25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα

25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
0
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter

Ο όρος "σουφραζέτα" προέρχεται από τη λέξη "suffragist" που δηλώνει τον υποστηρικτή του "suffrage", δηλαδή του δικαιώματος ψήφου. Οι σουφραζέτες διεκδικούσαν τη συμμετοχή στα κοινά και ίση μεταχείριση με τους άντρες.
O όρος επινοήθηκε από την εφημερίδα Daily Mail σαν υποτιμητικός χαρακτηρισμός για τα μέλη του κινήματος υπέρ του δικαιώματος ψήφου στις γυναίκες, το οποίο δραστηριοποιήθηκε στα τέλη του 19ου (1897) και τις αρχές του 20ου αιώνα στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Από την Βικιπαιδεία
Οι "σουφραζέτες" ήταν συνήθως γυναίκες από τη μεσαία τάξη, με επισφαλή κοινωνικοοικονομική κατάσταση, οι οποίες επιθυμούσαν να βελτιώσουν τις ζωές τους. Ο αγώνας για κοινωνική αλλαγή, σε συνδυασμό με το έργο υπέρμαχων των δικαιωμάτων των γυναικών προετοίμασαν την εμφάνιση ενός κινήματος, στο οποίο συσπειρώθηκαν μαζικά γυναίκες που διεκδικούσαν το δικαίωμα ψήφου.

25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter


Όσοι τάσσονταν κατά του κινήματος υποστήριζαν πως δεν έπρεπε να δοθεί δικαίωμα ψήφου στις σουφραζέτες, επειδή ήταν υπερβολικά συναισθηματικές και ανίκανες για ορθολογική σκέψη, σε αντίθεση με τους άντρες.


Το 1912 ήταν μια κομβική χρονιά για τις σουφραζέτες στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς υιοθέτησαν πιο επιθετικές τακτικές. Μεταξύ άλλων, αλυσοδένονταν σε κιγκλιδώματα, έβαζαν φωτιά σε γραμματοκιβώτια, έσπαγαν παράθυρα και σε ορισμένες περιπτώσεις τοποθετούσαν εκρηκτικούς μηχανισμούς.

Μια σουφραζέτα, η Έμιλι Ντέιβισον πέθανε στην προσπάθειά της να πετάξει ένα πανό πάνω στο άλογο του βασιλιά στις Ιπποδρομίες του Έπσομ, στις 5 Ιουνίου 1913. Στις αρχές του εικοστού αιώνα ως και τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, περίπου χίλιες σουφραζέτες ήταν φυλακισμένες στη Βρετανία.

25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter


Τελικά, μετά από δύο δεκαετίες αγώνων, τον Φεβρουάριο του 1918, πέρασε η Νομοθετική Πράξη της Εκπροσώπησης των Πολιτών, η οποία εκχωρούσε δικαίωμα ψήφου σε γυναίκες άνω των 30 που πληρούσαν τα ελάχιστα κριτήρια περιουσίας, ενώ δέκα χρόνια μετά η Νομοθετική Πράξη Εκπροσώπησης του 1928 επέκτεινε το δικαίωμα ψήφου στις γυναίκες άνω των 21, εξισώνοντας έτσι οριστικά το δικαίωμα ψήφου μεταξύ αντρών και γυναικών.

25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter

Όπως είναι φυσικό, κάθε κοινωνικός αγώνας που αντιτείνεται στον συντηρητισμό και τις παραδοσιακές τού αξίες στιγματίζεται και από την αντίστοιχη προπαγάνδα.

Οι βρετανίδες καθηγήτριες πανεπιστημίου, και ερευνήτριες της Γυναικείας Ιστορίας και της Ιστορίας του φύλου Catherine Η. Palczewski και June Purvis συνέλλεξαν μία απίθανη συλλογή από προπαγανδιστικά καρτ ποστάλ της εποχής (1900-1914), στις περισσότερες από τις οποίες η αλλαγή και η επιθυμία δικαιώματος ψήφου συγκρίνονταν με την παραμέληση της οικογένειας από μέρους των γυναικών, και γενικότερα με την ίδια την καταστροφή!

25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
25 εξωφρενικά αντιφεμινιστικές εικονογραφήσεις από τις αρχές του 20ου αιώνα Facebook Twitter
Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

ADM 2025: The Urban Issue / Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

Με σύγχρονα εργαλεία, καθαρές συνθετικές αρχές και βαθιά γνώση του εργοταξίου, το γραφείο LKMK architects αποτυπώνει έναν αρχιτεκτονικό λόγο που ισορροπεί μεταξύ δημιουργικότητας και τεχνικής ακρίβειας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Η συλλογική ευφυΐα στην υπηρεσία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού

ADM 2025: The Urban Issue / Η συλλογική ευφυΐα στην υπηρεσία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού

Με έδρα την Αθήνα και έργα σε όλη την Ελλάδα, το αρχιτεκτονικό γραφείο The Hive Architects χτίζει ένα δημιουργικό μοντέλο συνεργασίας που αντλεί έμπνευση από τη συλλογικότητα, την τοπική ταυτότητα και τη σύγχρονη καθημερινή ζωή.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Η αρχιτεκτονική ως τοπίο και η αναδιαμόρφωση της ελληνικής κατοικίας

ADM 2025: The Urban Issue / Η αρχιτεκτονική ως τοπίο και η αναδιαμόρφωση της ελληνικής κατοικίας

Καθώς η νέα ελληνική αρχιτεκτονική αναζητά τρόπους να συνδυάσει τη νοηματική πυκνότητα με τον χωρικό στοχασμό, το γραφείο Façade ξεχωρίζει για την ακρίβεια, τη θεωρητική συνέπεια και τη βαθιά σύνδεση με το τοπίο.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
 Οι «δυό Μουριές» και ο Χατζηδάκις

ADM 2025: The Urban Issue / Οι «δυό Μουριές» και ο Χατζηδάκις

Πώς η λαϊκή αρχιτεκτονική της Τήνου, δύο άγριες μουριές και οι «Πασχαλιές μέσα από τη νεκρή γη» του Χατζιδάκι συναντιούνται σε μια σύγχρονη κατοικία.
ΓΡΑΦΕΙ Η ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΔΑΛΙΑΝΗ ΤΩΝ CREATIVE ARCHITECTS / ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΗΣ ΓΕΡΟΛΥΜΠΟΣ
Όταν η τοπική γλώσσα εκφράζει το διεθνές design

ADM 2025: The Urban Issue / Όταν η τοπική γλώσσα εκφράζει το διεθνές design

Το αρχιτεκτονικό γραφείο The KS Project, με ιδρύτρια την Κωνσταντίνα Συνγκιρίδη, απαντά στην πρόκληση της σύγχρονης αρχιτεκτονικής να ισορροπήσει ανάμεσα στην πίεση της τουριστικής ανάπτυξης και την ανάγκη για ουσιαστικό σχεδιασμό.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR / 3D VISUALIZATION: MARIA NEFELI PACHTA
Σχεδιάζοντας το τοπίο, την εμπειρία και το μέλλον

ADM 2025: The Urban Issue / Σχεδιάζοντας το τοπίο, την εμπειρία και το μέλλον

Με έδρα την Κρήτη και έργα που καλύπτουν την κλίμακα από την κατοικία έως τη δημόσια ανάπλαση, το αρχιτεκτονικό γραφείο Lefteris Tsikandilakis + Architects οικοδομεί ένα πλούσιο και συνθετικό αρχιτεκτονικό ιδίωμα, σε διαρκή διάλογο με τον τόπο, το φως και τον πολιτισμό.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR