Drain

Drain Facebook Twitter
0

Prurient: Ο απόηχος απ’ το σκοτεινό δωμάτιο

Απ’ όταν ξεκίνησε να ηχογραφεί ως Prurient, ο Dominick Fernow φρόντισε να τοποθετήσει με τον πιο ευδιάκριτο τρόπο την περσόνα του στα άκρα. Πάντα με άξονα το noise, ηχογραφεί ασταμάτητα άλμπουμ που βάζουν τον ακροατή σε δίλημμα: είναι ένας ηχητικός γρίφος ή απλώς ένα θορυβώδες βασανιστήριο; Ένα κράμα ουρλιαχτών που παραπέμπουν σε metal ηχογραφήσεις, industrial βόμβων που στη λάθος ένταση καίνε ηχεία, ακροτήτων αλά Merzbow που καταλήγουν σε ασπρόμαυρους drone εφιάλτες. Στο παρελθόν έχει πειραματιστεί με στίχους από τον Πέρση sufi μυστικιστή και ποιητή Ρουμί (στο «History of Aids») κι έχει κάνει συνεργασίες με άλλους ηχητικούς εξτρεμιστές, όπως ο Carlos Giffoni, οι Wolf Eyes κι ο Kevin Drumm. Η μουσική του Prurient σίγουρα δεν είναι για τον μέσο όρο. Είναι το μουσικό αντίστοιχο μιας διαδικασίας εφαρμογής piercing στο δέρμα. Όσο θορυβώδες και να είναι αυτό που ακούς, όσο κι αν νιώθεις πως βασανίζει τ’ αυτιά σου, με την πάροδο του χρόνου γίνεται τόσο εθιστικό, που θες ν’ ανεβάσεις την ένταση στο 10. Ασταμάτητα ενεργητικός, o Fernow μετράει μέσα σε μια δεκαπενταετία πάνω από 40 άλμπουμ (χώρια τα singles και τα EPs)! Το φετινό του «Bermuda Drain» είναι το πιο προσβάσιμο ολόκληρης της δισκογραφίας του, σε σημείο που οι φανατικοί οπαδοί του να μιλούν για «ξεπούλημα». Το «Bermuda Drain», χωρίς να χάνει τη θορυβώδη ταυτότητα προηγούμενων δίσκων του, βρίσκει τον Prurient να φλερτάρει έντονα με την ambient και τα synths αλλά και με το dark wave (δεν είναι καθόλου τυχαίο που είναι μέλος των new wavers, Cold Cave). Οι στίχοι έγιναν πιο προσωπικοί (στην ουσία απαγγέλλονται), τα bpm έπεσαν, εμφανίστηκαν κρυμμένες μελωδίες απ’ το πουθενά. Κι αυτό, κατά τη γνώμη μου, δεν συνιστά ξεπούλημα σε μεγαλύτερα ακροατήρια, αλλά εξέλιξη. Αυτό δεν σημαίνει πως είναι ο δίσκος που θ’ αφήσεις κατά λάθος στο cd-player των γονιών σου ή θα επιλέξεις για να παίξεις σε κάποιο πάρτι. Εκτός αν έχεις σκοπό το πάρτι να καταλήξει σε s&m γιορτή.

 

Pinch & Shackleton:

Κρουστά από άλλη διάσταση

Υπό άλλες (χρονικά) συνθήκες, η συνεργασία Pinch και Shackleton θα προκαλούσε ρίγη ενθουσιασμού στους underground ηλεκτρονικούς κύκλους. Οι δυο παραγωγοί έχουν βάλει το χέρι τους για τα καλά στο οικοδόμημα που ονομάζεται «dubstep». Ο Pinch πιο «κλασικός» στη φόρμα του είδους, ο Shackleton σαφέστατα πιο αφαιρετικός, με εμφανείς επιρροές κι από άλλα παρακλάδια του χώρου.

Στο άλμπουμ που κυκλοφόρησαν από κοινού πρόσφατα στην Honest Jons είναι φανερό πως το πάνω χέρι το έχει ο Shackleton: τα percussions είναι το χαρακτηριστικό του δίσκου, απλώνοντας στα κομμάτια μια αίσθηση κλειστοφοβική, σαν κάποιος να έκλεισε κάθε πόρτα και να σε κλείδωσε σε δωμάτιο χωρίς παράθυρα («Rooms within a room»). Είναι εμφανές πως ο Shackleton έχει φρενάρει την dancehall φόρα του Pinch, κάνοντας το ομώνυμό τους άλμπουμ ένα παράξενο φρούτο, στυφό, πικρό, σχεδόν ακατάλληλο για το dancefloor. Απόλυτα, όμως, εθιστικό και μυστηριώδες.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ