Τα συστατικά της ''Μυστικής Συνταγής"

Τα συστατικά της ''Μυστικής Συνταγής" Facebook Twitter
Ο δρόμος δεν είναι σπίτι, δεν έχει μανά και πατέρα να σε ακούσουν να σε δεχτούν με ανιδιοτέλεια, δεν σου χρωστάει αλλά του χρωστάς γιατί σε μαθαίνει να μιλάς μετρημένα, να ακούς, να βλέπεις και να σκέφτεσαι. Δεν έχει μέτρο, ούτε όρια, όλα παιζουν και αν παίξεις πρέπει να είσαι έτοιμος να χάσεις...
0

 

Τα συστατικά της ''Μυστικής Συνταγής" Facebook Twitter
Η κρίση μας έχει επηρεάσει αρχικά σαν ανθρώπους, σα μονάδες κι ύστερα σαν συγκρότημα. Δεν μας αφήνει να ορθοποδήσουμε οικονομικά, να ζούμε με άνεση. Έρχονται στιγμές που έχεις ένα μεγάλο ερωτηματικό στο μυαλό σου για το ο,τιδήποτε, που μπλοκάρει τις κινήσεις σου και δεν σε αφήνει να εξελιχθείς.Μια μεγάλη αμφιβολία για το τι κάνουμε και τι πρόκειται να γίνει.Αυτό βέβαια δε μας κρατάει κάτω, δε σταματάμε να ελπίζουμε, απλά μας πεισμώνει περισσότερο και μας εμπνέει...

 

Για ποιο λόγο κάνετε hip hop; 

Al Zaman: Είμαστε hip hop γιατί είναι το zen μας, η φιλοσοφία που χαρακτηρίζει τη ζωή μας. Είναι ο κώδικας που τρεχει το λειτουργικό μας. Η rap μουσική είναι άμεση γυμνή και χωρίς περιορισμούς με "ρεμπέτικη" αντίληψη, με φόβους, πάθη, ανησυχίες, για το χτες το σημερα και το αύριο, με απώτερο σκοπό την προσωπική λύτρωση από το μίσος, και την παγκόσμια ειρήνη

Dios Los: Κάνουμε hip hop γιατί μας αρέσει η αμεσότητα. Το ραπ μοιάζει με ομιλία και μπορεί να γίνει εύκολα αντιληπτό το μήνυμα που θες να περάσεις στον ακροατή. Δεν περιορίζεσαι στην ανάπτυξη του θέματος που αναλύεις. Δεν έχει όρια. Επίσης το κάνουμε γιατί μας αρέσει ο ρυθμός στα bpm που κυμαίνεται το ραπ, το groove της και το επαναστατικό της ύφος. Είναι είδος επανάστασης και συνεχούς διαμαρτηρίας, ένα μέσον που μπορείς να αραδιάσεις ό,τι έχεις μες στο κεφάλι σου και να λες τις καθημερινές σου ανησυχίες. Γιατί στο κάτω κάτω όλοι έχουμε παράπονα απ’ τον κόσμο που ζούμε κι όλοι τον φανταζόμαστε διαφορετικό. Εμείς απλά επιλέγουμε αυτόν τον τρόπο.

Θράσυς: Στην αρχή η φάση με το hip-hop ξεκίνησε για πλάκα. Πρωτα κάναμε κάποια freestyle με τον Dios Los και επειτα μπήκαμε στην διαδικασία να ηχογραφήσουμε μερικά κομμάτια τα όποια τελικά μας άρεσαν. Τα δώσαμε σε μερικούς φίλους και αφού πήραν καλές κριτικές βρήκαμε την δύναμη να ξεκινήσουμε, δύναμη που όσο εισπράττουμε θα συνεχίζουμε.

«Επιτυχία είναι να ξεχάσεις την λέξη επιτυχία και να ζεις χωρίς το βάρος της ανάγκης για επιβράβευση.»


Ποιος είναι ο μεγαλύτερος συμβιβασμός που έχετε κάνει από το 2002 που σχηματίστηκε η «Μυστική Συνταγή» μέχρι σήμερα;

Dios Los: Δε θυμάμαι να έχει γίνει κάτι τέτοιο. Δε μας δεσμεύει κάτι και δε μας δέσμευε επί της ουσίας ποτέ. Λειτουργούμε με ένα δικό μας ρυθμό και με μια δικιά μας λογική, πράγμα που μας κάνει να λειτουργούμε κατά κύριο λόγο αυτόνομα. Οπότε δεν είναι και πολλές οι πιθανότητες να συμβιβαστούμε με κάτι άλλο που δεν μας αρέσει ή να επέμβουν τρίτοι.

Θράσυς: Nα αφήσω τον εγωισμό μου έξω απο αυτή και να συνυπάρξω με ενα αρχικά και έπειτα με περισσότερα άτομα ως μπάντα για να βγει το συγκεκριμένο αποτέλεσμα.


Τι είναι αυτό που κατά την γνώμη σας κάνει ιδιαίτερο το Γαλάτσι σε σχέση με άλλες αθηναϊκές συνοικίες;

Dios Los: Ίσως να μην έχει κάτι ιδιαίτερο σαν περιοχή που να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες, απλά απ’ το Γαλάτσι ξεφύτρωσαν αρκετά ταλέντα της ραπ κι αυτό συνεχίζεται σαν παράδοση, περνάει απ’ τους μεγαλύτερους στους μικρότερους με το πέρασμα των γενεών. Με αποτέλεσμα να πολλαπλασιάζονται όλο και περισσότερο στη ραπ σκηνή αυτοί που κρατάει η σκούφια τους από το Γαλάτσι.

Θράσυς: Καταρχάς και μόνο το οτι το Γαλάτσι είναι η γειτονιά μου, ειναι ένας λόγος που το κάνει ξεχωριστό. Μια κυριότερη αιτία ειναι το οτι η μουσική που ακολουθώ άνθισε κατά μεγάλο μέρος της σε αυτό.

Στο site σας γράφετε ότι θέλετε μέσω της μουσικής σας να αναδείξετε τα ιδανικά του δρόμου. Ποια είναι αυτά τα ιδανικά;

Al Zaman: Ο δρόμος δεν είναι σπίτι, δεν έχει μανά και πατέρα να σε ακούσουν να σε δεχτούν με ανιδιοτέλεια, δεν σου χρωστάει αλλά του χρωστάς γιατί σε μαθαίνει να μιλάς μετρημένα, να ακούς, να βλέπεις και να σκέφτεσαι. Δεν έχει μέτρο, ούτε όρια, όλα παιζουν και αν παίξεις πρέπει να είσαι έτοιμος να χάσεις. Ουσιαστικά ο "δρόμος" ειναι η ίδια η ζωη, ειλικρίνεια, σεβασμός, ενότητα με τ'αδέρφια σου και θετική σκέψη οσο δύσκολα κι αν είναι τα πράγματα γιατί αλλιώς δεν επιβιώνεις ούτε στο σπίτι σου.


Τι είναι αυτό που σας προκαλεί σήμερα οργή;

Al Zaman: Οι φέτες από το τυρί του τοστ που κολλάνε, και οι άνθρωποι που παραιτούνται στις δυσκολίες

Dios Los: Αυτό που προκαλεί οργή σήμερα είναι το πόσο κατευθυνόμενος είναι ο κόσμος. Το πόσο εύκολα ελέγχουν τις ζωές μας κι επεμβαίνουν στην καθημερινότητά μας. Πιο πολύ οργή όμως μου προκαλούν οι άνθρωποι που δέχονται να γίνουν πιόνια σ’ αυτό το παιχνίδι και δεν κάνουν κάτι να το αλλάξουν. Είναι κακό να κρύβεσαι ανάμεσα στους πολλούς είναι δειλία.

Θράσυς: Οργή μου προκαλεί η απληστία και η έλλειψη συμπόνιας.

Ποιες είναι οι δυσκολίες για κάποιον που θέλει να κάνει hip hop στην Αθήνα του 2014;

Al Zaman: Καμία απολύτως δυσκολία πέραν του βασικού εξοπλισμού. Όλα στο χέρι μας είναι. Εξαρτάται όμως τι αποτέλεσμα θέλεις να βγάλεις. Όταν κάνεις κάτι με κέφι όλα γίνονται εύκολα.

Dios Los: Τα πράγματα είναι πολύ εύκολα για κάποιον που θέλει πλέον να κάνει hip hop. Ο δρόμος είναι στρωμένος, υπάρχει πλήρης ενημέρωση σχεδόν για τα πάντα από το διαδίκτυο. Αγοράζει ένα laptop ή ένα mpc και ξεκινάει. Ούτε χαρτί για τις ρίμες δεν χρειάζεται πλέον.

Θράσυς: Οι δυσκολίες δεν βρίσκονται τόσο στο να παράγεις μια δουλειά, οσο το να την αναδείξεις αφού πλέον υπάρχουν τόσα σχήματα στην hip hop σκηνή. Είναι δύσκολο πλέον, με τοσο ανταγωνισμό να κάνεις τον άλλο να σε ακούσει.

Τα συστατικά της ''Μυστικής Συνταγής" Facebook Twitter
Για μένα ορισμός της επιτυχίας είναι να ακουστούν τα κομμάτια μας από όσο πιο πολλούς ανθρώπους γίνεται. Να μας ακούει κάποιος και να του φτιάχνει η διάθεση, να ταυτίζεται μαζί μας, να κουνιόμαστε στο ίδιο beat. Τα υπόλοιπα νομίζω έρχονται μετά...



Ποια είναι η μεγαλύτερη ικανοποίηση που έχετε πάρει τα χρόνια της «Μυστικής Συνταγής»;

Al Zaman: Όταν άκουσα έναν πιτσιρικά στον ηλεκτρικό να κοπανάει ενα κομμάτι μας στα ακουστικά και να κουνάει το κεφάλι.

Dios Los:Δεν είναι κάποιο συγκεκριμένο γεγονός, η ικανοποίησή μας έρχεται όταν μαθαίνουμε ότι υπάρχει κόσμος που μας ακούει εκτός απ’την Αθήνα και στην επαρχία. Και φυσικά στα live όταν βλέπεις να λέει κάποιος τους στίχους σου μαζί σου και να κουνιέται.

Θράσυς: Κάθε φορά που βγάζουμε ένα ωραίο κομμάτι ή όταν ο κόσμος τραγουδάει τα κομμάτια μας και τα νιώθει.

Ένα top5 με αγαπημένα κομμάτια σας που θα ακούγατε ξανά και ξανά;

Al Zaman:
John Coltrane - my favourite things


Dios Los:
Gill Scott Heron - Me and the devil


Θράσυς:
Dead wrong- Notorious BIG, My yout- Joey Bada$$

 


Υπάρχει κάποιο live αγαπημένη σας μπάντας που να έχει μείνει ανεξίτηλο στην μνήμη σας; Τι θυμάστε από αυτό;

Dios Los: Το live του Krs-One στην Αθήνα. Από μόνο του το γεγονός ότι βλέπεις ένα θρύλο μπροστά σου να λέει τα κομμάτια που έχεις χιλιοακούσει από μικρός είναι τρανταχτό. Παρόλα αυτά μ’εντυπωσίασε πολύ η σκηνική του παρουσία, η ερμηνεία του, η άνεσή του στο μικρόφωνο, η επικοινωνία του με το κοινό και κυρίως ο τρόπος που χειρίστηκε το live. Ήταν ότι πιο ραπ έχω δει!



Ποια είναι η γνώμη σας για το φαινόμενο «Ραπάροντας στα μπουζούκια»;

Al Zaman: Το ψωμάκι τους βγάζουν νταξει τι να πεις;
Το ραπ και σε ηπειρώτικο κουμπώνει. Άμα λεει κατι σωστό έχει νόημα αλλά δε λέει όμως! Η ντροπή δεν είναι δουλειά.

Dios Los: Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα. Αν κατά τη γνώμη τους μπορούν να προσαρμόσουν το ραπ στα μπουζούκια και πιστεύουν ότι του ταιριάζει τουλάχιστον αισθητικά, ας το κάνουν. Εμένα προσωπικά ο συνδυασμός ρίμας και beat, με λουλούδια στην πίστα κι ένα σωρό άδεια μπουκάλια-μπόμπες Ballantine’s δε μου πολυταιριάζει. Και δεν είναι ότι είναι ένας τρόπος να περάσει το ραπ σε ένα άλλο κοινό που δεν το γνωρίζει.

Δυστυχώς παρουσιάζουν το ραπ με ένα τρόπο που τους βολεύει, μια πτυχή του δεν υφίσταται, απλά και μόνο για να γίνει αρεστό στη μάζα.Έτσι όμως σχηματίζονται λάθος εντυπώσεις περί της κουλτούρας αυτής. Το κοριτσάκι που θα γυρίσει τα ξημερώματα σπίτι του μεθυσμένο, θα μείνει με την εντύπωση ότι το ραπ είναι ένα είδος μουσικής που το συναντάς στα μπουζούκια!


H «Μυστική Συνταγή» σχηματίστηκε πριν την οικονομική κρίση και συνεχίζει μέσα σε αυτή. Πόσο την άλλαξε η κρίση;

Al Zaman: Πέφτουν τα budget, τώρα ποια δε μαγειρεύουμε με σαφραν, κρόκος Κοζάνης αποκλειστικά. Το φαγητό θέλει φρέσκα υλικά, και λίγα να είναι αρκούν να μυρίσει η γειτονιά.

Dios Los:
Η κρίση μας έχει επηρεάσει αρχικά σαν ανθρώπους, σα μονάδες κι ύστερα σαν συγκρότημα. Δεν μας αφήνει να ορθοποδήσουμε οικονομικά, να ζούμε με άνεση. Έρχονται στιγμές που έχεις ένα μεγάλο ερωτηματικό στο μυαλό σου για το ο,τιδήποτε, που μπλοκάρει τις κινήσεις σου και δεν σε αφήνει να εξελιχθείς.Μια μεγάλη αμφιβολία για το τι κάνουμε και τι πρόκειται να γίνει.Αυτό βέβαια δε μας κρατάει κάτω, δε σταματάμε να ελπίζουμε, απλά μας πεισμώνει περισσότερο και μας εμπνέει.

Ποιος είναι για εσάς ο ορισμός της επιτυχίας;

Al Zaman:
Επιτυχία είναι να ξεχάσεις την λέξη επιτυχία και να ζεις χωρίς το βάρος της ανάγκης για επιβράβευση.

Dios Los:
Για μένα ορισμός της επιτυχίας είναι να ακουστούν τα κομμάτια μας από όσο πιο πολλούς ανθρώπους γίνεται. Να μας ακούει κάποιος και να του φτιάχνει η διάθεση, να ταυτίζεται μαζί μας, να κουνιόμαστε στο ίδιο beat. Τα υπόλοιπα νομίζω έρχονται μετά.


Θέλετε να κάνετε μια ερώτηση στον εαυτό σας; (αν θέλετε μπορείτε να την απαντήσετε κιόλας!)

Dios Los: Κάνουμε κάθε βράδυ που κλείνουμε τα μάτια πριν μας πάρει ο ύπνος. Ας μας κάνει και κανένας άλλος!

Μπορείτε να μας στείλετε μια φωτογραφία με κάτι που δεν μπορείτε να αποχωριστείτε με τίποτα;

 


 

 ________________

Σε λίγο καιρό θα έρθει το νέο solo του Dios Los με τίτλο «Μαύροι» κύκλοι αλλά και ένας δίσκος απο τον Θρασυ σε συνεργασία με τον Αναιδή (6αρια). Παράλληλα ετοιμάζεται ο νέος δίσκος της Μυστικής Συνταγής.

Μυστική Συνταγή

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ