Ζωή σαν φάρσα

Ζωή σαν φάρσα Facebook Twitter
0

Γιατί επιλέξατε το Στάχτη στα μάτια και πώς αυτή η επιλογή σας εντάσσεται στη γενικότερη λογική επιλογής παραστάσεων που έχετε για το Από μηχανής θέατρο;

Το ρεπερτόριο της σεζόν που μόλις τελείωσε και που αποτέλεσε το παρθενικό τής Συν, Επί (+, Χ), έπαιξε, λίγο πολύ, το ρόλο δοκιμαστικού σωλήνα. Καταρτίστηκε με βάση την έγνοια να μην αποκλειστεί κανένας θεατής: μια κλασική φάρσα ευρείας αποδοχής με επίκαιρες αποχρώσεις, γραμμένη από ένα δημοφιλέστατο συγγραφέα, μια σύγχρονη ειρωνική και τραγική φάρσα έντονου κοινωνικού προβληματισμού ενός καταξιωμένου συγγραφέα κι ένα δράμα αλληγορικό, έντονα συμβολιστικό, ενός ανερχόμενου δραματουργού.

Ποια ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία στην αντιμετώπιση του ρόλου σας;

Το να ζήσω, έστω και για λίγο, τη ζωή ως φάρσα. Συνήθως την αντιλαμβάνομαι ως τραγωδία.  

Πώς αισθάνεστε στο «περιβάλλον» του έργου που σατιρίζει την ταξική δομή και φιγούρες όπως τους επιχειρηματίες ως νεόκοπος θεατρικός επιχειρηματίας;

Το ότι ασχολούμαι και με τη θεατρική παραγωγή δεν με καθιστά αυτοδίκαια επιχειρηματία - δεν βγάζω χρήματα από το θέατρο. Όσοι ασχολούνται με τις επιχειρήσεις εγκλωβίζονται στην επίφαση ενός έξωθεν επιβεβλημένου lifestyle. Το θέατρο δεν σου επιτρέπει να ενδίδεις σε κάτι τέτοιο, και ειδικά το έργο Στάχτη στα μάτιαείναι ένα μεγάλο μάθημα ως προς τις παγίδες που πρέπει να κανείς να αποφεύγει.

Τι σας οδήγησε στην απόφαση να γίνετε θεατρικός επιχειρηματίας και μάλιστα μέσα σε ένα περιβάλλον που δεν μοιάζει ευνοϊκό για τις τέχνες εξαιτίας της οικονομικής κρίσης;

Όταν το περιβάλλον δεν μοιάζει ευνοϊκό για τις τέχνες, συνήθως είναιευνοϊκό για τις τέχνες, υπό την έννοια ότι η περιρρέουσα ατμόσφαιρα που προκύπτει από μια κοινωνική και οικονομική κρίση, από μια έντονη αμφισβήτηση ηθών, θεσμών και προσώπων, εμπνέει τους καλλιτέχνες. Ήθελα να εκφραστώ πάνω σε ό,τι συμβαίνει στην εποχή μας, στη χώρα μας, να έχω ενεργό συμμετοχή στην προσπάθεια για αλλαγή και για λίγη ομορφιά και όχι να είμαι παθητικός σχολιαστής της πραγματικότητας.

Πώς προέκυψε η συνεργασία με το Φεστιβάλ Αθηνών και τι ετοιμάζετε για το άμεσο μέλλον;

Έπεσε στα χέρια μου το τελευταίο έργο του Γιάννη Μαυριτσάκη με τίτλοΚωλοδουλειά,ενός νέου συγγραφέα με βαθιά γνώση της θεατρικής γλώσσας, ο οποίος συνομιλεί επί ίσοις όροις με τους Κεντροευρωπαίους συναδέλφους του. Λάτρεψα το έργο και ήθελα κάτι να κάνω μ' αυτό. Αποφασίσαμε από κοινού με τον Άγγελο Μέντη να υποβάλουμε πρόταση για την παρουσίασή του στο Φεστιβάλ Αθηνών και ο Γιώργος Λούκος μάς έκανε την τιμή να σταθεί στην πρότασή μας και τελικά να την επιλέξει για συμπαραγωγή.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος Κοτσιφάκης

Χορός / Γιώργος Κοτσιφάκης: «Θέλω και στη ζωή να κάνω όσα συμβαίνουν στη σκηνή»

Του είπαν «δεν θα γίνει χορευτής με τίποτα» – σήμερα θεωρείται από τους καλύτερους χορευτές της Ευρώπης. Ξεκίνησε την καριέρα του συμμετέχοντας στο «2» του Δημήτρη Παπαϊωάννου, και σήμερα κάνει διεθνή περιοδεία με το «My fierce ignorant step».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Θέατρο / Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Έχει υπογράψει μερικά από τα πιο τολμηρά ανεβάσματα των τελευταίων ετών. Έφτασε στην πεντάδα υποψηφιοτήτων των Διεθνών Βραβείων Όπερας 2025. Ποιος είναι ο ταλαντούχος Έλληνας σκηνογράφος και ενδυματολόγος;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Θέατρο / Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Με το βραβείο Χορν στις αποσκευές του αλλά και την ερμηνεία του στο ρόλο του Πολυνείκη στον Οιδίποδα του Ρόμπερτ Άικ, ο νεαρός ηθοποιός βρίσκεται ήδη «στον καλό δρόμο». Βραβεία, σημαντικοί ρόλοι, το θέατρο σήμερα. Πώς τα βλέπει όλα αυτά;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ