Domestic Bliss: Η διαφορετική πλευρά της οικογενειακής ζωής

Domestic Bliss: Η διαφορετική πλευρά της οικογενειακής ζωής Facebook Twitter
5

 

Domestic Bliss: Η διαφορετική πλευρά της οικογενειακής ζωής Facebook Twitter
Αποφάσισα να ανατρέψω το τυπικό οικογενειακό πορτραίτο που είχα αρχικά στο κεφάλι μου και να δώσω στην αρχέτυπη ευτυχισμένη οικογενειακή φωτογραφία περιεχόμενο και μια σκοτεινή κατεύθυνση...Happy Days, 2012

Η Susan Copich είναι  επαγγελματίας χορογράφος με καριέρα χρόνων στον μοντέρνο χορό. Εξερευνώντας διαφορετικές μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης σπούδασε αργότερα φωτογραφία. Το προτζεκτ «Domestic Bliss» έχει ως πρωταγωνίστρια την ίδια και την οικογένεια της. «Προσπαθώ να είμαι ως καλλιτέχνης ο καθρέφτης της κοινωνίας, αντανακλώντας καθετί που βλέπω» λέει στο LIFO.gr. Ίσως για αυτό αρνήθηκε ευγενικά να απαντήσει σε κάπως πιο προσωπικές ερωτήσεις. Στις εικόνες του «Domestic Bliss» θα βρείτε κομμάτια του εαυτού σας. Και αυτό είναι το μόνο ζητούμενο.

 Η μητρότητα είναι σαν το σύμπαν, περιλαμβάνει τα πάντα

Μου αρέσει πάρα πολύ η φωτογραφία σας με τίτλο «Witching Hour». Μπορείτε να μας μιλήσετε για την ιδέα πίσω από αυτή;

Όλες οι φωτογραφίες είναι μια κοινωνική περιγραφή βασισμένη σε αυτά που είδα και διάβασα άλλα και στην εμπειρία μου. Καθετί επηρεάζει την δουλειά μου: Ένα παλιό σχόλιο, ένα βιβλίο, μια ταινία, το πρόβλημα ενός φίλου, το δελτίο ειδήσεων, ένα παροδικό συναίσθημα, η τέχνη κάποιου άλλου, Λίγο-πολύ καθετί από αυτά συμβάλει στην δημιουργία κάθε φωτογραφίας.

Η δουλειά μου εν μέρει έχει να κάνει με το να δημιουργώ και να κρατάω την ένταση σε μια φωτογραφία και για να το κατορθώσω αυτό κρατάω αντίθετες θέσεις σε μια εικόνα. Το «Witching Hour» είναι ένα εξαίρετο παράδειγμα έλξης ανάμεσα σε αντίθετα στοιχεία. Δημιούργησα την εικόνα για να παντρέψω δυο αντίθετες θέσεις σχετικά με την ανατροφή των παιδιών. Από την μια η χαλαρή, cool, η μαμά- καλύτερη φίλη, με λίγη ως καθόλου άσκηση του γονικού της ελέγχου και από την άλλη μια μαμά που ενδιαφέρεται για την επιτυχία των παιδιών της, προσκολλημένη από πάνω τους, χωρίς να την νοιάζει το κόστος αυτής της στάσης της.

Ως μητέρα έχω παρατηρήσει και τα δυο στυλ γονικής ανατροφής και ως καλλιτέχνης προσπαθώ να είμαι ο καθρέφτης της κοινωνίας, αντανακλώντας καθετί που βλέπω. Πιστεύω ότι όλοι μπορούμε να δούμε  τους εαυτούς μας μέσα σε αυτούς τους τύπους των αρχέτυπων μητέρων(συμπεριλαμβάνονται και οι άντρες).

Domestic Bliss: Η διαφορετική πλευρά της οικογενειακής ζωής Facebook Twitter
Baggage
Domestic Bliss: Η διαφορετική πλευρά της οικογενειακής ζωής Facebook Twitter
Anger Management, 2013
Domestic Bliss: Η διαφορετική πλευρά της οικογενειακής ζωής Facebook Twitter
Bath Time
Domestic Bliss: Η διαφορετική πλευρά της οικογενειακής ζωής Facebook Twitter
Δημιούργησα την εικόνα για να παντρέψω δυο αντίθετες θέσεις σχετικά με την ανατροφή των παιδιών. Από την μια η χαλαρή, cool, η μαμά- καλύτερη φίλη, με λίγη ως καθόλου άσκηση του γονικού της ελέγχου και από την άλλη μια μαμά που ενδιαφέρεται για την επιτυχία των παιδιών της, προσκολλημένη από πάνω τους, χωρίς να την νοιάζει το κόστος αυτής της στάσης της...Witching Hour, 2014
Domestic Bliss: Η διαφορετική πλευρά της οικογενειακής ζωής Facebook Twitter
Good Thing

Στις φωτογραφίες σας δεν βλέπουμε το πρόσωπο του άντρα. Είναι ένα σχόλιο για την πατρότητα;

Όταν διαλέγεις αντικείμενο για τις φωτογραφίες σου σε μεγάλο βαθμό επιλέγεις κάτι που αγαπάς. Διάλεξα την οικογένεια μου που είναι η μεγαλύτερη μου αγάπη. Η οικογένεια μου και εγώ ήμασταν απίστευτα άνετοι με αυτό και ταίριαζε το προτζεκτ με την επιθυμία μου να είμαι στο σπίτι και να μεγαλώνω τις κόρες μου. Και τότε αποφάσισα να ανατρέψω το τυπικό οικογενειακό πορτραίτο που είχα αρχικά στο κεφάλι μου και να δώσω στην αρχέτυπη ευτυχισμένη οικογενειακή φωτογραφία περιεχόμενο και μια σκοτεινή κατεύθυνση. Το να κρατάω το κεφάλι του άντρα έξω από το πορτραίτο ξεκίνησε με την επιθυμία μου να κρατήσω την ανωνυμία του συζύγου μου, το αποτέλεσμα ήταν όμορφο και μέσα από αυτό συνέχιζε να δίνει κάθε φορά μια νέα πληροφορία για το προτζεκτ.

Θα έλεγα ότι έχει να κάνει λιγότερο με την πατρότητα και περισσότερο με την μητρότητα, και με το γεγονός ότι η μητρότητα είναι σαν το σύμπαν που για πάντα θα επεκτείνεται, περιλαμβάνει τα πάντα σε ένα ποσοστό 110% και περισσότερο. Όμως πιστεύω ότι έχει να κάνει και με τον ρόλο του γονιού, όχι απαραίτητα την γυναίκα, αλλά με κάποιον που οι υποχρεώσεις των παιδιών του μέρα με την μέρα τον ρίχνουν κάτω. Αυτή είναι η επιτυχία ή αν θέλετε η μαγεία της δουλειάς μου. Οι θεατές-ανεξάρτητα από το φύλο- συνδέονται άμεσα, γελούν και αισθάνονται το συναίσθημα και κατανοούν, ενδεχομένως τοποθετώντας τους εαυτούς τους στην θέση του χαρακτήρα των φωτογραφιών μου.

Domestic Bliss: Η διαφορετική πλευρά της οικογενειακής ζωής Facebook Twitter
Let Go
Domestic Bliss: Η διαφορετική πλευρά της οικογενειακής ζωής Facebook Twitter
Mommy Time
Domestic Bliss: Η διαφορετική πλευρά της οικογενειακής ζωής Facebook Twitter
Η μητρότητα είναι σαν το σύμπαν που για πάντα θα επεκτείνεται, περιλαμβάνει τα πάντα σε ένα ποσοστό 110% και περισσότερο...Mother's Day , 2014
Domestic Bliss: Η διαφορετική πλευρά της οικογενειακής ζωής Facebook Twitter
Old Habits, 2011
Domestic Bliss: Η διαφορετική πλευρά της οικογενειακής ζωής Facebook Twitter

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε την λέξη:

Χριστούγεννα- Αγαπημένη Μέρα

Καλοκαιρινές διακοπές-Αγάπη

Παιδικά πάρτι- Πάρα πολλά (Πιστεύω ότι είμαι πάσχουσα από τα πολλά τρελά παιδικά πάρτι γενεθλίων του Μανχάταν)

Ροκ μουσική- Ο σύζυγος μου

Brooklyn-Hip

Coney Island- Μακάβριο

Ευτυχία- Σπίτι

Σχολείο- Βαρετό, ανακατεμένο στομάχι

Μοναξιά- 20 και κάτι χωρίς σχέση

Τέχνη-Τα πάντα

Κοιτάζοντας τις φωτογραφίες σας είχα την αίσθηση ότι σας αρέσουν πολύ οι δουλειές του David La Chapelle. Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας φωτογράφοι;

Ο David La Chapelle δεν ήταν στις επιρροές μου όταν ξεκίνησα το προτζεκτ. Πέρα από αυτό μπορώ να δω την σύνδεση που μπορεί να γίνει με την δουλειά μου. Η δουλειά του La Chapelle εξακολουθεί να με εκπλήσσει. Κάποιες από τις άμεσες επιρροές μου είναι οι φωτογράφοι: Cindy Sherman, Gregory Crewdson, Sally Mann, Julie Blackmon, Eillen Cowin, Annie Leibovitz, Rinkeke Dijkstra, Catrine Val, Chris Wall. Δεν είναι όμως δίκαιο να αναφέρω μόνο φωτογράφους, η ιστορία μου έχει να κάνει με τον χορό, την ηθοποιία, και το πώς ζω. Αρκετοί χορογράφοι, σκηνοθέτες, συγγραφείς και καλλιτέχνες έχουν ασκήσει μεγάλη επιρροή στις δουλειές μου ως φωτογράφος και ως καλλιτέχνης. Pina Bausch, Trisha Brown, Vim Vandekeybus, David Lynch, Mike Leigh, Edward St Aubyn, Andy Warhol, μπορώ να ονομάσω αρκετούς ακόμα.

Τι θα λέγατε στον 16χρονο εαυτό σας εάν τον συναντούσατε σήμερα;

Να είσαι υπομονετική, δούλεψε σκληρά, να έχεις τα μάτια σου ανοιχτά, ζήσε, όμως όλα στη σωστή τους ώρα, τα πάντα συμβαίνουν όπως θα έπρεπε να συμβούν

Domestic Bliss: Η διαφορετική πλευρά της οικογενειακής ζωής Facebook Twitter
Spare the Rob, 2011
Domestic Bliss: Η διαφορετική πλευρά της οικογενειακής ζωής Facebook Twitter
Split Milk, 2010
Domestic Bliss: Η διαφορετική πλευρά της οικογενειακής ζωής Facebook Twitter
Sugar Rush, 2014
Domestic Bliss: Η διαφορετική πλευρά της οικογενειακής ζωής Facebook Twitter
Take 2, 2012
Domestic Bliss: Η διαφορετική πλευρά της οικογενειακής ζωής Facebook Twitter
Toy, 2013

Όλες οι φωτογραφίες του Domestic Bliss παραχωρήθηκαν από την Moen Mason Gallery για αποκλειστική χρήση από το LIFO.gr


Susan Copich 

Moen Mason Gallery

 

5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ναν Γκόλντιν ντρέπεται για όσα συμβαίνουν στη Γάζα και λέει: «Ζούμε ανατριχιαστικές εποχές μακαρθισμού»

Εικαστικά / «Ζούμε ανατριχιαστικές εποχές μακαρθισμού»: Η Ναν Γκόλντιν ντρέπεται για όσα συμβαίνουν στη Γάζα

Το έργο της Γκόλντιν «Sisters, Saints, Sibyls» καταπιάνεται με την ιστορία της μεγαλύτερης αδελφής της, της Μπάρμπαρα, ενός έξυπνου και ανυπότακτου παιδιού που στάλθηκε σε ορφανοτροφεία, αναμορφωτήρια και ψυχιατρικά ιδρύματα στην εφηβεία και αυτοκτόνησε το 1965, σε ηλικία μόλις 19 ετών.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Before and after science: Ένα έργο σύγχρονης τέχνης εναρμονίζεται με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Εικαστικά / Before and after science: Ένα έργο σύγχρονης τέχνης εναρμονίζεται με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Η εικαστικός Ίρις Τουλιάτου μάς συστήνει έναν χώρο με πλούσια ιστορία και μοναδικές συλλογές, συνδέοντας την επιστημονική γνώση με την καλλιτεχνική παρέμβαση και την αισθητηριακή εμπειρία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια συνάντηση με τον Jonathan Meese

Εικαστικά / Jonathan Meese: «Έχουμε αρχίσει να προτιμούμε να μην έχουμε ελευθερία»

Μια συνάντηση στην Αθήνα με τον Γερμανό ζωγράφο που επιστρέφει στα παραμύθια γιατί βρίσκει τον πραγματικό κόσμο «πολύ άσχημο», με αφορμή την τρίτη του έκθεση στην γκαλερί Bernier-Eliades.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

Η Εύα Μανιδάκη και ο Ανδρέας Λόλης συζητούν με τον Χρήστο Παρίδη για όλα όσα προηγήθηκαν της δημιουργίας των in situ εγκαταστάσεων που σχεδίασαν στο πλαίσιο της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στη Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες που εξακολουθούν 60 χρόνια μετά

Εικαστικά / Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στην Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες 60 χρόνια μετά

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εστιάζει στις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε η «σκανδαλώδης» βράβευση του αρχιερέα της ποπ αρτ Ρόμπερτ Ράουσενμπεργκ στην Μπιενάλε του 1964, με τη χορηγία της αμερικανικής κυβέρνησης.
THE LIFO TEAM
Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Εικαστικά / Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Η Lorenza Böttner (1959-1994) ήταν μια καλλιτέχνις που είχε έντονα βιωματική, σωματική σχέση με τη μεταμόρφωση. Μεταμόρφωσε μια ζωγραφική πρακτική σε εικαστική περφόρμανς που «βγήκε» στον δρόμο και έκανε τον δημόσιο χώρο θεατρική σκηνή για μια πολιτικοποιημένη σωματική διαφορετικότητα.
PAUL B. PRECIADO
Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Πολιτισμός / Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Το τρίτο μέρος του αφιερώματος του ΕΜΣΤ στις γυναίκες εικαστικούς, Jonathan Meese στην Bernier/Eliades, Θανάσης Τότσικας στη Rodeo, Ιωάννα Λημνιού στην Breeder και ό,τι άλλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι γκαλερί και οι χώροι τέχνης τον Μάιο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σεξ, ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εικαστικά / Ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εκθέσεις, ένα μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες φέρνουν στο προσκήνιο μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιρροή στις αρχές του 20ού αιώνα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Εικαστικά / Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Μια γυναίκα με εξουσία στην Αυλή των Βερσαλλιών, η οποία ήταν υπέρ των μεταρρυθμίσεων και του «φιλοσοφικού» κόμματος που υποστήριζε τον Διαφωτισμό, υπήρξε καλλιτέχνιδα και προστάτιδα των τεχνών. Ήταν όμως και λαομίσητη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

σχόλια

2 σχόλια
Στην εικόνα με τίτλο "Toy" η έμπνευση προέρχεται απο τα δελτία ειδήσεων και τις ειδήσεις που αφορούν παιδιά που βρέθηκαν δίπλα σε ένα όπλο που εκπυρσοκρότησε ή που πυροβόλησαν κάποιον(όπως΄εγινε τελευταία με την μητέρα και τον γιο στο σουπερ μαρκετ) καθώς οι γονείς είναι απασχολημένοι με κάτι άλλο. Το "άλλο" μπορεί να είναι η τηλεόραση, ένα βιβλίο, μια συζήτηση, οτιδήποτεΠαρατηρήστε το παιδί που κρατάει ένα όπλο στην φωτογραφία. Το γράφω για την συγκεκριμένη φωτογραφια που πολλοί μπορεί να θεωρούν "προκλητική" και να μιλούν περι σεξουαλικότητας. Είναι πληροφορίες απο το δελτίο τύπου που δίνεται στα media απο την γκαλερί Moen Mason όταν γίνεται συνέντευξη.Η Susan Copich αρνήθηκε να απαντήσει σε ερωτήσεις που δεν είχαν σχέση με το προτζεκτ και ακουμπούσαν έστω και το παραμικρό που έχει σχέση με την οικογένεια της. Για παράδειγμα δεν απάντησε στην ερώτηση "Ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος που έχει για τις κόρες της" ή ακόμα και στην ερώτηση που έχει σχέση με το προτζεκτ "Πως αντέδρασαν οι κόρες της όταν ξεκίνησε το προτζεκτ". Την ενδιαφέρει όπως λέει στην συνέντευξη να γίνει ο "καθρέφτης της κοινωνίας" και όχι να μιλήσει για την ίδιαΤο προτζεκτ της δεν στήθηκε απο την μια μέρα στην άλλη. Έχει ξεκινήσει απο το 2010 και συνεχίζεται παρακολουθώντας το πως μεγαλώνουν οι κορες της και τον ρόλο της ως μητέρα. Δεν στήθηκε μέσα σε λίγους μήνες με συγκεκριμένες ιδέες. Οι ιδέες γεννιούνται στην πορεία. Το λέω αυτό για όσους έχουν την άποψη ότι έβγαλε τις φωτογραφίες με συγκεκριμένες ιδέες και στόχο να προκαλέσει.
Φυσικο ειναι. Εχεις μεγαλωσει σε μια ελληνικη οικογενεια που η μανα ειναι κατι ιερο! Ο ρολος της ειναι να μεγαλωνει τα παιδια. Οε και αλιμονο αν δειξει τη σεξουαλικοτητα της....
Η δυσφορία μου δεν έχει να κάνει με το αν δικαιούται η μητέρα να εκφράζει τη σεξουαλική της πλευρά - αυτό εννοείται. Εδώ άλλο είναι το θέμα κατά τη γνώμη μου. Το ότι σεξουαλικότητα και μητρότητα παρουσιάζονται ανταγωνιστικές. Στις φωτογραφίες η μάνα παλεύει να βρει διέξοδο για να εκδηλώσει την παραφορτωμένη με φετιχιστικά στερεότυπα σεξουαλικότητά της ενώ αρνείται να κοιτάξει τα παιδιά. Αυτό μου προκαλεί μια αλλόκοτη αίσθηση και την εντύπωση ότι η γυναίκα παρουσιάζεται επιφανειακή και χαμένη ανάμεσα στις κουτάλες της και τους κοιλιακούς του συντρόφου της. Και γι'αυτό νομίζω ότι η καλλιτέχνης στοχεύει πρώτα στην αυτοπροβολή και τον εντυπωσιασμό παρά στην ουσία του μηνύματος. Τουλάχιστον αυτή είναι η δική μου μετάφραση.