Οι εφηβικές επιστολές του Λούσιαν Φρόιντ

Οι εφηβικές επιστολές του Λούσιαν Φρόιντ Facebook Twitter
0

O Βρετανός ζωγράφος Λούσιαν Φρόιντ (1922-2011) ήταν πάντα απρόθυμος στην αφήγηση της εφηβείας του, τόσο ώστε είχε μάλιστα κατηγορηθεί ότι όλες οι αφηγήσεις του ήταν φανταστικές.

Τώρα, δέκα ανέκδοτες επιστολές του έφηβου καλλιτέχνη στον φίλο του, τον διάσημο ποιητή και κριτικό Στίβεν Σπέντερ (1909-1995), έχουν προκύψει από τη συλλογή της οικογένειας Σπέντερ μετά από 70 χρόνια που έμειναν στο σκοτάδι. Φωτίζουν την εύπλαστη ηλικία ενός από τους πιο σημαντικούς Βρετανούς καλλιτέχνες και βγαίνουν σε δημοπρασία από τον οίκο Σόθμπις, στις 2 Ιουλίου του 2015.

Γεμάτες αγάπη και χαρά για το απροσδόκητο οι αγορίστικες επιστολές αποκαλύπτουν την άγρια φαντασία ενός πνευματώδους νέου καλλιτέχνη από την αρχή της καριέρας του.

Ενώ είναι σχετικά λίγα αυτά που ξέρουμε για την εφηβική ζωή του Φρόιντ, η εμφάνιση αυτών των γραμμάτων είναι μια συγκλονιστική στιγμή και μας δίνει μια γεύση από το πως λειτουργεί ένα καλλιτεχνικό μυαλό. Περισσότερο από απλά γράμματα, είναι έργα τέχνης από μόνα τους. Γεμάτα σχέδια ακουαρέλες, που αντανακλούν την καλλιτεχνική του παραγωγή εκείνη την περίοδο.

Οι επιστολές χρονολογούνται από τα πρώτα χρόνια του Β' παγκοσμίου πολέμου όταν ο Freud φοιτούσε υπό την κηδεμονία του Cedric Morris στην East Anglian School of Painting and Drawing in Dedham, Essex - ένα από τα λίγα σχολεία της τέχνης που είχαν μείνει ανοιχτά κατά τη διάρκεια του πολέμου. Οι οικογένειες Φρόιντ και Σπέντερ ήταν γνωστές και ζούσαν στο ίδιο κτίριο στο Maresfield Gardens στο Βόρειο Λονδίνο, και παρά τη διαφορά ηλικίας δεκατριών χρόνων, ο Φρόιντ και ο Σπέντερ έγιναν στενοί φίλοι.

Η σχέση τους ήταν αποφασιστικής σημασίας σε αυτή την κρίσιμη περίοδο της πρόωρης σταδιοδρομίας του καλλιτέχνη. Ο Σπέντερ ήταν το θέμα πολλών έργων του Φρόιντ το 1940, κατά τη διάρκει ενός μήνα που πέρασαν και οι δυο μαζί στο σπίτι ενός συνταξιούχου ανθρακωρύχου στην Ουαλία όταν ο καλλιτέχνης το είχε νοικιάσει για να γλιτώσουν από τους βομβαρδισμούς στο Λονδίνο.

 

Οι εφηβικές επιστολές του Λούσιαν Φρόιντ Facebook Twitter

 

Οι εφηβικές επιστολές του Λούσιαν Φρόιντ Facebook Twitter

Γεμάτες αγάπη και χαρά για το απροσδόκητο οι αγορίστικες επιστολές αποκαλύπτουν την άγρια φαντασία ενός πνευματώδους νέου καλλιτέχνη από την αρχή της καριέρας του. Ακουαρέλες και σχέδια αποκαλύπτουν έναν άντρα που τραβά ένα μικρό άλογο με λουρί, εξωτικά πουλιά ενώ ο Φρόιντ υπογράφει ως "Lucelli, "Lucio Fruit" ή "Lucionus Fruitata", αποκαλεί τον Σπέντερ "Spethan", "Schuster" or "Step-hanio" και γράφει απίθανα πράγματα όπως “Συνειδητοποιείς ότι αν ξυρίζεις τη μύτη σου κάθε μέρα θα μπορέσεις να έχεις μια γενειάδα πάνω σε αυτήν;” 

Στο επίκεντρο της συλλογής είναι μια επιστολή από το 1940 που αναφέρεται σε μια προσωπογραφία του Φρόιντ από τον Σέντρικ Μόρις που υπάρχει σήμερα στην Τέιτ. Ο Φρόιντ γράφει: «Ο Cedric έχει ζωγραφισμένο ένα πορτρέτο μου που είναι εκπληκτικό. Το πρόσωπό μου είναι πράσινο, είναι μια θαυμάσια εικόνα ".

Τα γράμματα θα εκτεθούν δημοσίως από τις 27 Ιουνίου έως την 1η Ιουλίου. 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ