Το «Room 25» της ράπερ Noname είναι ένας από τους καλύτερους χιπ-χοπ δίσκους της χρονιάς

Το «Room 25» της ράπερ Noname είναι ένας από τους καλύτερους χιπ-χοπ δίσκους της χρονιάς Facebook Twitter
0

Αν γκουγκλάρεις τo Noname, το ψευδώνυμο που χρησιμοποιεί η 26χρονη Fatimah Warner για το μουσικό της πρότζεκτ, θα βγουν διάφορα άσχετα πράγματα πριν βγουν πληροφορίες για την ίδια. Αν και αυτό μάλλον θα αλλάξει σύντομα, μετά την κυκλοφορία του πρώτου της επίσημου άλμπουμ με τον τίτλο «Room 25».


Το «Room 25» θεωρείται ένας από τους καλύτερους φετινούς χιπ-χοπ δίσκους, εκτός των άλλων και επειδή τον έχει κυκλοφορήσει μόνη της, χωρίς να έχει κάποια μεγάλη εταιρεία από πίσω της και χωρίς καθόλου προώθηση.


Τι σημαίνει να είσαι ανεξάρτητος σήμερα, την εποχή που η εικόνα και η υπερκατανάλωση κυριαρχούν; Είναι εφικτό; Ειλικρινά, αυτό είναι κάτι που με προβληματίζει συχνά. Π.χ. γιατί ένα πανκ συγκρότημα θεωρείται πάντοτε πιο αυθεντικά ανεξάρτητο από μια ράπερ;

Σίγουρα, δεν θα ανέβει στα τσαρτ ή δεν θα αποκτήσει εκατομμύρια οπαδούς, η μουσική που κάνει όμως είναι πιο ειλικρινής από οποιοδήποτε κατασκευασμένο μουσικό προϊόν που προμοτάρουν ασύστολα οι μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες.


Τέλος πάντων, σε μια εποχή που το χιπ-χοπ είναι πιο εμπορικό από ποτέ, η Noname προτιμά να παραμείνει μια ανεξάρτητη φωνή σε μια σκληρή και άκρως ανταγωνιστική βιομηχανία. Γι' αυτό δεν προκαλούν έκπληξη οι έπαινοι που δέχεται γι' αυτήν τη στάση της.


Σίγουρα, δεν θα ανέβει στα τσαρτ ή δεν θα αποκτήσει εκατομμύρια οπαδούς, η μουσική που κάνει όμως είναι πιο ειλικρινής από οποιοδήποτε κατασκευασμένο μουσικό προϊόν που προμοτάρουν ασύστολα οι μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες.


Δεν έχει λογαριασμό στο Instagram και παραλίγο να σβήσει όλα τα social media της τον Ιούλιο. Δεν της αρέσει ούτε να φωτογραφίζεται και, αντί να προβάλλει συνέχεια την εικόνα της, προσπαθεί να μιλάει για θέματα σαν τον έρωτα, την αποδοχή και την επιβίωση, όπως γράφουν στο «Vulture».

 

Noname - Ace (Ft. Smino & Saba)


Το «Room 25» άνετα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «σκεπτόμενη ραπ με τζαζ συναίσθημα». Για κάθε λέξη όπως «bitch» και «pussy» δημιουργεί πολύπλοκες ρίμες και προσωπικές αφηγήσεις, συνήθως για πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα.


«Fucked your rapper homie, now his ass is making better music/ My pussy teachin ninth-grade English/ My pussy wrote a thesis on colonialism/ In conversation with a marginal system in love with Jesus/ And y'all still thought a bitch couldn't rap, huh?/ Maybe this your answer for that good pussy» ραπάρει στο 'Self', το πρώτο κομμάτι του άλμπουμ.


Στηριζόμενοι σε αυτές τις ρίμες, ο μουσικός Τύπος και οι φαν της αμέσως τη χαρακτήρισαν anti-Cardi B. Η ίδια, πάντως, αρνείται τις ταμπέλες. Εξάλλου, έχει υιοθετήσει ένα ψευδώνυμο που σημαίνει «χωρίς όνομα» επειδή θέλει να έχει έναν πιο νομαδικό, απρόσωπο χαρακτήρα, όπως οι Τσιγγάνοι.

«Δεν προσπαθώ να είμαι υπέρ ή εναντίον κάποιου πράγματος. Ίσως αυτό το πρότζεκτ να δείξει σε ορισμένους ανθρώπους που πιστεύουν ότι είμαι μια ευσυνείδητη ράπερ πως είμαι απλώς ένα κανονικός και συνηθισμένος άνθρωπος, όπως όλοι» δήλωσε στο «Fader» όταν ρωτήθηκε σχετικά.


Έχει όμως και ένα μήνυμα γι' αυτούς που την ακούν επειδή τη θεωρούν αντίβαρο στο ανάλαφρο ραπ της Cardi B. Λέει αφοπλιστικά, διευκρινίζοντας την κατάσταση: «Αρκετοί φαν μου με ακούν επειδή νομίζουν ότι είμαι κάτι σαν anti-Cardi B. Δεν είμαι. Είμαι απλώς η Fatimah».


Οι στίχοι της είναι τόσο προσωπικοί και αυτοβιογραφικοί γιατί η Fatimah προέρχεται από τον χώρο της slam poetry. Το άλμπουμ είναι γεμάτο από εμπειρίες της σχετικά το σεξ και τη ζωή στο Λος Άντζελες, όπου έχασε την παρθενιά της.


Πριν από δύο χρόνια μετακόμισε εκεί από το Σικάγο, που είναι η πραγματική της γενέτειρα. Με τη μουσική ασχολήθηκε πριν από πέντε χρόνια και «ξεπετάχτηκε» μέσω της συνεργασίας με τον Chance the Rapper, που επίσης βγήκε από το Σικάγο.

 

Noname - Telefone


Το ντεμπούτο της στα «ραπ ύδατα» έγινε το 2016 με ένα mixtape που είχε τον τίτλο «Telefon» και εντυπωσίασε αρκετούς, που μίλησαν αμέσως για την ανάδυση ενός μεγάλου ταλέντου, π.χ. οι «New York Times» παρακαλούσαν κάποια μεγάλη εταιρεία να της κάνει συμβόλαιο. Η ίδια απέρριψε τις προτάσεις που της έγιναν.


Στο Σικάγο μεγάλωσε με τους παππούδες της. Οι γονείς της είχαν ένα βιβλιοπωλείο στη δυτική πλευρά της πόλης και είναι το πρώτο από δύο παιδιά. Δεν άκουγε πολλή μουσική όταν ήταν μικρή, μόνο μπλουζ.


Στο σχολείο δεν τα πήγαινε καλά, ήταν κάτι σαν τον κλόουν της τάξης. Ανέπτυξε όμως ένα ενδιαφέρον για την ποίηση και έβλεπε παλιά βιντεάκια από το «Def Poetry Jam» που είχε οικοδεσπότη τον Mos Def. Μετά από ένα search στο Google ανακάλυψε μια κολεκτίβα νεαρών ποιητών στο Σικάγο, στην οποία συμμετείχε και ο Chance the Rapper.


Διαφέρει, πάντως, από τους υπόλοιπους millennial ράπερ. Αντί να πηγαίνει σε κλαμπ, προτιμά τα comedy clubs. Αντί να υπογράψει σε κάποια εταιρεία, προτιμά να παραμείνει ανεξάρτητη και να διατηρήσει τη καλλιτεχνική της ελευθερία.


Είναι η νέα Lauryn Hill, όπως την αποκαλούν; Δεν ξέρω, αλλά η μουσική της είναι εξαιρετική και ανεβάζει τον πήχη στο παιχνίδι της ραπ. Υποθέτω ότι αυτό θα έχει τη μεγαλύτερη σημασία όσον αφορά τη μελλοντική της πορεία.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ