Στο απόγειο...

Στο απόγειο... Facebook Twitter
0

Το Peak του Σεραφείμ Τσοτσώνη είναι με διαφορά ο πιο όμορφος δίσκος ηλεκτρονικής ποπ που εμφανίστηκε φέτος στην Ελλάδα. Μελαγχολικός, με συμφωνικές συνθέσεις κρυμμένες επιμελώς πίσω από ηλεκτρονικούς ήχους και μελωδίες που παραπέμπουν σε new wave συνθέσεις των 80s. Με ενορχηστρώσεις που θυμίζουν τις δουλειές του Craig Armstrong και τα ηχοτοπία του Eno, ονειρικές, λιτές, μετρημένες. Αν ο δίσκος δεν ήταν ελληνικός, πολύ πιθανόν να είχε πολύ καλύτερη τύχη, να είχε ακουστεί περισσότερο, να μην είχε παραμείνει κρυμμένο μυστικό τόσους μήνες μετά την κυκλοφορία του. Αν μάλιστα είχε παρουσιαστεί στο Pitchfork ή στα site που παρακολουθούν ευλαβικά και διαμορφώνουν άποψη στους Έλληνες μουσικόφιλους, ο Σεραφείμ θα ήταν σήμερα πρώτο όνομα. Το άλμπουμ του είναι πολύ καλύτερο απ' όλα σχεδόν τα άριστα του Pitchfork, ιδανικό urban soundtrack για ραστώνη στη βεράντα, ή για συνοδεία στις βόλτες στους δρόμους. Αν το Unite του Burial είναι ο χαρακτηριστικός σύγχρονος ήχος του νότιου Λονδίνου, το Royal Observer είναι το κομμάτι που θα έπρεπε να παίζει από τα ηχεία της πόλης τις καλοκαιρινές νύχτες. Σε κάποια κομμάτια όπως το Girlfist οι μνήμες που ξυπνάνε οι απόηχοι από Στέρεο Νόβα φορτίζουν την ατμόσφαιρα συγκινησιακά. Ο Σεραφείμ είναι 30 χρονών, με σπουδές πιάνου και ανώτερα θεωρητικά στη μουσική. Έχει δουλέψει σαν μηχανικός ήχου, έχει γράψει μουσική για το σινεμά, για βίντεο αρτ παραστάσεις, για την Πολιτιστική Ολυμπιάδα 2004, για διαφημιστικά, ενώ κομμάτια του πρωτοεμφανίστηκαν σε συλλογές της Klik Records. Το Peak είναι το πρώτο του άλμπουμ. «Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, με θυμάμαι να ακούω μουσική», λέει. «Τα πρώτα μου ακούσματα ήταν κλασική μουσική και στη συνέχεια, μεγαλώνοντας, αναμείχθηκαν με ήχους από συγκροτήματα όπως οι Pink Floyd, o Brian Eno κ.λπ. Αυτές ήταν οι αρχικές επιρροές μου».

«Το Peak ως πρωτοεμφανιζόμενο άλμπουμ είχε την αγωνία του κατά πόσο θα γίνει αποδεκτό σ' ένα ευρύτερο κοινό από αυτό που με ήξερε από άλλες μου δουλειές. Είναι πολύ ενθαρρυντικό για μένα που κατάφερε να γίνει τόσο αρεστό. Είναι αλήθεια ότι οι κριτικές επηρεάζουν μια μερίδα του κοινού, αλλά γενικότερα το κοινό έχει δικά του κριτήρια».

»Νιώθω πως με τη δυνατότητα του internet μπορεί πραγματικά η μουσική να ακούγεται εύκολα παντού, κάτι που σε παλιότερες εποχές θα ήταν αδύνατο ή εξαιρετικά δύσκολο να πραγματοποιηθεί. Σήμερα είναι εύκολο και μπορείς να ακούσεις τα πάντα, να σε ακούσουν όλοι και να ξεχωρίσει ό,τι αξίζει.

»Το ταλέντο θεωρώ ότι είναι καθοριστικό αν θέλεις να δημιουργήσεις. Η τεχνολογία μπορεί να σε διευκολύνει, αλλά όσο κι αν σε βοηθούν τα software, οι γνώσεις πάνω στη μουσική είναι απαραίτητες».

Τον ρωτάω πόσο δύσκολο είναι για κάποιον μουσικό που ασχολείται με την ηλεκτρονική μουσική να παρουσιάσει τη δουλειά του live. «Όταν δεν παίζεις με ένα PC ή Mac, αλλά χρησιμοποιείς και hardware είναι σαφής η διαφορά. Πολλές φορές το τελικό αποτέλεσμα διαμορφώνεται εκείνη την ώρα του live, ως πάντρεμα της διάθεσης του καλλιτέχνη και της ανταπόκρισης του κοινού».

»Για να βρεθώ στην Klik Records, συνδετικός κρίκος ήταν ο Αχιλλέας Χεκίμογλου, που επιμελήθηκε τη συλλογή της Klik Records, One Nation 2, στην οποία υπάρχει το κομμάτι μου VIP Area».

»Το περιβάλλον που ζει κάποιος επηρεάζει τον τρόπο που δημιουργεί και τον ήχο του. Νομίζω πως είναι μια σχέση αλληλένδετη. Μία σχέση πομπού και δέκτη. Επηρεαζόμαστε άμεσα ή έμμεσα απ' όσα συμβαίνουν γύρω μας, γεγονός που βγαίνει στη δουλειά μας, στους ήχους μας, τα οποία μεταφέρονται ως πομποί για να γίνουν με τη σειρά τους δέκτες για άλλους κ.ο.κ.».

»Ετοιμάζω μουσική για κάποιες θεατρικές δουλειές για το χειμώνα και βρίσκομαι στο studio σε συνεργασία με τον Γιώργο Κυριάκου, Label Manager της Klik Records για το κοινό μας project». Υπάρχει κάποιος καλλιτέχνης με τον οποίο θα ήθελες να συνεργαστείς; «Εκτιμώ πολύ τη Σαβίνα Γιαννάτου και θα ήθελα να συνεργαστώ μαζί της».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ