ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

Οι αφίσες των ταινιών της Νουβέλ Βαγκ ήταν εξίσου πρωτοποριακές με τα ίδια τα φιλμ Facebook Twitter

Οι αφίσες των ταινιών της Νουβέλ Βαγκ ήταν εξίσου πρωτοποριακές με τα ίδια τα φιλμ

0

Το λεύκωμα με τίτλο "New Wave: A Revolution in Design" που κυκλοφόρησε πριν από λίγες μέρες συγκεντρώνει αφίσες και ποικίλο διαφημιστικό υλικό από τις ταινίες του Γαλλικού Νέου Κύματος στις δεκαετίες του '50 και του '60 που είχε συγκεντρώσει ο συλλέκτης Tony Nournmandεδώ και τριάντα χρόνια. Γεννημένος στην Τεχεράνη αλλά μόνιμος κάτοικος Ηνωμένου Βασιλείου από το 1976, ο Nourmand υποστηρίζει ότι πρόκειται για την μεγαλύτερη συλλογή έντυπου υλικού προώθησης των ταινιών της Νουβέλ Βαγκ στον κόσμο με πάνω από 3.000 αντικείμενα. Μόνο που πλέον δεν του ανήκουν αφού το 2011 πούλησε τη συλλογή του σε Άγγλο συλλέκτη, ο οποίος όμως του επέτρεψε πρόσβαση στη συλλογή για το πρότζεκτ της έκδοσης αυτού του βιβλίου.

Απ' όπου κι αν προέρχονταν όμως οι δημιουργοί αυτών των αφισών, αυτό που τους συνέδεε ήταν το νεαρό της ηλικίας, η αναζήτηση της ελευθερίας στην έκφραση, η εξοικείωση με τα αισθητικά και εικαστικά ρεύματα της εποχής και η πρόθεση τους να αλλάξουν τους κανόνες και να αναδείξουν την πρωτοπορία στο έργο τους.

Το πιο σημαντικό κομμάτι της συλλογής ανήκει φυσικά στις αριστουργηματικές αφίσες των ταινιών του Γκοντάρ, του Τρυφό, του Ρεναί, του Μαλ και όλων των υπόλοιπων επιφανών δημιουργών του πρωτοποριακού Νέου Κύματος στη Γαλλία. Τις αφίσες που παρουσιάζονται στο βιβλίο σχεδίασαν εικαστικοί και γραφίστες από διαφορετικά μέρη του πλανήτη – Γερμανία, Ιταλία, Ιαπωνία, Ανατολική Ευρώπη – ειδική μνεία όμως θα πρέπει να γίνει στους σχεδιαστές και εικονογράφους χωρών του τότε «ανατολικού μπλοκ», όπως η Ουγγαρία, η Τσεχοσλοβακία και η Πολωνία, χώρες με την δική τους σημαντική παράδοση στον σχεδιασμό και την τυπογραφία.

Απ' όπου κι αν προέρχονταν όμως οι δημιουργοί αυτών των αφισών, αυτό που τους συνέδεε ήταν το νεαρό της ηλικίας, η αναζήτηση της ελευθερίας στην έκφραση, η εξοικείωση με τα αισθητικά και εικαστικά ρεύματα της εποχής και η πρόθεση τους να αλλάξουν τους κανόνες και να αναδείξουν την πρωτοπορία στο έργο τους, όπως ακριβώς και οι σκηνοθέτες των ταινιών του Νέου Κύματος.

Οι αφίσες των ταινιών της Νουβέλ Βαγκ ήταν εξίσου πρωτοποριακές με τα ίδια τα φιλμ Facebook Twitter
Με κομμένη την ανάσα (Ζαν Λυκ Γκοντάρ, 1960) / Jiří Hilmar, Τσεχοσλοβακία
Οι αφίσες των ταινιών της Νουβέλ Βαγκ ήταν εξίσου πρωτοποριακές με τα ίδια τα φιλμ Facebook Twitter
Αλφαβίλ (Ζαν Λυκ Γκοντάρ, 1965) / Andrzej Krajewski, Πολωνία
Οι αφίσες των ταινιών της Νουβέλ Βαγκ ήταν εξίσου πρωτοποριακές με τα ίδια τα φιλμ Facebook Twitter
Δυο Τρία Πράγμα Που Ξέρω Γι' Αυτήν (Ζαν Λυκ Γκοντάρ, 1966) / René Ferracci, Γαλλία
Οι αφίσες των ταινιών της Νουβέλ Βαγκ ήταν εξίσου πρωτοποριακές με τα ίδια τα φιλμ Facebook Twitter
Φάρεναϊτ 451 (Φρανσουά Τρυφό, 1966) / György Kemény, Ουγγαρία

 

Οι αφίσες των ταινιών της Νουβέλ Βαγκ ήταν εξίσου πρωτοποριακές με τα ίδια τα φιλμ Facebook Twitter
Οι ομπρέλες του Χερβούργου (Ζακ Ντεμί, 1964) / Kazuo Kamimura, Ιαπωνία
Οι αφίσες των ταινιών της Νουβέλ Βαγκ ήταν εξίσου πρωτοποριακές με τα ίδια τα φιλμ Facebook Twitter
Η Κινέζα (Ζαν Λυκ Γκοντάρ, 1967) / Kiyoshi Awazu, Ιαπωνία
Οι αφίσες των ταινιών της Νουβέλ Βαγκ ήταν εξίσου πρωτοποριακές με τα ίδια τα φιλμ Facebook Twitter
Ασανσέρ για δολοφόνους (Λουί Μαλ, 1958) / Jan Lenica, Πολωνία
Οι αφίσες των ταινιών της Νουβέλ Βαγκ ήταν εξίσου πρωτοποριακές με τα ίδια τα φιλμ Facebook Twitter
Ενας άνδρας, μια γυναίκα (Κλοντ Λελούς, 1966) / René Ferracci, Γαλλία
Οι αφίσες των ταινιών της Νουβέλ Βαγκ ήταν εξίσου πρωτοποριακές με τα ίδια τα φιλμ Facebook Twitter
Ο πορτοφολάς (Ρομπέρ Μπρεσόν, 1959) / Christian Broutin, Γαλλία
Οι αφίσες των ταινιών της Νουβέλ Βαγκ ήταν εξίσου πρωτοποριακές με τα ίδια τα φιλμ Facebook Twitter
Με κομμένη την ανάσα (Ζαν Λυκ Γκοντάρ, 1960) / Clément Hurel
Οι αφίσες των ταινιών της Νουβέλ Βαγκ ήταν εξίσου πρωτοποριακές με τα ίδια τα φιλμ Facebook Twitter
Η Ζαζί στο μετρό (Λουί Μαλ, 1960) / Jolanta Karczewska, Πολωνία
Οι αφίσες των ταινιών της Νουβέλ Βαγκ ήταν εξίσου πρωτοποριακές με τα ίδια τα φιλμ Facebook Twitter
Μύριελ (Αλέν Ρενέ, 1963) / Hans Hillman, Γερμανία
Οι αφίσες των ταινιών της Νουβέλ Βαγκ ήταν εξίσου πρωτοποριακές με τα ίδια τα φιλμ Facebook Twitter
Λόλα (Ζακ Ντεμί, 1961) / Maciej Hibner, Πολωνία

Με στοιχεία από το British Film Institute και τον Guardian

Βιβλίο
0

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής

Design / «Το Στούντιο του Ορφέα»: Ο Γκοντάρ δημιούργησε στο Ίδρυμα Prada του Μιλάνου τον ιδανικό του χώρο εργασίας και διαμονής

Ο 89χρονος σκηνοθέτης έφτιαξε έναν χώρο γεμάτο τεχνικά εργαλεία, έπιπλα και αντικείμενα προσωπικής του επιλογής, τον οποίο μπορεί το κοινό να επισκεφτεί κατόπιν κράτησης και να παρακολουθήσει την τελευταία ταινία του, «σα να είναι στο σπίτι του».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Στα τέσσερα»: Το πιο καυτό και αμφιλεγόμενο βιβλίο του φετινού καλοκαιριού

Βιβλίο / «Στα τέσσερα»: Το πιο καυτό και αμφιλεγόμενο βιβλίο του φετινού καλοκαιριού

«Κάποιες το λάτρεψαν, άλλες το σιχάθηκαν»: Το βιβλίο της Miranda July για την ερωτική περιπλάνηση μιας γυναίκας στη μέση ηλικία που χαρακτηρίστηκε ως «το πρώτο μεγάλο μυθιστόρημα για την περιεμμηνόπαυση», είναι η λογοτεχνική επιτυχία της χρονιάς.
THE LIFO TEAM
Πατρίτσια Χάισμιθ: «Ο κόσμος και τα μαρτίνι του είναι δικά μου!»

Βιβλίο / Πατρίτσια Χάισμιθ: «Ο κόσμος και τα μαρτίνι του είναι δικά μου!»

Τα πολυσυζητημένα ημερολόγια της Χάισμιθ αποκαλύπτουν κρυφές σκέψεις της συγγραφέως του «Ταλαντούχου κύριου Ρίπλεϊ», τους άγνωστους έρωτες και την εξάρτησή της από τη γραφή και το αλκοόλ.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Μπεν Γουίλσον: «Η χαοτική εικόνα της Αθήνας είναι το μυστικό της αντοχής και της επιτυχίας της»

Βιβλίο / Μπεν Γουίλσον: «Η χαοτική εικόνα της Αθήνας είναι το μυστικό της αντοχής της»

Από τη Βαβυλώνα ως την Αθήνα, ο διάσημος ιστορικός και συγγραφέας βλέπει τις πόλεις ως ζωντανούς οργανισμούς, όπου η ιστορία γράφεται από τους ανθρώπους και όχι από τα κτίρια – με δημόσιες διεκδικήσεις και αντιστάσεις στο gentrification.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
10 βιβλία που διαπνέονται από 10 ελληνικά νησιά και τόπους - από τις Σπέτσες και την Άνδρο ως την Κρήτη και τη Μύκονο

Βιβλίο / 10 βιβλία για 10 ελληνικά νησιά και τόπους - από τις Σπέτσες και την Άνδρο ως την Κρήτη και τη Μύκονο

Δεν είναι λίγα τα βιβλία που ξεδίπλωσαν και ενίοτε αποθέωσαν κρυφές ή φανερές μεριές της Ελλάδας και κατέληξαν να γίνουν συνώνυμα συγκεκριμένων τόπων. Από τις ονειρικές, σχεδόν ψυχεδελικές Σπέτσες στον Μάγο του Φόουλς μέχρι τη Μάνη του Φέρμορ.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ocean Vuong: «Πίσω από τη βιτρίνα της χιπστεριάς κρύβεται ο φόβος»

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ / Ocean Vuong: «Πίσω από τη βιτρίνα της χιπστεριάς κρύβεται ο φόβος»

Ο Αυτοκράτορας της Χαράς είναι ένα λογοτεχνικό επίτευγμα. Ένα μεγάλο μυθιστόρημα με ιστορίες απλών ανθρώπων που τις σχέσεις τους ορίζουν η καλοσύνη και η αλληλεγγύη. Με αφορμή την κυκλοφορία του, ένας από τους πιο ταλαντούχους συγγραφείς της γενιάς του μιλάει για τη λογοτεχνία, τους ήρωές του, την queer ταυτότητα και την κατάσταση όπως διαμορφώνεται στην Αμερική του Τραμπ σε μια συνέντευξη-ποταμό.
M. HULOT
Η Λυδία Κονιόρδου διαβάζει τον μονόλογο της Λούλας Αναγνωστάκη «Ο oυρανός κατακόκκινος»

Lifo Videos / «Ιδού εγώ»: Η Λυδία Κονιόρδου ερμηνεύει το «Ουρανός Κατακόκκινος» της Λούλας Αναγνωστάκη στο LIFO.gr

O απολογισμός ζωής μιας γυναίκας που βλέπει γύρω της τον κόσμο να διαλύεται, η προσωπική εμπλοκή στη συλλογική μνήμη, μια ποιητική εκδοχή της δυστυχίας που γεννά η σύγχρονη πραγματικότητα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ