A Guru and a baby

A Guru and a baby Facebook Twitter
0

Σάββατο απόγευμα και πάω στο στούντιο/υπόγειο του Γιάννη (aka King Elephant) από τους Baby Guru για μία προ-ακρόαση του πρώτου τους άλμπουμ που θα κυκλοφορήσει τον Νοέμβριο. Εκεί είναι και η Δήμητρα, η Ποκαχόντας (nickname-φόρος τιμής στα μακριά μαλλιά της), φίλη της μπάντας και μέγιστη φαν (ήταν αυτή που με σύστησε στους ψυχεδελικούς ήχους των Guru λίγα χρόνια πριν). Παραγγέλνουμε σουβλάκια από την Πάπρικα (ο Γιάννης aka King Elephant διατείνεται ότι είναι το καλύτερο σουβλατζίδικο στην Αθήνα) και όσο περιμένουμε να έρθει το delivery boy βάζουμε να ακούσουμε το άλμπουμ τους που έχει τον (όχι και τόσο) εμπνευσμένο τίτλο «Baby Guru». Διασκορπιζόμαστε στον χώρο και καθένας κάθεται μόνος. «Είναι ασέβεια να μιλάς όταν ακούς τόσο σπουδαίες μουσικές» αστειεύεται (μάλλον) η Δήμητρα. Σιωπή στο στούντιο και το «Holy Grey» ξεκινά. Από τον πρώτο κιόλας τραγούδι ο δίσκος ξεκινάει δυνατά και ξεδιπλώνει τη μαγική συνταγή που έχει ανακαλύψει η μπάντα για το ιδανικό μουσικό μείγμα από κράουτροκ, άφρομπιτ, γκάρατζ πανκ και ελεκτρόνικα. Οι δύσπιστοι, που θα προτρέξουν να πουν ότι ο συνδυασμός των προαναφερθέντων ειδών είναι τουλάχιστον ασύμβατος, αν όχι αδύνατος, σίγουρα θα αλλάξουν γνώμη όταν ακούσουν και ζήσουν το 48λεπτο κοσμικό ταξίδι στην ψυχεδέλεια, που ούτε τα μαγικά μανιτάρια δεν μπορούν να προσφέρουν. Τα χαοτικά μελωδικό «Marilu» είναι η νέα μουσική μου εμμονή, το «Elf over roof tops» θα έκανε μπάντες όπως οι Yeasayer και οι Panda Bear να απαρνηθούν το pitchforkmedia για να το έχουν στο tracklist τους, το «Perfect make up» είναι ένα faux post punk διαμάντι που αποτελεί και μία από τις πλέον ποπ στιγμές του άλμπουμ, το εκπληκτικό «Bounce» στηρίζεται σε μία λούπα-τσίχλα βγαλμένη από b-movie των '70s, το «Rainy Day» είναι μία δαιδαλώδης προσωπική ερμηνεία των Guru στην Brian Eno αισθητική, το «Kicks with Mary» είναι το αυτιστικά ρυθμικό garago-αριστούργημά τους και το «Baby Guru theme» έχει τα φόντα να γίνει τόσο αναγνωρίσιμο theme όσο αυτό του «Knight Rider». Μετά την ολοκλήρωση της ακρόασης, ορμάμε στα σουβλάκια, που ευτυχώς δεν είχαν κρυώσει. Ο Γιώργος aka Obi Serotone (vocals, sampler, keyboards, synths, percussion, soundscapes, drums, production, ο άνθρωπος-ορχήστρα δηλαδή) βρίσκεται σε μία συνεχή κίνηση και μιλάει ακατάπαυστα χωρίς να καταλαβαίνω πάντα τι λέει (πιάνω σκόρπιες λέξεις όπως Larry Gus και Gonjasufi), ο Γιάννης aka King Elephant μιλάει για γκόμενες (αν κρίνουμε από το wallpaper του Macbook του είναι ο καρδιοκατακτητής της παρέας) και ιστορίες της σχολικής μπάντας Art (πρόγονος των Baby Guru), ενώ ο Άξιος aka Sir Kosmiche χαμογελά και υπομένει τον στομαχόπονο που τον ταλαιπωρεί όλη μέρα. Ακούμε Miles Davis και τσεκάρω το iTunes για να δω τι ακούει η μπάντα. Aphex Twin, Art Blakey, Beck, Beastie Boys, Charlie Parker, David Bowie, MGMT, Madonna, M.I.A, Neu είναι το μουσικό μωσαϊκό που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο συνθέτει τον ήχο των Guru. Και ενώ η κουβέντα έχει πέσει στη βαριά φιλοσοφία («Ο πραγματικός καλλιτέχνης πρέπει να είναι έτοιμος να καταστρέψει το έργο του και να το ξανακάνει από την αρχή» τάδε έφη King Elephant), μπαίνει μέσα η «μάμα Δάφνη» και η οι Baby Guru τραγουδούν μια τριφωνία ειδικά γραμμένη γι' αυτήν, σε εκκλησιαστικό gospel style: «Κυρία Δάφνη όλα καλά!», για τη μεγαλύτερη υποστηρίκτρια της μπάντας. Από εκείνο το βράδυ ονειρεύομαι πως το άκουσμα αυτό θα είναι hidden track του δίσκου, αλλά μάλλον ανικανοποίητη θα μείνει η επιθυμία μου. Τουλάχιστον, τώρα ξέρετε τι θα ζητάτε για encore στα gigs τους.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ