Οι La Fura dels Baus θα αναστατώσουν το Ηρώδειο με τη «Νόρμα» τους

Οι La Fura dels Baus θα αναστατώσουν το Ηρώδειο με τη «Νόρμα» τους Facebook Twitter
Από το 1979, που ιδρύθηκαν, έως σήμερα, οι La Fura dels Baus έχουν ασχοληθεί με κάθε μορφή των παραστατικών τεχνών: θέατρο δρόμου, ψηφιακό θέατρο, τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Βαρκελώνης και όπερα, στην οποία μοιάζει να βρήκαν την ιδανική μορφή έκφρασής τους. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Mέχρι να φτάσω στο ραντεβού, είχε στήσει ήδη στο τραπεζάκι μπροστά του ένα μίνι γραφείο: τα ηχεία του λάπτοπ έπαιζαν μουσική από το «Game of Thrones», οι πολύχρωμες ξυλομπογιές είχαν βγει από την κασετίνα, ένα μεγάλο μπλοκ ζωγραφικής είχε ένα προσχέδιο του Ηρωδείου, το backpack ήταν ανοιχτό και στον καναπέ είχαν απλωθεί σημειώσεις, ημερολόγια, διορίες. Πέντε βράδια έχουν στη διάθεσή τους οι La Fura dels Baus στην Αθήνα και η αντίστροφη μέτρηση έχει ξεκινήσει ήδη. Σε περίπου είκοσι μέρες από σήμερα, όταν ο ήλιος πίσω από το Ηρώδειο θα δύει, τα φώτα θα ανάβουν, οι προβοκάτορες από τη Βαρκελώνη θα παραδίδουν στο αθηναϊκό κοινό τη δική τους εκδοχή για μια εμβληματική ηρωίδα του οπερατικού ρεπερτορίου.


Η Νόρμα του Μπελίνι επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή και σηκώνει την αυλαία του Φεστιβάλ Αθηνών στο Ηρώδειο, με την εκκεντρική καλλιτεχνική κολεκτίβα να έχει απίθανα σχέδια. Μπορεί να εγκατέλειψαν γρήγορα τη σκέψη να τοποθετήσουν τη χορωδία στις θέσεις των θεατών, αλλά ας είμαστε έτοιμοι για μια φουτουριστική παράσταση με φωτισμένα κοστούμια, ακροβάτες και μέλη του θιάσου που θα κινούνται ανάμεσα στο κοινό σαν τους λύκους από το «Game of Thrones», περιβαλλοντικές ανησυχίες, σκηνικά από ανακυκλώσιμα υλικά και για πρωταγωνίστρια μια απεγνωσμένη ιέρεια σε περιβάλλον... Mad Max. «Προτιμώ το Interstellar γιατί έχει καλύτερη μουσική. Υπόσχομαι ότι σας περιμένει μια εμπειρία 360 μοιρών» λέει γελώντας.

Aυτή η ομάδα, από χρόνια ταυτισμένη με την ευρωπαϊκή θεατρική πρωτοπορία, θα ξαναζωντανέψει το ερωτικό τρίγωνο ανάμεσα στην επίορκη πρωθιέρεια των Δρυιδών, τη νεότερη συνάδελφό της Ανταλτζίζα και τον Ρωμαίο ανθύπατο, ιδωμένο μέσα από μια προχριστιανική οπτική και με οδηγό το έργο του Νίτσε Η γέννηση της τραγωδίας.


Απέναντί μου βρίσκονται ο Κάρλους Παντρίσα, ένας από τους έξι καλλιτεχνικούς διευθυντές της διάσημης κολεκτίβας από τη Βαρκελώνη, και η συνεργάτις του Μιρέγια Ρομέρο Μιράλες. Φιλικός και άνετος, μιλάει κάνοντας χειρονομίες, γελάει δυνατά, εξηγεί σκέψεις, επιστρατεύει βιώματα και αναλύει πεποιθήσεις σε τρεις διαφορετικές γλώσσες, ονειρεύεται να κάνει τον γύρο του κόσμου σαν ένας σύγχρονος Μαγγελάνος, παραδέχεται πως το μόνο που φοβάται για την πρεμιέρα του Ηρωδείου είναι η βροχή, εξομολογείται πως καμιά ηρωίδα της αρχαιότητας δεν τον συγκινεί όσο η Ηλέκτρα και με προειδοποιεί: «Σας παρακαλώ, μετά τον αποκλεισμό της Μπαρτσελόνα από τον τελικό του Champions League υποφέρω. Ας μιλήσουμε για όλα, εκτός από ποδόσφαιρο».

Οι La Fura dels Baus θα αναστατώσουν το Ηρώδειο με τη «Νόρμα» τους Facebook Twitter
Ο Κάρλους Παντρίσα ζωγραφίζει στο μπλοκ του όση ώρα μιλάμε. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


Ρίχνοντας μια ακόμα κλεφτή ματιά στο μπλοκ που κρατά και στο οποίο ζωγραφίζει όση ώρα μιλάμε, βλέπω πια ότι στη μια μεριά της σκηνής έχει προστεθεί ένα πελώριο δέντρο και στην άλλη ένας γερανός. Γερανός στο Ηρώδειο; «Ναι, από τη μία μεριά το πελώριο άγιο δέντρο, ντυμένο με πλαστικό, σαν αντίφαση στη φύση που την έχουμε γεμίσει σκουπίδια. Και από την άλλη, όντως ένας γερανός. Η Νόρμα είναι μια τραγωδία του Μπελίνι που μιλάει για μια γενοκτονία. Εμείς θα αναφερθούμε στη γενοκτονία των ημερών μας: στη γη που καταστρέφουμε και διαλυμένη την κληροδοτούμε στα δικά μας παιδιά».


Με τα πολλά αντιλαμβάνομαι πως αυτή η ομάδα, από χρόνια ταυτισμένη με την ευρωπαϊκή θεατρική πρωτοπορία, θα ξαναζωντανέψει το ερωτικό τρίγωνο ανάμεσα στην επίορκη πρωθιέρεια των Δρυιδών, τη νεότερη συνάδελφό της Ανταλτζίζα και τον Ρωμαίο ανθύπατο, ιδωμένο μέσα από μια προχριστιανική οπτική και με οδηγό το έργο του Νίτσε Η γέννηση της τραγωδίας.

Από το 1979, που ιδρύθηκαν, έως σήμερα, οι La Fura dels Baus έχουν ασχοληθεί με κάθε μορφή των παραστατικών τεχνών: θέατρο δρόμου, ψηφιακό θέατρο, τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Βαρκελώνης και όπερα, στην οποία μοιάζει να βρήκαν την ιδανική μορφή έκφρασής τους. Διαρκώς ανήσυχοι και δραστήριοι ακτιβιστές, περιζήτητοι και τολμηροί, αγαπούν να καταργούν τα όρια ανάμεσα στη σκηνή και το κοινό, να παιδεύουν τις παραστάσεις τους στο πλαίσιο της επικαιρότητας.

H λίστα των συνεργασιών τους με σπουδαία λυρικά θέατρα και φεστιβάλ είναι ατελείωτη: Όπερα του Παρισιού, Βασιλική Όπερα Λονδίνου, Τεάτρο Ρεάλ Μαδρίτης, Ζάλτσμπουργκ, Βερόνα, Βρυξέλλες, Λιόν, Ρώμη, Φρανκφούρτη, Σίδνεϊ, Μόναχο, Χιούστον κ.ά. «Τα πρώτα χρόνια νιώθαμε την ανάγκη να κάνουμε ακρότητες. Σπάγαμε αυτοκίνητα, δεν μας επηρέαζε η ιερότητα των κειμένων, αντιμετωπιστήκαμε ως κάτι προχωρημένο, σχεδόν εξωτικό. Η όπερα, όμως, είναι ο χώρος όπου έχουμε τα μεγαλύτερα κρατήματα. Σε μια σκηνή συνυπάρχουν συμπυκνωμένες όλες οι τέχνες.

Προφανώς, όταν έχουμε ένα έργο που συνδυάζει μουσική του Βάγκνερ ή του Βέρντι ή του Μπελίνι και κείμενο του Σαίξπηρ δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε όπως όταν δίναμε παραστάσεις στον δρόμο. Όχι γιατί συμβιβαστήκαμε ή απωλέσαμε το στυλ μας αλλά γιατί εξελιχθήκαμε. Αφήστε που στην όπερα κουμάντο κάνει ο μαέστρος. Καμία σκηνοθετική ιδέα ή επινόηση δεν είναι πάνω από τη μουσική. Όσα αυτοκίνητα κι αν σπάσαμε στη ζωή μας, τίποτα δεν μπορεί να ξεπεράσει την ορμή της παρτιτούρας».

Κι αυτή η διαρκής επιθυμία τους να μετατρέπουν την επικαιρότητα σε πηγή έμπνευσης γιατί δεν κοπάζει με τον χρόνο; «Την έχουμε απόλυτη ανάγκη. Όχι γιατί πρέπει να έχουμε άποψη για όλα. Κανονικά, πρέπει να σιωπάς για όσα δεν γνωρίζεις. Θέλουμε απλώς να τοποθετούμε τις παραγωγές μας σε αυτόν τον μεγάλο, δημιουργικό κύκλο, όπου το χθες συνομιλεί με το σήμερα, όπου οι σοβαρές ανησυχίες των καιρών μας θα συμβαδίζουν με τα ιερά κείμενα».

Οι La Fura dels Baus θα αναστατώσουν το Ηρώδειο με τη «Νόρμα» τους Facebook Twitter
Η «Νόρμα» του Μπελίνι επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή και σηκώνει την αυλαία του Φεστιβάλ Αθηνών στο Ηρώδειο, με την εκκεντρική καλλιτεχνική κολεκτίβα να έχει απίθανα σχέδια. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Τουλάχιστον, αυτήν τη φορά στην Αθήνα έρχονται υποψιασμένοι. Ξέρουν πως η όπερα αυτή είναι απολύτως και πολλαπλά συνδεδεμένη με την Ελλάδα (υπήρξε από τις πρώτες που παρουσιάστηκαν στην πρωτεύουσα του νεοσύστατου κράτους το 1837). Με τον χρόνο έχει αποκτήσει ιερές διαστάσεις για τους Έλληνες και είναι στοιχειωμένη από τη Μαρία Κάλλας, την κορυφαία Νόρμα του περασμένου αιώνα.

«Κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει το φάντασμα της μεγάλης αυτής τραγουδίστριας, κι εμείς δεν μπορούσαμε να αποτελέσουμε εξαίρεση. Η φωνή της στην προσευχή "Casta Diva" πραγματικά αποτελεί την ύψιστη ερμηνεία. Ακόμα και ως φόβητρο τη θέλουμε στην παράστασή μας. Θα υπάρξει, μάλιστα, μια στιγμή που η φωνή της θα κάνει "ντουέτο" με τη δική μας ερμηνεύτρια. Φιλοδοξούμε να φτάσουμε στην απόλυτη ένωση...».

  

Ούτε και η δική τους Νόρμα είναι τυχαία. Τον απαιτητικό ομώνυμο ρόλο έχει αναλάβει η διάσημη Ιταλίδα υψίφωνος Κάρμεν Τζανατάζιο, μια συναρπαστική πρωταγωνίστρια των κορυφαίων λυρικών θεάτρων που οι κριτικοί συγκρίνουν ‒σε ταμπεραμέντο‒ με σταρ του κινηματογράφου σαν τη συμπατριώτισσά της Άνα Μανιάνι και την Τζίνα Λολομπρίτζιτα. Αρκετά σύνθετη προσωπικότητα, η ιέρεια Νόρμα, πριν καταλήξει στην πυρά, θα βασανιστεί από ενδόμυχα συναισθήματα, θα συγκρουστεί με το καθήκον, θα νιώσει απελπισία από την απόρριψη, θα χρειαστεί να αποφασίσει αν θα θυσιάσει τα παιδιά της στον βωμό της εκδίκησης.

«Βρισκόμαστε στο 2050, μετά την κλιματική καταστροφή, και η Νόρμα είναι η ιέρεια, το πρόσωπο της ελπίδας και της γονιμότητας, το φως το ίδιο, η γυναίκα που θα διχαστεί απέναντι στο καθήκον και τον έρωτα που την κατακαίει. Στα συναισθήματα θα παραμείνουμε γήινοι, αλλά για την ανάπτυξη του σκηνικού και των πενιχρών κοστουμιών ανακυκλώνουμε λύματα της Μεσογείου. Μέχρι και φωτισμένα με led κοστούμια θα δείτε».

Αέρας, φωτιά, χώμα, πόλεμοι, προδοσίες, γενναιότητα, ανυπότακτα συναισθήματα, αισθησιασμός και σκηνικό από ανακυκλωμένα λύματα της Μεσογείου. Αντέχει τόσο ξεγύμνωμα η όπερα; Αντέχει να της ψαλιδίζετε το μεγαλείο; «Δεν θέλουμε να στερήσουμε το γκλάμουρ από την όπερα. Απλώς να την φέρουμε στα σημερινά μέτρα. Το Ηρώδειο, σε αυτή την κατάσταση η οποία μαρτυρά το παρελθόν, τις απώλειές του στον χρόνο, θυμίζει κατεστραμμένο σκηνικό. Είναι ό,τι ιδανικότερο μπορούσαμε να βρούμε».

Οι La Fura dels Baus θα αναστατώσουν το Ηρώδειο με τη «Νόρμα» τους Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Ιnfo

Εθνική Λυρική Σκηνή - Κάρλους Παντρίσα - Λα Φούρα ντελς Μπάους - Γιώργος Μπαλατσινός

Βιντσέντζο Μπελίνι - Νόρμα

Συμπαραγωγή με τους Λα Φούρα ντελς Μπάους

Ωδείο Ηρώδου Αττικού

Κύκλος Ιταλική Όπερα - Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών

5, 7, 9, 11/6, 21:00

www.nationalopera.gr

 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ