Einstürzende Neubauten

Einstürzende Neubauten Facebook Twitter
0
Μετά από 30 χρόνια με τους Neubauten, σου πέρασε ποτέ από το μυαλό πως έκανες ό,τι είχες να κάνεις με την μπάντα;

Επειδή δεν ήταν ποτέ το μοναδικό πράγμα που έκανα, όπως και τα υπόλοιπα μέλη της μπάντας, δεν κουράστηκα ποτέ. Μόνο όταν αποφάσισα να σταματήσω να δουλεύω με τον Cave έπρεπε ουσιαστικά να διαλέξω αν θέλω να δουλεύω με τους Bad Seeds ή τους Neubauten.

Μέχρι πριν λίγα χρόνια με το μοντέλο μικρών συνδρομών από τους οπαδούς σας ουσιαστικά χρηματοδοτήσατε διάφορες κυκλοφορίες σας. Τι εντυπώσεις έχεις από αυτό το εγχείρημα;

Προφανώς, από τη στιγμή που ολοκληρώθηκε αυτό το επιχείρημα με τις διάφορες ηχογραφήσεις, μπορείς να πεις πως πέτυχε. Δεν το αντιμετωπίσαμε, άλλωστε, ως κάποιου είδους ρίσκο, αφού έτσι κι αλλιώς μέσω της μουσικής βιομηχανίας δεν θα μπορούσε να γίνει. Προσφέραμε υλικό στους οπαδούς μας χωρίς μεσάζοντες, οπότε δύσκολα θα μπορούσε να αποτύχει κάτι τέτοιο.

Και ποια νομίζεις πως είναι η κατάσταση της βιομηχανίας αυτήν τη στιγμή;

Είναι απαραίτητο να αλλάξουν οι νόμοι των πνευματικών δικαιωμάτων. Είναι εκτός πραγματικότητας. Το πρόβλημα δεν είναι η παράνομη διακίνηση, αλλά η υπάρχουσα νόμιμη διαδικασία. Είναι ξεπερασμένη. Πρέπει να αλλάξει ολόκληρο το σύστημα. Να σου πω την αλήθεια, να πάει στο διάολο η μουσική βιομηχανία. Αν δεν είναι ήδη εκεί.

Με τη Γερμανία και την Ελλάδα να είσαι στο επίκεντρο της οικονομικής κατάστασης της Ευρώπης, πιστεύεις πως η μουσική θα έπρεπε να ασχολείται με τέτοια θέματα;

Δεν μπορώ να σου μεταφέρω το κλίμα στη Γερμανία για να μπορέσουμε να το συζητήσουμε κιόλας, μια και μοιράζω το χρόνο μου μεταξύ Πεκίνου και το Σαν Φρανσίσκο. Αλλά η μουσική με τίποτα δεν πρέπει να ασχολείται με τέτοια θέματα. Δεν πιστεύω στη μουσική με μηνύματα ή κάτι τέτοιο.

Μόλις κυκλοφόρησες καινούργιο δίσκο με τον Alva Noto. Πόσο πολύ σε ενδιαφέρει η ηλεκτρονική μουσική και κατ'επέκταση η χορευτική;

Για τη χορευτική μουσική μάλλον έχω γεράσει. Για μένα, άλλωστε, έχει να κάνει κυρίως με τον χορό. Προορίζεται για το κλαμπ, με συγκεκριμένο ήχο και συγκεκριμένη διάθεση από το κοινό. Για παράδειγμα, πιστεύω πως δεν μπορείς να κρίνεις το τέκνο, αν δεν χορέψεις με αυτό. Αν δεν περάσεις 6 ώρες σε ένα κλαμπ με σωστό ηχοσύστημα. Για εκεί προορίζεται, έτσι πρέπει να κρίνεται. Επειδή δεν πολυβγαίνω, δεν είμαι ο κατάλληλος για να κρίνω τη χορευτική μουσική. Αλλά με ενδιαφέρει πολύ ο ηλεκτρονικός ήχος, γι' αυτό και συνεργάστηκα με τον Alva Noto. Τον ξέρω 20 χρόνια και εδώ και αρκετό καιρό δουλεύουμε μαζί.

Τι σου αρέσει πιο πολύ στην Αθήνα;

Το χταποδάκι.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Voltnoi & Quetempo (STEGI.RADIO), Άκης Χοντάσης Επιμέλεια Μουσικού Προγράμματος «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Plāsmata 3 / Voltnoi & Quetempo, Άκης Χοντάσης: «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Το STEGI.RADIO γίνεται για τρεις εβδομάδες το σημείο συνάντησης στα Plāsmata 3 στο Πεδίον του Άρεως, με αμέτρητες ώρες μουσικής απ' όλο τον πλανήτη και συζητήσεις που αφηγούνται ιστορίες του κόσμου.
M. HULOT
H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Μουσική / «Φθηνά Tricks 3»: H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Με το «Φθηνά Tricks 3» ολοκληρώνεται η τριλογία του Έλληνα ράπερ, με τη θεαματικότερη ίσως άνοδο που έχει δει η ελληνική σκηνή – ένα άλμπουμ που δεν αφήνει πολλά περιθώρια σε όποιον ακούει ραπ να ισχυριστεί πως δεν του αρέσει.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΡΑΚΑΣΗΣ
Tso: η βυζαντινή μουσική, το τραπ και η σύγχρονη electronica όπως δεν τα έχεις ξανακούσει

Μουσική / Tso: «Δεν με έχωσε η μάνα μου κάπου, ούτε ήταν διάσημη η γιαγιά μου»

Από τη συνεργασία του με τη Μαρίνα Σάττι κατάλαβε πως, για να πας μπροστά, πρέπει να σπάσεις κανόνες. Δεν αποδέχεται την ταμπέλα της queer ποπ για τη μουσική του ενώ προσπάθησε να κάνει τραπ που να είναι respectful προς τις γυναίκες. Ο Tso είναι, σαφώς, μια κατηγορία από μόνος του, δημιουργώντας ένα χαρμάνι με στοιχεία που δύσκολα θα τολμούσε να συνδυάσει κάποιος άλλος. Το πρώτο του single, «ZOMETSO», δίνει μια γεύση από όσα θα ακολουθήσουν.
M. HULOT
Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ