Βάζουν στόχο τη μύτη μας: πώς η όσφρησή μας αξιοποιείται από τα μεγάλα brands

1

Σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει την χαρακτηριστική μυρωδιά που «σφραγίζει» τις αλυσίδες καταστημάτων εστίασης και ένδυσης. Σχεδόν απορείτε με την ομοιογένεια στον τρόπο με τον οποίο μυρίζει ο αέρας στο τάδε μπεργκεράδικο ή σε κατάστημα γνωστής αλυσίδας που φημίζεται για τα ντόνατς ή τον καλό καφέ του. 

Μπορεί ακριβώς αυτή η ομοιογένεια στη μυρωδιά να εκλαμβάνεται ως τυχαία από τον καταναλωτή, ωστόσο, δεν είναι. Είναι κομμάτι της στρατηγικής μάρκετινγκ της κάθε εταιρείας που θέλει οι καταναλωτές να συνδυάζουν στο μυαλό τους το brand, τα προϊόντα της εκάστοτε εταιρείας και τη μυρωδιά. 

Σύμφωνα με έρευνες, η όσφρηση στη διαφήμιση είναι μία δευτερεύουσα, ωστόσο πολύ σημαντική αίσθηση πάνω στην οποία μπορούν να ποντάρουν οι διαφημιστές για την αποτελεσματική προώθηση των προϊόντών τους.  Όλοι το ξέρουν αυτό: από τα μεγάλα καταστήματα της Abercrombie & Fitch μέχρι τα διαδραστικά μουσεία, όλοι στηρίζονται στη μοναδική μυρωδιά των χώρων τους που θα τους συνδέσει με το καταναλωτικό τους κοινό. 

Στην περίπτωση των μαγαζιών της Abercrombie στα καταστήματα επικρατεί μια εσάνς που λέγεται "billboard". Κάποιοι καταναλωτές διαμαρτύρονται ότι πρόκειται για μία βαριά μυρωδιά που πνίγει τους πελάτες, άλλοι τη βρίσκουν απόλυτα ταιριαστή με το μοντέλο ζωής που προωθεί το συγκεκριμένο brand. 

Για τους επικεφαλής της εταιρείας ο στόχος είναι η εσάνς να «περνάει» στον καταναλωτή ακριβώς όσα πρεσβεύει το brand: έναν πολύ σύγχρονο, σέξι τρόπο ζωής που "μυρίζει" επιτυχία και καταξίωση, χωρίς καμία επιτήδευση. 

Από την άλλη ακόμη και σε μουσεία αμερικανικής ιστορίας φροντίζουν το Τμήμα του Αμερικανικού Εμφυλίου να μυρίζει πυρίτιδα, ενώ σε μεγάλα καζίνο δεν είναι τυχαίο που ο χώρος των slot machines (τα γνωστά... αμαρτωλά μηχανήματα με τα "φρουτάκια") μυρίζουν σαν τσιχλόφουσκα ή σαν ώριμα φρούτα.

Είναι μια πρακτική που «χτυπά» κατευθείαν στο υποσυνείδητο του καταναλωτή; Φυσικά. Υπάρχει τρόπος να το καταλάβει; Χμ, μόνο όταν επιστρέφει στο σπίτι με τα λαχταριστά στο ντόνατ στο κουτί, απλώς η μυρωδιά τους λίγο έχει ξεθυμάνει. Είναι αρκετή όμως για να του θυμίζει ότι πρέπει να επιστρέψει σ' αυτό το κατάστημα για να τα αγοράσει.

Μέχρι την επόμενη φορά, λοιπόν, απλώς παρατηρήστε -ή για την ακρίβεια, μυρίστε- πώς μυρίζει κάθε χώρος στον οποίο βρίσκεστε για να αγοράσετε κάποιο αγαπημένο σας προϊόν...

Διεθνή
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ένα φλιτζάνι ρύζι τη μέρα»: 15.000 παιδιά σε κρίση υποσιτισμού μόνο σε έναν μήνα στη Γάζα, λέει η UNICEF

Διεθνή / «Ένα φλιτζάνι ρύζι τη μέρα»: 15.000 παιδιά σε κρίση υποσιτισμού μόνο σε έναν μήνα στη Γάζα, λέει η UNICEF

Η UNICEF προειδοποιεί για λιμό, με πάνω από 15.000 παιδιά να υποσιτίζονται σε έναν μόνο μήνα. Οι εικόνες πείνας και οι προετοιμασίες για νέα ισραηλινή επίθεση προκαλούν παγκόσμια ανησυχία
LIFO NEWSROOM
Ντουμπάι: 50 γραμμάρια κοκαΐνης έστειλαν Βρετανίδα ισόβια στο κολαστήριο Αλ Αουίρ

Διεθνή / Ντουμπάι: 50 γραμμάρια κοκαΐνης έστειλαν Βρετανίδα ισόβια στο κολαστήριο Αλ Αουίρ

Η ιστορία της 23χρονης Μία Ο’Μπράιαν σοκάρει: καταδικάστηκε σε ισόβια στο Ντουμπάι για κατοχή 50 γραμμαρίων κοκαΐνης - Η μητέρα της μιλά για φρικτές συνθήκες στην Αλ-Αουίρ, με καταγγελίες για βασανιστήρια, βιασμούς και απάνθρωπη μεταχείριση
LIFO NEWSROOM
Φωτιές σε Πορτογαλία - Ισπανία: Μάχη με τα μέτωπα - Έχουν καεί πάνω από 5,5 εκατ. στρέμματα

Διεθνή / Φωτιές σε Πορτογαλία - Ισπανία: Μάχη με τα μέτωπα - Έχουν καεί πάνω από 5,5 εκατ. στρέμματα

Μόλις την περασμένη Κυριακή, στην Ισπανία τερματίστηκε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης που ίσχυε επί εβδομάδες - Στην Πορτογαλία, σε μία μόνο φωτιά επιχειρούν 600 πυροσβέστες
LIFO NEWSROOM
Γεωργία: «Πεθαίνουμε για να αναπνέουν καθαρά οι Ευρωπαίοι»: Το σκοτεινό μυστικό της «πράσινης μετάβασης» της Ευρώπης

Διεθνή / Γεωργία: «Πεθαίνουμε για να αναπνέουν καθαρά οι Ευρωπαίοι»: Το σκοτεινό μυστικό της «πράσινης μετάβασης» της Ευρώπης

Καταγγελίες για ρύπανση, καρκίνους και καταρρεύσεις σπιτιών στην Τσιατούρα της Γεωργίας, καθώς η Ευρώπη εισάγει μαγγάνιο για πράσινη ενέργεια
LIFO NEWSROOM
Φάρατζ: «Ναι» σε απέλαση γυναικών αιτουσών άσυλο πίσω στους Ταλιμπάν

Διεθνή / Φάρατζ: «Ναι» σε απέλαση γυναικών αιτουσών άσυλο πίσω στους Ταλιμπάν

Η τοποθέτηση του Φάρατζ έρχεται σε αντίθεση με δηλώσεις του τον Αύγουστο, όταν είχε πει ότι «δεν συζητάμε για γυναίκες και παιδιά σε αυτό το στάδιο», κατηγορώντας τότε τα ΜΜΕ για «λανθασμένη ερμηνεία»
LIFO NEWSROOM
Ντοκιμαντέρ για την Ουγγαρία αναδεικνύει τις ανησυχητικές ομοιότητες Όρμπαν– Τραμπ

Διεθνή / Ντοκιμαντέρ για την Ουγγαρία αναδεικνύει τις ανησυχητικές ομοιότητες Όρμπαν– Τραμπ

Το «Democracy Noir» της βραβευμένης σκηνοθέτιδας Connie Field παρουσιάζει μέσα από την οπτική τριών γυναικών τη σταδιακή διολίσθηση της Ουγγαρίας προς τον αυταρχισμό υπό τον Όρμπαν, με σκηνές που θυμίζουν την άνοδο του Τραμπ
LIFO NEWSROOM
Γερμανία: Δέκα χρόνια μετά το άνοιγμα σε 1 εκατ. πρόσφυγες από τη Συρία – Τι έχει αλλάξει

Διεθνή / Γερμανία: Δέκα χρόνια μετά το άνοιγμα σε 1 εκατ. πρόσφυγες – Τι έχει αλλάξει

Το 2015-2016 πάνω από 1,1 εκατ. άνθρωποι ζήτησαν άσυλο στη Γερμανία. Συνολικά, από το 2015 έως το 2024, οι αιτήσεις ξεπέρασαν τα 2,6 εκατομμύρια, με τους περισσότερους να προέρχονται από Συρία, Αφγανιστάν και Ιράκ
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Στο σουπερμάρκετ του εξωτερικού τα άνοστα φρούτα της μαζικής βιομηχανικού τύπου υπερεντατικής καλλιέργειας μοσχοβολάνε τεχνητά, σε καταστήματα το ράφι με τις πλαστικές γυναικείες τσάντες αναδίδει μια εξαιρετικά διακριτική μυρωδιά δέρματος που καταγράφεται από το υποσυνείδητο και δημιουργεί αίσθηση πολυτέλειας...Το μάρκετινγκ, το οποίο τα τελευταία χρόνια αναπτύσσει σημαντική συνεργασία με τις νευροεπιστήμες, μας πολιορκεί από παντού. Το να ψωνίσεις χωρίς να πιαστείς χοντρό κορόιδο και να είσαι υπεύθυνος και συνειδητοποιημένος καταναλωτής έχει πλέον μετατραπεί σε υπόθεση για δυνατούς παίκτες...