Η μπασίστρια Ida Nielsen έζησε για χρόνια δίπλα στον Prince και έχει μόνο καλά να πει

Η μπασίστρια Ida Nielsen έζησε για χρόνια δίπλα στον Prince και έχει μόνο καλά να πει Facebook Twitter
Η Δανέζα Ida Nielsen είναι πραγματικά μια ιέρεια του μπάσου.
0

Όταν παίζεις μπάσο δίπλα σε ένα μεγαθήριο όπως ο Prince σίγουρα δεν είσαι τυχαίος μουσικός. Η Δανέζα Ida Nielsen είναι πραγματικά μια ιέρεια του μπάσου. Μέλος των NPG (New Power Generation), της θηλυκής μπάντας του Prince, από το 2010 μέχρι τον θάνατό του, τον συνόδευε σε κάθε περιοδεία και εμφάνισή του.


Πέρα από αυτό, έχει κυκλοφορήσει 3 προσωπικά άλμπουμ, ενώ τώρα ετοιμάζει το τέταρτο κατά σειρά. Φαίνεται ότι η εμπειρία της με τον Prince την έχει κάνει ακόμα πιο τολμηρή σε σχέση με τη μουσική.

Ο Prince ήταν τεράστια επιρροή για μένα, ακόμη και πριν τον γνωρίσω. Δουλεύοντας μαζί του για 6 χρόνια, έμαθα πολλά για το τι σημαίνει να είσαι μουσικός. Ήταν πραγματικά μια μεγαλοφυΐα και μας έκανε να σκεφτόμαστε διπλά κάθε απόφαση που παίρναμε, μουσικά και πρακτικά. Αισθάνομαι πολύ τυχερή και ευγνώμων που είχα την ευκαιρία να τον δω να δουλεύει από τόσο κοντά.


Πρόσφατα συνόδευσε μια κλασική ορχήστρα με το μπάσο της, αυτοσχεδιάζοντας και εκπλήσσοντας το κοινό, που έμεινε άναυδο από την απόδοσή της και τους εμπνευσμένους αυτοσχεδιασμούς της.


Στην Αθήνα θα δούμε τον πιο φανκι εαυτό της. Στη συζήτηση που είχαμε μαζί της δεν δίστασε να μας μιλήσει για τη σχέση που είχε με τον ιδιοφυή μουσικό με πολλή ζεστασιά και νοσταλγία.

Η μπασίστρια Ida Nielsen έζησε για χρόνια δίπλα στον Prince και έχει μόνο καλά να πει Facebook Twitter
Είναι η πρώτη φορά που έρχομαι στην Αθήνα και ανυπομονώ. Όλο το συγκρότημα ανυπομονεί. Θα παίξουμε άφθονο φανκ.

— Πες μου μερικά πράγματα για σένα.

Παίζω μπάσο και αποστολή μου είναι να διαδώσω το φανκ και θετικά vibes.

—Πώς ξεκίνησες να παίζεις μπάσο;

Εντελώς τυχαία. Μεγάλωσα στην επαρχία της Δανίας και πήγα σε ένα μικρό σχολείο που είχε έναν καταπληκτικό δάσκαλο μουσικής. Έτσι, οργανώνονταν πολλές δραστηριότητες σχετικά με τη μουσική.


Τραγουδούσα σε μια σχολική χορωδία και μια μέρα ένα από τα κορίτσια με ρώτησε αν ήθελα να συμμετάσχω στην μπάντα στην οποία τραγουδούσε. Θα έπαιζαν σε ένα event και τους είχε παρατήσει ο μπασίστας τους.


Σκέφτηκα «γιατί, όχι» και αποφάσισα να το δοκιμάσω. Δεν μου άρεσε στην αρχή, μου φαινόταν αρκετά βαρετή η φάση. Στο ίδιο event, όμως, συμμετείχε και ένα γκρουπ αγοριών που έπαιζαν φανκ και είχαν καταπληκτικό μπασίστα! Εντυπωσιάστηκα τόσο πολύ που επέστρεψα σπίτι και προσπάθησα να τον μιμηθώ. Βασικά, έτσι άρχισα..


— Πώς αντιμετωπίζει ο κόσμος μια γυναίκα μπασίστρια; Είναι πιο δύσκολα τα πράγματα στη ροκ μουσική;

Ήμουν αρκετά τυχερή σε αυτό το κομμάτι. Οι περισσότεροι μουσικοί με τους οποίους έχω συνεργαστεί πάντοτε με σεβόντουσαν. Λίγες φορές έχω εισπράξει αγένεια από άντρες. Το μπάσο δεν είναι ένα «ανδροκρατούμενο» μουσικό όργανο, υπάρχουν αρκετά ταλαντούχες μπασίστριες που είναι τρομερές τραγουδοποιοί και έχουν συγκροτήματα. Πιστεύω ότι όλοι έχουν καταλάβει πλέον πως οι γυναίκες είναι εξίσου καλές!

Η μπασίστρια Ida Nielsen έζησε για χρόνια δίπλα στον Prince και έχει μόνο καλά να πει Facebook Twitter
Όταν παίζεις μπάσο δίπλα σε ένα μεγαθήριο όπως ο Prince σίγουρα δεν είσαι τυχαίος μουσικός.


— Πώς γνώρισες τον Prince; Πώς ήταν η συνεργασία σου μαζί του;

Μου τηλεφώνησε ο μάνατζέρ του τον Αύγουστο του 2010! Μου είπε ότι ο Prince είδε τη σελίδα μου στο MySpace και ήθελε να τζαμάρει μαζί μου! Έτσι, πήγα στη Μινεσότα για τρεις ημέρες. Ήμουν απίστευτα αγχωμένη, παρ' όλα αυτά ήταν πολύ γλυκός και με βοήθησε να χαλαρώσω, κάνοντάς μου ερωτήσεις για το μπάσο μου. Μετά αρχίσαμε να τζαμάρουμε και αφού παίξαμε για περίπου 20 λεπτά με προσκάλεσε στην περιοδεία του με τους NPG.


Τρελάθηκα από τη χαρά μου! Κάναμε πρόβες με το γκρουπ για έναν μήνα, κατά τη διάρκεια του οποίου έπρεπε να μάθω πάνω από 300 κομμάτια. Από κει κι έπειτα, έκανα περιοδεία μαζί του τα επόμενα πεντέμισι χρόνια. Το μεγαλύτερό μου όνειρο έγινε αληθινό.


Ο Prince ήταν τεράστια επιρροή για μένα, ακόμη και πριν τον γνωρίσω. Δουλεύοντας μαζί του για 6 χρόνια, έμαθα πολλά για το τι σημαίνει να είσαι μουσικός. Ήταν πραγματικά μια μεγαλοφυΐα και μας έκανε να σκεφτόμαστε διπλά κάθε απόφαση που παίρναμε, μουσικά και πρακτικά. Αισθάνομαι πολύ τυχερή και ευγνώμων που είχα την ευκαιρία να τον δω να δουλεύει από τόσο κοντά.
Έμαθα πολλά για το παίξιμο, την ενορχήστρωση και την παραγωγή –και συνεχίζω να αντλώ από αυτή την πηγή γνώσης ως μουσικός– όσον αφορά το στούντιο και τις ζωντανές εμφανίσεις.


Κάτι άλλο που εκτίμησα πολύ και από τότε που έμαθα από τον Prince και προσπαθώ να το εφαρμόζω είναι να παίζω πάντοτε με την καρδιά μου και να τα δίνω όλα. Ο Prince ήταν μέσα στη μουσική 100% και το αισθανόσουν αυτό ως μουσικός δίπλα του, αλλά κυρίως ως θεατής και ακροατής! Γι' αυτό όλες του οι συναυλίες ήταν μια μαγική εμπειρία!

 

Ερασιτεχνικό βίντεο που δείχνει την μουσική μάχη Ida Nielsen - Prince σε κάποια συναυλία. Στο τέλος ο Prince χαρίζει το μπάσο του σε κάποιον τυχερό από το κοινό...

 

— Τι άνθρωπος ήταν; Ποια είναι η πιο αγαπημένη σου ανάμνηση από αυτόν;

Πρώτα απ' όλα ήταν μουσικός. Όπως προανέφερα, είχε τη μουσική μέσα του. Ήταν πανέξυπνος, καλόκαρδος και αρκετά αστείος. Γελούσαμε συνέχεια, παίζαμε πινγκ-πονγκ. Αράζαμε και ξημεροβραδιαζόμασταν συνέχεια στο Paisley, όταν τελειώναμε από τη δουλειά.


Είχε τρομερή αίσθηση του χιούμορ. Θυμάμαι που μια φορά είχαμε κάτσει κάπου και ξεκουραζόμασταν μετά από μια συναυλία. Ένας τύπος μάς πλησίασε και μας ρώτησε ποιος από εμάς ήταν ο Prince. Τότε ο Prince του έδειξε τον John Blackwell απέναντι. Ο τύπος πήγε εκεί για να βάλει φωτογραφία μαζί του και ο John πόζαρε και έκανε πως ήταν ο Prince. Πεθάναμε στα γέλια.


— Πρόσφατα έπαιξες μπάσο με μια κλασική ορχήστρα σε μια τολμηρή εμφάνιση. Μέχρι πού μπορείς να φτάσεις με τη μουσική;

Νομίζω ότι είναι σημαντικό να προκαλείς τον εαυτό σου, μουσικά αλλά και προσωπικά. Ήταν δύσκολο για μένα επειδή το κομμάτι ήταν πολύπλοκο σε τεχνικό επίπεδο. Δυσκολεύτηκα επίσης να διαβάσω τη μουσική, να παίξω με έναν μαέστρο χωρίς ντραμς. Ήμουν εκτός της ζώνης ασφαλείας μου, αλλά είμαι χαρούμενη που το επιχείρησα επειδή πιστεύω ότι αυτά τα πράγματα σε ωριμάζουν ως μουσικό. Επίσης, ο κόσμος της κλασικής μουσικής είναι πολύ διαφορετικός απ' ό,τι έχω συνηθίσει, οπότε ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα και συναρπαστική εμπειρία για μένα.


 — Πώς σου φαίνεται η σύγχρονη μουσική; Τι της λείπει;

Προσωπικά, θεωρώ ότι υπάρχει πολύ mainstream τελευταία και τα πράγματα στενεύουν όλο και περισσότερο. Από την άλλη, υπάρχουν αρκετοί σπουδαίοι μουσικοί που δημιουργούν φρέσκια και ενδιαφέρουσα μουσική, για την οποία ευτυχώς υπάρχει κοινό. Συμβαίνουν πολλά όμορφα underground πράγματα, απλώς πρέπει να τα αναζητήσεις.

 

Μια μικρή δόση από την Ida Nielsen & the FunkBots που θα δούμε σε λίγες μέρες στο Half Not Jazz Club


— Τι θα δούμε στην Αθήνα;

Είναι η πρώτη φορά που έρχομαι στην Αθήνα και ανυπομονώ. Όλο το συγκρότημα ανυπομονεί. Θα παίξουμε άφθονο φανκ. Η μουσική θα είναι μια μείξη από τραγούδια των τριών πρώτων άλμπουμ μου αλλά και από αυτό που ετοιμάζω τώρα. Η μουσική μου είναι old school funk αναμεμειγμένο με λίγο χιπ-χοπ, ρέγκε και world μουσική. Για τους φαν του Prince έχω μερικές αναφορές, αρκετά διακριτικές.


Για προσωπικούς λόγους δεν παίζω ολόκληρα κομμάτια του στο set μου, αλλά, αν αγαπάς τη μουσική του, σίγουρα θα τα αναγνωρίσεις! Το σόου μου είναι μια φανκ συναυλία γεμάτη ενέργεια, με καλά vibes, σφιχτούς ρυθμούς και, φυσικά, μπάσο. Έτσι, εαν περάσεις μια βόλτα, θα καταλάβεις και η ίδια γιατί δεν μπορείς να προσποιείσαι με το φανκ, πρέπει να δίνεις το 100%.

Info:

Οι Ida Nielsen and the Funkbots θα πραγματοποιήσουν μια σειρά εμφανίσεων στο Half Not Jazz Club (Τριβωνιανού 17, Μετς) από τις 5 έως τις 7 Οκτωβρίου με είσοδο 20-30 ευρώ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ