Whatever happened to my rock’n’roll

Whatever happened to my rock’n’roll Facebook Twitter
Bill Callahan
0
Gentlemen

Μέσα στη χρονιά έχουμε ακούσει ελάχιστους δίσκους που να έχουν ως βάση μια κιθάρα που ν’ αξίζει τον κόπο κι ο καθέ- νας ψάχνει να βρει ικανοποίηση σε άλλα λημέρια. Μια λύση είναι οι κλασικοί τραγουδοποιοί που φέτος έχουν κυκλοφορήσει μερικούς απ’ τους καλύτερους δίσκους της χρονιάς, όπως ο Josh T. Pearson, o Bill Callahan και εσχάτως ο Bon Iver.

Ο πρώτος, ξεχασμένος στη λήθη των Lift To Experience, κυκλοφόρησε έναν δίσκο-ξεγύμνωμα, που μόνο μια τόσο προβληματική φιγούρα μπορούσε να βγάλει. Βέβαια, επειδή κάτι τέτοιο θέλει χρόνο και ο Pearson αναπτύσσει τις ιστορίες του σε 10λεπτα έπη, για λόγους που δεν καταλαβαίνω ακριβώς (πέρα απ’ τη βαρεμάρα του εκάστοτε ακροατή), χαρακτηρίζεται δύσκολος. Δεν είναι.

Ο δεύτερος, σταθερή αξία της αμερικανικής τραγουδοποιίας, διατηρείται γι’ άλλη μια φορά σε υψηλά επίπεδα ερμηνείας (κυρίως), υπογράφοντας 2 απ’ τα καλύτερα τραγούδια που έχει γράψει ποτέ. Το «America» με το καταπληκτικό βιντεοκλίπ του (σχεδόν καλύτερο κι απ’ το ίδιο το τραγούδι) και το «Drover» είναι από μόνα τους αφορμές να ψάξεις από την αρχή το παρελθόν του.

Ο τελευταίος και νεότερος Justin Vernon οδεύει ολοταχώς προς το πάνθεον αντίστοιχων δημιουργών. Το Ρitchfork, αφού του έβαλε το υπερβολικό 9,5/10, που από μόνο του φτάνει για να τον μισήσουν οι Ρitchfork haters (σε μια χρονιά, μάλιστα, που το site έχει χαρίσει απλόχερα βαθμούς σε δίσκους που δεν αξίζει ν’ ακούσεις δεύτερη φορά), τον χαρακτηρίζει πολύ πετυχημένα «ο άνθρωπος που ηχογράφησε ολόκληρο δίσκο σ’ ένα δάσος» και αποθεώνει τη δεύτερη κυκλοφορία του.

Το ντεμπούτο του, αν και άρεσε σε όλους από την πρώτη νότα, απέδειξε σε βάθος χρόνου πως είναι κάτι σημαντικότερο από μια απελπισμένη ωδή ενός τύπου που νομίζει πως έχασε τα πάντα (γυναίκα, συγκρότημα, καριέρα κ.λπ.). Αφού πρώτα πέρασε με επιτυχία από το mainstream, συμμετέχοντας στον περσινό δίσκο του Kanye West και στους Gayngs, που δυστυχώς περάσαν απαρατήρητοι, τώρα γράφει τραγούδια που παίρνουν το όνομά τους από πραγματικά μέρη του κόσμου κι αντίστοιχα φαντασιακά σημεία του μυαλού του.  Αφήνοντας αρκετά πίσω του το φολκ, ενορχηστρώνει γεμά- τα τραγούδια που ερμηνεύει με εμπειρία, την οποία κανονικά θ‘ αποκτούσε δύο δίσκους αργότερα.

The story of the eye

Μια δεύτερη κρυψώνα για πολλούς είναι η στροφή προς τον σκληρό ήχο. Δεν μπορώ να τον συμμεριστώ, γιατί, καλώς ή κακώς, τα μαύρα παρακλάδια του μέταλ δεν ήταν ποτέ το φόρτε μου ούτε και θα γίνουν στο μέλλον. Μπορεί από δω κι από κει ν’ ανακαλύπτω δίσκους που φέρουν αυτή την ταμπέλα (π.χ. «Implodes»), αλλά με τίποτα δεν μπορώ ν’ ασχοληθώ παραπάνω.

Φαίνεται, όμως, πως μόνο αυτοί οι περίεργοι τύποι έχουν διάθεση για πειραματισμό, οπότε μάλλον θα θάψουμε το indie μερικά μέτρα ακόμα πιο βαθιά στη γη. Ή θα βάλουμε δυνατά τους πανκ ύμνους που υπέγραψαν πρόσφατα οι Men. Το συγκρότημα με το τραγικό όνομα (που θα σας ζορίσει να το βρείτε στο Google) έρχεται απ’ το Μπρούκλιν και πατάει με το ένα πόδι στο hardcore και το άλλο στο kraut που είναι και της μόδας.

Ο καινούργιος τους δίσκος κυκλοφορεί στη Sacred Bones (έδρα και των Moon Duo, Fresh & Onlys, Zola Jesus), λέγεται «Leave Home» και είναι σαρωτικός, με την παλιομοδίτικη έννοια. Από τις οχτώ συνθέσεις τους ξεχωρίζεις εύκολα το «Bataille» και το «()». Στο πρώτο θα βρεις τα πιο ωραία εναρκτή- ρια 60 δευτερόλεπτα της φετινής χρονιάς κι αντίστοιχα στο δεύτερο το πιο ωραίο φινάλε ροκ τραγουδιού. Με μια δόση ενθουσιασμού και μέχρι οι A Place To Bury Strangers να βγάλουν καινούργιο δίσκο, οι Men ακούγονται σαν βάλσαμο στ’ αυτιά μας, που αναγκαστικά ταλαιπωρούμε με ηλεκτρονικούς ρυθμούς.

Και, μια και το ανέφερα, μέχρι ν’ ακούσουμε ολόκληρο το «Screamadelica» των Primal Scream, στο repeat θα παίζει ο -τόσο ‘90s- ύμνος των Rapture, το έξοχα τιτλοφορημένο «How deep is your love».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ