«Όλο βρέχει κι έχουμε βαρεθεί το φαγητό!»

«Όλο βρέχει κι έχουμε βαρεθεί το φαγητό!» Facebook Twitter
0

Πρώτη φορά είδα τη δουλειά τους στο sitewww.weneed.gr, μια ανοιχτή πλατφόρμα καλλιτεχνών την οποία δημιούργησε η Aurora Aspen για την παρουσίαση ενδιαφερόντων καλλιτεχνών που πιθανά να μην έχουν γκαλερί ή άλλο υποστηρικτικό μηχανισμό να τους προωθεί! Οι πληροφορίες ήταν σχετικά λίγες και κανένας δεν είχε γνωρίσει την μυστηριώδη ομάδα AIDS-3D. Παρ' όλα αυτά, ένα πρωτογενές «κουλό», απροσδιόριστο ενδιαφέρον, από αυτά που σπάνια συναντά κανείς στο πλαίσιο μιας εμπορευματοποιημένης κονσέρβας που τείνει να γίνει η σύγχρονη τέχνη, με έκανε να φτάσω στο στούντιό τους στο Βερολίνο για να δω από κοντά: Ένα άδειο στούντιο με δύο γεμάτα ενέργεια παιδιά, τον Nick Kosmas και τον Daniel Keller, να μου εξηγούν χιλιάδες ιδέες και να δημιουργούν παρουσία μου, με τη βοήθεια κάποιας καρέκλας και των φωτεινών ινών με τις οποίες εργάζονται, προπλάσματα του έργου τους. Το άδειο μεγάλο δωμάτιο γέμισε έμπνευση μέσα σε ένα εντελώς διαφορετικό κλίμα από αυτό που πλανάται σε άλλα studio visits σε «επαγγελματίες καλλιτέχνες», όπου πάντα βρίσκεσαι μπροστά στις σωστές εκφράσεις και στα σωστά έργα, πείστηκα εντελώς, και τους κάλεσα στην έκθεση Athensville στην τελευταία Art Athina.

Είναι μόλις 22 χρονών και τώρα ξαναέρχονται στην Ελλάδα καλεσμένοι του χώρου Κ44 για να παρουσιάσουν τη δουλειά τους σε μια έκθεση αποκλειστικά με έργα τους. Πριν τα εγκαίνια στις 20 Σεπτεμβρίου, κάναμε μια σύντομη συζήτηση. Είτε μας είπαν την αλήθεια είτε όχι, δεν έχει καμία σημασία... αυτοί είναι οι AIDS-3D.

Πώς γνωριστήκατε και αποφασίσατε να δουλέψετε μαζί... σε μια εποχή που μεσουρανούν οι «μοναχικοί και μοναδικοί» star καλλιτέχνες;

Γνωριστήκαμε σε μια art-therapy συνεδρία για «ανήσυχους νέους» (for troubled youth) στο Chicago. Ο θεραπευτής μας θεώρησε ότι έχουμε εξαιρετικά συναφή αστρολογικούς χάρτες και μας πρότεινε να συνεργαστούμε. Δούλεψε τέλεια! (ευχαριστούμε Dr. Adi Da Samraj!)

Και το όνομα πώς προέκυψε; Τι σημαίνει;

Ξεκινήσαμε από μια γενικότερη επιλογή και ο σύμβουλος branding που προσλάβαμε αποφάσισε πως το όνομα AIDS-3D ταίριαζε καλύτερα στα κοινά ενδιαφέροντά μας γύρω από τον κοινωνικό ακτιβισμό και την state-of-the-art τεχνολογία.

Αν έπρεπε να περιγράψετε τη δουλειά σας μέσα σε λίγες λέξεις, τι θα λέγατε;

Κατ' αρχάς θέλουμε να ψυχαγωγήσουμε τους ανθρώπους, αλλά κυρίως θέλουμε να σχολιάσουμε τις τεράστιες αλλαγές που βλέπει η ανθρωπότητα σε αυτή την ψηφιακή χιλιετηρίδα, στην οποία βρισκόμαστε (τη συντριβή της Αμερικής, το φαινόμενο του θερμοκηπίου, την εξάρτηση από το Διαδίκτυο, τον πόλεμο των resource, κ.λπ.).

Ποιες είναι οι κύριες επιρροές και αναφορές στη δουλειά σας;

Science fiction, το να είμαστε όλη την ώρα στο Ίντερνετ, juke music, trance, το χόρτο!

Εάν ήταν να γίνει μια τεράστια καταστροφή στον κόσμο και μπορούσατε να σώσετε μόνο ένα έργο τέχνης, ποιο θα ήταν αυτό;

Το Ίντερνετ!!!

Πώς σας φαίνεται το Βερολίνο και το hype γύρω από αυτό τη δεδομένη στιγμή;

Το ατελιέ μας είναι υπέροχο, οι φίλοι μας είναι υπέροχοι, αλλά όλο βρέχει και έχουμε βαρεθεί το φαγητό!

Ποια είναι τα σχέδιά σας για το άμεσο μέλλον;

Παίρνουμε μέρος σε μία ομαδική έκθεση, στο «Project Gentili», στο Prato, είμαστε στην επόμενη έκδοση του περιοδικού «This Is A Magazine»,είμαστε καλεσμένοι σαν DJs στο Λονδίνο και μόλις κυκλοφόρησε το καινούργιο pdf περιοδικό μας «Free Internet». Επίσης κάνουμε ένα πάρτι με τη φίλη μας Mani Boni για το Art Forum Berlin, που νομίζουμε ότι θα είναι θρυλικό.

Έρχεστε δεύτερη φορά στην Αθήνα, μέσα σε λιγότερο από έξι μήνες μετά από την Athensville. Πώς σας φαίνεται αυτή η πόλη;

Αγαπάμε την Αθήνα και η Αθήνα μας αγαπάει.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

Εικαστικά / Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

H έκθεση «Tα εικονο-όργανα του Λάζαρου Ζήκου» μάς θυμίζει τον ανήσυχο, ευφάνταστο καλλιτέχνη που έφυγε νωρίς, ξανασυστήνοντας τα ανατρεπτικά, ευφυή, παιγνιώδη, σκοτεινά και ενοχλητικά πολλές φορές έργα του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευγενία Βερελή αφηγείται ιστορίες που κάνουν την τέχνη μαγεία

Εικαστικά / Τα «μαγικά» κεραμικά της Ευγενίας Βερελή συνομιλούν με το έργο του Αλέκου Φασιανού

«Στις εξιστορήσεις της ζωής σου συχνά ανταποκρίνομαι με ρίγη» λέγεται η έκθεση της νεαρής εικαστικού που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Αλέκου Φασιανού. Το χάσμα του χρόνου εξαφανίζεται και ένας γόνιμος διάλογος ξεκινά ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Εικαστικά / Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Ο Αλέξανδρος Τζάννης δημιουργεί σε μια ερειπωμένη κατασκευή στον λόφο του Φιλοπάππου ένα έργο στο οποίο αποτυπώνονται μέρη από τα κλαδιά του φυτού που βρίσκεται διάσπαρτο στον λόφο, «μεταφρασμένα» σε σίδερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Εικαστικά / Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Από τον Ρότζερ Μπάλεν και τον Γιούργκεν Τέλερ μέχρι τη συνομιλία του έργου του Ακριθάκη και του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη με σύγχρονους δημιουργούς, αυτόν τον μήνα μουσεία, ιδρύματα και αίθουσες τέχνης προτείνουν πολλά και ενδιαφέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με το χρώμα των φανταστικών κόσμων και των μύθων

Εικαστικά / Αντωνάκης Χριστοδούλου: «Ευτυχώς, υπάρχουν ομόφυλα ζευγάρια που περπατάνε χέρι-χέρι»

Με αφορμή τη νέα του έκθεση, «Purpose, Desire, Emptiness», ο εικαστικός μάς μιλάει για ιστορίες της παιδικής του ηλικίας που μπλέκονται με μύθους και τέρατα, την ποπ κουλτούρα και τη βιομηχανία του σεξ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT