Ανοίγει την Πρωτομαγιά το νέο Μουσείο Whitney

Ανοίγει την Πρωτομαγιά το νέο Μουσείο Whitney Facebook Twitter
0

Τέσσερα χρόνια πέρασαν και το Μουσείο Whitney της αμερικανικής τέχνης στη Νέα Υόρκη ξανανοίγει την Παρασκευή στις φουτουριστικές νέες εγκαταστάσεις του που στοίχισαν 422.000.000 δολάρια. Το έργο έχει την υπογραφή του Ιταλού αρχιτέκτονα Ρέντζο Πιάνο.

Το περίφημο μουσείο της σύγχρονης τέχνης έχει αφήσει την γνώριμη περιοχή του Upper East Side  και έχει μετακινηθεί στο κέντρο της πόλης στην περιοχή Meatpacking. Ανάμεσα στον ποταμό Hudson και τον πεζόδρομο High Line, το νέο κτίριο έχει ύψος εννέα ορόφους και είναι κατασκευασμένο από μπετόν, ατσάλι και γυαλί περισσότερο από διπλάσιο μέγεθος που είχαν οι προηγούμενες εγκαταστάσεις του μουσείου στη λεωφόρο Μάντισον.

Η ασύμμετρη και γωνιώδης μορφή του αντικατοπτρίζει τη βιομηχανική ατμόσφαιρα της γειτονιάς. Ψηλά ταβάνια, πατώματα από πεύκο, τεράστια παράθυρα και μεγάλες βεράντες γεμίζουν το κτίριο με φως και προσφέρουν εκπληκτική θέα στο Μανχάταν και τον ποταμό  Hudson.

«Οι άνθρωποι πρέπει να αισθάνονται από την πρώτη στιγμή ευπρόσδεκτοι στο μουσείο», είπε ο Ρέντζο Πιάνο, καλωσορίζοντας τους πρώτους δημοσιογράφους, λίγες μέρες πριν από τα επίσημα εγκαίνια. «Ελπίζω να νιώσουν ότι αυτό το κτίριο έχει σχεδιαστεί για να ακολουθήσει την ελευθερία της τέχνης».

Ανοίγει την Πρωτομαγιά το νέο Μουσείο Whitney Facebook Twitter

Εκτός από τους εκθεσιακούς χώρους και ένα τεράστιο κεντρικό χώρο το  Whitney έχει εκπαιδευτικό κέντρο, βιβλιοθήκη, αμφιθέατρο 170 θέσεων καφετέρια και εστιατόριο. Το σύνολο του μουσείου, καλύπτει 220.000 τετραγωνικών πόδια (20.500 τετραγωνικά μέτρα). Έχει 40.000 τετραγωνικά πόδια εσωτερικών εκθεσιακών χώρων και 13.000 πόδια υπαίθριων γκαλερί στις βεράντες του. Στο μουσείο επιτρέπεται πια να δείξει πολλά περισσότερα από την μόνιμη συλλογή του και να χρησιμοποιούνται οι υπαίθριοι χώροι για εκθέσεις γλυπτικής και παραστάσεις. «Οι πιο προκλητικοί και θαρραλέοι καλλιτέχνες της εποχής μας» είπε ο διευθυντής του μουσείου Άνταμ Γουάινμπεργκ "θα έχουν εδώ μια συνεχή παρουσία".

 

Ανοίγει την Πρωτομαγιά το νέο Μουσείο Whitney Facebook Twitter

Ανοίγει την Πρωτομαγιά το νέο Μουσείο Whitney Facebook Twitter

Ανοίγει την Πρωτομαγιά το νέο Μουσείο Whitney Facebook Twitter

Το Whitney, το οποίο παρουσιάζει Αμερικανική Τέχνη του 20ο και 21ου αιώνα, ιδρύθηκε το 1930 από την Gertrude Vanderbilt Whitney και έχει μια μόνιμη συλλογή με περισσότερα από 22.000 έργα περισσότερων από 3.000 καλλιτεχνών. Η εναρκτήρια έκθεσή του έχει τίτλο "America is Hard to See" και θα διαρκέσει από την 1η Μαΐου μέχρι τις 27 Σεπτεμβρίου. Στην έκθεση αυτή  εξερευνώνται  θέματα, ιδέες και πάθη που έχουν απασχολήσει τους Αμερικανούς καλλιτέχνες από το 1900 μέχρι σήμερα.

 

Το AIDS, ο πόλεμος, η ταυτότητα και η φυλετική ταυτότητα είναι μερικά μόνο από τα θέματα που καλύπτονται με περισσότερα από 600 έργα και 400 καλλιτέχνες στους εσωτερικούς και εξωτερικούς εκθεσιακούς χώρους. Το ένα τέταρτο των έργων έχουν σπάνια, αν όχι ποτέ εκτεθεί προηγουμένως δημόσια. Η έκθεση είναι χωρισμένη σε 23 θέματα, τα οποία ξεδιπλώνονται χρονολογικά, με αποκορύφωμα τη δεκαετία του 1960 μέχρι σήμερα. Καμβάδες, κολάζ, φωτογραφίες, έπιπλα, βίντεο, ακόμη και ηλεκτρικές σκούπες και ένα τεράστιο μωσαϊκό λούτρινων παιχνιδιών, λέει την ιστορία της αμερικανικής τέχνης.

 

Ανοίγει την Πρωτομαγιά το νέο Μουσείο Whitney Facebook Twitter

Ανοίγει την Πρωτομαγιά το νέο Μουσείο Whitney Facebook Twitter

Ανοίγει την Πρωτομαγιά το νέο Μουσείο Whitney Facebook Twitter

 

Το κόστος του κτιρίου χρηματοδοτήθηκε συντριπτικά από ιδιωτικές δωρεές. Το Whitney αγόρασε τη γη από την πόλη, το οποίο διέθεσε επίσης 55.000.000 δολάρια για το έργο. Το μουσείο θα είναι ανοιχτό έξι ημέρες την εβδομάδα. Η είσοδος έχει 22 δολλάρια και είναι δωρεάν για άτομα κάτω των 18 ετών. 

 

Ανοίγει την Πρωτομαγιά το νέο Μουσείο Whitney Facebook Twitter

Ανοίγει την Πρωτομαγιά το νέο Μουσείο Whitney Facebook Twitter

Ανοίγει την Πρωτομαγιά το νέο Μουσείο Whitney Facebook Twitter

 

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ