Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα

Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
0


 Σύμφωνοι, ο Σεπτέμβριος μπορεί να μοιάζει ακόμα πολύ μακριά, αλλά τα νέα όσον αφορά τα Φθινοπωρινά εικαστικά δρώμενα της πόλης είναι παραπάνω από καλά.

Πιο συγκεκριμένα, το μεγάλο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης που θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά φέτος υπόσχεται την καλύτερη "επιστροφή" στην πόλη, μέσα από ένα μηνιαίο πρόγραμμα εκθέσεων και δράσεων εξ' ολοκλήρου αφιερωμένων στην πιο αγαπημένη μας, και συνεχώς εξελισσόμενη, μορφή αστικής τέχνης.

Την τέχνη του δρόμου.

Ο επιμελητής του Φεστιβάλ και director του Studio 4, Ανδρέας Φακής, και ο project manager του και διοργανωτής του Διεθνούς Φεστιβάλ Ψηφιακών και Νέων Μέσων της Ελλάδος (Athens Video Art Festival), Ηλίας Χατζηχριστοδούλου, μας ξεναγούν στο πιο πολυαναμενόμενο Αθηναϊκό Φεστιβάλ της επόμενης... σχολικής χρονιάς, και αποκαλύπτουν στο LIFO.gr αποκλειστικές πληροφορίες των δράσεων του.

Τους ακούμε.

Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Ανδρέας Φακής / Ηλίας Χατζηχριστοδούλουφωτ.: andreasandthecamera.com

Καταρχήν, τι ακριβώς σημαίνει "Δημόσια Τέχνη";
Α. Φακής: Με τον όρο Δημόσια Τέχνη, αναφερόμαστε σε εικαστικούς, των οποίων το έργο μπορεί να χαρακτηριστεί ως "street art", σε καλλιτέχνες που παρουσιάζουν το graffiti με τη μορφή υλικού τεκμηρίωσης -δηλαδή video ή φωτογραφίας, και σε εικαστικούς που δρουν στον δημόσιο χώρο και το έργο τους δεν εμπίπτει σε κάποιο καθιερωμένο εικαστικό πλαίσιο.

Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Αλέξανδρος Βασμουλάκης
Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Andreas and the Camera

Και το Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης; Περί τίνος πρόκειται;
Α.Φακής: Το Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης έρχεται ουσιαστικά να "στεγάσει" διαφορετικές δράσεις και δρώμενα που έχουν ως –μοναδικό ίσως– κοινό παρονομαστή την τέχνη που συναντάμε στον δημόσιο χώρο, ή που προέρχεται από αυτόν.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι το φεστιβάλ εμπεριέχει εικαστικά δρώμενα και πολιτιστικές δράσεις που δεν οριοθετούνται, αλλά φέρουν τον θεμιτό "περιορισμό" σε επίπεδο περιεχομένου.

Αυτό βέβαια δεν θα θέλαμε να εκληφθεί ως απόπειρα παρουσίασης κάθε μορφής υπαίθριας τέχνης ή μη, αλλά oύτε και ως μια ουτοπική βλέψη, καθώς ο "δημόσιος" χώρος –όντας στην κυριολεξία κοινόχρηστος– εμπεριέχει εικαστικές παρεμβάσεις που μπορεί να είναι καλαίσθητες ή κακόγουστες, περίτεχνες ή κακότεχνες, βαθυστόχαστες ή ρηχές, και συνεπώς, επιθυμητές ή ανεπιθύμητες.

Φτάνουμε, έτσι, στο συμπέρασμα ότι δεν θα μπορούσε να ευσταθεί κάποια είδους γενικευμένη εκτίμηση για το "περιεχόμενο" που συναντάμε στον δημόσιο χώρο, ή για το τμήμα του περιεχομένου που μπορούμε να εκλάβουμε ως τέχνη.

Δηλαδή;
Τα παραδείγματα συχνά βοηθάνε στο να δούμε απλά πράγματα, που για διάφορους λόγους είναι συγκεχυμένα, με ξεκάθαρο τρόπο.

H σχέση του "περιεχομένου" της πόλης –δηλαδή των graffiti, των συνθημάτων, της street art, των γλυπτών καθώς και άλλων εικαστικών παρεμβάσεων– με την τέχνη, μπορεί να συγκριθεί σε ένα βαθμό με τη σχέση μεταξύ τροφής και "καλού" φαγητού.

Ενώ το καλό φαγητό ορίζεται από μια σειρά αντικειμενικών κριτηρίων (ποιότητα των πρώτων υλών, γευστική ισορροπία, θρεπτική αξία κτλ) η τροφή προσδιορίζεται από ένα απλό και πρωτόγονο κριτήριο, τη βρώση.

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο δεν επιδιώκουμε να παρουσιάσουμε ένα "index" του "περιεχομένου" που συναντάμε στον δημόσιο χώρο. Δίνουμε βάση στην αισθητική, την ποιότητα και πάνω από όλα, στην ατομική πρωτοβουλία.

Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Anthony Lister
Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Barbara Blue
Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Cacao Rocks

Υπάρχει ακόμα αμφιβολία σήμερα για την εικαστική αξία έργων όπως αυτά που αναφέρετε, λόγω του ότι πραγματοποιούνται σε κοινόχρηστους χώρους.
Α.Φακής: Εδώ και αρκετά χρόνια έχει υπάρξει αναγνώριση της εικαστικής τους αξίας. Αυτό που σε κάθε περίπτωση απουσιάζει είναι η επιμόρφωση και διαπαιδαγώγηση του κοινωνικού συνόλου για τις πολλαπλές μορφές του graffiti, της street art και τον μεταξύ τους διαχωρισμό.
Πρόκειται για ένα κομμάτι που μπορεί να επιφέρει σημαντικό κοινωνικό όφελος, και ευελπιστούμε να συνεισφέρουμε σε αυτό.

Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
D!
Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Franco Fasoli

Πότε θα λάβει χώρα το Φεστιβάλ, και σε ποιους χώρους;
Η. Χατζηχριστοδούλου: Tο 'Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης: Πολυμορφία' θα εγκαινιαστεί το Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου και θα διαρκέσει μέχρι και τις 25 Οκτωβρίου. Η διεξαγωγή θα γίνει στο Μουσείο Μπενάκη (κτίριο οδού Πειραιώς), στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, στο Ρομάντσο, καθώς και σε κάποιους υπαίθριους χώρους στο κέντρο της Αθήνας. Στόχος είναι η ανάπτυξη του εγχειρήματος τόσο σε σημεία δημοσίου χώρου όσο και μέσω ιδιωτικών συνεργασιών.

Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Freddie F.
Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Greg Papagrigoriou

Και πώς προέκυψε η ιδέα, ή και η ανάγκη αν θέλετε, μίας τέτοιας διοργάνωσης;
Α. Φακής: Το Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης είναι εξέλιξη προηγούμενων δράσεων του Studio 4.

Η Αθήνα είναι μια πόλη στην οποία γίνονται εκθέσεις, τοιχογραφίες και διάφορα events. Παράλληλα όμως, απουσίαζε μια θεσμική διοργάνωση με grassroots χαρακτηριστικά. Κάτι δηλαδή που θα είναι ευρέως αποδεκτό τόσο από το ευρύ κοινό, όσο και από την ίδια την εικαστική κοινότητα, τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και διεθνώς, όπως π.χ. το NUART Festival στη Νορβηγία.

Παράλληλα, αρκετοί εικαστικοί ξεκίνησαν κάνοντας graffiti και πλέον βρίσκονται σε μια μεταγενέστερη περίοδο. Συνεχίζουν να υλοποιούν έργα σε υπαίθριους χώρους, αλλά χωρίς να μπορούν να εντάξουν πλέον τη δουλειά τους στο πλαίσιο του graffiti ή της street art.

Πρόκειται για δύο όρους που πλέον δεν εκφράζουν μερίδα εικαστικών.

Έχοντας κατά νου αυτό το δεδομένο και σε συνδυασμό με την ταύτιση που είχε αποκτήσει το graffiti με την street art για την κοινή γνώμη -ως αποτέλεσμα χρόνιας παραπληροφόρησης- είδα την ανάγκη για κάτι πιο ευρύ που όμως θα ήταν και αρκετά στοχευμένο. Έτσι, δημιουργήθηκε το 2010 η ταυτότητα του Studio 4 υιοθετώντας τον όρο public art, και εντάσσοντας τον σε ένα αστικό πλαίσιο με σύγχρονο εικαστικό προσανατολισμό. Σε αυτή τη λογική βασίστηκε και το Φεστιβάλ.

Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
John Feknerphoto courtesy: Nathan Bolster
Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
L'Atlas
Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Πάρις Koύτσικος

Το θέμα του Φεστιβάλ είναι η Πολυμορφία. Μιλήστε μας γι' αυτό.

Α.Φακής: Η Πολυμορφία είναι βασικό στοιχείο του Ελληνικού χώρου. Xαρακτηρίζει τόσο την Αθήνα, σαν πόλη με όλες τις πτυχές και αντιθέσεις της, όσο και το εικαστικό της περιεχόμενο το οποίο αποκλίνει σε πολλαπλά επίπεδα. Nοηματικά, αισθητικά, κοινωνικά και μορφολογικά.

Μεγάλη κουβέντα γίνεται όμως γύρω και από την άποψη ότι η τέχνη του δρόμου ανήκει ακριβώς εκεί, στον δρόμο, και δεν χωράει σε μουσεία γκαλερί και εκθέσεις. Τι λέτε γι' αυτό;

Α.Φακής: Αρχικά θα ήθελα να πω ότι "η τέχνη του δρόμου" δεν είναι μία. Τι σχέση μπορεί να έχει το έργο του Ben Eine (UK) με του Cope 2 (US); Το γεγονός ότι και οι δύο χρησιμοποιούν το σπρέι σαν μέσο τους και κάνουν γράμματα είναι σε ένα βαθμό φυσιολογικό να μας μπερδεύει και λανθασμένα να προσδίδουμε την ίδια ιδιότητα και στους δύο καλλιτέχνες όταν δεν υπάρχει κάποια είδους διαπαιδαγώγηση / εκπαίδευση πάνω σε αυτό το κομμάτι.

Προσωπικά συμφωνώ με την ένταξη της street art ή οποιασδήποτε άλλης μορφής υπαίθριας τέχνης, εκτός του graffiti, σε κάποια συντονισμένη εκθεσιακή δράση αλλά μπορώ να εντάξω το graffiti σε εκθεσιακό ή θεσμικό πλαίσιο μόνο υπό τη μορφή υλικού τεκμηρίωσης. Θεωρώ ότι με αυτό τον τρόπο τιμάται η ιστορία του, και δεν αλλοιώνεται ο χαρακτήρας του ο οποίος κατά βάση δεν είναι εμπορικός.

Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Phil America
Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Roots

Τι ακριβώς θα δούμε στο Φεστιβάλ; Μίλησε μας για το πρόγραμμα και τις δράσεις που θα πραγματοποιηθούν;

Α.Φακής: Το πρόγραμμα είναι αρκετά γεμάτο, και θα διαρκέσει ένα μήνα με εγκαίνια νέων δράσεων κάθε Παρασκευή και Σάββατο.

Θα πραγματοποιηθούν δύο θεματικές ομαδικές εκθέσεις, μία ημερίδα, ένα κινηματογραφικό φεστιβάλ, μία ομαδική έκθεση φωτογραφίας, καθώς και μια οnline δημοπρασία, τα έσοδα της οποίας θα διατεθούν στην υλοποίηση δράσεων σε υπαίθριους χώρους της Αθήνας.

Τι είδους δράσεις;
Πρόκειται για το πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης Open Gallery, το οποίο προβλέπει τη δημιουργία και τη συντήρηση τοιχογραφιών σε τυφλές όψεις κτιρίων.

Τα τρία βασικά μας κριτήρια για την ένταξη κτηρίων στο πρόγραμμα είναι: Να υπάρχει "τυφλή" όψη, να βρίσκεται σε κοινή θέα και να μπορεί να γίνει τοιχογραφία σε ύψος άνω των 2.5 μέτρων.

Τα τρία αυτά κριτήρια αποσκοπούν στην αρμονική ένταξη της δημόσιας τέχνης στο πολεοδομικό περιβάλλον, στην αναβάθμιση του κτηρίου και του αστικού τοπίου, καθώς και στην προστασία των νέων τοιχογραφιών από συνθήματα, υπογραφές και αφισοκολλήσεις.
Οι ενδιαφερόμενοι ιδιοκτήτες / διαχειριστές, μπορούν να επικοινωνήσουν στο [email protected], συμπεριλαμβάνοντας μια φωτογραφία, διεύθυνση και στοιχεία επικοινωνίας.

Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
SER
Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Simoni Fontana

Πόσοι και ποιοι καλλιτέχνες θα πάρουν μέρος στο Φεστιβάλ;
Α.Φακής: Οι καλλιτέχνες είναι είκοσι, και είναι οι εξής:
Αλέξανδρος Βασμουλάκης, Βασίλης Μαρκοσιάν, Αργύρης Σαρασλανίδης & Simoni Fontana, Cacao Rocks, Αnthony Lister (Αυστραλία), Franco Fasoli (Αργεντινή), Greg Papagrigoriou, Πάρις Koύτσικος, D!, SNRS, L'Atlas (Γαλλία), John Fekner (ΗΠΑ), ΑΤΗ1281, Θεοδωρής Μανωλόπουλος, Andreas and the Camera, Βarbara Blue, Roots, Freddie F., και Phil America (ΗΠΑ).

Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Θεοδωρής Μανωλόπουλος
Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Βασίλης Μαρκοσιάν

Για το τέλος, ποιοι είναι οι στόχοι του Φεστιβάλ;
Η. Χατζηχριστοδούλου: Το Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης έχει ως στόχο να δημιουργήσει έναν ανοικτό διάλογο με καλλιτέχνες, φορείς και κοινό, να παρουσιάσει τις τελευταίες τάσεις στο αντικείμενο της τέχνης του δημοσίου χώρου, να τις επικοινωνήσει κατάλληλα σε ένα μεγαλύτερο κοινό με στόχο την δημιουργία κριτικής σκέψης, και να αλλάξει, μακροπρόθεσμα την εικόνα της Αθήνας ως έναν καμβά που δεν αφομοιώνει απλά τα υλικά, αλλά αποκτά μια έντονη καλλιτεχνική αξία, μένει σταθερά στο προσκήνιο, και προσελκύει κοινό και καλλιτέχνες σε διεθνές επίπεδο.

Το πλήρες πρόγραμμα του φεστιβάλ θα ανακοινωθεί τον Σεπτέμβριο στο publicartfestival.gr

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ