Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο

Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter
Η Έφη Θεοδώρου σκηνοθετεί το αριστούργημα του Ρακίνα, Φαίδρα. Φωτο: Γκέλυ Καλαμπάκα.
0

Η αυλαία ανοίγει στις 22 Ιουνίου με εκδήλωση του 9ου Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου της Αθήνας, την προβολή του Δεσμώτη του ιλίγγου (Vertigo, 1958) του Άλφρεντ Χίτσκοκ. Η ταινία θεωρείται το αριστούργημα της συνολικής φιλμογραφίας του μεγάλου μάστορα του σασπένς και του μυστηρίου, εμπνευσμένο από τον μύθο του Ορφέα και της Ευρυδίκης: ένας πρώην αστυνομικός παρασύρεται από μια μυστηριώδη γυναίκα σε μια ψύχωση ζωής και θανάτου.

Η ταινία θεωρείται το αριστούργημα της συνολικής φιλμογραφίας του μεγάλου μάστορα του σασπένς και του μυστηρίου, εμπνευσμένο από τον μύθο του Ορφέα και της Ευρυδίκης: ένας πρώην αστυνομικός παρασύρεται από μια μυστηριώδη γυναίκα σε μια ψύχωση ζωής και θανάτου.

  

Στις 5 και 6 Ιουλίου η Σοφία Πάσχου σκηνοθετεί την παράσταση Θεογονία, ένα μεγάλο γλέντι. Ένα έργο των Patari Project εμπνευσμένο από το επικό ποίημα του Ησίοδου του 7ου αι. π.Χ., όπου περιγράφεται η δημιουργία του κόσμου και η γενεαλογία των θεών της ελληνικής μυθολογίας, ξεκινώντας από το Χάος και φτάνοντας στην ένωση της Γης και του Ουρανού, στους Ολύμπιους Θεούς, στον Προμηθέα, στην Πανδώρα, στην Τιτανομαχία και στον θρίαμβο του Δία επί του Κρόνου. Ένα φαντασμαγορικό σύμπαν επί σκηνής, με τον σοφό πατέρα Δία να πλαισιώνεται από γυναικείες θεότητες.


Στις 12 και 13 Ιουλίου η ομάδα χορού Griffόn της Ιωάννας Πορτόλου παρουσιάζει την παράσταση Kaos, αποτέλεσμα του ερευνητικού εργαστηρίου «Χάος & Τάξη» που ξεκίνησε έναν χρόνο πριν στο Λύκειο της Επιδαύρου. Ένα έργο για τον ατέρμονο αγώνα των ανθρώπων να καθιδρύσουν την έννομη τάξη των ορίων, την αρμονία και τις συλλογικότητες παλεύοντας στο χάος μέσα από βιβλικές εικόνες όπου οι Πρωτόπλαστοι περιπλανιούνται στη γη μιας σύγχρονης Βαβέλ.

Τι θα δούμε φέτος στη Μικρή Επίδαυρο Facebook Twitter
Στις 2 και 3 Αυγούστου η Νατάσα Τριανταφύλλη σκηνοθετεί την τραγωδία του Ανδρέα Κάλβου, Οι Δαναΐδες. Φωτο: Βασίλης Ρουμελιωτάκης


Στις 19 και 20 Ιουλίου ο Δημήτρης Μπογδάνος σκηνοθετεί το βουκολικό ειδύλλιο του Λόγγου Δάφνις + Χλόη. Μία από τις διασημότερες και αρχετυπικές ιστορίες αγάπης όλων των εποχών με φόντο τη φύση της Λέσβου, όπου γράφτηκε, και τη διαρκή εναλλαγή των εποχών που συνοδεύονται από δραματικές ανατροπές. Τη μουσική υπογράφει ο David Lynch και παίζουν ο Γιάννης Φέρτης, η Έλλη Πασπαλά, ο Δημήτρης Πασσάς κ.ά.


Στις 26 και 27 Ιουλίου η Έφη Θεοδώρου σκηνοθετεί το αριστούργημα του Ρακίνα, Φαίδρα. Η νέα μετάφραση του Στρατή Πασχάλη θα συμπληρώνεται από ηχογραφημένα θραύσματα του αυθεντικού κειμένου, ερμηνευμένα από ηθοποιούς της σύγχρονης πρωτοποριακής γαλλικής σκηνής. Πρωταγωνιστούν οι Μαρία Σκουλά, Γιάννος Περλέγκας και Γιάννης Παπαδόπουλος.


Τέλος, στις 2 και 3 Αυγούστου η Νατάσα Τριανταφύλλη σκηνοθετεί την τραγωδία του Ανδρέα Κάλβου, Οι Δαναΐδες. Υπόδειγμα κλασικιστικού έργου του 1818, αναπαράγει τη φόρμα του αρχαίου προτύπου, αποτίνοντας φόρο τιμής στην πολιτική διάσταση της τραγωδίας. Τη μουσική υπογράφει η Monika και παίζουν ο Λάζαρος Γεωργακόπουλος, η Λένα Παπαληγούρα και ο Άρης Μπαλής.

Info:

22 Ιουνίου

Δεσμώτης του ιλίγγου (1958) του Άλφρεντ Χίτσκοκ

9ο Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου της Αθήνας

21:30

5-6 Ιουλίου

Θεογονία, ένα μεγάλο γλέντι

Σοφία Πάσχου - Patari Project

Εμπνευσμένο από τη Θεογονία του Ησίοδου

21:00

12-13 Ιουλίου

Kaos

Ιωάννα Πορτόλου - Ομάδα Χορού Griffón

21:30

19-20 Ιουλίου

Δημήτρης Μπογδάνος

Δάφνις + Χλόη

Το υπαίθριο ρομάντζο του Λόγγου

21:30

26-27 Ιουλίου

Φαίδρα του Ρακίνα

Έφη Θεοδώρου

21:30

2-3 Αυγούστου

Οι Δαναΐδες του Ανδρέα Κάλβου

Νατάσα Τριανταφύλλη

21:30

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Αυτόχειρες Παρθένοι»: Το εμβληματικό μυθιστόρημα του Τζέφρυ Ευγενίδη ξαναζεί στο Φεστιβάλ Αθηνών

Θέατρο / «Αυτόχειρες Παρθένοι»: Το εμβληματικό μυθιστόρημα του Τζέφρυ Ευγενίδη ξαναζεί στο Φεστιβάλ Αθηνών

Η Susanne Kennedy, μία από μία από τις σημαντικότερες παρουσίες του γερμανικού θεάτρου, διασκευάζει το αξέχαστο ντεμπούτο του Αμερικανού συγγραφέα σε μια από τις πιο αναμενόμενες παραστάσεις του φετινού φεστιβάλ
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ξένος σύγχρονος χορός στο Φεστιβάλ Αθηνών: τι θα δούμε φέτος

Θέατρο / Ξένος σύγχρονος χορός στο Φεστιβάλ Αθηνών: τι θα δούμε φέτος

Δυναμικό «παρών» δίνει και φέτος ο σύγχρονος ξένος χορός στο Φεστιβάλ Αθηνών που τα τελευταία χρόνια κρατά πάντα μια σημαντική θέση στις δράσεις του γι’ αυτή την τέχνη, με το αθηναϊκό κοινό να ανταποκρίνεται ενθουσιωδώς.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ