Οι εφηβικές επιστολές του Λούσιαν Φρόιντ

Οι εφηβικές επιστολές του Λούσιαν Φρόιντ Facebook Twitter
0

O Βρετανός ζωγράφος Λούσιαν Φρόιντ (1922-2011) ήταν πάντα απρόθυμος στην αφήγηση της εφηβείας του, τόσο ώστε είχε μάλιστα κατηγορηθεί ότι όλες οι αφηγήσεις του ήταν φανταστικές.

Τώρα, δέκα ανέκδοτες επιστολές του έφηβου καλλιτέχνη στον φίλο του, τον διάσημο ποιητή και κριτικό Στίβεν Σπέντερ (1909-1995), έχουν προκύψει από τη συλλογή της οικογένειας Σπέντερ μετά από 70 χρόνια που έμειναν στο σκοτάδι. Φωτίζουν την εύπλαστη ηλικία ενός από τους πιο σημαντικούς Βρετανούς καλλιτέχνες και βγαίνουν σε δημοπρασία από τον οίκο Σόθμπις, στις 2 Ιουλίου του 2015.

Γεμάτες αγάπη και χαρά για το απροσδόκητο οι αγορίστικες επιστολές αποκαλύπτουν την άγρια φαντασία ενός πνευματώδους νέου καλλιτέχνη από την αρχή της καριέρας του.

Ενώ είναι σχετικά λίγα αυτά που ξέρουμε για την εφηβική ζωή του Φρόιντ, η εμφάνιση αυτών των γραμμάτων είναι μια συγκλονιστική στιγμή και μας δίνει μια γεύση από το πως λειτουργεί ένα καλλιτεχνικό μυαλό. Περισσότερο από απλά γράμματα, είναι έργα τέχνης από μόνα τους. Γεμάτα σχέδια ακουαρέλες, που αντανακλούν την καλλιτεχνική του παραγωγή εκείνη την περίοδο.

Οι επιστολές χρονολογούνται από τα πρώτα χρόνια του Β' παγκοσμίου πολέμου όταν ο Freud φοιτούσε υπό την κηδεμονία του Cedric Morris στην East Anglian School of Painting and Drawing in Dedham, Essex - ένα από τα λίγα σχολεία της τέχνης που είχαν μείνει ανοιχτά κατά τη διάρκεια του πολέμου. Οι οικογένειες Φρόιντ και Σπέντερ ήταν γνωστές και ζούσαν στο ίδιο κτίριο στο Maresfield Gardens στο Βόρειο Λονδίνο, και παρά τη διαφορά ηλικίας δεκατριών χρόνων, ο Φρόιντ και ο Σπέντερ έγιναν στενοί φίλοι.

Η σχέση τους ήταν αποφασιστικής σημασίας σε αυτή την κρίσιμη περίοδο της πρόωρης σταδιοδρομίας του καλλιτέχνη. Ο Σπέντερ ήταν το θέμα πολλών έργων του Φρόιντ το 1940, κατά τη διάρκει ενός μήνα που πέρασαν και οι δυο μαζί στο σπίτι ενός συνταξιούχου ανθρακωρύχου στην Ουαλία όταν ο καλλιτέχνης το είχε νοικιάσει για να γλιτώσουν από τους βομβαρδισμούς στο Λονδίνο.

 

Οι εφηβικές επιστολές του Λούσιαν Φρόιντ Facebook Twitter

 

Οι εφηβικές επιστολές του Λούσιαν Φρόιντ Facebook Twitter

Γεμάτες αγάπη και χαρά για το απροσδόκητο οι αγορίστικες επιστολές αποκαλύπτουν την άγρια φαντασία ενός πνευματώδους νέου καλλιτέχνη από την αρχή της καριέρας του. Ακουαρέλες και σχέδια αποκαλύπτουν έναν άντρα που τραβά ένα μικρό άλογο με λουρί, εξωτικά πουλιά ενώ ο Φρόιντ υπογράφει ως "Lucelli, "Lucio Fruit" ή "Lucionus Fruitata", αποκαλεί τον Σπέντερ "Spethan", "Schuster" or "Step-hanio" και γράφει απίθανα πράγματα όπως “Συνειδητοποιείς ότι αν ξυρίζεις τη μύτη σου κάθε μέρα θα μπορέσεις να έχεις μια γενειάδα πάνω σε αυτήν;” 

Στο επίκεντρο της συλλογής είναι μια επιστολή από το 1940 που αναφέρεται σε μια προσωπογραφία του Φρόιντ από τον Σέντρικ Μόρις που υπάρχει σήμερα στην Τέιτ. Ο Φρόιντ γράφει: «Ο Cedric έχει ζωγραφισμένο ένα πορτρέτο μου που είναι εκπληκτικό. Το πρόσωπό μου είναι πράσινο, είναι μια θαυμάσια εικόνα ".

Τα γράμματα θα εκτεθούν δημοσίως από τις 27 Ιουνίου έως την 1η Ιουλίου. 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ