Βάζουν στόχο τη μύτη μας: πώς η όσφρησή μας αξιοποιείται από τα μεγάλα brands

1

Σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει την χαρακτηριστική μυρωδιά που «σφραγίζει» τις αλυσίδες καταστημάτων εστίασης και ένδυσης. Σχεδόν απορείτε με την ομοιογένεια στον τρόπο με τον οποίο μυρίζει ο αέρας στο τάδε μπεργκεράδικο ή σε κατάστημα γνωστής αλυσίδας που φημίζεται για τα ντόνατς ή τον καλό καφέ του. 

Μπορεί ακριβώς αυτή η ομοιογένεια στη μυρωδιά να εκλαμβάνεται ως τυχαία από τον καταναλωτή, ωστόσο, δεν είναι. Είναι κομμάτι της στρατηγικής μάρκετινγκ της κάθε εταιρείας που θέλει οι καταναλωτές να συνδυάζουν στο μυαλό τους το brand, τα προϊόντα της εκάστοτε εταιρείας και τη μυρωδιά. 

Σύμφωνα με έρευνες, η όσφρηση στη διαφήμιση είναι μία δευτερεύουσα, ωστόσο πολύ σημαντική αίσθηση πάνω στην οποία μπορούν να ποντάρουν οι διαφημιστές για την αποτελεσματική προώθηση των προϊόντών τους.  Όλοι το ξέρουν αυτό: από τα μεγάλα καταστήματα της Abercrombie & Fitch μέχρι τα διαδραστικά μουσεία, όλοι στηρίζονται στη μοναδική μυρωδιά των χώρων τους που θα τους συνδέσει με το καταναλωτικό τους κοινό. 

Στην περίπτωση των μαγαζιών της Abercrombie στα καταστήματα επικρατεί μια εσάνς που λέγεται "billboard". Κάποιοι καταναλωτές διαμαρτύρονται ότι πρόκειται για μία βαριά μυρωδιά που πνίγει τους πελάτες, άλλοι τη βρίσκουν απόλυτα ταιριαστή με το μοντέλο ζωής που προωθεί το συγκεκριμένο brand. 

Για τους επικεφαλής της εταιρείας ο στόχος είναι η εσάνς να «περνάει» στον καταναλωτή ακριβώς όσα πρεσβεύει το brand: έναν πολύ σύγχρονο, σέξι τρόπο ζωής που "μυρίζει" επιτυχία και καταξίωση, χωρίς καμία επιτήδευση. 

Από την άλλη ακόμη και σε μουσεία αμερικανικής ιστορίας φροντίζουν το Τμήμα του Αμερικανικού Εμφυλίου να μυρίζει πυρίτιδα, ενώ σε μεγάλα καζίνο δεν είναι τυχαίο που ο χώρος των slot machines (τα γνωστά... αμαρτωλά μηχανήματα με τα "φρουτάκια") μυρίζουν σαν τσιχλόφουσκα ή σαν ώριμα φρούτα.

Είναι μια πρακτική που «χτυπά» κατευθείαν στο υποσυνείδητο του καταναλωτή; Φυσικά. Υπάρχει τρόπος να το καταλάβει; Χμ, μόνο όταν επιστρέφει στο σπίτι με τα λαχταριστά στο ντόνατ στο κουτί, απλώς η μυρωδιά τους λίγο έχει ξεθυμάνει. Είναι αρκετή όμως για να του θυμίζει ότι πρέπει να επιστρέψει σ' αυτό το κατάστημα για να τα αγοράσει.

Μέχρι την επόμενη φορά, λοιπόν, απλώς παρατηρήστε -ή για την ακρίβεια, μυρίστε- πώς μυρίζει κάθε χώρος στον οποίο βρίσκεστε για να αγοράσετε κάποιο αγαπημένο σας προϊόν...

Διεθνή
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γερμανία: 61χρονος νάρκωνε, βίαζε και βιντεοσκοπούσε τη σύζυγό του για χρόνια

Διεθνή / Γερμανία: 61χρονος νάρκωνε, βίαζε και βιντεοσκοπούσε τη σύζυγό του για χρόνια

Η υπόθεση θυμίζει τη δίκη του Ντομινίκ Πελικό στη Γαλλία, ο οποίος για πάνω από μια δεκαετία νάρκωνε τη σύζυγό του και την παρέδιδε σε δεκάδες άντρες που εντόπιζε σε διαδικτυακά chat rooms, βιντεοσκοπώντας στη συνέχεια τις πράξεις τους
THE LIFO TEAM
Γάζα: Συνομιλίες σήμερα στη Φλόριντα μεταξύ ΗΠΑ και μεσολαβητών - Τι προσμένει η Χαμάς

Διεθνή / Γάζα: Συνομιλίες σήμερα στη Φλόριντα μεταξύ ΗΠΑ και μεσολαβητών - Τι προσμένει η Χαμάς

Το Κατάρ και η Αίγυπτος, που ενεργούν ως μεσολαβητές αλλά και ως εγγυητές της κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας, ζητούν να ξεκινήσει η επόμενη φάση του αμερικανικού σχεδίου
THE LIFO TEAM

σχόλια

1 σχόλια
Στο σουπερμάρκετ του εξωτερικού τα άνοστα φρούτα της μαζικής βιομηχανικού τύπου υπερεντατικής καλλιέργειας μοσχοβολάνε τεχνητά, σε καταστήματα το ράφι με τις πλαστικές γυναικείες τσάντες αναδίδει μια εξαιρετικά διακριτική μυρωδιά δέρματος που καταγράφεται από το υποσυνείδητο και δημιουργεί αίσθηση πολυτέλειας...Το μάρκετινγκ, το οποίο τα τελευταία χρόνια αναπτύσσει σημαντική συνεργασία με τις νευροεπιστήμες, μας πολιορκεί από παντού. Το να ψωνίσεις χωρίς να πιαστείς χοντρό κορόιδο και να είσαι υπεύθυνος και συνειδητοποιημένος καταναλωτής έχει πλέον μετατραπεί σε υπόθεση για δυνατούς παίκτες...