Η Άντζελα Μπρούσκου και η Παρθενόπη Μπουζούρη ζωντανεύουν τα έργα της Μαργαρίτας Kαραπάνου στο Kinonό

Η Άντζελα Μπρούσκου και η Παρθενόπη Μπουζούρη ζωντανεύουν τα έργα της Μαργαρίτας Kαραπάνου στο Kinonό Facebook Twitter
Φωτο: Σταύρος Πετρόπουλος
0

Η «Αθήνα 2018 - Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου», σε συνεργασία με το Θέατρο Δωματίου, τη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη και τις Εκδόσεις Ωκεανίδα, διοργανώνουν την εκδήλωση «Η ζωή είναι αγρίως απίθανη», με αφορμή τα δέκα χρόνια από τον θάνατο της Μαργαρίτας Καραπάνου.


Στον χώρο του Kinonό στο Κουκάκι, τη Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου στις 9 μ.μ., τα έργα της Μαργαρίτας Kαραπάνου θα ζωντανέψουν μέσω θεατρικών αναγνώσεων από το Θέατρο Δωματίου – την Άντζελα Μπρούσκου και την Παρθενόπη Μπουζούρη.


Παράλληλα θα υπάρχει βίντεο-προβολή με σκηνές από μυθιστορήματά της που μετέφερε στη σκηνή το Θέατρο Δωματίου, με φωτογραφίες χειρογράφων των βιβλίων της, αλλά και φωτογραφίες από το προσωπικό της αρχείο που φυλάσσεται στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα.


Η περφόρμανς θα κορυφωθεί με μια γιορτή με τις αγαπημένες μουσικές της συγγραφέως (Paul Anka, Bee Gees, David Bowie, κ.ά.), σε μουσική επιμέλεια της Ladydust.

Η Άντζελα Μπρούσκου και η Παρθενόπη Μπουζούρη ζωντανεύουν τα έργα της Μαργαρίτας Kαραπάνου στο Kinonό Facebook Twitter
Η Μαργαρίτα Kαραπάνου


Το Θέατρο Δωματίου ιδρύθηκε το 1993 στην Αθήνα, από την ηθοποιό-σκηνοθέτη Άντζελα Μπρούσκου και την ηθοποιό Παρθενόπη Μπουζούρη. Αποτελείται από πυρήνα ηθοποιών και άλλων συνεργατών που δουλεύουν συστηματικά υπό μορφή εργαστηρίων, με στόχο την διεύρυνση των υποκριτικών μεθόδων και πρακτικών για την κατάκτηση ενός κοινού κώδικα απέναντι στις απαιτήσεις της σύγχρονης θεατρικής αναζήτησης.

Ο συμβατικός χώρος της παράστασης μέσα από αυτή την προσέγγιση μετατρέπεται σε πεδίο σύγκρουσης, ανοιχτού διαλόγου και σκέψης ανάμεσα σε ηθοποιούς και κοινό, καθώς η τέχνη τοποθετείται στο κέντρο μίας βίαιης επικαιρότητας.

Το Θέατρο Δωματίου ανέβασε τα έργα «Ναι» (2002) και «Μαμά-Η ζωή είναι αγρίως απίθανη» (2011) της Μαργαρίτας Καραπάνου. Όπως είχε σχολιάσει το 2002 η ίδια η συγγραφέας: «Με την Άντζελα και τη Νόπη δεν ανησυχούσα καθόλου για τη μοίρα του βιβλίου μου. Ήταν και οι δυο τους πολύ "Ναι"... Κι ό,τι δεν ήταν "Ναι", το πετάξαμε. Έχω όσο τρακ έχουνε και οι δύο υπέροχες ηθοποιοί. Ένα τρακ πολύ "Ναι"..!»


Για τα παραπάνω έργα της έχει πει χαρακτηριστικά η Καραπάνου: «Λες "ναι" στη ζωή, όταν έχεις "πεθάνει" λίγο. Χωρίς πόνο δεν υπάρχει ζωή, η ζωή είναι η μνήμη του πόνου...». «Το Μαμά είναι ένας διάλογος μεταξύ μητέρας και κόρης. Βίαιος, αλλά πολύ τρυφερός. Συχνά μέσα στην αγάπη υπάρχει και μίσος. Το Η ζωή είναι αγρίως απίθανη δεν είναι ημερολόγιο, είναι σαν έλικας, γιατί γυρίζει συνέχεια γύρω από τον εαυτό του. Όλα τα βιβλία είναι σαν έλικας που γυρίζει γύρω από τον εαυτό του».

«Μπορούμε να ξεπεράσουμε τους γονείς μας μέσα από την αγάπη μας γι' αυτούς. Την αγάπη που μας έδωσαν, να τη μεταθέσουμε αλλού, σ' άλλους ανθρώπους, σε έργα. Αλλιώς, χωρίς αγάπη, η ζωή δεν έχει νόημα».


Info

Η ζωή είναι αγρίως απίθανη

Kinonό (Φαλήρου 48, Kουκάκι, 211 4086826)

Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2018, 21:00

Είσοδος ελεύθερη

 

Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.