Η μπασίστρια Ida Nielsen έζησε για χρόνια δίπλα στον Prince και έχει μόνο καλά να πει

Η μπασίστρια Ida Nielsen έζησε για χρόνια δίπλα στον Prince και έχει μόνο καλά να πει Facebook Twitter
Η Δανέζα Ida Nielsen είναι πραγματικά μια ιέρεια του μπάσου.
0

Όταν παίζεις μπάσο δίπλα σε ένα μεγαθήριο όπως ο Prince σίγουρα δεν είσαι τυχαίος μουσικός. Η Δανέζα Ida Nielsen είναι πραγματικά μια ιέρεια του μπάσου. Μέλος των NPG (New Power Generation), της θηλυκής μπάντας του Prince, από το 2010 μέχρι τον θάνατό του, τον συνόδευε σε κάθε περιοδεία και εμφάνισή του.


Πέρα από αυτό, έχει κυκλοφορήσει 3 προσωπικά άλμπουμ, ενώ τώρα ετοιμάζει το τέταρτο κατά σειρά. Φαίνεται ότι η εμπειρία της με τον Prince την έχει κάνει ακόμα πιο τολμηρή σε σχέση με τη μουσική.

Ο Prince ήταν τεράστια επιρροή για μένα, ακόμη και πριν τον γνωρίσω. Δουλεύοντας μαζί του για 6 χρόνια, έμαθα πολλά για το τι σημαίνει να είσαι μουσικός. Ήταν πραγματικά μια μεγαλοφυΐα και μας έκανε να σκεφτόμαστε διπλά κάθε απόφαση που παίρναμε, μουσικά και πρακτικά. Αισθάνομαι πολύ τυχερή και ευγνώμων που είχα την ευκαιρία να τον δω να δουλεύει από τόσο κοντά.


Πρόσφατα συνόδευσε μια κλασική ορχήστρα με το μπάσο της, αυτοσχεδιάζοντας και εκπλήσσοντας το κοινό, που έμεινε άναυδο από την απόδοσή της και τους εμπνευσμένους αυτοσχεδιασμούς της.


Στην Αθήνα θα δούμε τον πιο φανκι εαυτό της. Στη συζήτηση που είχαμε μαζί της δεν δίστασε να μας μιλήσει για τη σχέση που είχε με τον ιδιοφυή μουσικό με πολλή ζεστασιά και νοσταλγία.

Η μπασίστρια Ida Nielsen έζησε για χρόνια δίπλα στον Prince και έχει μόνο καλά να πει Facebook Twitter
Είναι η πρώτη φορά που έρχομαι στην Αθήνα και ανυπομονώ. Όλο το συγκρότημα ανυπομονεί. Θα παίξουμε άφθονο φανκ.

— Πες μου μερικά πράγματα για σένα.

Παίζω μπάσο και αποστολή μου είναι να διαδώσω το φανκ και θετικά vibes.

—Πώς ξεκίνησες να παίζεις μπάσο;

Εντελώς τυχαία. Μεγάλωσα στην επαρχία της Δανίας και πήγα σε ένα μικρό σχολείο που είχε έναν καταπληκτικό δάσκαλο μουσικής. Έτσι, οργανώνονταν πολλές δραστηριότητες σχετικά με τη μουσική.


Τραγουδούσα σε μια σχολική χορωδία και μια μέρα ένα από τα κορίτσια με ρώτησε αν ήθελα να συμμετάσχω στην μπάντα στην οποία τραγουδούσε. Θα έπαιζαν σε ένα event και τους είχε παρατήσει ο μπασίστας τους.


Σκέφτηκα «γιατί, όχι» και αποφάσισα να το δοκιμάσω. Δεν μου άρεσε στην αρχή, μου φαινόταν αρκετά βαρετή η φάση. Στο ίδιο event, όμως, συμμετείχε και ένα γκρουπ αγοριών που έπαιζαν φανκ και είχαν καταπληκτικό μπασίστα! Εντυπωσιάστηκα τόσο πολύ που επέστρεψα σπίτι και προσπάθησα να τον μιμηθώ. Βασικά, έτσι άρχισα..


— Πώς αντιμετωπίζει ο κόσμος μια γυναίκα μπασίστρια; Είναι πιο δύσκολα τα πράγματα στη ροκ μουσική;

Ήμουν αρκετά τυχερή σε αυτό το κομμάτι. Οι περισσότεροι μουσικοί με τους οποίους έχω συνεργαστεί πάντοτε με σεβόντουσαν. Λίγες φορές έχω εισπράξει αγένεια από άντρες. Το μπάσο δεν είναι ένα «ανδροκρατούμενο» μουσικό όργανο, υπάρχουν αρκετά ταλαντούχες μπασίστριες που είναι τρομερές τραγουδοποιοί και έχουν συγκροτήματα. Πιστεύω ότι όλοι έχουν καταλάβει πλέον πως οι γυναίκες είναι εξίσου καλές!

Η μπασίστρια Ida Nielsen έζησε για χρόνια δίπλα στον Prince και έχει μόνο καλά να πει Facebook Twitter
Όταν παίζεις μπάσο δίπλα σε ένα μεγαθήριο όπως ο Prince σίγουρα δεν είσαι τυχαίος μουσικός.


— Πώς γνώρισες τον Prince; Πώς ήταν η συνεργασία σου μαζί του;

Μου τηλεφώνησε ο μάνατζέρ του τον Αύγουστο του 2010! Μου είπε ότι ο Prince είδε τη σελίδα μου στο MySpace και ήθελε να τζαμάρει μαζί μου! Έτσι, πήγα στη Μινεσότα για τρεις ημέρες. Ήμουν απίστευτα αγχωμένη, παρ' όλα αυτά ήταν πολύ γλυκός και με βοήθησε να χαλαρώσω, κάνοντάς μου ερωτήσεις για το μπάσο μου. Μετά αρχίσαμε να τζαμάρουμε και αφού παίξαμε για περίπου 20 λεπτά με προσκάλεσε στην περιοδεία του με τους NPG.


Τρελάθηκα από τη χαρά μου! Κάναμε πρόβες με το γκρουπ για έναν μήνα, κατά τη διάρκεια του οποίου έπρεπε να μάθω πάνω από 300 κομμάτια. Από κει κι έπειτα, έκανα περιοδεία μαζί του τα επόμενα πεντέμισι χρόνια. Το μεγαλύτερό μου όνειρο έγινε αληθινό.


Ο Prince ήταν τεράστια επιρροή για μένα, ακόμη και πριν τον γνωρίσω. Δουλεύοντας μαζί του για 6 χρόνια, έμαθα πολλά για το τι σημαίνει να είσαι μουσικός. Ήταν πραγματικά μια μεγαλοφυΐα και μας έκανε να σκεφτόμαστε διπλά κάθε απόφαση που παίρναμε, μουσικά και πρακτικά. Αισθάνομαι πολύ τυχερή και ευγνώμων που είχα την ευκαιρία να τον δω να δουλεύει από τόσο κοντά.
Έμαθα πολλά για το παίξιμο, την ενορχήστρωση και την παραγωγή –και συνεχίζω να αντλώ από αυτή την πηγή γνώσης ως μουσικός– όσον αφορά το στούντιο και τις ζωντανές εμφανίσεις.


Κάτι άλλο που εκτίμησα πολύ και από τότε που έμαθα από τον Prince και προσπαθώ να το εφαρμόζω είναι να παίζω πάντοτε με την καρδιά μου και να τα δίνω όλα. Ο Prince ήταν μέσα στη μουσική 100% και το αισθανόσουν αυτό ως μουσικός δίπλα του, αλλά κυρίως ως θεατής και ακροατής! Γι' αυτό όλες του οι συναυλίες ήταν μια μαγική εμπειρία!

 

Ερασιτεχνικό βίντεο που δείχνει την μουσική μάχη Ida Nielsen - Prince σε κάποια συναυλία. Στο τέλος ο Prince χαρίζει το μπάσο του σε κάποιον τυχερό από το κοινό...

 

— Τι άνθρωπος ήταν; Ποια είναι η πιο αγαπημένη σου ανάμνηση από αυτόν;

Πρώτα απ' όλα ήταν μουσικός. Όπως προανέφερα, είχε τη μουσική μέσα του. Ήταν πανέξυπνος, καλόκαρδος και αρκετά αστείος. Γελούσαμε συνέχεια, παίζαμε πινγκ-πονγκ. Αράζαμε και ξημεροβραδιαζόμασταν συνέχεια στο Paisley, όταν τελειώναμε από τη δουλειά.


Είχε τρομερή αίσθηση του χιούμορ. Θυμάμαι που μια φορά είχαμε κάτσει κάπου και ξεκουραζόμασταν μετά από μια συναυλία. Ένας τύπος μάς πλησίασε και μας ρώτησε ποιος από εμάς ήταν ο Prince. Τότε ο Prince του έδειξε τον John Blackwell απέναντι. Ο τύπος πήγε εκεί για να βάλει φωτογραφία μαζί του και ο John πόζαρε και έκανε πως ήταν ο Prince. Πεθάναμε στα γέλια.


— Πρόσφατα έπαιξες μπάσο με μια κλασική ορχήστρα σε μια τολμηρή εμφάνιση. Μέχρι πού μπορείς να φτάσεις με τη μουσική;

Νομίζω ότι είναι σημαντικό να προκαλείς τον εαυτό σου, μουσικά αλλά και προσωπικά. Ήταν δύσκολο για μένα επειδή το κομμάτι ήταν πολύπλοκο σε τεχνικό επίπεδο. Δυσκολεύτηκα επίσης να διαβάσω τη μουσική, να παίξω με έναν μαέστρο χωρίς ντραμς. Ήμουν εκτός της ζώνης ασφαλείας μου, αλλά είμαι χαρούμενη που το επιχείρησα επειδή πιστεύω ότι αυτά τα πράγματα σε ωριμάζουν ως μουσικό. Επίσης, ο κόσμος της κλασικής μουσικής είναι πολύ διαφορετικός απ' ό,τι έχω συνηθίσει, οπότε ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα και συναρπαστική εμπειρία για μένα.


 — Πώς σου φαίνεται η σύγχρονη μουσική; Τι της λείπει;

Προσωπικά, θεωρώ ότι υπάρχει πολύ mainstream τελευταία και τα πράγματα στενεύουν όλο και περισσότερο. Από την άλλη, υπάρχουν αρκετοί σπουδαίοι μουσικοί που δημιουργούν φρέσκια και ενδιαφέρουσα μουσική, για την οποία ευτυχώς υπάρχει κοινό. Συμβαίνουν πολλά όμορφα underground πράγματα, απλώς πρέπει να τα αναζητήσεις.

 

Μια μικρή δόση από την Ida Nielsen & the FunkBots που θα δούμε σε λίγες μέρες στο Half Not Jazz Club


— Τι θα δούμε στην Αθήνα;

Είναι η πρώτη φορά που έρχομαι στην Αθήνα και ανυπομονώ. Όλο το συγκρότημα ανυπομονεί. Θα παίξουμε άφθονο φανκ. Η μουσική θα είναι μια μείξη από τραγούδια των τριών πρώτων άλμπουμ μου αλλά και από αυτό που ετοιμάζω τώρα. Η μουσική μου είναι old school funk αναμεμειγμένο με λίγο χιπ-χοπ, ρέγκε και world μουσική. Για τους φαν του Prince έχω μερικές αναφορές, αρκετά διακριτικές.


Για προσωπικούς λόγους δεν παίζω ολόκληρα κομμάτια του στο set μου, αλλά, αν αγαπάς τη μουσική του, σίγουρα θα τα αναγνωρίσεις! Το σόου μου είναι μια φανκ συναυλία γεμάτη ενέργεια, με καλά vibes, σφιχτούς ρυθμούς και, φυσικά, μπάσο. Έτσι, εαν περάσεις μια βόλτα, θα καταλάβεις και η ίδια γιατί δεν μπορείς να προσποιείσαι με το φανκ, πρέπει να δίνεις το 100%.

Info:

Οι Ida Nielsen and the Funkbots θα πραγματοποιήσουν μια σειρά εμφανίσεων στο Half Not Jazz Club (Τριβωνιανού 17, Μετς) από τις 5 έως τις 7 Οκτωβρίου με είσοδο 20-30 ευρώ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT