Εντυπώσεις από το Plissken Festival

Εντυπώσεις από το Plissken Festival Facebook Twitter
1

 

Εντυπώσεις από το Plissken Festival Facebook Twitter
Φωτογραφία: Παναγιώτης Μαΐδης/ GREKAMAG.gr

Πριν τις εντυπώσεις από το φετινό Plissken αρχή με μια ερώτηση: Γιατί το Plissken είναι μουσικό φεστιβάλ και δεν το παίζει μουσικό φεστιβάλ;(όχι δεν είναι μόνο το line up)

Απάντηση:

1.

Ο χώρος που έχει επιλεγεί είναι κατάλληλος για την διεξαγωγή του event. Που θα πει, ο κόσμος είναι σε θέση να παρακολουθήσει με ασφάλεια και άνεση το θέαμα χωρίς να στριμώχνεται σαν σαρδέλα. Το πώς θα γίνει αυτό αφορά τους διοργανωτές οι οποίοι σύμφωνα με την ζήτηση των εισιτηρίων πρέπει να επιλέγουν το κατάλληλο μέρος. Ο ήχος πρέπει να είναι όσο καλύτερος γίνεται.

2.

Ο χρόνος των θεατών είναι ότι πολυτιμότερο έχουν σε τούτη την σύντομη ζωή που ζούν. Δεν γίνεται να τους τον ροκανίζεις με σαχλές καθυστερήσεις. Στο Plissken οι αλλαγές γινόντουσαν με Βρετανική ακρίβεια. Μέσα σε δέκα λεπτά, άντε λίγο παραπάνω για τους Swans, όλα ήταν έτοιμα. Παρακολουθούσαμε τους τεχνικούς σε εκείνο το δεκάλεπτο να τα ετοιμάζουν όλα. Εικόνα-σοκ για όλους εμάς που θεωρούμε δεδομένη την αναμονή στις συναυλίες δεκαετίες τώρα. Γιατί όλα εδώ λειτουργούν ρολόι; Μήπως επειδή κάποιοι είναι πιο σοβαροί από τους άλλους;

3.

Το Line up σου πρέπει να έχει ταυτότητα. Αυτό το λίγο από όλα, το «βάλε-βγάλε-να το αφήσω;» με τα ονόματα πρέπει κάποιοι στιγμή να τελειώσει. Τι θες τελικά να μας παρουσιάσεις; Διεθνή ονόματα του ροκ; Έντεχνο; Jazz; ή καλή ώρα όπως το Plissken κυρίως φρέσκο υλικό με παλιούς που εξακολουθούν να ορίζουν το σήμερα της μουσικής; Πρέπει να αποφασίσεις.

Εντυπώσεις από το Plissken Festival Facebook Twitter
Φωτογραφία: Παναγιώτης Μαΐδης/ GREKAMAG.gr

Μερικές εντυπώσεις από το φετινό γενέθλιο πάρτι του Plissken από την αρχή μέχρι τους Swans. Δυστυχώς Simian Mobile Disco δεν μπόρεσα να δω διότι ο συνδυασμός πρωινή δουλειά-καθημερινή -ηλικία δεν με άφησε:

Son Lux: Τι μορφή ο Ryan Lott! Όπου «μορφή» βάλτε έναν νέο άνθρωπο με ωραία φωνή και καλοδουλεμένο υλικό. Ζούσε τα κομμάτια στην σκηνή χωρίς καθόλου πόζα. Είναι δύσκολο να αφήσεις την πόζα στην απέξω σε μια (ψηφιακή) εποχή που ορίζεται από αυτή. Με ανάγκασε να τον ψάξω περισσότερο σήμερα μετά την χθεσινή του εμφάνιση.

Lee "Scratch" Perry: Γκουρού. Πάνω-κάτω στην σκηνή του Plissken σαν να βλέπεις την ιστορία της Ρεγκε να περνάει μπροστά από τα μάτια σου. Και τι πιο ωραίο να σου τραγουδάει «Happy Birthday» για τα τέταρτα γενέθλια σου αυτός ο παππούς-θρύλος από την Τζαμάικα; A! και αγαπητέ εσύ που ρώτησες «τι είναι όλα αυτά που φοράει;» να ξέρεις ότι όλα αυτά τα έχουν αντιγράψει οι νεώτεροι για να φανούν κουλ με πολλές φορές αστεία αποτελέσματα. Αυτός είναι κουλ επειδή δεν τον νοιάζει το πώς φαίνεται γιατί σε αυτή την φάση του έχει ήδη γράψει την ιστορία του στη μουσική. Επίσης, ο μπάφος μόνο δεν αρκεί για να πάρεις μυρωδιά από τη μουσική της Τζαμάικας.

The Bug: Όχι ο ήχος που προτιμώ. Μου φάνηκε μονοδιάστατος αλλά μάλλον η γνώμη μου δεν μετράει. Αν και η αγάπη μου για την Ninja Tune είναι μεγάλη (Bonobo, The Cinematic Orchestra, Coldcut, Dj Food κ.τ.λ) εδώ έχουμε να κάνουμε με κάτι εντελώς διαφορετικό. Έχει και στην Αθήνα ένα σκληρό πυρήνα θαυμαστών που μάλλον ικανοποιήθηκε.

Swans: Εμπειρία. Τι λάθη έκαναν ή δεν έκαναν στο live τους δεν έχω ιδέα. Μπήκα σε ένα τριπάκι για όση ώρα κράτησε και δεν ήθελα να βγω. Δεν ήθελα να πάρω τα μάτια μου από την σκηνή λες και παρακολουθούσα κάποια θεατρική παράσταση ή κινηματογραφική ταινία και θα έχανα την συνέχεια. Άψογο, προσηλωμένο στην σκηνή, κοινό.

Εύχομαι στο Plissken να κρατήσει για πολλά χρόνια μα πάνω από όλα να κρατήσει χαρακτήρα. Χρόνια πολλά!


Ωραίο βίντεο απο την χθεσινή εμφάνιση των Swans:


 

Μουσική
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Φεύγει σαν σήμερα από τη ζωή η Edith Piaf. «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ

σχόλια

1 σχόλια
ποπο κρίμα να έχουμε τόσο διαφορετική άποψη... αλήθεια με αυτά που διάβασα ένιωσα λες και πήγα σε άλλο live. με το πρώτο σκέλος συμφωνώ σε όλα εκτός από to 3. αν και μου άρεσαν σχεδόν όλα τα ονόματα τα θεώρησα εξαιρετικά άσχετα μεταξύ τους. (lee "scratch" perry με swans και simian mobile disco μαζί? ότι να'ναι δηλαδή...). όσον αφορά τις μπάντες, son lux δυστυχώς δε πρόλαβα να δω (μιας και όπως αναφέρθηκε και στο άρθρο πίστευα ότι θα υπάρξει η κλασική καθυστέρηση και θα βγει μια ώρα μετά). lee "scratch" perry χάααλια... δε μου άρεσε καθόλου. the bug λάτρεψα (ήδη μου άρεσε πολύ και τον άκουγα καιρό αλλά ειδικά με το live ξετρελάθηκα) και οι swans μου φάνηκαν σχεδόν φρικτοί. αν και μου άρεσαν αρκετά κομμάτια τους πριν τους δω live, στο plissken όταν παίξανε απλά σχεδόν παρακάλαγα να τελειώσουν. τρομερή βαβούρα, μονοτονία, τα κομμάτια τραβηγμένα από τα μαλλιά σε διάρκεια. γενικώς δεν. (αλλά οκ άποψη μου)