβολές ταινιών μικρού μήκους γυναικών δημιουργών
•  Συναυλία: Idra Kayne
•  Dj set:Loo

1 Ιουνίου: Θηλυκότητα
•  Συζήτηση: Θηλυκότητες - Ταυτότητα/Σεξουαλικότητα/Μητρότητα/Κακοποίηση
•  Θέατρο: «Λοιμός» - Βασίλης Βηλαράς
•  Χορός: «A Live» - Σοφία Μαυραγάνη
•  Εικαστικά: WOMANHOODS - Noucmas
•  Σινεμά: προβολές ταινιών μικρού μήκους γυναικών δημιουργών
•  Dj set: Kobrahabibi

Η πρωτοβουλία WOM.A αποτελείται από τις Σοφία Αντώνιου, Ιώ Βουλγαράκη, Χρηστίνα Γαρμπή, Κάλλια Γερακιανάκη, Ειρήνη Γεωργαλάκη, Εριφίλη Γιαννακοπούλου, Αμαλία Καβάλη, Κατερίνα Μαυρογεώργη, Λύδια Μιχάηλ, Μαντώ Παπαρρηγοπούλου, Σοφία Πάσχου, Μαρία Τσιμά, Κατερίνα Φώτη

30-31 Μαΐου και 1η Ιουνίου
Από τις 18:00-24:00
Στον Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων
Ερμού 134, Αθήνα, Θησείο
Γενική ημερήσια είσοδος για όλες τις εκδηλώσεις: 5 ευρώ

Θέματα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Άννα Μεντιέτα

Εικαστικά / Η Άννα Μεντιέτα στοιχειώνει τη σύγχρονη τέχνη εδώ και τέσσερις δεκαετίες

Πρωτοπόρος και ανένταχτη, η Κουβανοαμερικανίδα εικαστικός πήδηξε από το παράθυρο το 1985 στα 36 της, μόλις πρόσφατα όμως κατανοήσαμε πόσο ασυνήθιστα προκλητικό για την εποχή της αλλά και διαχρονικό ήταν το έργο της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πάουλα Ρέγκο: Μια φεμινίστρια και τα τολμηρά έργα της για τις αμβλώσεις στην Tate Britain

Εικαστικά / Πάουλα Ρέγκο, η εικαστικός που άλλαξε ριζικά τον τρόπο που βλέπουμε τις γυναίκες

Η βίαιη, άσεμνη, ωμή απεικόνιση των γυναικών στο έργο της έδειχνε τη φυσική και πραγματική θέση των γυναικών σε έναν κόσμο όπου συνήθως απεικονίζεται ο εξιδανικευμένος τύπος της, κυρίαρχος τόσο στο μυαλό όσο και στον τρόπο που την αποδίδουν οι άντρες καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Παντελάκης: Το «πατρίς-θρησκεία-οικογένεια» πουλάει

Lifo Videos / Γιάννης Παντελάκης: Το «πατρίς-θρησκεία-οικογένεια» πουλάει

Ο αρθρογράφος της LIFO σχολιάζει στον Γιάννη Πανταζόπουλο τις κινήσεις του Αντώνη Σαμαρά και του Αλέξη Τσίπρα για τη δημιουργία νέων κομμάτων και εξηγεί γιατί «οι ικανοί δεν μπαίνουν πια στην πολιτική».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αυγερόπουλος: Στη Γάζα είδα ανθρώπους που έχουν συμφιλιωθεί με τον θάνατο»

Γιώργος Αυγερόπουλος / «Στη Γάζα είδα ανθρώπους που έχουν συμφιλιωθεί με τον θάνατο»

O βραβευμένος πολεμικός ανταποκριτής περιγράφει στον Γιάννη Πανταζόπουλο τις πιο σκληρές μνήμες του από τη Γάζα και εξηγεί γιατί η παρούσα κρίση δεν έχει καμία σχέση με τις προηγούμενες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Παιδικά πάρτι, αυτή η μάστιγα!

Ψυχή & Σώμα / Παιδικά πάρτι, αυτή η μάστιγα!

Πώς θα βγουν αλώβητοι οι γονείς από τον «οδοστρωτήρα» που λέγεται παιδικά πάρτι; Η Τζούλη Αγοράκη συζητά με τον εικαστικό Αλέξανδρο Γεωργίου, μπαμπά του οκτάχρονου Παναγιώτη, και τη Νινέττα Γιακιντζή, μαμά του εφτάχρονου Ιάσονα.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Pan Pan: «Πάντα αναζητάω να βλέπω την πόλη από ψηλά»

Lifo Videos / Pan Pan: «Μ' αρέσει πάντα να βλέπω την πόλη από ψηλά»

O Pan Pan δεν είναι μόνο μουσικός ή κομίστας· ό,τι δημιουργεί μοιάζει συχνά με μια προσωπική ξενάγηση στην Αθήνα των ’90s και των ΄00s, μέσα από το βλέμμα ενός παιδιού που μεγάλωσε στην «κρυμμένη» γειτονιά του Πολυγώνου.
Είναι η μακροζωία μια νέα μορφή θρησκείας;

Άκου την επιστήμη / Είναι η μακροζωία μια νέα μορφή θρησκείας;

Μπορούμε να νικήσουμε τον χρόνο και τη φθορά; Είναι εφικτό να «χακάρουμε» το βιολογικό μας ρολόι ώστε να ζήσουμε περισσότερο χωρίς να γεράσουμε νωρίτερα; Ο Καθηγητής Βιολογίας και Γενετικής στην Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ, Αριστείδης Ηλιόπουλος, μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Η λαχτάρα μου ήταν να είμαι αληθινός»

Lifo Videos / «Η λαχτάρα μου ήταν να είμαι αληθινός»

Σχεδόν 100 χρόνια ζωής δεν θόλωσαν ούτε στιγμή το βλέμμα του Γιάννη Βογιατζή πάνω στην τέχνη και την αλήθεια της. Με αφοπλιστική διαύγεια και χιούμορ, ο θρυλικός ηθοποιός του παλιού ελληνικού κινηματογράφου μιλά για τη Ρένα Βλαχοπούλου, την Αλίκη Βουγιουκλάκη, τον Φίνο και για την ευτυχία που του χάρισε η υποκριτική.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση: Μπορεί να προστατεύσει από τη σεξουαλική κακοποίηση;

Ψυχή & Σώμα / Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση: Μπορεί να προστατεύσει από τη σεξουαλική κακοποίηση;

Πώς και πότε μιλάμε στα παιδιά μας για το σεξ; Πώς βοηθά το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής στην πρόληψη της σεξουαλικής κακοποίησης; Ποια σημάδια πρέπει να προσέξουν οι γονείς; Η Τζούλη Αγοράκη συζητά με την ψυχοθεραπεύτρια Σοφιάνα Μηλιωρίτσα.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ξένια Κουναλάκη: «Το Ισραήλ διαπράττει εγκλήματα πολέμου στη Γάζα»

Newsroom / Ξένια Κουναλάκη: «Το Ισραήλ διαπράττει εγκλήματα πολέμου στη Γάζα»

Μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση του Γιάννη Πανταζόπουλου με την Ξένια Κουνελάκη για τη σφαγή στη Γάζα και την πολιτική του Ισραήλ, τις κατηγορίες περί αντισημιτισμού, αλλά και την ανησυχητική επιστροφή ενός νέου «μακαρθισμού» στη δημόσια σφαίρα των ΗΠΑ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ήταν ο «επίγειος θεός» της: Το μοιραίο πάθος της Κάτιας για τον αρχιμανδρίτη

Αληθινά εγκλήματα / Ήταν ο «επίγειος θεός» της: Το μοιραίο πάθος της Κάτιας για τον αρχιμανδρίτη

Ο Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την ιστορία της Κάτιας, μιας γυναίκας της διπλανής πόρτας, και του αρχιμανδρίτη Άνθιμου, που τάραξε τα νερά της επικαιρότητας το καλοκαίρι του 1997 και έγινε επεισόδιο στον «Κόκκινο Κύκλο».
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΦΛΙΟΣ
Χαρισματικά παιδιά: Κάθε γονιός ονειρεύεται να μεγαλώσει έναν μικρό Αϊνστάιν;

Ψυχή & Σώμα / Χαρισματικά παιδιά: Ονειρεύεται κάθε γονιός να μεγαλώσει έναν μικρό Αϊνστάιν;

Πόσο διαφορετικό είναι ένα χαρισματικό παιδί; Υπάρχει κοινωνική εμμονή με την ευφυΐα; Κρύβει, άραγε, παγίδες η χαρισματικότητα; Η Τζούλη Αγοράκη συζητά με την ψυχοπαιδαγωγό Δανάη Δεληγεώργη για την έννοια της χαρισματικότητας και αν, τελικά, αποτελεί προτέρημα ή πρόκληση.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
«Συζητάμε όλοι πού θα φάμε και όχι ποιος μας ταΐζει και πώς»

Radio Lifo / «Συζητάμε όλοι πού θα φάμε και όχι ποιος μας ταΐζει και πώς»

Μπορεί ο πρωτογενής τομέας να αποτελέσει βασικό πυλώνα για την ανάπτυξη της χώρας; Πώς μπορεί η Ελλάδα να επενδύσει στον φυσικό θησαυρό της; Η Ντίνα Καράτζιου συζητά με τον Νίκο Κουτσιανά, ιδρυτή της Apivita και δημιουργό της Symbeeosis, για τις ευκαιρίες που μπορούν να προκύψουν από ένα παραγωγικό μοντέλο που δεν θα στηρίζεται αποκλειστικά στον τουρισμό.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η «Μήδεια της Ηλείας»: Ένα έγκλημα τιμής που θυμίζει άλλες, σκοτεινότερες εποχές

Αληθινά εγκλήματα / Η «Μήδεια της Ηλείας»: Ένα έγκλημα τιμής που θυμίζει άλλες, σκοτεινότερες εποχές

Ο Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την τραγική ιστορία του θανάτου της 21χρονης Κωστούλας, σε ένα χωριό της Ηλείας, το 1997. Ήταν αυτοκτονία, όπως αρχικά θεωρήθηκε, ή μια ανατριχιαστική υπόθεση παιδοκτονίας για λόγους κοινωνικής κατακραυγής;
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΦΛΙΟΣ
Πόσο φιλική είναι η γειτονιά της Κυψέλης για τα άτομα με αναπηρία;

Ζούμε, ρε! / Πόσο φιλική είναι η γειτονιά της Κυψέλης για τα άτομα με αναπηρία;

Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τη σκηνοθέτιδα και σεναριογράφο Νάνσυ Σπετσιώτη, κάτοικο της περιοχής, η οποία καταγράφει την προσβασιμότητα της Φωκίωνος Νέγρη και άλλων γειτονικών δρόμων για τα άτομα με αναπηρία.
THE LIFO TEAM