Κεραμέως για σχολεία: Δεν θα ανοίξουν ταυτόχρονα όλες οι βαθμίδες- Προτεραιότητα η Γ’ Λυκείου

Κεραμέως για σχολεία: Δεν θα ανοίξουν ταυτόχρονα όλες οι βαθμίδες- Προτεραιότητα η Γ’ Λυκείου Facebook Twitter
EUROKINISSI
0

Υπό επεξεργασία είναι το πλάνο για το άνοιγμα των σχολείων- με τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν και τις οδηγίες που θα δοθούν σε μαθητές και εκπαιδευτικούς- δήλωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

Σε ό,τι αφορά το πώς θα ανοίξουν τα σχολεία, δήλωσε ότι αυτό θα γίνει κατά πάσα πιθανότητα σταδιακά και όχι ταυτόχρονα για όλες τις βαθμίδες, ενώ προτεραιότητα αποτελούν οι μαθητές της Γ' Λυκείου. Εξάλλου σημείωσε ότι αναμένεται η εισήγηση των ειδικών. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα έχει σήμερα διαδοχικές συσκέψεις στο Μέγαρο Μαξίμου για το σχέδιο χαλάρωσης των μέτρων, βασικό στοιχείο του οποίου αποτελούν βέβαια και τα σχολεία.

«Κατά πάσα πιθανότητα, η επαναλειτουργία θα είναι σταδιακή και όχι για όλες τις βαθμίδες ταυτόχρονα. Προτεραιότητά μας οι μαθητές της Γ' Λυκείου: σταθερή επιδίωξή μας είναι οι Πανελλαδικές να ξεκινήσουν μέσα στον Ιούνιο και να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα Ιουλίου, κοντά στις κανονικές ημερομηνίες διεξαγωγής τους», δήλωσε η Νίκη Κεραμέως σε συνέντευξη στο ΑΠΕ.

«Επεξεργαζόμαστε, επίσης, μαζί με τους ειδικούς του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας και του Υπουργείου Υγείας, τις ακριβείς οδηγίες για τα μέτρα ασφαλείας που θα πρέπει να ληφθούν κατά την επιστροφή στις αίθουσες, αλλά και τον τρόπο υιοθέτησής τους από εκπαιδευτικούς και μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές», συμπλήρωσε η υπουργός Παιδείας.

Τι απαντά στις επικρίσεις για το νομοσχέδιο

Στην ίδια συνέντευξη, η Νίκη Κεραμέως κλήθηκε να απαντήσει στις επικρίσεις ότι το νομοσχέδιο για την Παιδεία ήρθε στην πλέον ακατάλληλη στιγμή, όπως και ότι αυτό φέρνει ξανά ένα εξεταστικοκεντρικό σύστημα στο προσκήνιο.

«Ο χρονισμός του νομοσχεδίου υπαγορεύεται, μεταξύ άλλων, από την ανάγκη οργάνωσης και εύρυθμης λειτουργίας της επόμενης σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς. Το κράτος έχει συνέχεια, και πρέπει να προετοιμαζόμαστε για το μέλλον, ακόμη και σε δύσκολες συγκυρίες», απάντησε σε ό,τι αφορά το πρώτο σκέλος η κ. Κεραμέως και σημείωσε ότι οι βασικές ρυθμίσεις είχαν δημοσιοποιηθεί πριν από την κρίση του κορωνοϊού, όπως και ότι η δημόσια διαβούλευση πραγματοποιείται κανονικά, ενώ έκανε λόγο για «αθρόα συμμετοχή ενδιαφερόμενων πολιτών» σε αυτή.

«Η κριτική περί δήθεν εξεταστικοκεντρικού συστήματος είναι αδόκιμη. Εάν όμως εννοείτε ειδικά την αύξηση των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο από 4 σε 7, θυμίζω ότι πριν την ισοπεδωτική λογική των νομοθετικών αλλαγών της προηγούμενης Κυβέρνησης, τα εξεταζόμενα μαθήματα ήταν 11, 12 και 14 αντίστοιχα στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου. Πιστεύουμε, πράγματι, ότι η εξέταση ορισμένων βασικών μαθημάτων, συνολικά 7 εν προκειμένω, είναι ενδεδειγμένη για την υποβοήθηση της μαθησιακής διαδικασίας, αλλά και ισορροπημένη», δήλωσε ακόμη η κ. Κεραμέως.

Ρυθμίσεις σε 3 βασικούς άξονες

Σε ό,τι αφορά στις αλλαγές που φέρνει το νομοσχέδιο, η Νίκη Κεραμέως δήλωσε ότι στόχος τους είναι κυρίως η αναβάθμιση του σχολείου και έκανε λόγο για «καινοτόμες ρυθμίσεις» σε 3 βασικούς άξονες, τους οποίους ανέλυσε ως εξής:

(α) Αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών στο σχολείο, από τη φετινή κιόλας χρονιά 2020-2021, με νέες θεματικές (εργαστήρια δεξιοτήτων), δραστηριότητες στα αγγλικά από το νηπιαγωγείο, ανακατανομή ωρών διδασκαλίας με ενίσχυση της πληροφορικής, ξένων γλωσσών, κλασσικών γραμμάτων και φυσικής αγωγής, πιο συστηματική οργάνωση και παρακολούθηση μαθημάτων με ένα συνεκτικότερο πλαίσιο αξιολόγησης, ενίσχυση της σφαιρικής καλλιέργειας των μαθητών και ανάσχεση του λειτουργικού αναλφαβητισμού,

(β) Στοχευμένες παρεμβάσεις για την ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο, με αξιολόγηση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και επένδυση στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, με αποτελεσματικότερη κάλυψη των κενών στα σχολεία, με ρυθμίσεις κατά του σχολικού εκφοβισμού και για τη στήριξη της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό,

(γ) Οργανωτικές και βελτιωτικές ρυθμίσεις στην ανώτατη εκπαίδευση με ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών πανεπιστημίων και της αυτονομίας τους, ιδίως μέσω της απελευθέρωσης ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών και κοινών/διπλών προγραμμάτων με ξένα ΑΕΙ, αλλαγές στη διαδικασία ανάδειξης πρυτανικών αρχών, αλλά και νέο πλαίσιο για τις μετεγγραφές φοιτητών.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ

 

 

Πολιτική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί δεν στεριώνει κανένα κόμμα στη δεύτερη θέση;

LiFO politics / Γιατί δεν στεριώνει κανένα κόμμα στη δεύτερη θέση;

Ο Γιάννης Παντελάκης, αρθρογράφος της LiFO και συγγραφέας, συζητά με τη Βασιλική Σιούτη γιατί δεν έχει αναδειχθεί ακόμα μία ισχυρή εναλλακτική πρόταση απέναντι στην κυβέρνηση και αν η Ζωή Κωνσταντοπούλου είναι ένας αντίπαλος που μπορεί πραγματικά να την απειλήσει. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μήνυμα Μητσοτάκη για Πρωτομαγιά: «Μέρα με τη μέρα, ενισχύουμε τον εργαζόμενο»

Πολιτική / Μήνυμα Μητσοτάκη για Πρωτομαγιά: «Μέρα με τη μέρα, ενισχύουμε τον εργαζόμενο»

«Πάμε να δούμε πόσες πολιτικές μας για την εργασία μπορώ να σας πω σε λιγότερο από 1 λεπτό» λέει στο TikTok ο πρωθυπουργός, πριν αρχίσει να απαριθμεί μέτρα της κυβέρνησης για την εργασία
LIFO NEWSROOM
Ευτύχης Βαρδουλάκης: «Το rebranding του Τσίπρα άργησε»

Newsroom / «Το rebranding του Τσίπρα άργησε»

Υπάρχει χώρος για επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα; Είναι η Ζωή Κωνσταντοπούλου ο αντίπαλος που θέλει η ΝΔ; Γιατί δεν ανακάμπτει το ΠΑΣΟΚ; Και τι σηματοδοτούν οι πρώτες εκατό μέρες του Τραμπ στην εξουσία; O Γιάννης Πανταζόπουλος συζητά με τον σύμβουλο στρατηγικής και επικοινωνίας, Ευτύχη Βαρδουλάκη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Κυρανάκης: Σύστημα γεωεντοπισμού των τρένων και προσλήψεις σε ΡΑΣ κι ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Πολιτική / Κυρανάκης: Σύστημα γεωεντοπισμού των τρένων και προσλήψεις σε ΡΑΣ κι ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Ο αναπληρωτής υπουργός ανακοίνωσε επίσης την προώθηση σύγχρονης εταιρικής δομής για τον νέο ΟΣΕ, με στόχο την ενίσχυση της αποδοτικότητας και την ταχύτερη εκτέλεση κρίσιμων έργων
LIFO NEWSROOM