Πού πάνε τα έργα του Banksy όταν εξαφανίζονται;

Πού πάνε τα έργα του Banksy όταν εξαφανίζονται; Facebook Twitter
1
Πού πάνε τα έργα του Banksy όταν εξαφανίζονται; Facebook Twitter
Leopard και Barcode

 

Με τις τιμές να ανεβαίνουν συνέχεια στις δημοπρασίες, τα έργα του Μπάνκσι, «ελεύθερα» και εκτεθειμένα στους δρόμους της Βρετανίας και της Αμερικής αποτελούν πολλές φορές στόχο κλοπής. Η πιο πρόσφατη ιστορία της εξαφάνισης του έργου του ήταν αυτή όταν ο ιδιοκτήτης της παμπ έξω από την οποία έκανε το έργο του, το πήρε και το πούλησε για να σώσει την επιχείρησή του.

 

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, το έργο του με έναν αρουραίο που φορά το μπερέ του Τσε Γκεβάρα και βρισκόταν έξω από το ξενοδοχείο  Red Victorian στο σαν Σαν Φρανσίσκο από το 2010, μεταφέρθηκε στο λόμπι της Bank Tower στο Λος Άντζελες. Ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου ήταν υποχρεωμένος να σβήσει το έργο, υπακούοντας στους τοπικούς αντι-γκράφιτι νόμους. Το αντικαπιταλιστικό «κομμάτι» του Μπάνκσι ανέλαβαν να το σώσουν τα μέλη της ομάδας«Save the Banksy". Η ομάδα αυτή ψάχνει να βρει μια μόνιμη στέγη για το έργο το οποίο θα φιλοξενηθεί στην Τράπεζα προσωρινά, υπό τον όρο να είναι προσβάσιμο σε όλους όσους θέλουν να το δουν.

Η ιστορία εξαφάνισης νούμερο δυο αφορά σε ένα έργο του που πιστεύεται ότι έχει γίνει το 1999 ή το 2000 στη γενέτειρά του, το Μπρίστολ.

Το στένσιλ αυτό είναι γνωστό με τον τίτλο ως Leopard και Barcode και ανακαλύφθηκε για πρώτη φορά στην πλευρά ενός σπιτιού στην Pembroke Road,  στο Μπρίστολ. Κατά τη διάρκεια της ανάπλασης της περιοχής και της ανακατασκευής της, το 2010, το έργο εξαφανίστηκε μυστηριωδώς προς μεγάλη απογοήτευση των οπαδών της τέχνης του δρόμου.

 

Ακριβώς τέσσερα χρόνια αργότερα, το έργο επανεμφανίσθηκε σε μια έκθεση στο Nailsea School του Μπράιτον. Ένας καθηγητής, πριν την κατεδάφιση του κτιρίου αφαίρεσε το έργο για να το σώσει και το κράτησε φυλαγμένο κάτω από το κρεβάτι του τυλιγμένο σε μια κουβέρτα. Ο καθηγητής το πήγε στο σχολείο προκειμένου να εκτεθεί στο Art Show που διοργανώθηκε, με σκοπό να ενισχυθεί η επισκεψιμότητα της έκθεσης. Δήλωσε ότι δεν προτίθεται να το πουλήσει. Ένα πρώιμο έργο του Μπάνκσι της ίδιας περιόδου, δημοπρατήθηκε στον οίκο Μπόναμ για 76.000 λίρες Αγγλίας.

Πού πάνε τα έργα του Banksy όταν εξαφανίζονται; Facebook Twitter
Το έργο του Μπάνκσι που εμφανίστηκε στην έκθεση σχολείου στο Μπράιτον Leopard and Barcode
Πού πάνε τα έργα του Banksy όταν εξαφανίζονται; Facebook Twitter
Κissing Coppers, από τον τοίχο της παμπ σε δημοπρασία στο Μαΐάμι για 575 χιλιάδες δολλάρια
Πού πάνε τα έργα του Banksy όταν εξαφανίζονται; Facebook Twitter
"Haight Street Rat"
Design
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR

σχόλια

1 σχόλια
H street art ονομάζεται έτσι γιατί είναι τέχνη του δρόμου και πρέπει να παραμένει εκεί. Είναι έργα τέχνης μεν, εφήμερα δε και αυτή ακριβώς είναι η γοητεία τους. Αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον. Βάζοντάς τα σε μία γκαλερί ή σε μία ιδιωτική συλλογή εκφυλίζονται.