THE FUTURE IS HERE

THE FUTURE IS HERE Facebook Twitter
0

«Είναι ηχητικός πόλεμος» λέει ο Kode 9 (κατά κόσμον Steve Goodman, μία από τις πιο επιδραστικές προσωπικότητες των '00s για τη χορευτική underground) για τους αταξινόμητους, τοξικούς ήχους που συνθέτουν το οικοδόμημα της Hyperdub. Τα τελευταία 5 χρόνια κατάφερε να μετατρέψει το πείραμά του με τα δυστοπικά, αργόσυρτα παλλόμενα ηχοκύματα και τα παρανοϊκά φωνητικά -αποδομώντας το «Sign of the times» του Prince- από ένα δυσεύρετο bootleg σε μία από τις σημαντικότερες εταιρείες των τελευταίων χρόνων. Η συνεργασία του με τον Spaceape στο «Memories of the future» εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο παράξενα, προφητικά κι αταξινόμητα άλμπουμ, σημείο αναφοράς για όλα αυτά που επακολούθησαν στην Αγγλία ως μανία - κυρίως για το dubstep, που εκείνη την εποχή δεν είχε ακόμα όνομα. «Έχεις δει το Heart of glass του Βέρνερ Χέρτζογκ;» ρωτάει τον δημοσιογράφο του «Wire» σε μία από τις σπάνιες εφ' όλης της ύλης συνεντεύξεις του. «Το στόρι ήθελε όλους τους ηθοποιούς να είναι υπνωτισμένοι, έτσι είχαν αυτό το γλαρωμένο βλέμμα. Κι όταν ξανακούω αυτόν το δίσκο και καταλαβαίνω πόσο κατατονικοί ακουγόμαστε, αναρωτιέμαι πώς στο διάολο εισχώρησα σε αυτήν τη ζώνη». Μιλάει για το πάθος με τη μουσική που μπορεί να σε οδηγήσει σε πρωτόγνωρες εμπειρίες, λίγο πριν γιορτάσει τα 5 πολύ πετυχημένα χρόνια της Hyperdub, καλλιτεχνικά και εμπορικά. Μπορεί ο θόρυβος από την αξεπέραστη επιτυχία του Burial, του πρώτου ονόματος που υπέγραψε στην εταιρεία του να μην έχει κοπάσει, η διπλή συλλογή, ωστόσο, που μόλις κυκλοφόρησε αποδεικνύει ότι τα καλύτερα δεν έχουν έρθει ακόμα. Τα νέα ονόματα που έχουν υπογράψει είναι από τις πιο μεγάλες ελπίδες της σύγχρονης ηλεκτρονικής μουσικής, στην πλειοψηφία τους με ήχο που δεν μπορείς να καταχωρήσεις πουθενά.

Ο πρώτος δίσκος ξεκινάει με το alter ego του Bug, τους King Midas Sound, και το «Meltown» με τα ψιθυριστά φωνητικά του ποιητή Roger Robinson και ακολουθούν σπουδαίες στιγμές ρυθμικής μουσικής του παρόντος: το εξαιρετικό «Level Nine» του Mala με φουτουριστικό, παραπονιάρικο dub που μπορείς να ακούς επαναλαμβανόμενα για ώρες, το απίθανο «Tarantula» του Zombie που παντρεύει το electro με bleeps που ξέμειναν από τις μέρες του acid house, το «Weekend Fly» της Cooly G με σπαστό funky τέμπο και τη sexy ονειρική φωνή, το «Disco Balls» ενός αγνώριστου Flying Lotus, το «Aidy's girl is a computer» του πιτσιρικά που σύντομα θα είναι το νέο μεγάλο αστέρι της εταιρείας, του Darkstar, το κυριολεκτικό «Bleeps from outer space» του Quarta 330, το αναμφίβολο highlight «Fostercare» του Burial με μπάσο που σκοτώνει και τη χαρακτηριστική πειραγμένη φωνή να ακούγεται πιο συγκινητική από ποτέ. Συνολικά 16 κομμάτια από το roster της εταιρείας, χωρίς καμία μέτρια στιγμή.

Το δεύτερο CD περιέχει παλιότερα κομμάτια, ξεκινώντας από το κλασικό «Seven Samurai» και το πρόσφατο funky «Bad» του Kode 9, μέχρι τα ακυκλοφόρητα και δυσεύρετα κομμάτια του με τον Spaceape, όπως το «Fukkaz» και την περιβόητη διασκευή τους στο «Ghost Town» των Specials, δύο κομμάτια των Burial, The Bug, Ikonika, Zomby, L.V., Samiyam, 2000F & J Kamata, Joker, όλων αυτών που έχτισαν την καλή φήμη της εταιρείας. Παρόλο που το jungle και το garage είναι τα κολλήματα του Goodman και οι επιρροές του χάνονται στις μέρες των rave party και του rare groove που έπαιζαν κλαμπ όπως το Chocolate City και το Pure, στους ζοφερούς κόσμους του Philip Dick και του Κάφκα. «Το σκοτάδι στα κλαμπ (αλλά και γενικά) ασκεί επίσης βασική επιρροή πάνω μου και είναι το ίδιο γοητευτικό» λέει. «Με ενδιαφέρει πραγματικά ο τρόπος που κινείσαι στον κόσμο όταν δεν μπορείς να δεις τίποτα. Πώς βρίσκεις τον προσανατολισμό σου σε έναν κόσμο τυφλό και πώς αναγκάζεσαι να εντείνεις την αίσθηση της ακοής και της αφής για να μπορείς να νιώσεις περισσότερα. Μουσικά και θεωρητικά αυτό με ενδιαφέρει, στ' αλήθεια...».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM