Βάζουν στόχο τη μύτη μας: πώς η όσφρησή μας αξιοποιείται από τα μεγάλα brands

1

Σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει την χαρακτηριστική μυρωδιά που «σφραγίζει» τις αλυσίδες καταστημάτων εστίασης και ένδυσης. Σχεδόν απορείτε με την ομοιογένεια στον τρόπο με τον οποίο μυρίζει ο αέρας στο τάδε μπεργκεράδικο ή σε κατάστημα γνωστής αλυσίδας που φημίζεται για τα ντόνατς ή τον καλό καφέ του. 

Μπορεί ακριβώς αυτή η ομοιογένεια στη μυρωδιά να εκλαμβάνεται ως τυχαία από τον καταναλωτή, ωστόσο, δεν είναι. Είναι κομμάτι της στρατηγικής μάρκετινγκ της κάθε εταιρείας που θέλει οι καταναλωτές να συνδυάζουν στο μυαλό τους το brand, τα προϊόντα της εκάστοτε εταιρείας και τη μυρωδιά. 

Σύμφωνα με έρευνες, η όσφρηση στη διαφήμιση είναι μία δευτερεύουσα, ωστόσο πολύ σημαντική αίσθηση πάνω στην οποία μπορούν να ποντάρουν οι διαφημιστές για την αποτελεσματική προώθηση των προϊόντών τους.  Όλοι το ξέρουν αυτό: από τα μεγάλα καταστήματα της Abercrombie & Fitch μέχρι τα διαδραστικά μουσεία, όλοι στηρίζονται στη μοναδική μυρωδιά των χώρων τους που θα τους συνδέσει με το καταναλωτικό τους κοινό. 

Στην περίπτωση των μαγαζιών της Abercrombie στα καταστήματα επικρατεί μια εσάνς που λέγεται "billboard". Κάποιοι καταναλωτές διαμαρτύρονται ότι πρόκειται για μία βαριά μυρωδιά που πνίγει τους πελάτες, άλλοι τη βρίσκουν απόλυτα ταιριαστή με το μοντέλο ζωής που προωθεί το συγκεκριμένο brand. 

Για τους επικεφαλής της εταιρείας ο στόχος είναι η εσάνς να «περνάει» στον καταναλωτή ακριβώς όσα πρεσβεύει το brand: έναν πολύ σύγχρονο, σέξι τρόπο ζωής που "μυρίζει" επιτυχία και καταξίωση, χωρίς καμία επιτήδευση. 

Από την άλλη ακόμη και σε μουσεία αμερικανικής ιστορίας φροντίζουν το Τμήμα του Αμερικανικού Εμφυλίου να μυρίζει πυρίτιδα, ενώ σε μεγάλα καζίνο δεν είναι τυχαίο που ο χώρος των slot machines (τα γνωστά... αμαρτωλά μηχανήματα με τα "φρουτάκια") μυρίζουν σαν τσιχλόφουσκα ή σαν ώριμα φρούτα.

Είναι μια πρακτική που «χτυπά» κατευθείαν στο υποσυνείδητο του καταναλωτή; Φυσικά. Υπάρχει τρόπος να το καταλάβει; Χμ, μόνο όταν επιστρέφει στο σπίτι με τα λαχταριστά στο ντόνατ στο κουτί, απλώς η μυρωδιά τους λίγο έχει ξεθυμάνει. Είναι αρκετή όμως για να του θυμίζει ότι πρέπει να επιστρέψει σ' αυτό το κατάστημα για να τα αγοράσει.

Μέχρι την επόμενη φορά, λοιπόν, απλώς παρατηρήστε -ή για την ακρίβεια, μυρίστε- πώς μυρίζει κάθε χώρος στον οποίο βρίσκεστε για να αγοράσετε κάποιο αγαπημένο σας προϊόν...

Διεθνή
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Lucky» Lackadoo: Πέθανε στα 103 του ο πιλότος των Β-17 του Β' Παγκοσμίου Πολέμου – Η απίστευτη ιστορία του

Διεθνή / Πέθανε στα 103 του ο πιλότος των Β-17 του Β' Παγκοσμίου Πολέμου – Η απίστευτη ιστορία του

Ο Τζον «Λάκι» Λακαντού, ο βετεράνος πιλότος του 100ού Σμήνους Βομβαρδισμού των ΗΠΑ, έφυγε στα 103 του χρόνια αφήνοντας πίσω του μια συγκλονιστική μαρτυρία για τις πιο αιματηρές αερομαχίες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και το βιβλίο του «Damn Lucky»
LIFO NEWSROOM
«Το Ισραήλ διαπράττει γενοκτονία στη Γάζα»: Η Κομισιόν παίρνει αποστάσεις από τη δήλωση της Ριμπέρα

Διεθνή / «Το Ισραήλ διαπράττει γενοκτονία στη Γάζα»: Η Κομισιόν παίρνει αποστάσεις από τη δήλωση της Ριμπέρα

Η Τερέσα Ριβέρα κατηγόρησε για πρώτη φορά δημόσια το Ισραήλ ότι διαπράττει γενοκτονία στη Γάζα, προκαλώντας αντιδράσεις από το Τελ Αβίβ και αποστασιοποίηση της ΕΕ
LIFO NEWSROOM
Σερβία: «Βούτσιτς φύγε» - Δακρυγόνα και συγκρούσεις διαδηλωτών και αστυνομίας

Διεθνή / Σερβία: «Βούτσιτς φύγε» - Δακρυγόνα και συγκρούσεις διαδηλωτών και αστυνομίας

Οι διαδηλωτές συνεπλάκησαν με την αστυνομία μπροστά από τη φιλοσοφική σχολή και πέταξαν φωτοβολίδες, ενώ η αστυνομία χρησιμοποίησε δακρυγόνα και χειροβομβίδες κρότου-λάμψης
LIFO NEWSROOM
Ο Τραμπ απειλεί με δασμούς την ΕΕ μετά το πρόστιμο-μαμούθ στην Google: «Η Κομισιόν πρέπει να σταματήσει»

Διεθνή / Ο Τραμπ απειλεί με δασμούς την ΕΕ μετά το πρόστιμο-μαμούθ στην Google: «Η Κομισιόν πρέπει να σταματήσει»

Η απόφαση των Βρυξελλών για την Google ήταν αναμενόμενη, καθώς από το 2023 η ΕΕ είχε προειδοποιήσει ότι θα επιδιώξει ακόμη και διάσπαση δραστηριοτήτων στον κλάδο του Adtech, χωρίς αυτό να αποφασιστεί στο παρόν στάδιο
LIFO NEWSROOM
«Αν δεν με είχαν κρατήσει στο γραφείο, θα ήμουν κι εγώ μέσα», λέει επιζήσασα της τραγωδίας στο τελεφερίκ της Λισαβόνας

Διεθνή / «Αν δεν με είχαν κρατήσει στο γραφείο, θα ήμουν κι εγώ μέσα», λέει επιζήσασα της τραγωδίας στο τελεφερίκ της Λισαβόνας

«Είμαι ευγνώμων που γλίτωσα, αλλά την ίδια στιγμή είμαι πάρα πολύ θυμωμένη, γιατί χάθηκαν συνάδελφοί μου και τόσοι άλλοι άνθρωποι», δήλωσε
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Στο σουπερμάρκετ του εξωτερικού τα άνοστα φρούτα της μαζικής βιομηχανικού τύπου υπερεντατικής καλλιέργειας μοσχοβολάνε τεχνητά, σε καταστήματα το ράφι με τις πλαστικές γυναικείες τσάντες αναδίδει μια εξαιρετικά διακριτική μυρωδιά δέρματος που καταγράφεται από το υποσυνείδητο και δημιουργεί αίσθηση πολυτέλειας...Το μάρκετινγκ, το οποίο τα τελευταία χρόνια αναπτύσσει σημαντική συνεργασία με τις νευροεπιστήμες, μας πολιορκεί από παντού. Το να ψωνίσεις χωρίς να πιαστείς χοντρό κορόιδο και να είσαι υπεύθυνος και συνειδητοποιημένος καταναλωτής έχει πλέον μετατραπεί σε υπόθεση για δυνατούς παίκτες...