Η περφόρμανς πέθανε

Η περφόρμανς πέθανε Facebook Twitter
Η Μαρία Σάββα στράφηκε στον Ροντρίγκο Γκαρσία, θεωρώντας ότι το θέατρό του ταιριάζει στη φάση που ζούμε, σε μια εποχή που η κοινωνία καταρρέει μαζί με μοντέλο της υπερ-παραγωγικότητας και του υπερ-καταναλωτισμού της τελευταίας εικοσαετίας...
0

Τον Ροντρίγκο Γκαρσία (γεν. 1964) τον πρωτογνωρίσαμε στους Δελφούς το 2000. Σε λάθος περιβάλλον και για ακατάλληλο κοινό παρουσίασε την περφόρμανς After Sun. Ήταν ένα καλό δείγμα του λόγου που αρθρώνει από σκηνής: πολιτικός στην πρόθεσή του να πολεμήσει το σύγχρονο δυτικό μοντέλο ζωής και, κατά σημεία, ποιητικών φιλοδοξιών. Έκτοτε, είδαμε άλλα δύο έργα του στο Φεστιβάλ Αθηνών: το 2007 το Cruda, vueltay vuelta, al puntochamuscada και το 2012 το Golgota Picnic. Τα βασικά χαρακτηριστικά του θεάτρου του παραμένουν ίδια. Ο Γκαρσία εκθέτει το κοινό στις δυσάρεστες αλήθειες. Γίνεται ιερόσυλος, ισοπεδώνοντας τα ιερά και όσια των φοβισμένων, και άλλοτε πάλι απελπισμένος ιεραπόστολος που δεν μιλάει για Χάρη αλλά για την αυτοκαταστροφική τύφλωση των ανθρώπων. Κάποιες στιγμές –λυρικά διαλείμματα– γίνεται ο μοναχικός ποιητής που πενθεί για τον εαυτό του και την ανθρωπότητα.


Η Μαρία Σάββα στράφηκε στον Ροντρίγκο Γκαρσία, θεωρώντας ότι το θέατρό του ταιριάζει στη φάση που ζούμε, σε μια εποχή που η κοινωνία καταρρέει μαζί με μοντέλο της υπερ-παραγωγικότητας και του υπερ-καταναλωτισμού της τελευταίας εικοσαετίας. Η κινητοποίηση του θεατή ήταν, λέει, ζωτική της ανάγκη. Πήρε, λοιπόν, κομμάτια από διάφορα έργα του και τα συναρμολόγησε υπό τον τίτλο ενός απ' αυτά, «Αγόρασα ένα φτυάρι από το ΙΚΕΑ για να σκάψω τον τάφο μου» (Combre una pala en IKEA para cavar mi tumba, 2002). Υιοθέτησε, επιπλέον, τη μεταμοντερνιστική αισθητική του Γκαρσία, των απορριμμάτων, της βρομιάς, της καταστροφής – που, υποτίθεται, ταιριάζει σε μια εποχή στην οποία η έννοια της προόδου στερείται νοήματος.

Η μεταμοντερνιστική σκηνική ιδιόλεκτος αγαπά ιδιαιτέρως τις λίστες – και ο Γκαρσία το ίδιο, γι' αυτό και οι λίστες έχουν προνομιακή θέση στα έργα του. Αλλά μια λίστα είναι παρατακτική σύνδεση λέξεων/εννοιών και ως τέτοια, πολύ γρήγορα, εξισώνεται με ένα λεκτικό παιχνίδι.


Στη σκηνή του θεάτρου Προσκήνιο δύο καρότσια σούπερ-μάρκετ πεσμένα κάτω, μια στοίβα παπούτσια δεξιά, μια στοίβα συσκευασιών από καταναλωτικά προϊόντα αριστερά. Στο δελτίο Τύπου διαβάζουμε ότι πρόκειται για «ένα εικαστικό συμβολικό περιβάλλον που έχει προκύψει από τη συνεργασία με τους εικαστικούς καλλιτέχνες Ανδρέα Βούσουρα και Βασίλη Γεροδήμο», αλλά, συγνώμη, ούτε εικαστικό, ούτε συμβολικό είναι το περιβάλλον της παράστασης. Είναι απλοϊκό στις συνδηλώσεις του και οπωσδήποτε υπερβολικά κουρασμένο, αφού παρόμοιες λύσεις έχουμε δει σε πολλές παλαιότερες παραστάσεις. Στο βάθος της σκηνής, μια οθόνη – πάνω της προβάλλονται κείμενα με στατιστικά στοιχεία τύπου «Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας, το 1/3 της συνολικής παραγωγής τροφίμων καταλήγει στα σκουπίδια κάθε χρόνο, κάτι που ισοδυναμεί με 1,3 δισ. τόνους τροφίμων, την ίδια στιγμή πάνω από 850 εκατομμύρια άνθρωποι υποσιτίζονται» και βίντεο της μεγα-πόλης που καταρρέει. Τέσσερις ηθοποιοί (Μαρία Σάββα, Κατερίνα Κλειτσιώτη, Σωτήρης Μπακόλας, Βαγγέλης Ντίνος) ερμηνεύουν αλλεπάλληλους μονολόγους. Ολιγόλεπτες σωματικές δράσεις σπάνε τον καταιγισμό των λέξεων.


Γιατί περί καταιγισμού λέξεων πρόκειται. Η μεταμοντερνιστική σκηνική ιδιόλεκτος αγαπά ιδιαιτέρως τις λίστες – και ο Γκαρσία το ίδιο, γι' αυτό και οι λίστες έχουν προνομιακή θέση στα έργα του. Αλλά μια λίστα είναι παρατακτική σύνδεση λέξεων/εννοιών και ως τέτοια, πολύ γρήγορα, εξισώνεται με ένα λεκτικό παιχνίδι. Οι νοηματικές συγκλίσεις και αντιθέσεις, οι αιρετικές συνάψεις και οι πνευματώδεις συσχετισμοί χάνουν την ποιοτική αξία τους. Το στοιχείο της ποσότητας υπερισχύει, γιατί μια σοβαρή λίστα οφείλει να είναι μια μακριά λίστα – όπως στο σούπερ-μάρκετ, μια λίστα είναι άξια λόγου αν μεταφράζεται σ' ένα ξέχειλο καρότσι.

Η περφόρμανς πέθανε Facebook Twitter
Οι νοηματικές συγκλίσεις και αντιθέσεις, οι αιρετικές συνάψεις και οι πνευματώδεις συσχετισμοί χάνουν την ποιοτική αξία τους. Το στοιχείο της ποσότητας υπερισχύει, γιατί μια σοβαρή λίστα οφείλει να είναι μια μακριά λίστα – όπως στο σούπερ-μάρκετ, μια λίστα είναι άξια λόγου αν μεταφράζεται σ' ένα ξέχειλο καρότσι...


Η Μαρία Σάββα δεν εκτίμησε σωστά, κατά τη γνώμη μου, την αρνητική λειτουργία μιας τέτοιας δόμησης του λόγου. Η πρώτη λίστα με την οποία ξεκινά η παράσταση αφορά μια σειρά ερωτημάτων που ξεκινούν με τη λέξη «Θυμάσαι» (π.χ. «Θυμάσαι την performance art; Θυμάσαι το Άουσβιτς; Θυμάσαι τη Χιροσίμα; Θυμάσαι τον Φράνκο;» κ.ο.κ.). Λίγο αργότερα, αρχίζει μια πολύ μεγαλύτερη λίστα που παίζει με το «Λυπήσου/Λυπηθείτε). Πάει κάπως έτσι: «Στα όμορφα κορίτσια: λυπηθείτε τους καθρέφτες / Στις άσχημες: λυπηθείτε τα κραγιόν / Στο καλό φαΐ: λυπήσου την Αφρική / Στα ξυπνητήρια: λυπηθείτε τα βροχερά πρωινά / Στους κύκλους: λυπηθείτε τους ατελείς / Στα πολύ χοντρά παιδιά : λυπηθείτε τα σάντουιτς με μπέικον/ κ.ο.κ...


Ακολουθεί το απόσπασμα που μιλάει για την αποκτήνωση της μεσαίας τάξης που «είχε πάρει μια τροπή εξαιρετικά σοφιστικέ», με εμμονές ευ ζην και χρόνο σπαταλημένο στην επιλογή του τάδε ή του δείνα προϊόντος. Έτσι συνέβη επί τουλάχιστον δύο δεκαετίες, αλλά με την κρίση και την τεράστια ανεργία η καυστική μομφή σήμερα δεν είναι μόνο άκυρη αλλά και επικίνδυνη. Όπως έχουν επισημάνει σοβαροί διανοητές, αυτού του είδους η «αυτοκριτική» οδηγεί σε ενοχικά ψυχολογικά σύνδρομα. Άτομα και κοινωνίες μπλοκάρονται, παραιτούνται και περιορίζονται στο αυτομαστίγωμα, ενόσω το «Σύστημα» διασκεδάζει με την αναδιανομή του πλούτου από τα χέρια των περισσότερων στα θησαυροφυλάκια των ελαχίστων.


Τις καταγγελίες (των McDonald's και των Dunkin' Donuts ως συμβόλων της παρακμής του «αναπτυγμένου» κόσμου) και τα μικρά μέρη μελαγχολικού στοχασμού εξαφανίζουν οι λίστες που μέχρι τέλους διαδέχονται η μία την άλλη. Ξεχωρίζει η λίστα με τα μαθήματα που κάνουν οι σύγχρονοι άνθρωποι για να βελτιώσουν τη ζωή τους ή να σκοτώσουν τον χρόνο τους («Μαθήματα οικιακής οικονομίας / Μαθήματα διακόσμησης / Μαθήματα για να βελτιώσεις το φενγκ σούι σου / Μαθήματα επιβίωσης στη φύση/ Μαθήματα για να καταπολεμάς το άγχος σου / Μαθήματα για να διατηρείσαι πάντα νέος / Μαθήματα για να σώσεις τον γάμο σου / κ.ο.κ.), αυτή που ξεκινά με το «Θέλω να είμαι» ( Θέλω να είμαι η Σκάρλετ Ο' Χάρα / Θέλω να είμαι ο Φιόντορ Ντοστογιέφσκι / Θέλω να είμαι η μικρή γοργόνα / Θέλω να είμαι ο πρώτος αστροναύτης που πάτησε το φεγγάρι / Θέλω να είμαι ο Ερμής του Πραξιτέλους / κ.ο.κ.) και, βέβαια, η λίστα του Μαραντόνα. Εδώ, με απροκάλυπτο θαυμασμό, ο Γκαρσία αναδεικνύει τον Μαραντόνα σε απόλυτο είδωλο, πρότυπο του ανθρώπου που ξέφυγε, έστω αυτοκαταστροφικά, από τα καλούπια και τις προσδοκίες του (ποδοσφαιρικού) star-system.


Η περφόρμανς Αγόρασα ένα φτυάρι από το ΙΚΕΑ για να σκάψω τον τάφο μου αποτελεί κάτι σαν ληξιαρχική πράξη θανάτου αυτού του είδους λόγου και αυτού του είδους θεάτρου. Ο θεατής δεν έχει ανάγκη να ακούσει κάποιον να του λέει : «Δεν υπάρχει κανείς που να μιλάμε μαζί του / χωρίς να ποδοπατάει ο ένας τον άλλο / χωρίς να τον μικραίνει / να τον μαγκώνει / να τον βουβαίνει / δεν καταλαβαίνω πώς / έχει κανείς ακόμα την επιθυμία να συνεχίζει / δεν καταλαβαίνω πώς / έχει κανείς ακόμα την επιθυμία να εμπιστεύεται». Ούτε βοηθιέται αν ακούσει αιρετικούς αφορισμούς και εύκολα, ανόητα τσιτάτα (τύπου «Κάντε παιδιά και μην τα διαπαιδαγωγήσετε, έτσι θα υπάρξει ελπίδα»).


Από την εσχατολογία του Γκαρσία, προτιμώ να ακούσω και να δω πώς έζησε και δημιούργησε ο Σεμπαστιάο Σαλγκάδο (στην τελευταία ταινία του Βέντερς, Το αλάτι της γης) και πώς η κόλαση που γνώρισε, τραβώντας φωτογραφίες σε ακραίες χρονικές στιγμές στα πέρατα του κόσμου, έγινε δύναμη για να μετατρέψει μια τεράστια ξερή έκταση γης σε εθνικό δρυμό. Ο κινηματογράφος έχει κάτι ουσιαστικό να προτείνει, ενώ το θέατρο παραπαίει στα αδιέξοδά του.

Αγόρασα ένα φτυάρι από το ΙΚΕΑ για να σκάψω τον τάφο μου

Σκηνοθεσία: Μαρία Σάββα

Παίζουν: Μαρία Σάββα, Κατερίνα Κλειτσιώτη, Σωτήρης Μπακόλας, Βαγγέλης Ντίνος

 

Προσκήνιο

Καπνοκοπτηρίου 8 & Στουρνάρη, Πολυτεχνείο,Εξάρχεια
2108211855
Mέχρι : 28/4
6, 7, 20, 21, 27, 28/4, 9 μ.μ. (εκτός από 13, 14/4).
€ 7- 12

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ