Μια σύντομη κουβέντα με την εικαστικό που έχει γεμίσει την γκαλερί Can με «μαλλιανθρώπους»

Μια σύντομη κουβέντα με την εικαστικό που έχει γεμίσει την γκαλερί Can με «μαλλιανθρώπους» Facebook Twitter
Η Μαριάννα Ιγνατάκη.
0

Υπάρχει κάποιο έργο τέχνης που να επηρέασε καθοριστικά την απόφασή σου να ασχοληθείς με τα εικαστικά;
Η απόφασή μου δεν επηρεάστηκε από κάποιο συγκεκριμένο έργο, θυμάμαι όμως ότι στην αρχή μού άρεσε πολύ ο Σίλε. Στη συνέχεια, καθοριστικές αναφορές για τη δουλειά μου αποτέλεσαν ο Γκόγια, ο Βελάσκεθ, ο Mαγκρίτ και ο Ντελβουά.

—Ποια είναι η πιο έντονη παιδική σου ανάμνηση;
Οι περισσότερες παιδικές μου αναμνήσεις είναι ήρεμες και χαρούμενες. Έχω, όμως, και μια πολύ τρομακτική, όταν συνειδητοποίησα πρώτη φορά τι είναι θάνατος και άρχισα να φαντάζομαι τον εαυτό μου κλεισμένο μέσα σε ένα φέρετρο, να προσπαθώ να κινηθώ και να μην μπορώ, ενώ το φέρετρο ταξίδευε στο Διάστημα.

Μια σύντομη κουβέντα με την εικαστικό που έχει γεμίσει την γκαλερί Can με «μαλλιανθρώπους» Facebook Twitter
Μαριάννα Ιγνατάκη., Come t o me Rose

—Τι ενέπνευσε τον τίτλο της έκθεσης;
O τίτλος («Σε ένα βαθύ, σκοτεινό δάσος έπλεκαν τα γένια ερωτευμένων παπαγάλων») προέκυψε από μια εικόνα που έχω διαρκώς στο μυαλό μου όταν δουλεύω: περίεργα, μυστηριώδη όντα που χορεύουν ξέφρενα μέσα σε ένα σκοτεινό δάσος, σαν να βρίσκονται σε μια μορφή έκστασης. Το κομμάτι του παπαγάλου προέκυψε από μια σκηνή που διάβασα στο βιβλίο του Enrique Vila-Matas Στο Κάσελ δεν υπάρχει λογική, στην οποία το αφεντικό ενός παπαγάλου τον σκοτώνει γιατί δεν μπορούσε να του πει «σ' αγαπώ».

—Πώς προέκυψε το ενδιαφέρον σου για τη χρήση των μαλλιών στην τέχνη σου;
Στις ασιατικές κουλτούρες που με ενδιαφέρουν, και ειδικά στην κινέζικη, που την έζησα περισσότερο, φαίνεται ότι τα μαλλιά, τα νύχια και γενικότερα οι απολήξεις έχουν μια ιδιαίτερη σημασία. Ο Κομφούκιος έλεγε ότι είναι προσβολή να κόβει κάποιος τα νύχια και τα μαλλιά του γιατί δεν ανήκουν σε αυτόν αλλά στους προγόνους του.

Χαρακτηριστικά είναι τα περίτεχνα χτενίσματα των ηθοποιών στην κινέζικη όπερα και περιοχές όπως το χωριό Huang Luo, όπου οι γυναίκες αφήνουν ακόμα τα μαλλιά τους πολύ μακριά. Επίσης, στα ιαπωνικά και κορεάτικα θρίλερ που μου αρέσουν πολύ τα μαλλιά παίζουν σημαντικό ρόλο, αποκτώντας τρομακτική χροιά.

Μια σύντομη κουβέντα με την εικαστικό που έχει γεμίσει την γκαλερί Can με «μαλλιανθρώπους» Facebook Twitter
Μαριάννα Ιγνατάκη, Hairman
Μια σύντομη κουβέντα με την εικαστικό που έχει γεμίσει την γκαλερί Can με «μαλλιανθρώπους» Facebook Twitter
Μαριάννα Ιγνατάκη, The Blind Boy

—Πες μου λίγα λόγια για το συναίσθημα του τρόμου και την ενασχόλησή σου με αυτό.
Το συναίσθημα του τρόμου με απασχολεί στη δουλειά μου σε συνδυασμό με την έννοια του παράδοξου και το σκοτεινό χιούμορ. Καταλαβαίνω ότι πολλά από τα έργα μου μπορεί να φανούν σε κάποιον τρομακτικά, αλλά για μένα κινούνται μάλλον στο πλαίσιο του κωμικοτραγικού. Εννοώ ότι σε κάθε έργο υπάρχουν αντιθετικά στοιχεία που δεν του επιτρέπουν να γίνει ούτε απόλυτα τρομακτικό, ούτε ερωτικό, ούτε τραγικό, ούτε αστείο, και αυτή η ανατροπή είναι ακριβώς που με ενδιαφέρει.


Info: Έως 8/6, γκαλερί Can, Αναγνωστοπούλου 42, Κολωνάκι, Τρ.-Παρ. 12:00-15:00 & 17:00-20:00, Σάβ. 12:00-16:00, είσοδος ελεύθερη

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Εικαστικά / Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Από τον Ρότζερ Μπάλεν και τον Γιούργκεν Τέλερ μέχρι τη συνομιλία του έργου του Ακριθάκη και του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη με σύγχρονους δημιουργούς, αυτόν τον μήνα μουσεία, ιδρύματα και αίθουσες τέχνης προτείνουν πολλά και ενδιαφέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με το χρώμα των φανταστικών κόσμων και των μύθων

Εικαστικά / Αντωνάκης Χριστοδούλου: «Ευτυχώς, υπάρχουν ομόφυλα ζευγάρια που περπατάνε χέρι-χέρι»

Με αφορμή τη νέα του έκθεση, «Purpose, Desire, Emptiness», ο εικαστικός μάς μιλάει για ιστορίες της παιδικής του ηλικίας που μπλέκονται με μύθους και τέρατα, την ποπ κουλτούρα και τη βιομηχανία του σεξ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM